15μελές 1ου ΕΠΑΛ Πτολεμαΐδας: Επιστολή των μαθητών
Τη σχολική χρονιά που ήδη άρχισε και διανύουμε το δεύτερο μήνα, όλοι σχεδόν οι μαθητές ήρθαμε απορημένοι για τις διαβεβαιώσεις του Υπουργού ότι η φετινή χρονιά ξεκινά κανονικά χωρίς προβλήματα. Όμως από τη δεύτερη μέρα κιόλας καταλάβαμε ότι κάθε άλλο παρά κανονικά άρχισε αφού αντιμετωπίζουμε ξανά τα ίδια προβλήματα!
Μετά από ένα μήνα ήρθαν φυσικός και μηχανολόγοι. Καθηγητές όμως ειδικής παράλληλης στήριξης για τους συμμαθητές μας με ειδικές δυσκολίες δεν ήρθαν ακόμη. Τα βιβλία των Τομέων και των Ειδικοτήτων της Β’ και Γ’ τάξης ΕΠΑΛ ήρθαν την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου. Ένα μήνα τα μαθήματα διδάσκονταν με την ευγενή προσπάθεια των εκπαιδευτικών είτε με φωτοτυπίες είτε με γραπτές σημειώσεις στο τετράδιο αφού πολλά από τα μαθήματα είναι πανελλαδικά εξεταζόμενα. Το αποκορύφωμα; Το βιβλίο των Νέων Ελ-ληνικών που είναι επίσης πανελλαδικά εξεταζόμενο, ακόμη δεν το έστειλαν.
Μετά από ένα μήνα ήρθε η εγκύκλιος που αναφέρει ότι ο τρόπος εξέτασης του μαθήματος για τα ΕΠΑΛ αλλάζει και ότι θα εξεταστούμε σε λογοτεχνικό και μη λογοτεχνικό κείμενο ενώ γνωρίζουν πολύ καλά ότι το μάθημα είναι τρίωρο την εβδομάδα και είναι αδύνατον να καλυφθεί η ύλη. Το βιβλίο επίσης δεν στάλθηκε ακόμη. Πότε θα το στείλουν κανείς δεν γνωρίζει. Η υποτίμηση του υπουργείου προς τους μαθητές των ΕΠΑΛ είναι τόσο μεγάλη ώστε νιώθουμε πειραματόζωα μετά και τις ηλεκτρονικές εγγραφές όσο και παιδιά ενός κατώτερου θεού καθώς προσθέτουν εμπόδια στην πρόσβασή μας στα ΤΕΙ και ΑΕΙ. Γιατί σε πολλές πόλεις με τις ηλεκτρονικές εγγραφές κατήργησαν τμήματα και ειδικότητες και πολλοί συμμαθητές μας διανύουν χιλιόμετρα ή αναγκάστηκαν να αλλάξουν ειδικότητα. Επίσης η ύλη που πρόσθεσαν στο μάθημα των νέων ελληνικών για το λογοτεχνικό κείμενο είναι υπερβολική και αόριστη για τους μαθητές των ΕΠΑΛ.
Τις ώρες των εργαστηριακών μαθημάτων που είναι τα πιο σημαντικά, στοιβάζονται σε πολλά τμήματα μέχρι και 27 μαθητές με δύο καθηγητές ενώ ο εξοπλισμός σε όλα τα εργαστήρια είναι ελλιπής και αναχρονι-στικός. Τα υλικά είναι ανεπαρκή και πολλά εντελώς ανύπαρκτα, αφού χρήματα όπως μας λένε δεν υπάρχουν. Αναρωτιόμαστε πώς θα εργαστούμε μετά το σχολείο όταν δεν γνωρίζουμε βασικά σύγχρονα εργαλεία όπως τους τόρνους με υπολογιστές που είναι ανύπαρκτοι στα εργαστήρια. Μήπως στην τάξη της Μαθητείας όταν εργοδότης θα έχει τις απαιτήσεις του ενώ θα είμαστε οι φτηνοί εργάτες του;
Επίσης το σχολικό κτήριο και το γυμναστήριο είναι σε κακή κατάσταση και δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των τριακοσίων μαθητών που φοιτούν εκεί. Η φύλαξη είναι ελλιπής αφού ένας φύλακας δεν αρκεί για την προστασία μας με τόσους μαθητές.
Γι’ αυτό οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Πτολ. πήραμε την απόφαση να πούμε ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ και να κινητοποιηθούμε ΟΛΟΙ ΤΩΡΑ ΜΙΑ ΓΡΟΘΙΑ και να ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΜΕ:
- ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΧΡΗΜΑΤΑ για σύγχρονα εργαστήρια με τον απαραίτητο σύγχρονο εξοπλισμό και υλικά.
- Να εξεταζόμαστε ισότιμα με τους μαθητές των Γενικών Λυκείων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στις Πανελλήνιες Εξετάσεις.
- Αναβάθμιση Ενεργειακής και Ηλεκτρολογικής Εγκατάστασης του σχολικού κτηρίου μέσω ΕΣΠΑ.
- ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΧΡΗΜΑΤΑ για την ανακατασκευή του σχολικού κτηρίου και του γυμναστηρίου. Εξοπλισμός του γυμναστηρίου με όλα τα απαραίτητα γυμναστικά όργανα.
- Πρόσληψη φυλάκων για την καλύτερη προστασία μας.
- Τα βιβλία να αποστέλλονται στα σχολεία πριν αρχίσει η σχολ. Χρονιά και να μοιράζονται στους μαθητές όλα την πρώτη μέρα.