Α.Σ.Ε στην Ε΄ ΕΛΜΕ Αν. Αττικής :Δεκατρείς μαθητές προσφυγόπουλα δεν έχουν γίνει ακόμα δεκτά από σχολεία στην περιοχή του Μαραθώνα!
Την Παρασκευή 20-9 παρευρέθηκαν στη ΓΣ της ΕΛΜΕ οι δυο συνάδελφοι που είναι υπεύθυνοι-συντονιστές για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων που διαμένουν υπό κρατική μέριμνα σε δωμάτια στο ξενοδοχείο Marathon Beach. Οι συνάδελφοι εξέφρασαν την αγωνία τους για το γεγονός ότι μολονότι προβλέπεται η ενσωμάτωση των παιδιών αυτών σε σχολικές δομές, και με βάση τα υπάρχοντα πλαίσια του ΖΕΠ ωστόσο η πλειοψηφία των μαθητών δεν έχουν γίνει δεκτά από τα σχολεία της περιοχής. Πρόκειται δηλαδή για επτά μαθητές για να ενταχθούν στο 1ο Λύκειο Νέας Μάκρης και έξι μαθητές στο Λύκειο Μαραθώνα. Αντίθετα, όπως οι ίδιοι μας είπαν, στο Γυμνάσιο της Νέας Μάκρης όλα τα παιδιά, 14 μαθητές έγιναν δεκτά από το σχολείο και τη Διεύθυνση του που έδειξε διάθεση να συνεργαστεί ομαλά και με κατανόηση και σε όλα τα ζητήματα που αφορούσαν τις τεχνικές και υπηρεσιακές διαδικασίες.
Οι συντονιστές ανέφεραν ότι από την αρχή της χρονιάς ζήτησαν από το Λύκειο της Νέας Μάκρης να γίνουν δεκτά τα επτά παιδιά, αλλά συνάντησαν μια πολύ αρνητική στάση από τον διευθυντή του σχολείου, ο οποίος μάλιστα είναι και εκλεγμένος εκπρόσωπος της ΔΑΚΕ στο ΔΣ της ΕΛΜΕ. Δεν δέχτηκε τις έγγραφες αιτήσεις για τους μαθητές και τους ζήτησε απολυτήριο σπουδών, του «γυμνασίου των σχολείων της περιοχής προέλευσης τους», πράγμα πρακτικά αδύνατο, αφού πρόκειται για παιδιά πρόσφυγες και για αυτό μάλιστα τέτοιο χαρτί δεν το ζητάει ούτε η πολιτεία και οι σχετικές διαδικασίες που προβλέπονται για την ένταξη αυτών των παιδιών. Ο διευθυντής μάλιστα σε αυτή την συνάντηση επέμεινε στην άρνηση του και δήλωσε ότι μπορεί να φέρει το θέμα και στα κανάλια!! Στην περίπτωση του Λυκείου Μαραθώνα η διευθύντρια του σχολείου, δήλωσε ότι θέλει να το διερευνήσει το θέμα και ότι υπάρχει στενότητα χώρου.
Κατά τη ΓΣ που έγινε ανοικτό ΔΣ η ΕΛΜΕ ομόφωνα αποφάσισε να γίνει παρέμβαση και στον προϊστάμενο της ΔΔΕ και στις διευθύνσεις των συγκεκριμένων σχολείων για να προχωρήσει η ένταξη των παιδιών στις σχολικές μονάδες. Στη συνάντηση της ΕΛΜΕ στην ΔΔΕ ο προϊστάμενος δήλωσε ότι και με βάση αυτά που προβλέπονται και με βάση την χωρητικότητα των τμημάτων τα παιδιά μπορούν και πρέπει να ενταχθούν στις σχολικές μονάδες των δυο Λυκείων της περιοχής και προέτρεψε μάλιστα τον συντονιστή να τα εγγράψει την ίδια μέρα στο σχολείο. Ωστόσο καμία ουσιαστική ενέργεια δεν έγινε από την πλευρά της Διοίκησης για την επίλυση του ζητήματος και την άρση των εμποδίων για την ένταξη των μαθητών. Να σημειώσουμε ότι και στην ΓΣ της ΕΛΜΕ και στη συνάντηση με τον προϊστάμενο έλειπε ο συνδικαλιστής της ΔΑΚΕ, μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ που είναι και διευθυντής του Λυκείου της Νέας Μάκρης.
Οι συντονιστές εκπαίδευσης την επόμενη μέρα ξανά επικοινώνησαν με τους διευθυντές των δυο σχολείων και κατέθεσαν τις έγγραφές αιτήσεις για την ένταξη των μαθητών. Παρολαυτά δεν έχει ακόμα προχωρήσει η ένταξη τους στο σχολείο με την διευθύντρια του Λυκείου του Μαραθώνα να μιλά για στενότητα του χώρου και το διευθυντή του Λυκείου της Νέας Μάκρης να επικαλείται ότι τα παιδιά δεν έχουν ΑΦΜ και ΑΜΚΑ ή ότι δεν έχουν έρθει όλα τα πιστοποιητικά τους μολονότι προβλέπεται ότι αυτά μπορούν να κατατεθούν και ένα μήνα μετά την εγγραφή τους.
Συνάδελφοι δεν υποτιμάμε καθόλου τα πραγματικά εμπόδια που η ίδια η πολιτεία βάζει με την πολιτική της, τις καθυστερήσεις στα Κέντρα Υγείας για τα πιστοποιητικά, το γεγονός ότι ζητάνε ΑΦΜ και ΑΜΚΑ από πρόσφυγες πολέμου… Θεωρούμε επίσης ότι πρέπει να υπάρχει η καλύτερη δυνατή μέριμνα στα ζητήματα υγείας και πρόνοιας για αυτούς τους μαθητές.
Πιστεύουμε και σαν παιδαγωγοί ότι τα παιδιά αυτά δεν μπορούν να είναι εκτός δομών εκπαίδευσης, ότι στόχος πρέπει να είναι η ομαλή ένταξη τους στην σχολική διαδικασία με τη βοήθεια και του κατάλληλου προσωπικού (μεταφραστές, ψυχολόγοι κα) και της αναγκαίας εξειδικευμένης παιδαγωγικής διαδικασίας. Δεν μπορεί συνάδελφοι και μάλιστα εκλεγμένοι εκπρόσωποι της ΕΛΜΕ όχι μόνο να μην μπαίνουμε μπροστά για να βοηθήσουμε αυτά τα παιδιά αλλά να αξιοποιούμε υπαρκτά ή ανύπαρκτα ζητήματα για να τα αφήνουμε εκτός σχολείων.
Σε μια περίοδο ανόδου των ρατσιστικών και ακροδεξιών ιδεών, σε μια εποχή που στην Ανατολική Μεσόγειο σχεδιάζονται από τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα επικίνδυνα πολεμικά παιχνίδια σε βάρος των λαών της περιοχής, για μας τους εκπαιδευτικούς είναι μάθημα πολιτισμού και αγώνα για ένα καλύτερο κόσμο, να αγκαλιάσουμε αυτούς τους μαθητές μέσα στα ίδια τα σχολεία.
Απαιτούμε οι μαθητές αυτοί να γίνουν άμεσα δεκτοί από τα σχολεία της περιοχής και να ληφθούν όλα τα απαραίτητα υλικοτεχνικά και παιδαγωγικά μέσα για την ομαλή ένταξη τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.