Για τις νέες οδηγίες περί προαιρετικών εξ αποστάσεως μαθημάτων μέσα στο Πάσχα και το προχώρημα της ύλης.
Για τις νέες οδηγίες περί προαιρετικών εξ αποστάσεως μαθημάτων με εξαίρεση το χρονικό διάστημα από 15/4 έως 21/4 και για το προαιρετικό προχώρημα της ύλης.
Οι εκπαιδευτικοί, όλες αυτές τις μέρες της υποχρεωτικής αναστολής των σχολειών, κάνουμε και θα συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό που πρέπει: το χρέος μας απέναντι στους μαθητές, με όλα τα μέσα και κάτω από όλες τις συνθήκες, χωρίς καμία έμπρακτη στήριξη από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας. Με τη δική μας άοκνη προσπάθεια στηρίζεται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση – επαφή με τους μαθητές μας, για όσο διαρκεί η αναγκαστική αναστολή λειτουργίας των σχολείων.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας συνεχίζει μια απαράδεκτη επικοινωνιακή τακτική που στόχο έχει να κρύψει κάτω από το χαλί τις τεράστιες ευθύνες της για τα προβλήματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι αφήνει χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικούς χωρίς μέσα και εξοπλισμό, χωρίς κεντρικά οργανωμένη στήριξη.
Άλλο ένα τέτοιο επικοινωνιακό πυροτέχνημα αποτελεί και η οδηγία για “προαιρετική συνέχιση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης” με εξαίρεση τις ημέρες από 15/4 (Μ. Τετάρτη) έως 21/4 (Τρίτη του Πάσχα). Κανένα ουσιαστικό πρόβλημα δεν έρχεται να αντιμετωπίσει η συγκεκριμένη οδηγία. Σε τίποτα δε διευκολύνει τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Το αντίθετο! Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν καλά τις ανάγκες των μαθητών και τον τρόπο να σταθούν δίπλα τους. Η λογική της “προαιρετικότητας” που εισάγεται οξύνει τις ανισότητες και δημιουργεί νέες. Γεννά συγχύσεις και ανισοτιμίες εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας. Αλλοιώνεται κι άλλο το ενιαίο πλαίσιο λειτουργίας. Ακόμα και κάτω από έκτακτες συνθήκες όπως οι σημερινές, η σχολική ζωή καθορίζεται από ενιαίους κανόνες. Δεν περιμένουμε από το Υπουργείο να μας υποδείξει το πώς και το πότε θα επικοινωνήσουμε με τους μαθητές μας και προφανώς δε διαπραγματευόμαστε τα αυτονόητα.
Στο ίδιο πλαίσιο, δημιουργώντας νέα ερωτήματα στους συναδέλφους, αλλά και προϋποθέσεις εμφάνισης νέων ανισοτήτων και διαφορετικών ταχυτήτων ανά σχολείο, κινείται η οδηγία της Γ.Γ. του Υπουργείου για προαιρετική δυνατότητα των εκπαιδευτικών “να καλύψουν και θέματα πέραν των επαναλήψεων της έως σήμερα διδαχθείσας ύλης που... εν τούτοις δεν αποτελούν διδακτέα ύλη παρά μόνο εφόσον αυτά παραδοθούν και με δια ζώσης διδασκαλία στην τάξη μετά την επαναλειτουργία των σχολείων”. Σκόπιμες ασάφειες ή απλά αλαλούμ;
Το Υπουργείο Παιδείας να σταματήσει να εξαπατά την κοινωνία, να υπονομεύει τον μάχιμο εκπαιδευτικό κόσμο, να θέτει συνεχώς εμπόδια και να στήνει παγίδες αντί να μας διευκολύνει στο έργο μας. Δε θα ανεχθούμε ούτε εμείς ούτε οι γονείς και οι μαθητές μας άλλη κοροϊδία.
Εδώ και τώρα να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος. Από επικοινωνιακές φούσκες και κοροϊδία χορτάσαμε.
Αθήνα, 10/4/2020