ΕΛΜΕ Πειραιά: Για το νομοσχέδιο για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΠΤΥΧΙΩΝ – ΠΙΣΤΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ ΟΟΣΑ – ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΑΠΟ ΦΟΡΕΙΣ – ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ
Η κατάθεση στη Βουλή του νομοσχεδίου για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, από τη συγχώνευση ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, αν και συνοδεύεται με τυμπανοκρουσίες και προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων σε μέρος διδακτικού προσωπικού και φοιτητών, δεν μπορεί να κρύψει την απροκάλυπτη θέση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ να εφαρμόσει τις εντολές ΟΟΣΑ για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά και αλλαγών στη Δευτεροβάθμια. Συγκεκριμένα:
- Για την Δευτεροβάθμια υλοποιείται η συντριπτική ενοποίηση κλάδων και ειδικοτήτων κάτι που είχε επισημανθεί και από τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ χωρίς κάποιο ιδιαίτερο επιστημονικό κριτήριο. Έτσι συνολικά οι 167 ειδικότητες γίνονται 40 δηλαδή παραμένουν περίπου το 1/4! Με αυτόν τον τρόπο θα γενικευτεί η δεύτερη και η τρίτη ανάθεση των εκπαιδευτικών, κλάδοι ολόκληροι θα βρεθούν σε δυσμενή θέση (π.χ. ΠΕ10, ΠΕ13, ΠΕ09, οι κλάδοι ΤΕ, και ΔΕ, οι κλάδοι στα ΕΠΑΛ κ.λ.π.) με υπεραριθμίες ενώ την ίδια στιγμή θα οδηγηθούμε σε νέες περικοπές θέσεων εργασίας – απολύσεις αφού θα συρρικνωθούν περεταίρω οι ανάγκες πρόσληψης αναπληρωτών.
- Στην Τριτοβάθμια εισάγει τη δημιουργία διετών κύκλων σπουδών από όλα τα ΑΕΙ, με οδηγό το ΠΑ.Δ.Α. (Κέντρα επαγγελματικής Εκπαίδευσης ΚΕΕ) μέσα στο ίδιο πρόγραμμα σπουδών που θα οδηγούν σε πτυχίο επιπέδου 5.Τα ΚΕΕ θα μπορούν να χρηματοδοτηθούν από ιδιώτες, φορείς, οργανισμούς, διεθνείς οργανισμούς και κάθε άλλο φορέα ενώ θα μπορούν να διδάσκουν και εξωτερικοί συνεργάτες με επαγγελματική εμπειρία. Θα αποτελούν τη «σύνδεση του ιδρύματος με τις τοπικές κοινωνίες, εργοδότες, λοιπούς φορείς». Μάλιστα προβλέπεται πρακτική άσκηση κατά τα πρότυπα της μαθητείας, δηλαδή παροχή φθηνού και επιδοτούμενου προσωπικού στις επιχειρήσεις.
- Προχωρά η συγχώνευση τμημάτων (περίπου τα μισά) και αυτό σε επόμενο βήμα προβλέπεται και για τμήματα σε ΑΕΙ που «αλληλοκαλύπτονται». Σαν συνέχεια του προγράμματος «Αθηνά».
Με το νομοσχέδιο αυτό δίνεται η δυνατότητα στο κεφάλαιο να επιλέγει μέσα από μια μεγάλη κατηγοριοποίηση των ειδικοτήτων, τον εργαζόμενο, μισοκαταρτισμένο που άμεσα και γρήγορα θα μπορεί να προσαρμόσει στις δικές του ανάγκες σε ένα περιβάλλον που συνεχώς αναιρούνται τα εργασιακά δικαιώματα και επιβάλλεται η εργασιακή ζούγκλα. Το νομοσχέδιο αυτό βρίσκεται στην κατεύθυνση της προσαρμογής της εκπαίδευσης στις ανάγκες της αγοράς, δεν είναι μόνο οι κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ ή ακόμα και το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται από τα εμποροβιομηχανικά επιμελητήρια Πειραιά, τους εφοπλιστές ακόμα και από την κινεζική cosco, είναι και οι στόχοι που σταθερά ακολουθούν όλες οι Ελληνικές κυβερνήσεις πάντα στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων του κεφαλαίου και της εναρμόνισης των εκπαιδευτικών συστημάτων στην ενίσχυση της κερδοφορίας του.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ανάμεσα και στα άλλα υπήρχε διάταξη στο αρχικό κείμενο για την αυτόματη αναγνώριση πτυχίων Πανεπιστημίων εξωτερικού χωρίς άλλες διατυπώσεις που παρά την απόσυρσή της είναι αποκαλυπτική των προθέσεων του Υπουργείου.
Χωρίς να αναφέρεται αύξηση δαπανών για την Παιδεία, χωρίς να γίνεται αναφορά στην υποχρηματοδότηση, στις ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή, συγγράμματα και προσωπικό, στην υποχρηματοδότηση της έρευνας, επιχειρείται να παρουσιαστεί μια άλλη εικόνα όταν όχι μόνο παραμένουν τα προβλήματα αυτά αλλά και λόγω της πολιτικής που εφαρμόζεται ενισχύονται. Χαρακτηριστικό ότι για τα ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά δεν υπάρχουν φοιτητικές εστίες ή τα ξενοδοχεία που χρησιμοποιούνται δεν επαρκούν ούτε στο ελάχιστο.
Αυτόματα και για τους απόφοιτους των ΕΠΑΛ προκύπτει ένα τεράστιο θέμα αφού πλέον στο λεκανοπέδιο δεν υπάρχει ΤΕΙ για την εισαγωγή τους και ακόμα και παρά την αύξηση του ειδικού ποσοστού τους από το 1% στο 5% για ΑΕΙ (και το ΠΑ.Δ.Α.) ουσιαστικά για τα ΤΕΙ θα πρέπει να επιλέξουν εκτός Αττικής. Η μεγάλη πλειοψηφία των αποφοίτων των ΕΠΑΛ ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ και προσανατολίζεται προς τα ΚΕΕ ή στο Μεταλυκειακό έτος μαθητείας. Με το νομοσχέδιο αυτό ενισχύονται οι ταξικοί φραγμοί στην εκπαίδευση.
Ζητούμε να εξασφαλιστεί η είσοδος των μαθητών των ΕΠΑΛ στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, δεν δεχόμαστε να γίνει καμιά μείωση και για ένα λόγο παραπάνω ότι αυτό ανατρέπει τα σχέδια μαθητών, που μια μερίδα από αυτούς έχει επιλέξει τα ΕΠΑΛ ακόμα και για αυτό το λόγο.
Για τους παραπάνω λόγους ζητούμε την απόσυρση του νομοσχεδίου που υποβαθμίζει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών των λαϊκών οικογενειών που φοιτούν στα ΕΠΑΛ μειώνοντας τις δυνατότητές τους για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ ανοίγει το δρόμο για την όξυνση της εργασιακής περιπλάνησης και κινητικότητας των εκπαιδευτικών.
Το ΔΣ