Α.Σ.Ε του Σ.Ε.Π.Ε Κοζάνης: Δελτίο Τύπου για τη συνεδρίαση του Δ.Σ.
Η ΑΣΕ στη συνεδρίαση του Δ.Σ του Σ.Ε.Π.Ε. Κοζάνης έθεσε τρία ζητήματα σχετικά με: α) Τη συγκρότηση Ομάδων υποστήριξης του ν. 4547/2018, β) Τον «Προγραμματισμός –αποτίμηση εκπαιδευτικού έργου» του ν. 4547 (Αξιολόγηση) και γ) και το Άρθρο 103 του Συντάγματος που απαγορεύει τη μονιμοποίηση των συμβασιούχων.
Σχετικά με τη συγκρότηση ομάδων υποστήριξης στα σχολεία που δε λειτουργεί Ε.Δ.Ε.Α.Υ και που προβλέπεται στο άρθρο 11 του ν. 4547, τέθηκε ψήφισμα στο ΔΣ από την ΑΣΕ, να μην συγκροτηθούν ομάδες υποστήριξης από τους συλλόγους διδασκόντων γιατί είναι αντιπαιδαγωγικό και αντιεπιστημονικό να εναπόκειται στους εκπαιδευτικούς η διαδικασία αξιολόγησης –διάγνωσης των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και της εκπαιδευτικής υποστήριξης των παιδιών αυτών χωρίς επιστημονική διάγνωση! Κάτι τέτοιο μπορεί να οδηγήσει σε κινδύνους πρώτα και κύρια στο ίδιο το παιδί. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει να διεκδικούμε στελέχωση όλων των δομών της Ειδικής και Γενικής Αγωγής με μόνιμους διορισμούς όλων των ειδικοτήτων , ώστε κάθε παιδί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να έχει έγκαιρη διάγνωση και άμεση εκπαιδευτική υποστήριξη, στη δομή του σχολείου που έχει ανάγκη».
Το παραπάνω ψήφισμα καταψηφίστηκε από την πλειοψηφία των παρατάξεων (ΣΥΝΕΚ, ΔΑΚΕ, ΔΗΣΥ, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ) και μάλιστα εκπρόσωπος της ΔΗΣΥ και των ΣΥΝΕΚ, εκφράστηκαν θετικά για τη συγκρότηση των ομάδων υποστήριξης, υποστηρίζοντας ότι οι εκπαιδευτικοί μπορούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στο νέο ρόλο τους, στηρίζοντας έτσι ένθερμα την κυβέρνηση που συνεχίζει την αντιεκπαιδευτική πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων, εναρμονισμένη με τις επιταγές της Ε.Ε. και του Ο.Ο.Σ.Α. που θέλει το δάσκαλο πολυεργαλείο και τους μαθητές και τις οικογένειές τους να πληρώνουν ξανά τα σπασμένα της πολιτικής που υποβαθμίζει την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
Ενόψει της αναθεώρησης του συντάγματος, η ΑΣΕ έθεσε ψήφισμα για την άρση της συνταγματικής απαγόρευσης του άρθρου 103 που απαγορεύει τη μονιμοποίηση των συμβασιούχων και πρότεινε να ακολουθήσουμε την πρωτοβουλία των 140 σωματείων και πλέον στο δημόσιο και να διεκδικήσουμε το διορισμό τώρα όλων των συμβασιούχων, ώστε να διοριστούν τώρα και οι 30.000 αναπληρωτές εκπ/κοί, για να καλυφθούν οι άμεσες ανάγκες των σχολείων! Για άλλη μια φορά η πλειοψηφία των παρατάξεων καταψήφισε και αυτή την πρόταση και μάλιστα ο εκπρόσωπος των ΣΥΝΕΚ υποστήριξε ότι δεν πρέπει να απαλειφθεί το συγκεκριμένο άρθρο γιατί έτσι δε θα μπορεί να δουλέψει ένας που δεν έχει καθόλου προϋπηρεσία, ανακαλώντας έτσι την επιχειρηματολογία της κυβέρνησης. Η πλειοψηφία των παρατάξεων αποδεικνύει για άλλη μια φορά, με τη στάση της, ότι στηρίζει τις ελαστικές σχέσεις εργασίες για τις οποίες έβαλαν πλάτη οι προηγούμενες κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα η σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.
Να σημειωθεί ότι η ΔΑΚΕ που σε πρόσφατη ανακοίνωσή της «κόπτεται» για διορισμούς αναφέρει πώς «είναι λαϊκισμός και καλλιέργεια ανέξοδων ψευδεσθήσεων των παρατάξεων των εύκολων λόγων, όπως : διορισμοί όλων δίχως όρους και προϋποθέσεις». Είναι προφανές ότι η ΔΑΚΕ αναφέρεται στην ΑΣΕ που είναι η μοναδική παράταξη που στηρίζει τον αγώνα των αναπληρωτών και είναι απέναντι στην αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική πολιτική.
Για τον προγραμματισμό και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου του ν.4547 του 2018, δηλαδή της αξιολόγησης, η ΑΣΕ πρότεινε για τρίτη φορά αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης και καταψηφίστηκε και αυτή η πρόταση από την πλειοψηφία των παρατάξεων. Ο εκπρόσωπος της ΔΑΚΕ μάλιστα είπε πως εφόσον αυτή πρόκειται να εφαρμοστεί από το Σεπτέμβριο υπάρχει χρόνος και να περιμένουμε το διάλογο της ΔΟΕ με την κυβέρνηση για βελτιωτικές προτάσεις, αποδεικνύοντας έτσι ότι κατά βάση η ΔΑΚΕ, όπως και η πλειοψηφία των παρατάξεων, συμφωνεί με την αξιολόγηση γι’αυτό και η παθητική στάση κι ο εφησυχασμός.
Αυτό αποδείχθηκε και στην πρόσφατη συνάντηση του ΔΣ της ΔΟΕ με τον υπουργό παιδείας, όπου η πλειοψηφία των παρατάξεων (ΔΑΚΕ, ΔΗΣΥ, ΕΚΕ=ΑΕΕΚΕ+ΕΡΑ/ΣΥΡΙΖΑ) πήγε στη συνάντηση με απόφαση υπέρ της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, που προβλέπει ο ν. 4547/2018 (για πρώτη φορά υπάρχει απόφαση υπέρ νόμου για την αξιολόγηση!) και γι’ αυτό στάθηκε στα επιμέρους, οπότε ο Υπ. Παιδείας, έχοντας έναν τόσο βολικό συνομιλητή, δεν έκανε καμία υποχώρηση στο ζήτημα της αξιολόγησης των σχολείων και μέσω αυτών και των εκπαιδευτικών! Για το ζήτημα των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, το υπουργείο, κάτω από την αντίδραση του κλάδου μετέφερε τη έναρξη λειτουργίας τους για αργότερα. Οι δεκάδες ΣΥΛΛΟΓΟΙ και ΕΛΜΕ, όμως, δε ζητάνε μεταφορά αλλά να μη συγκροτηθούν καθόλου ΟΕΥ και να στελεχωθούν οι δομές της ΕΑΕ ώστε να βοηθηθούν ουσιαστικά τα παιδιά. Συνάδελφοι πρέπει να βγάλετε τα συμπεράσματα για τον ρόλο αυτής της πλειοψηφίας που αποτελεί μέρος του προβλήματος, τόσο στην ομοσπονδία, όσο και στους κατά τόπους συλλόγους γιατί αυτές οι παρατάξεις βάζουν πλάτη τελικά στο πέρασμα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής! Είναι αναγκαία η αλλαγή των συσχετισμών δυνάμεων με ενίσχυση της ΑΣΕ που είναι η μοναδική δύναμη αντίστασης και προοπτικής!