ΕΛΜΕ Πειραιά: Για τη χωροταξική κατανομή

27/06/2018 - 18:39

Αλλαγές στην χωροταξική κατανομή και στα σχολεία στήριξης

με στόχο το κλείσιμο τμημάτων και τους 25 μαθητές στην τάξη

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

Αυτές τις μέρες τα Γενικά Λύκεια και τα ΕΠΑΛ ενημερώνονται για τους μαθητές που θα εγγραφούν σε αυτά την επόμενη σχολική χρονιά. Θυμίζουμε ότι από φέτος, οι εγγραφές (και στα ΓΕΛ) έγιναν ηλεκτρονικά. Έχει προηγηθεί η κατανομή μαθητών στα Γυμνάσια.

Με τη διαδικασία να είναι σε εξέλιξη, γίνεται φανερό πως η ΔΙΔΕ Πειραιά έχει προχωρήσει εν κρυπτώ σε σημαντικές αλλαγές στην χωροταξική κατανομή των σχολείων, αλλά και στον ορισμό των σχολείων στήριξης. Είναι πολλές οι καταγγελίες σχολείων και γονιών για μετακίνηση μαθητών π.χ. σε διαφορετικό ΓΕΛ από αυτό που πήγαιναν μέχρι πέρσι οι μαθητές ενός Γυμνασίου! Επίσης, από τα μέχρι τώρα στοιχεία, φαίνεται πως η κατανομή δεν έγινε παντού με χωροταξικά κριτήρια (δηλαδή το πλησιέστερο για το μαθητή σχολείο), αλλά ... με αριθμητικά κριτήρια. Δηλαδή, με σκοπό τη δημιουργία τάξεων με 25 μαθητές, αλλά και το κλείσιμο πολλών τμημάτων! Κι όλα αυτά με εργαλείο τις ηλεκτρονικές εγγραφές!

Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα των 5 ΓΕΛ του Κορυδαλλού, χωρίς να είναι τα μοναδικά: μαθητές από το 8ο Γυμνάσιο, που βρίσκεται 200 μέτρα από το 1ο και 2ο ΓΕΛ Κορυδαλλού, στέλνονται στα υπόλοιπα ΓΕΛ που βρίσκονται περίπου 1 χιλιόμετρο μακριά! Αντίστροφα, 37 μαθητές από το 7ο Γυμνάσιο Κορυδαλλού, που συνορεύει ουσιαστικά με 3 διαφορετικά ΓΕΛ (3ο, 4ο και 5ο), στέλνονται (για πρώτη φορά φέτος) στο 2ο ΓΕΛ Κορυδαλλού (1 χλμ περίπου). Ο λόγος αυτών των ανακατατάξεων και μαγειρεμάτων αποκαλύπτεται αν κανείς δει τις εγγραφές στην Α' ΓΕΛ του Κορυδαλλού: με ένα "μαγικό τρόπο", όλα τα ΓΕΛ έχουν περίπου 75 εγγραφές , δηλαδή 3 25αρια τμήματα, από 4 που είχαν φέτος! Δηλαδή, χάνονται 5 τμήματα! Η δημιουργική λογιστική ξεπερνάει κάθε όριο, αν σκεφτεί κάποιος το εξής παράδειγμα: Με 60 μαθητές γίνονται υποχρεωτικά 3 τμήματα, ενώ με 82 δημιουργούνται 4 τμήματα. Σύνολο 7. Αν μετακινηθούν όμως αυθαίρετα 10 μαθητές από το ένα σχολείο στο άλλο, τότε προκύπτουν 70 και 72 μαθητές, δηλαδή από 3 τμήματα. Σύνολο 6!

Οι διαμαρτυρίες γονιών και μαθητών είναι δίκαιες. Αντίστοιχα παραδείγματα αλλοπρόσαλλης κατανομής, υπάρχουν και σε άλλα ΓΕΛ ή Γυμνάσια.

Επιβεβαιώνονται οι εκτιμήσεις της ΕΛΜΕ, πως πραγματικός στόχος των ηλεκτρονικών εγγραφών δεν ήταν η εξυπηρέτηση των γονιών (που ούτως ή άλλως τράβηξαν τα πάνδεινα πολλοί για να τις κάνουν), αλλά η ανακατανομή των μαθητών, ώστε να κλείσουν τμήματα, να μετακινηθούν άδικα μαθητές.

Επιβεβαιώνεται ότι πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είναι ένας μόνιμος κόφτης σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, όπως έκαναν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις μέχρι τώρα.
 

Απαιτούμε:

  • Να γίνει σεβαστό το αυτονόητο δικαίωμα των γονιών και των μαθητών τους να πάνε στο κοντινότερο σε αυτούς σχολείο, όπως γινόταν τα προηγούμενα χρόνια.

  • Να μην κλείσει κανένα τμήμα, να μειωθεί ο ανώτερος αριθμός των μαθητών στην τάξη, με στόχο τους 20 μαθητές. Αυτό είναι σήμερα το παιδαγωγικό ορθό και αναγκαίο και όχι το μαγείρεμα των οδών και των σχολείων, για να στοιβάζονται 25 μαθητές σε κάθε τμήμα!

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα