ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ - ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ : Εκρηκτικά προβλήματα και ελλείψεις ενόψει της σχολικής χρονιάς

10/08/2010 - 14:08

Κοινό υπόμνημα προς το υπουργείο Παιδείας της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Αναπήρων και του Ενιαίου Συλλόγου Γονέων ΑμΕΑ Αττικής

Αμεση συνάντηση με την υπουργό Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου για τα εκρηκτικά προβλήματα που βασανίζουν τα Ατομα με Ειδικές Ανάγκες (ΑμΕΑ), τους γονείς και κηδεμόνες των ΑμΕΑ, ιδιαίτερα μπροστά στη νέα σχολική χρονιά και με δεδομένη την άσχημη κατάσταση που επικρατεί στην ειδική αγωγή, ζητούν με κοινό υπόμνημά τους η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων (ΣΕΑΑΝ) και ο Ενιαίος Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ΑμΕΑ Αττικής.

Οι γονείς και ΑμΕΑ υπογραμμίζουν ότι είναι εξαιρετικά ανήσυχοι αφού τα προβλήματα που εμφανίζονται κάθε χρόνο στην έναρξη της σχολικής χρονιάς θα παρουσιαστούν φέτος σε πιο οξυμένη μορφή, με δεδομένη την οικονομική κρίση. Ενδεικτικά αναφέρονται στα προβλήματα μεταφοράς των παιδιών με ειδικές ανάγκες, στις ελλείψεις προσωπικού, στα προβλήματα υποδομών.

«Σύμφωνα με πληροφορίες που έχουμε δεν έχουν δοθεί από το υπουργείο προς τις Νομαρχίες οι απαραίτητες πιστώσεις, και από τις Νομαρχίες δεν έχουν ολοκληρωθεί οι ανάλογοι διαγωνισμοί, συνέπεια αυτής της κατάστασης είναι να μην υπάρχουν τα απαραίτητα μέσα μεταφοράς για την εξυπηρέτηση των παιδιών με αναπηρίες και τη μεταφορά τους από τα σπίτια τους στα ειδικά σχολεία και αντίστροφα. Η ανάγκη αυτή προκύπτει από την ίδια τη φύση της αναπηρίας των παιδιών, αλλά και από τον περιορισμένο αριθμό των ειδικών σχολείων σε σχέση με τις ανάγκες που υπάρχουν. Αποτέλεσμα, οι μαθητές να διανύουν μεγάλες αποστάσεις προκειμένου να φτάσουν στα σχολεία τους», επισημαίνουν. «Βεβαίως το πρόβλημα αυτό της μεταφοράς, προκύπτει επίσης σαν αποτέλεσμα των επιλογών όλων των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, για την εκχώρηση της μεταφοράς των παιδιών σε ιδιώτες, πράγμα που αφ' ενός εκθέτει σε κίνδυνο τους ίδιους τους μαθητές εξαιτίας της έλλειψης μέτρων ασφαλείας και τη μεταφορά τους και αφ' ετέρου το προσωπικό δεν έχει την ανάλογη ειδίκευση για την αντιμετώπιση παιδιών με αναπηρίες (νοητική υστέρηση, αυτισμό κλπ.)», ξεκαθαρίζουν.

Σοβαρές και οι ελλείψεις προσωπικού

Καταγγέλλουν ακόμα το εκρηκτικό πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού, στην Παιδεία συνολικότερα και ειδικότερα στην ειδική αγωγή όπου οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό καλύπτονται σήμερα στην πλειοψηφία τους από αναπληρωτές και ωρομίσθιους. Οι γονείς και ανάπηροι επισημαίνουν ότι λόγω της καθυστέρησης διορισμών των αναπληρωτών και ωρομισθίων, κάθε χρόνο πολλά σχολεία υπολειτουργούν για μεγάλο χρονικό διάστημα, ακόμα και ολόκληρη τη σχολική χρονιά, ενώ κάποια άλλα ανοίγουν ένα και δυο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Με ιδιαίτερα οξυμένο τρόπο αυτό το πρόβλημα εμφανίζεται στην περίπτωση των Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) όπου δεν υπάρχουν οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών αλλά ούτε και αναλυτικά προγράμματα σπουδών.

Οι γονείς υπογραμμίζουν ότι δεν συμφωνούν με τη λύση των αναπληρωτών και ωρομισθίων που πέρα απ' τον αντεργατικό χαρακτήρα που έχη είναι και αντιπαιδαγωγική και σε βάρος των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες, τα οποία χρειάζονται σταθερή προσωπική σχέση με τους εκπαιδευτικούς, αφού η εναλλαγή δυσκολεύει τη διαδικασία της μάθησης και τα πηγαίνει πίσω. «Ανησυχούμε πολύ περισσότερο για φέτος γιατί σύμφωνα με ό,τι ακούσαμε από επίσημα χείλη της κυβέρνησης και του υπουργείου, θα γίνουν ακόμα περισσότερες περικοπές, ακόμα λιγότεροι διορισμοί μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, έτσι τα παιδιά καλούνται να πληρώσουν "τα σπασμένα" της κρίσης», τονίζουν.

Στα προβλήματα αυτά, έρχονται να προστεθούν τα προβλήματα των υποδομών. Οι γονείς και ΑμΕΑ καταγγέλλουν ότι για μια ακόμα σχολική χρονιά ούτε ένα ειδικό σχολείο δεν φτιάχτηκε, ενώ τα υπάρχοντα ειδικά σχολεία θα ανοίξουν χωρίς να έχουν τους απαραίτητους χώρους και προδιαγραφές, ενώ σε πολλές περιπτώσεις είναι ακατάλληλα και επικίνδυνα (π.χ. 6ο και 8ο ειδικό σχολείο Αθηνών, ΕΕΕΕΚ Ηρακλείου, Μιχαλήνειο, ειδικό σχολείο Κορυδαλλού, Δραπετσώνας κλπ.).

Βασική Κατηγορία: 

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα