ΣΕΠΕ "Γ. Σεφέρης"

Αποφάσεις συνεδρίασης του ΔΣ για τις τρέχουσες εξελίξεις και τις δράσεις στο επόμενο διάστημα

16/03/2021 - 15:02

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ  ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ Δ.Σ.  10/03/2021

Μετά το ηχηρό ράπισμα της συντριπτικής αποχής από την «τηλε - εκλογική παρωδία» της 7ης Νοεμβρίου 2020 και την αποστομωτική καθολική απάντηση απέναντι σε κάθε διαδικασία αξιολόγησης, με την υπογραφή της δήλωσης αποχής όπως και τη μαζική ανταπόκριση των συλλόγων διδασκόντων στο κάλεσμα του Δ.Σ να μη συντάξουν «κανονισμό εσωτερικής λειτουργίας» πριν ληφθούν οι αποφάσεις από τα συνδικαλιστικά μας όργανα, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας επανέρχονται: α) με πρόσκληση προς τους συλλόγους διδασκόντων να αιτηθούν τη συμμετοχή τους για ένταξη των σχολείων τους  στα πρότυπα- πειραματικά και β) με την  κατάθεση ενός νέου πολυνομοσχεδίου.

Σύμφωνα με τα παραπάνω ως Δ.Σ. : 

  Α) Χαιρετίζουμε τους συναδέλφους για την αγωνιστική και θαρραλέα στάση τους απέναντι στην αντιλαϊκή – αντεκπαιδευτική πολιτική κυβέρνησης και υπουργείου. Τους καλούμε σε αγωνιστική ετοιμότητα μπροστά στην κατάθεση νέου πολυνομοσχεδίου από το ΥΠΑΙΘ. 

  Β) Τονίζουμε ότι νομιμοποίηση της λειτουργίας «ψευτο - υπηρεσιακών» Συμβουλίων δεν πρέπει να υπάρξει από κανέναν συνάδελφο. Γι΄ αυτό :

1) Καλούμε και τους  συναδέλφους που υποτίθεται έχουν εκλεγεί ως αιρετοί, όσους  έχουν ορισθεί από τη Διοίκηση στις θέσεις των διορισμένων μελών του Π.Υ.Σ.Π.Ε είτε τοποθετήθηκαν με αίτησή τους, είτε δίχως καν να ερωτηθούν να υποβάλλουν άμεσα τις παραιτήσεις τους (μέσα στο επόμενο δεκαήμερο) όπως και κάθε εκπαιδευτικός που, ενδεχομένως, κληθεί να αναλάβει θέση δοτού αιρετού (με βάση το άρθρο 123 του ν.4763/20) τηρώντας τις αποφάσεις της Ομοσπονδίας και του Συλλόγου μας. 

2)  Απαιτούμε την παράταση της θητείας των αιρετών που εκλέχθηκαν στις εκλογές του 2018 μέχρι τη διεξαγωγή νέων εκλογών δια ζώσης και εξακολουθεί να τους θεωρεί αιρετούς εκπροσώπους του κλάδου.

3) Αντίθετα, σε καμία περίπτωση δεν αναγνωρίζουμε ως εκλεγμένους αιρετούς και διορισμένα μέλη εκείνους που περιφρονούν τις αποφάσεις του κλάδου και αρνούνται να παραιτηθούν οι οποίοι, αυτονόητα, θέτουν τους εαυτούς τους εκτός κλάδου. 

   Γ) Διαπιστώνουμε ότι με αφορμή την εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ να καλέσει του Συλλόγους Διδασκόντων να αποφασίσουν αν θέλουν το σχολείο τους να χαρακτηριστεί σαν Πρότυπο ή Πειραματικό, ότι η προσπάθεια γενίκευσης των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων : 

1) Αποτελεί μεγάλη υποκρισία του Υπ. Παιδείας αφού, μετά από ένα χρόνο πανδημίας έχει πραγματικά αφήσει χιλιάδες σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικούς κυριολεκτικά στην τύχη τους, χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο, να μιλά για «αριστεία» των λίγων. 

2) Δεν έχει καμία σχέση με την αναγκαία αναβάθμιση για όλα τα σχολεία ανεξάρτητα από την περιοχή, τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, τη σύνθεση μαθητικού πληθυσμού.

