Γραμματεία Εκπαιδευτικών Δράμας: Για τη συνάντηση με τους εκπαιδευτικούς της Ειδικής Αγωγής
Με αφορμή τη συνάντηση, που την προηγούμενη Πέμπτη 10 / 3 πραγματοποιήθηκε μετά από κάλεσμα του ΔΣ του Συλλόγου μας, με τους συναδέλφους που εργάζονται σε δομές της Ειδικής Αγωγής κρίνουμε ότι πρέπει να σας ενημερώσουμε για τις εκτιμήσεις , τις θέσεις και τις προτάσεις μας.
Η κατάσταση στην εκπαίδευση πάει από το κακό στο χειρότερο, καταρχήν σε ό,τι αφορά τους υλικούς όρους και προϋποθέσεις και αυτό δεν είναι κάτι αποσπασμένο από τη γενικότερη πολιτική, η οποία εκφράστηκε και με τον προϋπολογισμό της κυβέρνησης που παγιώνει την υποχρηματοδότηση.
Ενώ οι μαθητές που χρήζουν ειδικής εκπαίδευσης είναι περίπου 200.000, μόλις 18.000 είναι εγγεγραμμένοι στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και κάποιοι από αυτούς φοιτούν σε ιδιωτικές δομές. Οι γονείς αυτών των παιδιών ανεβαίνουν το δικό τους Γολγοθά και βλέπουν την απουσία του κράτους. Παράλληλα, η ηρωική προσπάθεια του προσωπικού των σχολείων Ειδικής Αγωγής δεν μπορεί να κρύψει τις βαριές κυβερνητικές ευθύνες. Πολλά Ειδικά Σχολεία είναι κλειστά και άλλα υπολειτουργούν μέχρι τον Δεκέμβρη εξαιτίας της υποστελέχωσης και τα περισσότερα λειτουργούν με πολλά κενά ως και το τέλος της σχολικής χρονιάς. Επίσης υπάρχει έλλειψη κτιριακών υποδομών και άλλα προβλήματα, όπως η μεταφορά των μαθητών, οι λογοθεραπείες και εργοθεραπείες. Τα χρόνια προβλήματα της εκπαίδευσης και κύρια της Ειδικής Εκπαίδευσης είναι αποτέλεσμα των πολιτικών επιλογών όλων των κυβερνήσεων που μένουν πιστές στη στρατηγική της ΕΕ, του ΟΟΣΑ, του λεγόμενου "νέου σχολείου". Η γενικότερη στρατηγική της ΕΕ που υλοποιεί και η σημερινή κυβέρνηση, η οποία στο όνομα της «διαφορετικότητας» και της «αποασυλοποίησης» οδηγεί στο να μπουν αυτά τα παιδιά που έχουν ανάγκη από Ειδικά Σχολεία στα σχολεία της γενικής εκπαίδευσης. Στην Ειδική Αγωγή οι κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ που εδώ και δεκαετίες προωθούν την «ένταξη» ή «συμπερίληψη» χωρίς όρους και προϋποθέσεις, εφαρμόζονται σαν κομμάτια ενός παζλ με τραγικές συνέπειες στα ίδια τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, τους γονείς τους και τους εκπαιδευτικούς.
Σ’ αυτό το πλαίσιο έρχεται και η τελευταία τροπολογία για τα τμήματα ένταξης. Ουσιαστικά, δρομολογείται η κατάργηση των Τ.Ε και ο ειδικός παιδαγωγός θα είναι ο μόνιμα περιπλανώμενος, μπαινοβγαίνοντας στην τάξη, ή πηγαίνοντας και στα διπλανά σχολεία. Υπάρχει και η αρνητική εμπειρία της παράλληλης στήριξης, που έχει καταλήξει περιστασιακή συνάντηση του ειδικού εκπαιδευτικού με το κάθε παιδί! Έτσι θέλουν να υποβαθμίσουν και τη σημαντική δουλειά που γίνεται στα Τ.Ε. Αλήθεια τι θα προλαβαίνει να κάνει ο περιπλανώμενος εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής του ανύπαρκτου πλέον Τ.Ε.; Θα κάνει αυτοψία; Καταγραφή; Συμβουλευτική; Πάντως, επιστημονική, παιδαγωγική και εξατομικευμένη παρέμβαση, με βάση και τις ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες δεν θα μπορέσει να κάνει. Χωρίς να παραβλέπουμε τις ελλείψεις, και τις αδυναμίες που έχει ο θεσμός της Τμήματος Ένταξης, επιτελεί σοβαρό παιδαγωγικό και επιστημονικό έργο, επικουρικά σε αυτό της τάξης. Η λειτουργία και η αυτονομία του χώρου, με λίγα παιδιά, για κάποιες ώρες το καθένα ανάλογα με τις ανάγκες του, δεν αποτελεί γκετοποίηση είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ και ΑΝΑΓΚΗ του μαθητή με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Σε φτωχές μάλιστα περιοχές, που οι λαϊκές οικογένειες έχουν χτυπηθεί ανελέητα από την κρίση και την ανεργία, τα παιδιά, που έχουν τέτοιου είδους δυσκολίες, μπορούσαν να στηριχθούν σημαντικά και μέσα από αυτή τη δομή. Η τροπολογία αυτή εντάσσεται στη λογική του 3ου μνημονίου για «εξορθολογισμό του κόστους της εκπαίδευσης», αλλά και στη στρατηγική της ΕΕ για τη λεγόμενη ένταξη χωρίς όρους και προϋποθέσεις, σε έναν τομέα που οι δομές και το προσωπικό είναι ελάχιστα, όπου υπάρχουν σχολεία χωρίς κανένα ΤΕ και όταν χιλιάδες αιτήματα για παράλληλη στήριξη δεν καλύπτονται ή καλύπτονται από την τσέπη των γονιών.
Απέναντι σε αυτή την πολιτική, ανεξάρτητα από τις κυβερνητικές της εκδοχές, θα πρέπει να ορθώσουμε ανάστημα και να θέσουμε σε προτεραιότητα τις ανάγκες και τα δικαιώματα των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές και μαθησιακές ανάγκες.
Και αυτή η κυβέρνηση κοστολογεί τις ανάγκες, τις δικές μας και των παιδιών μας, για να μπορέσει να ικανοποιήσει τις αξιώσεις των μεγαλοεπιχειρηματιών για παραπέρα κερδοφορία.
Σε αυτόν τον λογαριασμό δεν πρέπει να υποταχθούμε, και να συμβιβαστούμε.
Αυτόν το λογαριασμό δεν πρέπει να τον «πληρώσουμε»
Για να γίνει πράξη η ουσιαστική εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και ειδικές ανάγκες:
- Κάθε παιδί με Ειδικές Ανάγκες να φοιτά στη δομή της δημόσιας εκπαίδευσης που έχει ανάγκη (ειδικό σχολείο ή γενικό με την αναγκαία στήριξη). Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, αναβαθμισμένη Ειδική Αγωγή κι Εκπαίδευση
- Αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία τους, με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας, που θα διαθέσει κατάλληλα διαμορφωμένα μέσα μετακίνησης, εξειδικευμένους οδηγούς και συνοδούς, με την αναγκαία χρηματοδότηση.
- Μείωση του αριθμού μαθητών στα γενικά σχολεία με βάση τις αναλογίες 1:15 στην Προσχολική Αγωγή και σε Α & Β Δημοτικού, 1:20 στις υπόλοιπες τάξεις της Πρωτοβάθμιας και στη Δευτεροβάθμια και αντίστοιχη μείωση ανά τρεις μαθητές, όταν σε αυτά υπάρχουν μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, είτε έχουν παράλληλη στήριξη είτε όχι.
