Γραμματεία Εκπαιδευτικών Πειραιά: Για τη συνάντηση με το διευθυντή Π.Ε. Πειραιά

27/05/2016 - 12:47

Στις 24/5/16 πραγματοποιήθηκε συνάντηση αντιπροσωπείας εκλεγμένων μελών του ΠΑΜΕ στα Δ.Σ. των συλλόγων Π.Ε. Πειραιά και συναδέλφων με τον Διευθυντή Π.Ε. Πειραιά. Σκοπός της συνάντησης μας ήταν να δοθούν απαντήσεις από τη διοίκηση στα δεκάδες ερωτήματα που θέτουν οι συνάδελφοι καθημερινά στα σχολεία, μετά το κύμα των σαρωτικών αντιλαϊκών αντιεκπαιδευτικών αλλαγών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Γιατί, παράλληλα με τον κόφτη στα ασφαλιστικά, εργασιακά και οικονομικά μας δικαιώματα, η κυβέρνηση πιστή στις κατευθύνσεις ΕΕ, ΟΟΣΑ και 3ου μνημονίου προχωρά γοργά στις περικοπές και στην προσαρμογή και της εκπαίδευσης στις ανάγκες της καπιταλιστικής ανάπτυξης, που μόνο με τσάκισμα των δικαιωμάτων μας επιτυγχάνεται!

 

Συγκεκριμένα οι εκπρόσωποι του ΠΑΜΕ έθεσαν τα παρακάτω ερωτήματα:

  • Για την λειτουργία των νηπιαγωγείων και τον διπλασιασμό του ελάχιστου ορίου νηπίων από 7 σε 14 ο διευθυντής εκπαίδευσης απάντησε ότι η ρύθμιση περιλαμβάνει και τα προνήπια και ότι «μάλλον στη ρύθμιση θα ξέχασαν να βάλουν τη διευκρίνιση»!!! Πρόσθεσε επίσης ότι οι νηπιαγωγοί θα εγγράφουν υποχρεωτικά και τα προνήπια, ανεξάρτητα από το αν τελικά κληρωθούν και φοιτήσουν στο νηπιαγωγείο της γειτονιάς τους ή σε όμορο νηπιαγωγείο.

 

Αναρωτιόμαστε λοιπόν συνάδελφοι, αφού περιλαμβάνονται και τα προνήπια –σύμφωνα με τα λεγόμενα του Δ/ντη- γιατί ξέχασαν να το βάλουν ως διευκρίνιση στη ρύθμιση, ώστε να μην υπάρχουν περιθώρια παρερμηνείας; Η ασάφεια αυτή ποιον βοηθάει άραγε; Πάντως όχι τους/τις νηπιαγωγούς, τους γονείς και τα προνήπια. Καμιά αυταπάτη, κανένας εφησυχασμός.

 

  • Για τους αναπληρωτές γενικής και ειδικής αγωγής ρωτήθηκε πως θα γίνουν φέτος οι διορισμοί τους αφού το ΕΣΠΑ έχει απορροφηθεί κατά 60% και δεν αρκεί. Η απάντηση του ήταν ότι όντως αυτό ισχύει και ότι μάλλον θα προσληφθούν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), ενώ παραδέχτηκε ότι οι μόνιμοι διορισμοί για το 2016-17 θα είναι μηδενικοί.

 

  • Για τις ειδικότητες επιβεβαίωσε πως στόχος του υπουργείου είναι να υπάρχει ένας δάσκαλος ανά τμήμα στο πρωϊνό ωράριο ο οποίος μέχρι και εφόσον έρθουν οι ειδικότητες θα συμπληρώνει τις ώρες που του περισσεύουν κάνοντας τα μαθήματα της αισθητικής αγωγής (μουσική, θεατρική αγωγή, εικαστικά) και τη γυμναστική, είτε στο πρωινό πρόγραμμα είτε στο ολοήμερο!!!

 

Εύκολα γίνεται κατανοητό πως με αυτόν τον τρόπο καταργεί χιλιάδες θέσεις ειδικοτήτων.

 

  • Για την ενισχυτική διδασκαλία, ξεκαθάρισε πως δεν μπορεί να υπάρχουν κενά στο πρωινό και στο ολοήμερο πρόγραμμα κάποιων σχολείων και σε άλλα να γίνεται ενισχυτική διδασκαλία. Τόνισε όμως πως ο νόμος ορίζει την κινητικότητα εκπαιδευτικών σε όμορα σχολεία εντός του ΠΥΣΠΕ για την κάλυψη των κενών.

 

  • Για τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, όταν ρωτήθηκε αν θα επιτρέψει το χωρισμό τμημάτων με 26-27 μαθητές είπε όχι, εκτός και αν έχει καλύψει όλα τα κενά. Σε τμήματα με 25 μαθητές που υπάρχει διάγνωση, είπε ότι θα χωρίζεται εάν και εφόσον υπάρχει κατάλληλος χώρος και εάν υπάρχει εκπαιδευτικός.

