ΕΛΜΕ Πειραιά: Για το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου και τη θαλάσσια ρύπανση στις περιοχές της Σαλαμίνας και της Πειραϊκής
Τα ξημερώματα της Κυριακής 10/9/2017 βυθίστηκε στην περιοχή της νήσου Αταλάντης (αγκυροβόλιο Πειραιά) το δεξαμενόπλοιο "ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ", το οποίο μετέφερε 2.200 τόνους μαζούτ (Fuel oil) και 370 τόνους ντίζελ (gas oil marine), με αποτέλεσμα τα νότια παράλια της Σαλαμίνας αλλά και οι ακτές της Πειραϊκής να έχουν γεμίσει μαζούτ και ολόκληρος ο Σαρωνικός κόλπος να απειλείται με οικολογική καταστροφή.
Η πετρελαιοκηλίδα έχει φτάσει στην παραλία της Πειραϊκής και στα Νότια Προάστια. Η ρύπανση έχει "πνίξει" ήδη τα νότια παράλια της Σαλαμίνας, ενώ το υπουργείο Ναυτιλίας και συνολικά η κυβέρνηση επιχειρούν να υποβαθμίσουν τις συνέπειες του ναυαγίου, να καθησυχάσουν και να κουκουλώσουν τις ευθύνες της πλοιοκτήτριας εταιρείας, αποκρύπτοντας ότι αυτή τη στιγμή ολόκληρος ο Σαρωνικός Κόλπος απειλείται με οικολογική καταστροφή απροσδιόριστων διαστάσεων.
Οι ευθύνες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είναι πολύ μεγάλες. Τα μέτρα εξασφάλισης της στεγανοποίησης του πλοίου και απορρύπανσης ήταν ανεπαρκέστατα, χάθηκε πολύτιμος χρόνος. Ενώ ακόμα και στη συνέχεια τα μέσα και τα συνεργεία που διατέθηκαν ήταν αναντίστοιχα με το μέγεθος της ρύπανσης και της καταστροφής. Ο κρατικός προϋπολογισμός, που απλόχερα δίνει δις ευρώ στο κεφάλαιο, είναι ιδιαίτερα φειδωλός όσον αφορά τις λαϊκές ανάγκες.
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς, από κοινού με το λαό της Σαλαμίνας να κινητοποιηθούν άμεσα!
Να απαιτήσουν από την κυβέρνηση να πάρει άμεσα μέτρα απορρύπανσης!
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία να αναλάβει το κόστος, έτσι ώστε να μη μετακυλιστεί στο λαό.
Υπάρχουν σοβαρές ευθύνες, σε σχέση με τα μέτρα ασφαλείας και την αδειοδότηση μιας σειράς δραστηριοτήτων μεταφοράς και επεξεργασίας πετρελαιοειδών, μέσα σε ένα ιδιαίτερα πυκνό περιβάλλον, από άποψης κίνησης πλοίων, και ταυτόχρονα ιδιαίτερης σημασίας για εκατομμύρια κατοίκους του Λεκανοπεδίου. Είναι χαρακτηριστικό (κι όχι μοναδικό) το παράδειγμα της εταιρείας Oil Οne (συμφερόντων Μελισσανίδη) και των δεξαμενών που χρησιμοποιεί δίπλα στο χώρο των πρώην Λιπασμάτων της Δραπετσώνας, ελάχιστα μέτρα από κατοικημένη περιοχή.
Η βύθιση του δεξαμενόπλοιου φέρνει στις μνήμες τις μεγάλες περιβαλλοντικές καταστροφές που έχει η εξόρυξη πετρελαίου και η μεταφορά του, όταν αυτή γίνεται με γνώμονα το κέρδος. Απ’ το Exxon Valdez στην Αλάσκα μέχρι το πολύ πρόσφατο παράδειγμα της εξέδρας άντλησης πετρελαίου της BP, στο κόλπο του Μεξικό, που οδήγησε σε μια καταστροφή τεράστιας κλίμακας, με ανυπολόγιστες επιπτώσεις σε εκατομμύρια εργαζόμενους, στην τοπική οικονομία, στο περιβάλλον.
Επιβεβαιώνεται ότι -και σε αυτό τον τομέα- οι ανάγκες του λαού για προστασία από τέτοια φαινόμενα, δε χωράνε στις επιδιώξεις του κεφαλαίου για κερδοφορία (π.χ. το πλοίο φορτωμένο με καύσιμα είχε μόλις δύο άτομα πλήρωμα στη βάρδια). Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, το υπουργείο Ναυτιλίας, μαζί με τους εφοπλιστές, συνεχίζουν την πολιτική των προκατόχων τους, σύμφωνα με την οποία όλα υποτάσσονται στο κέρδος, περιφρονώντας επιδεικτικά τους κανόνες ασφαλείας και αξιοπλοΐας των πλοίων.
Διεκδικούμε τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων ασφάλειας, σε κάθε πλοίο και λιμάνι, για τη διασφάλιση της προστασίας των εργαζομένων, της δημόσιας υγείας, του περιβάλλοντος.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΕΛΜΕ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΠΑΤΙΔΗΣ ΗΛΙΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