ΕΛΜΕ Πειραιά: Παρασκευή 9/2 κινητοποίηση στο Υπ.Παιδείας για την αναμοριοδότηση
Όλοι στην κινητοποίηση της ΕΛΜΕ Πειραία την Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου στις 2μμ στο Υπουργείο Παιδείας κατά της πρότασης αναμοριοδότησης σχολικών μονάδων.
Η ΕΛΜΕ Πειραία και η ΟΛΜΕ προκηρύσσουν 3ωρες στάσεις εργασίας που καλύπτουν τόσο το πρωινό (8πμ-2μμ) όσο και το βραδινό ωράριο (7μμ-10μμ).
Η ΕΛΜΕ Πειραία θα βάλει λεωφορείο για τους συναδέλφους Γαλατά και Μεθάνων (πληροφορίες στο 2298042315 – ΕΠΑΛ Γαλατά)
Για την προτεινόμενη από το ΥΠΠΕΘ αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων
Πρόσφατα το ΥΠΠΕΘ απέστειλε στην ΟΛΜΕ το σχέδιο ΑΝΑΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ.Η ΕΛΜΕ Πειραιά τονίζει τα εξής:
- Η ΟΛΜΕ δεν ζήτησε αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων. Προφανώς πρέπει να αρθούν κάποιες αδικίες του παρελθόντος, αλλά αυτό αφορά πολύ μικρό ποσοστό.
- Μετά την περσινή πρόταση του Υπουργείου πολλές ΕΛΜΕ αλλά και τα ΠΥΣΔΕ έκαναν προτάσεις για τις σχολικές μονάδες της περιοχής τους. Αυτές οι προτάσεις δεν λήφθηκαν υπόψη στο σχέδιο που προτείνετε.
- Το σχέδιο αναμοριοδότησης που αποστείλατε δεν είναι αποδεκτό γιατί α) δεν παίρνει υπόψη σχεδόν καμία πρόταση των τοπικών ΠΥΣΔΕ, β) δεν λαμβάνει υπόψη για τις πρωτεύουσες των νομών τις συνθήκες διαβίωσης, τον πληθυσμό, το αν ο νομός χαρακτηρίζεται προβληματικός και παραμεθόριος κ.α., γ) η αυθαίρετη κατάταξη όλων των πρωτευουσών νομών – πλην νήσων - μόνο σε μία κατηγορία (μόριο 1) συμπαρασύρει και τις άλλες περιοχές του νομού σε χαμηλή μοριοδότηση χωρίς να λαμβάνει επίσης υπόψη τις δύσκολες συνθήκες των περιοχών αυτών, δ) δεν εξασφαλίζει και νομικά την ίση μοριοδότηση σχολικών μονάδων Αθμιας και Βθμιας στην κατηγορία ΙΓ, ε) δεν κατατάσσει στην κατηγορία ΙΓ νησιωτικές περιοχές –ελάχιστες-, στις οποίες για ιστορικούς λόγους συνεχίζουν να λειτουργούν τριθέσια σχολεία, ενώ στην πραγματικότητα βρίσκονται σε πολύ δύσκολες συνθήκες διαβίωσης και απόστασης από τα κοντινά νησιά ή τη στερεά Ελλάδα και στ) γιατί πολλοί συνάδελφοι που υπηρέτησαν σε δύσκολες περιοχές θα χάσουν μόρια μετάθεσης, εφόσον η προτεινόμενη αναμοριοδότηση με τα λιγότερα μόρια, προβλέπεται να έχει αναδρομική ισχύ. Είναι άλλωστε γνωστό ότι τα μόρια των περιοχών είναι κι ένα κίνητρο για συναδέλφους να υπηρετήσουν σε αυτές.
