Α.Σ.Ε. Πειραιά: Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά στην ειδική αγωγή με μόνιμο προσωπικό!

28/10/2016 - 13:46

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ τολμά με θράσος να μιλάει για ομαλή λειτουργία των σχολείων και για κάλυψη όλων των κενών! Διαφημίζουν την παρουσία των αναπληρωτών δασκάλων στον αγιασμό και προβάλουν ως κατάκτηση της κυβέρνησης το άνοιγμα των σχολείων στις 12 Σεπτέμβρη. Δεν διστάζουν να κοροϊδεύουν γονείς και εκπαιδευτικούς, αφού τα σχολεία συνεχίζουν ακόμα και ένα μήνα μετά τον αγιασμό να λειτουργούν με εκατοντάδες κενά. Ενδεικτική είναι η κατάσταση στην ειδική αγωγή. Για μια ακόμα χρονιά δεν έχει γίνει κανένας μόνιμος διορισμός στον ευαίσθητο χώρο της ειδικής αγωγής και οι συνάδελφοι συνεχίζουν να εργάζονται με ελαστικές σχέσεις εργασίας ακόμα και για 15η χρονιά! Οι ελλείψεις στις δομές ειδικής αγωγής (ειδικά σχολεία, τμήματα ένταξης και παράλληλη στήριξη) είναι τεράστιες, ενώ οι περισσότεροι συνάδελφοι που εργάζονται σε αυτές είναι αναπληρωτές.

Συγκεκριμένα στον Πειραιά φέτος προσλήφθηκαν μόνο 5 νηπιαγωγοί ειδικής αγωγής και 74 δάσκαλοι ειδικής αγωγής. Οι αριθμοί αυτοί είναι πολύ μικρότεροι από τις πραγματικές ανάγκες. Στην συντριπτική τους πλειοψηφία οι συνάδελφοι τοποθετήθηκαν σε ειδικά δημοτικά και νηπιαγωγεία για να καλύψουν τις τεράστιες ανάγκες αυτών των σχολείων. Ακόμα, όμως, τα ειδικά σχολεία συνεχίζουν να λειτουργούν με κενά, αφού οι ελλείψεις σε Ειδικό Εκπαιδευτικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό είναι μεγάλες.

Στο 1ο ειδικό σχολείο Πειραιά λείπει ψυχολόγος και λογοθεραπευτής, ενώ στο ειδικό νηπιαγωγείο υπάρχει κενό νηπιαγωγού. Στο ΠΙΚΠΑ λείπει δεύτερος κοινωνικός λειτουργός και δύο ψυχολόγοι. Στο ειδικό δημοτικό για παιδιά με αυτισμό στο οποίο φοιτούν 49 μαθητές με πολύ μεγάλες ανάγκες, δεν υπάρχει λογοθεραπευτής, εργοθεραπευτής και φυσιοθεραπευτής, ενώ λείπουν ακόμα δύο ψυχολόγοι και δεύτερος κοινωνικός λειτουργός. Στο 2ο ειδικό σχολείο Πειραιά στο οποίο φοιτούν 18 μαθητές δεν υπάρχει ψυχολόγος, κοινωνικός λειτουργός, λογοθεραπευτής και εργοθεραπευτής! Στο ειδικό δημοτικό Δραπετσώνας φοιτούν 46 μαθητές και στο ειδικό νηπιαγωγείο 5. Το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό υποστηρίζει διεπιστημονικά και τις δύο σχολικές μονάδες. Παρ’όλο το μεγάλο αριθμό των παιδιών που φοιτούν στις δύο σχολικές μονάδες,, τα κενά σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό είναι τεράστια, αφού λείπει λογοθεραπευτής, δεύτερος εργοθεραπευτής, φυσιοθεραπευτής, δεύτερος κοινωνικός λειτουργός, και δεύτερος ψυχολόγος . Στο ειδικό δημοτικό Κερατσινίου στο οποίο φοιτούν 32 παιδιά υπάρχει κενό ψυχολόγου, λογοθεραπευτή και κοινωνικού λειτουργού. Στο ειδικό δημοτικό Περάματος υπάρχει πρόβλημα στη μεταφορά των μαθητών, ενώ υπάρχουν και μεγάλα κενά σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό. Φοιτούν 12 μαθητές με σοβαρές αναπηρίες και δεν υπάρχει ψυχολόγος, εργοθεραπευτής και λογοθεραπευτής. Στο ειδικό σχολείο της Σαλαμίνας λείπει εργοθεραπευτής, λογοθεραπευτής και γυμναστής και στο 7ο νηπιαγωγείο δε λειτουργεί το τμήμα ένταξης.

Σχετικά με τα τμήματα ένταξης, για μια ακόμα χρονιά τα περισσότερα παρέμειναν κλειστά, αφού σε αυτά τοποθετήθηκαν μόνο 18 αναπληρωτές ειδικής αγωγής από τους οποίους οι 6 τοποθετήθηκαν σε νησιά του Αργοσαρωνικού! Η λειτουργία των τμημάτων ένταξης είναι απαραίτητη για την στήριξη των μαθητών με ειδικές ανάγκες που μπορούν να φοιτήσουν στο γενικό σχολείο! Η μη λειτουργία τους δυσκολεύει τους μαθητές να αποδώσουν στις απαιτήσεις του σχολείου, ενώ φορτώνει με επιπλέον βάρη τις οικογένειες τους που αναγκάζονται να απευθυνθούν στον ιδιωτικό τομέα, ώστε να καλύψουν το κενό της μη λειτουργίας του τμήματος ένταξης.

Στην παράλληλη στήριξη και πάλι οι προσλήψεις που έγιναν δεν καλύπτουν όλες τις ανάγκες του Πειραιά. Ενδεικτικό είναι ότι ένας συνάδελφος αντιστοιχεί σε 2 ακόμα και 3 μαθητές, ενώ συνάδελφοι αναγκάζονται να μοιράζουν το ωράριό τους ανάμεσα σε δύο σχολεία! Ενώ, εσχάτως, δάσκαλοι της Γενικής Αγωγής μπορούν να συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο εκτελώντας χρέη παράλληλης (μέχρι 4 δάσκαλοι σε ένα παιδί ).

Συνάδελφοι, η κυβέρνηση για μια ακόμα χρονιά οδηγεί την ειδική αγωγή σε παραπέρα υποβάθμιση. Η τροπολογία της κυβέρνησης για την ειδική αγωγή που ψηφίστηκε το καλοκαίρι, καθώς και η τροπολογία για τα τμήματα ένταξης, αποδεικνύουν ότι η κυβέρνηση μεθοδευμένα υποβαθμίζει την Ειδική Αγωγή, κλείνει δομές και διατηρεί έναν εργασιακό μεσαίωνα για τους εργαζόμενους σε αυτήν στο όνομα ’’της συμπερίληψης άνευ όρων και προϋποθέσεων’’.

Αυτό που χρειάζεται είναι αγώνας για μαζικούς μόνιμους διορισμούς τώρα! Για την κάλυψη όλων των κενών, κανείς εκπαιδευτικός δεν περισσεύει! Κανένα παιδί με ειδικές ανάγκες έξω από την ΕΑΕ!

Σας καλούμε να δυναμώσουμε την φωνή μας με τους υπόλοιπους εργαζόμενους και στον ιδιωτικό τομέα, ώστε να επανέλθουν τα εργασιακά και μισθολογικά μας δικαιώματα στα προ κρίσης επίπεδα!

Όλοι στο συλλαλητήριο στις 17 Οκτωβρίου στις 6.30 μ.μ. στο Σύνταγμα, που καλούν εκατοντάδες Σωματεία, Ομοσπονδίες, Εργατικά Κέντρα, ανάμεσα στα οποία και 34 Σύλλογοι Π.Ε. και ΕΛΜΕ 

Βασική Κατηγορία: 

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα