Για το ζήτημα των σχολικών μονάδων στο Αιγάλεω
Για το ζήτημα των σχολικών μονάδων στο Αιγάλεω
Βρισκόμαστε σχεδόν ένα χρόνο από το σεισμό του Ιούλη του 2019 που έπληξε σοβαρά τα σχολεία του Αιγάλεω, δημιουργώντας αρκετά προβλήματα σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές. Τι έγινε, όμως, όλο αυτό το διάστημα; Χορτάσαμε υποσχέσεις ότι τα σχολεία μας θα φτιαχτούν- ανακατασκευαστούν –χτιστούν νέα! "Διασκεδάσαμε" με το τουρνουά Πινγκ πονγκ για το ποιος ευθύνεται και ποιος αποποιείται των ευθυνών και είδαμε σε πρώτη προβολή την απαξίωση της Κυβέρνησης, της Περιφέρειας και του Δήμου μπροστά στα συνολικά οξυμένα προβλήματα των σχολείων μας.
Δυστυχώς με το άνοιγμα των σχολείων βρεθήκαμε αντιμέτωποι με ένα σοβαρό συμβάν που αναδεικνύει με τον πιο κραυγαλέο τρόπο τις διαχρονικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων που δεν έχουν στις προτεραιότητές τους το ζήτημα της αντισεισμικής θωράκισης των σχολείων. Λίγο πριν χτυπήσει το κουδούνι για το άνοιγμα των δημοτικών, αποκολλήθηκε ένα παράθυρο από το δεύτερο όροφο του 5ου Δημοτικού και έπεσε στο κεφάλι μητέρας, που πήγαινε στο σχολείο τα παιδιά της, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό της ίδιας και του ενός παιδιού.
Χρειάζεται εδώ και τώρα με ευθύνη κυβέρνησης και διοίκησης στο Δήμο να εξασφαλιστούν οι αναγκαίοι όροι και προϋποθέσεις ώστε να διασφαλιστεί η υγεία και η ασφάλεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Υπάρχει μεγάλο άγχος και αγωνία για το πως θα ανοίξουν τα σχολεία μας τον Σεπτέμβρη. Κανένα σχολικό κτίριο δεν έχει ακόμα επισκευαστεί! Η Δημοτική αρχή, μετά από συνεχή αιτήματα της Ένωσης γονέων και του Συλλόγου εκπαιδευτικών, στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 26/5/2020 υποσχέθηκε, ακόμη μία φορά, την "άμεση" υλοποίηση των εργασιών επισκευής στα κτίρια ορισμένων σχολείων με προοπτική ολοκλήρωσής τους σε περισσότερο από δύο χρόνια! Όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε, πρέπει πρώτα να ολοκληρωθούν οι διερευνητικές μελέτες, μετά θα συνταχθούν οι ολοκληρωμένες μελέτες αποκατάστασης (θα χρειαστούν τουλάχιστον άλλοι 7-8 μήνες) και μετά θα ξεκινήσουν οι εργασίες επισκευής-αποκατάστασης των κτιρίων, οι οποίες θα διαρκέσουν περίπου ένα χρόνο!
Δηλαδή θα χρειαστούν περισσότερα από 2 χρόνια για να αποκτήσουν ξανά τα παιδιά μας ασφαλή σχολική στέγη! Μάλιστα, πρότεινε την τοποθέτηση 3 αιθουσών ΠΡΟΚΑΤ στο προαύλιο του 17ου σχολείου για να στεγαστούν από Σεπτέμβρη οι μαθητές που αυτή τη στιγμή, φιλοξενούνται σε άλλο σχολείο (5ο ΔΣ). Τα νηπιαγωγεία για την δημοτική αρχή "δεν αποτελούν προτεραιότητα τώρα" και για αυτό δεν μπαίνει καν στα σχέδια. Να θυμίσουμε βέβαια ότι τα νηπιαγωγεία 15ο 28ο και 22ο είναι στοιβαγμένα (περισσότερων από 60) σε ακατάλληλες αίθουσες ( πχ τμήμα σε κουζίνα).
Η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών εκφράζει τη συμπαράσταση και τις ευχές της για γρήγορη ανάρρωση στη μητέρα με το παιδί της που τραυματίστηκαν έξω από το 5ο Δημοτικό Σχολείο Αιγάλεω!
Στηρίζουμε τις αγωνιστικές διεκδικήσεις γονιών και εκπαιδευτικών για σύγχρονα και ασφαλή σχολικά κτίρια για όλα τα παιδιά.
Διεκδικούμε το σχολείο που αξίζει στα παιδιά μας και απαιτούμε:
- Να δοθεί άμεση, έκτακτη, αναγκαία κρατική χρηματοδότηση, προκειμένου να αποκατασταθούν οι ζημιές που υπέστησαν τα σχολικά κτίρια, με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, ώστε οι μαθητές να επανέλθουν στα σχολεία τους. Να ολοκληρωθούν οι εργασίες στο κτίριο που στεγάζεται το Ειδικό Δημοτικό για να καταστεί κατάλληλο για την πλήρη λειτουργία του.
- Με ευθύνη των υπουργείων να ελεγχθούν όλα τα σχολικά κτίρια όχι μόνο οπτικά αλλά σε όλα τα επίπεδα (στατική επάρκεια –έξοδοι διαφυγής – πυρασφάλεια – επάρκεια σε προαύλια και χώρους συγκέντρωσης). Να συνταχθεί μητρώο ελέγχων που θα επικαιροποιείται περιοδικά.
- Να δρομολογηθούν σύγχρονα αντισεισμικά κτηριακά συγκροτήματα. ΟΛΑ τα σχολεία πρέπει να είναι κατασκευασμένα σύμφωνα με τους τελευταίους αντισεισμικούς κανονισμούς (2003), που πρέπει να επικαιροποιηθούν, βάσει των δεδομένων των τελευταίων σεισμών (όχι πολυώροφα, επάρκεια σε προαύλια, αντοχή σε μεγαλύτερες επιταχύνσεις κλπ.). με χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό και χωρίς ΣΔΙΤ.
- Γενναία χρηματοδότηση των σχολείων ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργική, κτιριακή, υλικοτεχνική υποδομή και η συντήρησή της, για την κάλυψη των αναγκών της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Αιγάλεω, 1/6/2020