- Με δεδομένο ότι η μοριοδότηση και ο χαρακτηρισμός των σχολείων συνδέεται στενά με την απρόσκοπτη έγκριση ολιγομελών τμημάτων και τον ικανό αριθμό μαθητών για τη δημιουργία τμήματος σε ΓΕΛ (Ομάδων Προσανατολισμού, μαθημάτων επιλογής, κατευθύνσεων) και σε ΕΠΑΛ (τμήματα Γενικής παιδείας, Τομέων και Ειδικοτήτων), η ΟΛΜΕ δε θα δεχτεί τη σκόπιμη μεταφορά σχολείων σε άλλες ζώνες με λιγότερα μόρια και άρα με μεγαλύτερο αναγκαίο αριθμό μαθητών για τη δημιουργία τμήματος. Σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η ΟΛΜΕ πανελλαδικά, "υποβιβάζονται σε κατηγορία περίπου 430 σχολεία, πράγμα που θα έχει ως άμεση συνέπεια να αυξηθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός μαθητών για τη λειτουργία των τμημάτων των Ομάδων προσανατολισμού, μαθημάτων επιλογής και Κατευθύνσεων στα Γενικά Λύκεια και των τμημάτων Γενικής Παιδείας, Τομέων και Ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ.". Δεν είναι ανεκτές οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις τμημάτων που καταστρατηγούν τα μορφωτικά δικαιώματα μαθητών και μαθητριών στο όνομα της περικοπής δαπανών.
- Όσον αφορά στα σχολεία της περιοχής μας, η ΕΛΜΕ Πειραιά έγκαιρα και στοιχειοθετημένα κατέθεσε πρόταση για την αύξηση των μορίων συνθηκών διαβίωσης (βλ. ανακοίνωση 22/19-1-2017) σε 6 δήμους (Πόρου, Τροιζηνίας-Μεθάνων, Ύδρας, Σπετσών, Αγκιστρίου, Κυθήρων) και σε 2 σχολεία (Αιάντειο Σαλαμίνας, Μεσαγρό Αίγινας). Η πρότασή αυτή στην πλειοψηφία της απορρίφθηκε από το Υπουργείο και σε ένα σημαντικό μέρος από το ΠΥΣΔΕ Πειραιά (βλέπε πίνακα στο τέλος). Το Υπουργείο προτείνει την αύξηση των μορίων σε 3 δήμους (Σαλαμίνα, Κύθηρα, Αγκίστρι), τα ίδια μόρια σε 3 δήμους (Ύδρα, Σπέτσες, Αίγινα) και τη μείωση των μορίων συνθηκών διαβίωσης σε 2 δήμους(Τροιζηνίας και Πόρου, συνολικά σε 8 σχολεία), από 6 μόρια που είναι σήμερα σε 5 (η πρόταση του ΠΥΣΔΕ Πειραιά ήταν να παραμείνουν τα μόρια ίδια, δηλαδή 6, παρά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις που μοίραζε ο Προϊστάμενος το προηγούμενο διάστημα). Η μείωση αυτή είναι τουλάχιστον ανεδαφική, καθώς είναι ξεκάθαρο ότι, με βάση και τα προβλεπόμενα κριτήρια μοριοδότησης, σε καμία περίπτωση δεν παρατηρείται βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης στις περιοχές αυτές. Αντιθέτως, τόσο οι οικονομικές όσο και οι κοινωνικές συνθήκες χειροτέρευσαν δραματικά τα τελευταία χρόνια. Ενδεικτικό αυτού, είναι ότι οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, μόνιμοι και αναπληρωτές, δεν δηλώνουν τις περιοχές αυτές, με αποτέλεσμα κάθε χρόνο να καλύπτονται τελευταία τα κενά των σχολικών μονάδων αυτών, εάν καλυφθούν. Με δεδομένο ότι τα οικονομικά κίνητρα για τους εκπαιδευτικούς έχουν εξαφανιστεί προ πολλού, εάν υπάρξει και μείωση των μορίων στα σχολεία αυτά, ουσιαστικά δεν θα υπάρχει κανένα κίνητρο υπηρέτησης στα σχολεία αυτά. Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δεν πρόκειται να δεχτούμε καμία μείωση των μορίων συνθηκών διαβίωσης για οποιοδήποτε σχολείο του ΠΥΣΔΕ Πειραιά.
Επιπλέον, αν ισχύσει αυτή η πρόταση, η διαφορά πλέον ανάμεσα στην Σαλαμίνα και στην Αίγινα, θα είναι μόλις ένα μόριο, από δύο που είναι σήμερα. Είναι συνεπώς επιβεβλημένο στην περίπτωση αυτή, να αυξηθούν τα μόρια και της Αίγινας σε 6, ώστε να παραμείνουν δύο μόρια διαφοράς.
Κατόπιν όλων αυτών ζητάμε:
- Να αποσυρθεί η συγκεκριμένη πρόταση του ΥΠΠΕΘ και να ξεκινήσει εξαρχής ο διάλογος με τα ενδιαφερόμενα μέρη, στον οποίο να ληφθούν σοβαρά υπόψη οι προτάσεις ΟΛΜΕ, ΠΥΣΔΕ, ΕΛΜΕ κ.α. Ιδιαιτερότητες πληθυσμού, εδάφους, απόστασης, καιρικών συνθηκών και δημόσιων μεταφορικών μέσων, δεν μπορούν να αντικατοπτριστούν σε ένα γενικό αλγόριθμο με μόνο κριτήριο την απόσταση από την πρωτεύουσα του νομού.
- Σε κάθε περίπτωση η όποια αναμοριοδότηση να ισχύσει μετά τις 31 Αυγούστου 2018 και σε καμία περίπτωση αναδρομικά. Είναι απαράδεκτο να χάσουν μόρια μετάθεσης οι συνάδελφοι που επέλεξαν να υπηρετήσουν σε δύσκολες περιοχές λόγω της τότε υψηλής τους μοριοδότησης.
- Οι πρωτεύουσες των νομών να μοριοδοτούνται με τα ίδια μόρια που είχαν και πριν. Τα παραμεθόρια και νησιωτικά μέρη πρέπει να έχουν ιδιαίτερη μοριοδότηση, όπως και οι προβληματικές –όπως καθορίζονται με το νόμο – περιοχές. (Μέσα σ αυτό το πλαίσιο, η προτεινόμενη αύξηση μορίων για σχολικές μονάδες ορισμένων τέτοιων πρωτευουσών και περιοχών θα ήταν αποδεκτή, αλλά πρέπει να διευρυνθεί και να συμπεριλάβει και άλλες περιοχές.)
- Άμεση ρύθμιση, η οποία να παγιώνει τα σημερινά όρια για τα ολιγομελή τμήματα σε ΕΠΑΛ και ΓΕΛ – πλην περιπτώσεων όπου αυτά θα επωφεληθούν-, ώστε να εξασφαλισθεί η μη αύξηση αυτών των ορίων, σε περιπτώσεις που σχολεία αλλάξουν ζώνη.
- Να υπάρξει αντίστοιχη πρόνοια και νομική ρύθμιση για τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που εδρεύουν στο ίδιο χωριό ή στο ίδιο νησί, ώστε να παίρνουν και αυτά τα 14 μόρια που προβλέπονται για την κατηγορία ΙΓ για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (όπου κατατάσσονται οι μονοθέσιες και οι διθέσιες σχολικές μονάδες που ανήκουν στην κατηγορία των δυσπρόσιτων). Για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση επίσης, να καταταχθούν στην κατηγορία ΙΓ τα Γυμνάσια με Λ.Τ. που ανήκουν στην κατηγορία των δυσπρόσιτων και εδρεύουν σε απομακρυσμένα νησιά με πληθυσμό μικρότερο των 500 κατοίκων, ανεξάρτητα αν τα αντίστοιχα εκεί σχολεία της Αθμιας δεν είναι – για ιστορικούς λόγους κυρίως – διθέσια ή μονοθέσια.
- Να γίνει επαναπροσδιορισμός των δυσπρόσιτων σχολείων μετά την οριστική αναμοριοδότηση.
Παραθέτουμε πίνακα με τις προτάσεις του Υπουργείου, του ΠΥΣΔΕ και της ΕΛΜΕ Πειραιά:
|
ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΜΟΡΙΑ |
ΠΡΟΤΑΣΗ ΥΠΠΕΠΘ |
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΥΣΔΕ |
ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΛΜΕ |
ΣΤΕΡΙΑ |
1 |
1 |
1 |
1 |
ΣΑΛΑΜΙΝΑ |
3 |
4 |
3 (4 για Αμπελάκια και Αιάντειο) |
3 (4 για Αιάντειο) |
ΑΙΓΙΝΑ |
5 |
5 |
5 (6 για Μεσαγρό) |
5 (6 για Μεσαγρό) |
ΑΓΚΙΣΤΡΙ |
6 |
7 |
8 |
8 |
ΠΟΡΟΣ |
6 |
5 |
6 |
8 |
ΓΑΛΑΤΑΣ |
6 |
5 |
6 |
8 |
ΜΕΘΑΝΑ |
6 |
5 |
8 |
9 |
ΥΔΡΑ |
7 |
7 |
9 |
9 |
ΣΠΕΤΣΕΣ |
7 |
7 |
8 |
9 |
ΚΥΘΗΡΑ |
11 |
12 |
11 |
12 |
.