- Θεσμοθέτηση του «ένας εκπαιδευτικός σε κάθε παιδί» στην Παράλληλη Στήριξη.
- Μόνιμοι διορισμοί προσωπικού (εκπαιδευτικών, ΕΕΠ, ΕΒΕΠ) στην Ειδική Αγωγή κι Εκπαίδευση
- Οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να βιώνουν τον εμπαιγμό για τους διορισμούς που είναι απαραίτητοι αλλά εδώ και 14(!) χρόνια δε γίνονται, συνεχίζοντας την αδιοριστία τους και τις ελαστικές σχέσεις εργασίας. Απαιτούμε πλήρη δικαιώματα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε περίπτωση ασθένειας, και φυσικά αναγνώριση της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας για όλη τη διάρκεια της αναρρωτικής τους άδειας, καθώς και την εξασφάλιση άδειας ανατροφής τέκνων σε όλους τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, όπως ισχύει και στους μόνιμους εκπαιδευτικούς. Απαιτούμε μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων εκπαιδευτικών χωρίς όρους και προϋποθέσεις, είναι το βασικό αίτημα που μας ενώνει όλους!
- Άμεση, γενναία χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Με αφορμή τη στάση του συναδέλφου αιρετού του ΑΠΥΣΠΕ, που παραβρέθηκε στη συνάντηση σε ρόλο «κυβερνητικού εκπροσώπου» και στο επιχείρημά του ότι δεν υπάρχουν κονδύλια στον κρατικό προϋπολογισμό, σημειώνουμε ότι η κυβέρνηση βρίσκει χρήματα όταν είναι να καλύψει τις ανάγκες των τραπεζιτών, όταν είναι να καλύψει τις ΝΑΤΟϊκές δαπάνες για αεροπλάνα αντίκες, όταν είναι να δώσει χρήματα στο κεφάλαιο, όταν είναι να διαγράψει χρέη και πρόστιμα, για φοροαπαλλαγές εφοπλιστών ακόμα και για φοροδιαφυγή. Όσο για την άποψη ότι «η τροπολογία δεν είναι σαφής» και δεν είναι βγαλμένη από τον «εθνικό διάλογο», υπενθυμίζουμε ότι «οι εθνικοί και κοινωνικοί διάλογοι» ήταν και συνεχίζουν να είναι μοχλοί ενσωμάτωσης, αποπροσανατολισμού και χειραγώγησης των αγωνιστικών διαθέσεων σε όλους τους χώρους είτε αφορούν την Παιδεία είτε την Κοινωνική Ασφάλιση είτε τα εργασιακά ζητήματα. Κανένας "κοινωνικός διάλογος" δε χρειάζεται για να γίνουν μόνιμοι διορισμοί, που να καλύψουν τα πάνω από 25.000 κενά στην εκπαίδευση! Με τον διάλογο απάτη η κυβέρνηση, πιστή στις κατευθύνσεις ΕΕ και ΟΟΣΑ και στο 3ο της μνημόνιο, μας ζητάει να συναινέσουμε! Μας ζητάει να δεχτούμε ότι οι συνάδελφοι αναπληρωτές θα ζουν στην ομηρία, την αβεβαιότητα, με ψίχουλα μισθό και σύνταξη, μας θέλει επαίτες για να φτιάξουμε το αυριανό φτηνό ευέλικτο εργατικό δυναμικό, που θα δουλεύει σε συνθήκες γαλέρας για να έχουν υπερκέρδη οι επιχειρηματικοί όμιλοι.
Φτάνει πια! Καμιά μοιρολατρία -Καμία αναμονή - Καμία πλέον ανοχή! Διεκδικούμε και απαιτούμε ζωή, μόρφωση και δουλειά
με βάση τις σύγχρονες ανάγκες μας και τις μεγάλες δυνατότητες της εποχής μας!
Δράμα 15 -03-16