 

  • Για τα ολοήμερα και τη λειτουργία τους, απάντησε πως στόχος της διεύθυνσης είναι να καλύψει το πρωινό ωράριο και να υπάρχει ένας εκπαιδευτικός σε κάθε ολοήμερο. Ενώ επιβεβαίωσε ότι δεν θα υπάρχει ένας υπεύθυνος αλλά οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να εναλλάσσονται. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα λειτουργήσει μόνο ένα τμήμα ολοήμερου, ενώ θα είναι δύσκολη η λειτουργία του μέχρι τις 4.00 μ.μ.

  • Για το ζήτημα της εγγραφής παιδιού στο ολοήμερο και την απαραίτητη προσκόμιση βεβαιώσεων εργασίας και από τους δύο γονείς η απάντησή του ήταν ότι πράγματι ο νόμος ορίζει αυτό, αλλά σύντομα θα έρθει εγκύκλιος που θα δίνει διευκρινίσεις.

 

Γονείς και εκπαιδευτικοί να μην επιτρέψουμε κανένα παιδί να βρεθεί εκτός ολοήμερου.

 

  • Όσον αφορά τα τμήματα ένταξης που με τις νέες ρυθμίσεις ουσιαστικά καταργούνται, ανέφερε πως και φέτος στον Πειραιά δεν είχαν στελεχωθεί όλα τα τμήματα και ότι θα υπάρχει η λεγόμενη συμπερίληψη δηλαδή ο δάσκαλος του τμήματος ένταξης θα είναι στο τμήμα ένταξης, αλλά ταυτόχρονα θα περιφέρεται και από τάξη σε τάξη!!!

 

Αλήθεια τι θα προλαβαίνει να κάνει ο περιπλανώμενος εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής του ανύπαρκτου πλέον τμήματος ένταξης;

 

  • Για τη δημιουργία νέων τμημάτων ένταξης και την έγκρισή τους ή μη από τις σχολικές επιτροπές των δήμων είπε πως θα τα αντιμετωπίζουν όπως κάθε ίδρυση νέου τμήματος μιας τάξης.

 

Δηλαδή συνάδελφοι μια τόσο απαραίτητη δομή αντισταθμιστικής αγωγής μπαίνει στον «κόφτη» του εξορθολογισμού του κόστους της εκπαίδευσης και της υποχρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών. Παράλληλα αποτελεί άλλο ένα βήμα αποκέντρωσης και αυτονομίας της σχολικής μονάδας.

 

  • Για τα παιδιά των προσφύγων και των μεταναστών όταν ρωτήθηκε ποια είναι η επίσημη ενημέρωση και ειδικότερα για το κέντρο φιλοξενίας του Σχιστού, ανέφερε ότι θα υπάρχει δημιουργική απασχόληση μέσα στο κέντρο του Σχιστού, χωρίς ακόμα να γνωρίζει από ποιους θα γίνει αυτή. Όσοι απευθυνθούν στα σχολεία για την εγγραφή των παιδιών τους, θα γράφονται κανονικά είτε έχουν, είτε δεν έχουν χαρτιά.

 

Συνάδελφοι-Συναδέλφισσες

 

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών καλεί σε άμεση οργάνωση του αγώνα. Κάθε σχολείο, κάθε σύλλογος εκπαιδευτικών, κάθε σωματείο, να γίνει κάστρο αγώνα ενάντια στη βάρβαρη αυτή αντιεκπαιδευτική πολιτική. Να εμποδιστεί η εφαρμογή κάθε μέτρου που πλήττει το δικαίωμα του λαού και των παιδιών του να μορφώνονται, να ζουν και να εργάζονται με αξιοπρέπεια και δικαιώματα.

Να μην επιτρέψουμε τον εφησυχασμό και την απογοήτευση που σπέρνουν στο κίνημα δυνάμεις του παλιού και νέου συνδικαλισμού και οι συνοδοιπόροι τους.

Τώρα όλοι μαζί με τον αγώνα μας να διεκδικήσουμε:

  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί ΤΩΡΑ για την κάλυψη όλων των κενών στην εκπαίδευση.

  • Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους! Καμία απόλυση αναπληρωτών, κανείς εκπαιδευτικός δε περισσεύει.

  • Να παρθεί πίσω ΤΩΡΑ η Υπουργική Απόφαση για τα ολοήμερα. Κανένα παιδί να μην αποκλειστεί από τα ολοήμερα σχολεία.

  • Να καταργηθεί η τροπολογία που καταργεί τα Τμήματα Ένταξης και κλείνει τα Νηπ/γεία.

  • Δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή και Ενιαίο 12χρονο Σχολείο γενικής παιδείας.

Βασική Κατηγορία: 

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα