Δίκτυο άλωσης συνειδήσεων
18/02/2010 - 18:11
Τα 8 ιδρύματα - επιχειρηματικοί κολοσσοί που έχουν πατήσει πόδι στην εκπαίδευση ...ξαναχτυπούν, με παρουσιάσεις των προγραμμάτων τους σε διάφορες πόλεις
Χρησιμοποιώντας ως Δούρειο Ιππο μια σειρά φαινομενικά ελκυστικών «καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων» και με όχημα το Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας (ΔΣΚ) στο πλαίσιο της «Μορφωτικής και Αναπτυξιακής Πρωτοβουλίας», εντείνεται η προσπάθεια σε γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές να νομιμοποιηθεί στη συνείδησή τους η ωμή παρέμβαση μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων στην εκπαίδευση και να αποσπαστεί, έστω και με έμμεσο τρόπο, η συναίνεσή τους στις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις.
Υπενθυμίζεται ότι το Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας εντάσσεται στο πλαίσιο των δράσεων της Μορφωτικής και Αναπτυξιακής Πρωτοβουλίας, της «πρωτοβουλίας» δηλαδή 8 ιδρυμάτων, που εκπροσωπούν μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους, να παρέμβουν με κάθε τρόπο στην εκπαίδευση με τις ευλογίες του υπουργείου Παιδείας (με το οποίο έχουν υπογράψει σχετικό μνημόνιο). Ξεκάθαρη επιδίωξη της «Μορφωτικής Πρωτοβουλίας» είναι η εφαρμογή των στόχων της Λισαβόνας, προκειμένου η Παιδεία και η Ερευνα να δεθούν στο άρμα των επιχειρήσεων, να απογυμνωθούν από το ρόλο της διαμόρφωσης ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων και να στραφούν στην εκγύμναση δεξιοτήτων.
Στόχος τους είναι αυτή η προσπάθεια «ζύμωσης» να απλωθεί παντού. Ετσι, σε οκτώ πόλεις της περιφέρειας θα γίνουν ενημερωτικές συναντήσεις για την παρουσίαση του ΔΣΚ (Πάτρα, Βόλος, Καβάλα, Σύρος, Θεσσαλονίκη, Χανιά, Καλαμάτα και Γιάννενα), προκειμένου να «ενισχυθεί ο διάλογος για τη δημιουργικότητα και την καινοτομία στην εκπαίδευση και η διεύρυνση της δικτύωσης ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και σχολεία. Οι συναντήσεις θα συνδυαστούν με επιμορφωτικά σεμινάρια για τους εκπαιδευτικούς, όπου μεταξύ άλλων θα προτείνουν δράσεις για την ανάπτυξη και εμπέδωση των καινοτόμων δράσεων στο σχολείο τους». Δηλαδή τα «8 ευαγή ιδρύματα» παίρνουν πάνω τους την απευθείας διδασκαλία μέσω προγραμμάτων, βάζοντας στο παιχνίδι εκπαιδευτικούς οι οποίοι θα διαπαιδαγωγούν μαθητές με τις «αξίες» της «ανταγωνιστικότητας», της «επιχειρηματικότητας» και ό,τι άλλο επιτάσσει το κεφάλαιο.