ΑΣΕ: Για το ν/σ ίδρυσης του Πανεπιστημίου Δυτ. Αττικής και τις διατάξεις για την Β/θμια Εκπ/ση
Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών
Για το νομοσχέδιο που αφορά την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και τις διατάξεις για την Β/θμια Εκπαίδευση
Συναδέλφισσες,-οι
Αυτές τις ημέρες κατατέθηκε στη Βουλή από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ το νομοσχέδιο για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Το νομοσχέδιο στο σύνολο του, επιβεβαιώνει ότι όχι μόνο δε λύνει τα τεράστια προβλήματα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στα ΤΕΙ του λεκανοπεδίου αλλά χρησιμοποιείται ως δούρειος ίππος για να προωθηθούν οι κατευθύνσεις της Ε.Ε. τόσο στην Ανώτατη Εκπαίδευση όσο και στη δευτεροβάθμια.
Με το νομοσχέδιο προχωρά ακόμα παραπέρα η κατηγοριοποίηση των πτυχίων, των τμημάτων και των αποφοίτων αφού διαμορφώνεται ένα «μωσαϊκό» πτυχίων, master (πολυτεχνεία), bachelor (Πανεπιστήμιο Δυτ. Αττικής), 2ετή προγράμματα (απόφοιτοι ΕΠΑΛ) με ίδια ουσιαστικά επιστημονικά αντικείμενα και επαγγέλματα.
Θα συνδεθούν ακόμα πιο σφιχτά τα ΑΕΙ με τις επιχειρήσεις και την «δίκαιη» ανάπτυξη που ευαγγελίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ με απόφοιτους που θα δουλεύουν χωρίς εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, χωρίς Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, που θα παρέχουν φθηνό εργατικό δυναμικό στις επιχειρήσεις μέσω πρακτικής άσκησης και μαθητείας. Δεν είναι άλλωστε τυχαία ότι η ίδρυση του Πανεπιστημίου της Δυτικής Αττικής γίνεται με τις ευλογίες όλου του «επιχειρηματικού κόσμου» που συναντήθηκαν πρόσφατα με το Υπουργείο Παιδείας (Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, ΕΣΕΕ, Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, Κινέζικη Πρεσβεία κ.λ.π.)
Στο νομοσχέδιο που κατέθεσε η κυβέρνηση συμπεριλαμβάνονται και αρκετά θέματα που αφορούν την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Πιο συγκεκριμένα:
- Υλοποιείται ο ν. 4009/11 της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ – ΝΔ για δημιουργία στα ΑΕΙ 2ετών προγραμμάτων κατάρτισης, τα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Κ.Ε.Ε.) που απευθύνονται στους απόφοιτους των ΕΠΑΛ. Τα Κ.Ε.Ε. θα παρέχουν πτυχίο επιπέδου 5 (ΙΕΚ) ενώ έχουν παρόμοια μορφή με τα σημερινά ΙΕΚ που ήδη λειτουργούν στον ΟΑΕΔ αλλά και με τα σημερινά ΔΙΕΚ του Υπ. Παιδείας. Με αυτό τον τρόπο θα οδηγηθούν έμμεσα σε συρρίκνωση, αν όχι σε κλείσιμο, αυτές οι σχολές με τις αντίστοιχες αρνητικές επιπτώσεις στους καθηγητές και στους μαθητές τους.
Στην πρόταση ίδρυσης των Κ.Ε.Ε. αναγράφεται «η σκοπιμότητα ίδρυσής τους, σύμφωνα με τις εθνικές και περιφερειακές ανάγκες της εθνικής οικονομίας και σύμφωνα με το εθνικό, περιφερειακό και τοπικό πρόγραμμα δια βίου μάθησης». Οι πόροι των Κ.Ε.Ε. προβλέπεται να προέρχονται και από ιδιώτες, ενώ αφήνεται ορθάνοιχτο το παράθυρο να χρηματοδοτούνται από παροχή υπηρεσιών σε ιδιώτες.
Τα K.E.E. τελικά θα παρέχουν φθηνό εργατικό δυναμικό στις επιχειρήσεις μέσω της πρακτικής άσκησης και της μαθητείας ενώ την ίδια στιγμή η ανεργία των νέων αποφοίτων από όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης τσακίζει κόκαλα και η «εναλλακτική» προοπτική που τους επιφυλάσσουν είναι η δουλειά των 400€ ή η μετανάστευση.
- Με «περισσή» υποκρισία η κυβέρνηση τροποποίησε το ποσοστό πρόσβασης των αποφοίτων των ΕΠΑΛ στα ΑΕΙ από 1% σε 5%. Την ίδια στιγμή καταργούνται όλα τα τμήματα των ΤΕΙ από το Λεκανοπέδιο της Αττικής με αποτέλεσμα να φράζεται ο δρόμος εκατοντάδων αποφοίτων ΕΠΑΛ στην πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Θυμίζουμε ότι από τα ΕΠΑΛ στα ΤΕΙ προβλέπονταν η είσοδος του 20% των εισακτέων. Στην πραγματικότητα, αν υπολογίσουμε ότι με το νομοσχέδιο έχουμε αθρόες καταργήσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων των ΤΕΙ η μείωση μπορεί να ξεπεράσει το 15% από τα ΕΠΑΛ για την Αττική.
Η κυβέρνηση συνειδητά αποκλείει από τη συνέχιση των σπουδών τους μαθητές των λαϊκών στρωμάτων των οποίων οι γονείς καλούνται να βάλουν για άλλη μια φορά το χέρι στην τσέπη μιας και η διέξοδος τους θα είναι, για όσο υπάρχουν ακόμα ΤΕΙ, οι σχολές της επαρχίας.
Η μεγάλη πλειοψηφία των αποφοίτων των ΕΠΑΛ ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ και προσανατολίζεται προς τα ΚΕΕ ή στο Μεταλυκειακό έτος μαθητείας. Να ποιος διαχρονικά απαξιώνει την Επαγγελματική Εκπαίδευση και τους μαθητές της.
- Για τα θέματα της μαθητείας συνολικά, στο νομοσχέδιο προβλέπεται η σύσταση Εθνικού Οργάνου όπου μέλη του μεταξύ άλλων θα είναι ο ΣΕΒ, ο ΣΕΤΕ, η ΕΣΕΕ, η ΓΣΕΒΕΕ κ.α. Με πιο επιτελικό τρόπο δηλαδή οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ μέσω της μαθητείας, θα γίνουν το “ανακυκλώσιμο υλικό” για την “δίκαιη ανάπτυξη” που υπόσχεται η κυβέρνηση στους μεγαλοεργοδότες και επιχειρηματίες.
- Στο νομοσχέδιο υλοποιείται η συντριπτική ενοποίηση κλάδων και ειδικοτήτων κάτι που είχε επισημανθεί και από τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ χωρίς κάποιο ιδιαίτερο επιστημονικό κριτήριο. Έτσι συνολικά οι 167 ειδικότητες γίνονται 40 δηλαδή παραμένουν περίπου το 1/7! Με αυτόν τον τρόπο θα γενικευτεί σε κάθε σχολείο μέχρι «εκεί που δεν παίρνει» η δεύτερη και η τρίτη ανάθεση των εκπαιδευτικών, κλάδοι ολόκληροι θα βρεθούν σε δυσμενή θέση (π.χ. ΠΕ10, ΠΕ13, ΠΕ09, οι κλάδοι ΤΕ, και ΔΕ, οι κλάδοι στα ΕΠΑΛ κ.λ.π.) με υπεραριθμίες ενώ την ίδια στιγμή θα οδηγηθούμε σε νέες περικοπές θέσεων εργασίας – απολύσεις αφού θα συρρικνωθούν περεταίρω οι ανάγκες πρόσληψης αναπληρωτών.
Με βάση τα παραπάνω, οι εκπρόσωποι της ΑΣΕ στο ΔΣ της ΟΛΜΕ κατέθεσαν πρόταση η ΟΛΜΕ να ζητήσει την απόσυρση των διατάξεων του νομοσχεδίου που αφορούν τη Β/θμια, που υποβαθμίζουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών των λαϊκών οικογενειών που φοιτούν στα ΕΠΑΛ μειώνοντας τις δυνατότητές τους για την πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση, ενώ ανοίγει το δρόμο για την όξυνση της εργασιακής περιπλάνησης και κινητικότητας των εκπαιδευτικών.
Η πρόταση αυτή καταψηφίστηκε από τις δυνάμεις της ΔΑΚΕ και ΣΥΝΕΚ που αρκέστηκαν στο ότι θα καταθέσουν κάποιους προβληματισμούς στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
Συναδέλφισσες,-οι
Όλοι μαζί μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς μέσα από τα σωματεία μας να διεκδικήσουμε την εκπαίδευση που έχουμε ανάγκη!
- Απόσυρση των διατάξεων του νομοσχεδίου για την ίδρυση του ΠΔΑ που αφορούν τη Β/θμια Εκπαίδευση.
- Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων για την κάλυψη των άμεσων αναγκών λειτουργίας των σχολείων. Άμεσο - μόνιμο διορισμό όλων των αναπληρωτών. Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας. Εξίσωση δικαιωμάτων αναπληρωτών και μόνιμων συναδέλφων.
- Μείωση των μαθητών στην τάξη σε 20 στα τμήματα γενικής παιδείας και 10 στα εργαστήρια και τις κατευθύνσεις, επαναφορά του προηγούμενου ωραρίου, κατάργηση της Γ’ ανάθεσης, κανένας εκπαιδευτικός σε πάνω από 2 σχολεία.
- Όχι στις συμπτύξεις και το κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ.
- Σύγχρονη κτηριακή και υλικοτεχνική υποδομή, επαρκή χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών. Σε κάθε σχολείο σύγχρονα εργαστήρια και βιβλιοθήκες.
- Επαναφορά των υπεύθυνων των σχολικών εργαστηρίων.
- Να μην προχωρήσει η ενοποίηση των επιστημονικών αντικειμένων, η αντιεπιστημονική σύμπτυξη των ειδικοτήτων.
- Ιδιαίτερη μέριμνα με αυξημένα ποσοστά πρόσβασης για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Όχι στην κατηγοριοποίηση και την πολυδιάσπαση των πτυχίων.
- Μόνη προϋπόθεση για το επάγγελμα το πτυχίο, χωρίς άλλες πιστοποιήσεις ή επαγγελματικές εξετάσεις κ.τ.λ.
Σήμερα πιστεύουμε ότι υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις και οι δυνατότητες ώστε κάθε νέος και νέα να έχει ολόπλευρη μόρφωση και δουλειά με δικαιώματα. Κάθε εκπαιδευτικός να έχει μόνιμη και σταθερή δουλειά..
ΜΟΡΦΩΣΗ – ΔΟΥΛΕΙΑ – ΖΩΗ ΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΑΣ!!
Αθήνα 20-2-2018