3) Η επιλογή και η συγκέντρωση των «καλών» μαθητών, σε κάθε περιοχή,  αντικειμενικά υποβαθμίζει το σύνολο των σχολείων, ανακατανέμει το μαθητικό δυναμικό, καταργεί τα γεωγραφικά όρια, ανοίγει το δρόμο για την επιλογή σχολείου από τους γονείς. Αντικειμενικά ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα. Οι στοχεύσεις της λεγόμενης «εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης» που απέρριψε μαζικά ο κλάδος με τη μαζική συμμετοχή στην απεργία – αποχή υπηρετούνται και μέσα από την επέκταση τέτοιων θεσμών.   

4)  Καλούμε  τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην αιτηθούν την ένταξη στο θεσμό των Πρότυπων και Πειραματικών και να δυναμώσουν, από κοινού με τους γονείς, τον αγώνα για ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά, για την ικανοποίηση των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών των παιδιών του λαού μας.

Δ)  Παρατηρούμε, σύμφωνα με καταγγελίες συναδέλφων, ότι τα προβλήματα που δημιουργούνται προς τους εκπαιδευτικούς από έξωθεν σχολιασμούς και παρεμβάσεις ατόμων που έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στην τάξη μέσω της  τηλε- εκπαίδευσης  και αφορούν τη διδακτική διαδικασία,  αυξάνονται. Γεγονός που δρα πιεστικά από οποιονδήποτε θεωρεί ότι έχει λόγο και άποψη και το δικαίωμα να αμφισβητεί τον παιδαγωγικό και επιστημονικό ρόλο του εκπαιδευτικού.

1) Καλούμε τους γονείς να σταθούν αρωγοί στο έργο μας και συναγωνιστές  απέναντι στον κοινό υπεύθυνο για την ταλαιπωρία των παιδιών μας: την κυβερνητική αντεκπαιδευτική πολιτική.    

2)  Καλούμε και πάλι την κυβέρνηση να πάρει τώρα μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων σύμφωνα με τις προτάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και τον άμεσο μαζικό εμβολιασμό των εκπαιδευτικών.

Ε)   Επειδή τα φαινόμενα αστυνομικής βίας και καταστολής εντείνονται:

1. παίρνουμε την πρωτοβουλία να καλέσουμε σωματεία και μαζικούς φορείς της περιοχής ευθύνης του συλλόγου μας σε ανοικτή συγκέντρωση στην πλατεία Σημηριώτη της Ν. Ιωνίας το Σάββατο 13/03  και ώρα 12 το μεσημέρι και πορεία στην πόλη.

2. Συμμετέχουμε στο συλλαλητήριο την Τετάρτη 17 Μάρτη 6μμ. στα Προπύλαια για την προστασία της υγείας, την επιβίωση. Απαντάμε δυναμικά, αγωνιστικά στο κλίμα αστυνομοκρατίας, στην κρατική βία και καταστολή!

ΣΤ)  Επειδή τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νέοι  λόγω του παρατεταμένου εγκλεισμού εξαιτίας της πανδημίας είναι πολλά και οι επιπτώσεις που αφορούν την ψυχολογική  τους  κατάσταση ακόμα περισσότερες  παίρνουμε την πρωτοβουλία να συνδιοργανώσουμε μαζί με το τοπικό παράρτημα του ΕΣΥΝ ανοικτή διαδικτυακή εκδήλωση με σχετικό θέμα για την Κυριακή 21/03. 

Ζ) Καλούμε τους δήμους να προχωρήσουν άμεσα σε αντισεισμικό-αντιπυρικό-αντιπλημμυρικό έλεγχο των σχολικών κτηρίων, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες, για την έκδοση πιστοποιητικών καταλληλότητας (με αφορμή τον πρόσφατο καταστροφικό σεισμό στην Ελασσόνα). Καλούμε ειδικά τον δήμο Ηρακλείου να βρει άμεσα λύση για τα δημοτικά σχολεία (4ο και 5ο ) που έχουν πληγεί από τον σεισμό του 2019 και δεν έχει λυθεί το πρόβλημα της στέγης τους).

ΓΙΑ  ΤΟ   Δ.Σ.

             Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                              Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

    ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΙΜΕΡΤΖΟΓΛΟΥ                 ΝΤΙΑΝΑ  ΛΙΑΚΟΥ

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα