Γραμματεία Εκπαιδευτικών Ρόδου: Επιστολή για τις εξελίξεις στην Παιδεία
Εργαζόμενε, αυτοαπασχολούμενε, γονιέ, νέα-νέε.
Το τελευταίο κουδούνι που θα χτυπήσει σε λίγες ημέρες σε όλα τα σχολεία της χώρας θα σημάνει τη λήξη μιας χρονιάς που τερματίζει μετρώντας κενά, χαμένες ώρες, χαμένη γνώση. Ο πόλεμος που μαίνεται ενάντια στα ασφαλιστικά μας δικαιώματα, στην υγεία, στην εργασία δεν αφήνει ανεπηρέαστο το μέτωπο της Παιδείας με θύματα τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς τους. Το 3ο μνημόνιο και η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ φέρνουν μεταρρυθμίσεις ντυμένες με «παιδαγωγικό» φερετζέ στο χώρο της παιδείας, κάνοντας το σχολείο ακόμα πιο αντιδραστικό και διαφοροποιημένο απέναντι στους μαθητές του. Πιο αναλυτικά:
Παιδαγωγική θεωρία Νο 1: Για να σε γράψω πρέπει να το «αξίζεις»!
Στο «παιδαγωγικά ορθό» Ολοήμερο δημοτικό και νηπιαγωγείο οι εγγραφές των παιδιών θα γίνονται με τον όρο ότι και οι δυο γονείς εργάζονται (με βεβαίωση από τον εργοδότη), διαθέτουν κάρτα ανεργίας (άνεργοι με αποδείξεις!) ή ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες (ναρκομανείς-ανάπηροι κ.λ.π). Με αυτό τον τρόπο περιορίζεται ο αριθμός των μαθητών που εγγράφονται στο ολοήμερο, αποκλείοντας μια μεγάλη μερίδα μαθητών από το σχολείο, κλείνοντας τμήματα που η ύπαρξη τους σήμερα αποτελεί ανάγκη για τη μέση οικογένεια.
Παιδαγωγική θεωρία Νο 2: Σχολείο «Ενιαίο» όπως «σκίζω τα μνημόνια;»
Το σχολείο έχει τον τίτλο «Ενιαίο» αλλά, στην περίπτωση αυτή, ότι δηλώσεις δεν είσαι! Είναι ξεκάθαρο μέσα από μια απλή ανάγνωση των πορισμάτων του Εθνικού διαλόγου για την Παιδεία, ότι στόχος τους είναι η οικονομική και διοικητική αυτονομία της σχολικής μονάδας (αυτοχρηματοδότηση, προσλήψεις εκπαιδευτικών ανά σχολική μονάδα, διαφορετικά βιβλία στο όνομα της δήθεν παιδαγωγικής ελευθερίας). Στην πραγματικότητα μιλάμε για ένα σχολείο βαθιά ταξικό, διαφοροποιημένο και κατηγοριοποιημένο που θα εξαρτάται από την τσέπη του γονιού, την οικονομική κατάσταση του δήμου, τους χορηγούς που θα βρίσκει και θα εξασφαλίζει το ίδιο. Ένα σχολείο που θα είναι τόσο ενιαίο σε περιεχόμενο και λειτουργία, όσο και το εισόδημα ξενοδόχου – ξενοδοχοϋπαλλήλου.
Παιδαγωγική θεωρία Νο3: Εκπαιδευτικοί; Ποιος τους χρειάζεται;
Με το νέου τύπου σχολείο περισσεύουν χιλιάδες ώρες εκπαιδευτικών κατά ομολογία του ίδιου του Υπουργείου παιδείας. Πιο συγκεκριμένα στην Α/θμια, σε ένα κλασσικό 12θέσιο ολοήμερο δημοτικό κόβονται τουλάχιστον 43 ώρες, ενώ σε ένα 12θεσιο σχολείο ΕΑΕΠ (αυτά που λειτουργούν μέχρι τις 2) κόβονται τουλάχιστον 95 ώρες διδασκαλίας! Στο όνομα των δημοσιονομικών περικοπών χιλιάδες εκπαιδευτικοί, αναπληρωτές, που έχουν επί χρόνια οργώσει την Ελλάδα, θα μείνουν άνεργοι, την ίδια ώρα που τα κενά είναι μέχρι σήμερα 3.700, ενώ υπάρχουν εκπαιδευτικοί με σπουδές, μεταπτυχιακά και επιστημονικό υπόβαθρο σ άνεργοι ή υποαπασχολούνται κυριολεκτικά όπου να’ ναι. Σε ότι αφορά τη Β/θμια το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα του γυμνασίου, συνεπές στην κατεύθυνση των περικοπών, φέρνει μειώσεις ωρών (3 ώρες ανά τάξη) και καταργήσεις ειδικοτήτων, φροντίζοντας έτσι να «ελαφρύνει» τους μαθητές στέλνοντας στην ανεργία 2277 καθηγητές τους! Και όλοι μαζί θα προστεθούν στο 1,5 εκατομμύριο ανέργων που κυριολεκτικά υποφέρουν.
Παιδαγωγική θεωρία Νο4: Προσχολική Αγωγή για όλα τα παιδιά (εν καιρώ κρίσης; πολυτέλειες!)
Από το στόχαστρο της κυβέρνησης δεν ξέφυγαν τα νηπιαγωγεία! Σύμφωνα με τις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις για τη λειτουργία των νηπιαγωγείων ο αριθμός των μαθητών για να δημιουργηθεί τμήμα αυξάνεται από 7 σε 14. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όσα τμήματα λειτουργούν με λιγότερους από 14 μαθητές ή κλείνουν ή συγχωνεύονται με γειτονικά νηπιαγωγεία. Έτσι οδηγούμαστε στο κλείσιμο των νηπιαγωγείων που λόγω χώρου δεν μπορούν να φιλοξενήσουν τον απαιτούμενο αριθμό μαθητών και το στοίβαγμα των παιδιών της ευαίσθητης προσχολικής ηλικίας σε πολυπληθή τμήματα. Και τα προνήπια στο σπίτι ή στους ιδιώτες…
Παιδαγωγική θεωρία Νο5: «όλα τα σφάζω, όλα τα μαχαιρώνω!»
Καθόλου δεν πρέπει να υποτιμήσουμε τον δημοσιονομικό Κόφτη. Όταν λοιπόν οι οικονομικοί στόχοι της κυβέρνησης δεν πιάνονται (το πιο σύνηθες), τότε τιμωρείται ο λαός! Αυτόματα θα γίνονται περικοπές μισθών δημοσίου (άρα και των εκπαιδευτικών) και των συντάξεων, περικοπές στη χρηματοδότηση Παιδείας και Υγείας!
Όλη αυτή η «παιδαγωγική» προσήλωση της κυβέρνησης θα μας κάνει από Σεπτέμβρη το σχολείο να μην το αναγνωρίζουμε!. Πλήττεται βάναυσα το δικαίωμα των μαθητών στη μόρφωση, οδηγούνται τα παιδιά των εργατών, των μισθωτών, των αυτοαπασχολούμενων, της εργατικής τάξης σε ημιμάθεια, γρήγορη και πρόχειρη κατάρτιση, μακριά από τις πραγματικές ανάγκες μόρφωσης και γνώσης που σήμερα έχουν ανάγκη. Την ώρα που η πρόοδος της τεχνολογίας, της επιστήμης είναι αλματώδης, το περιεχόμενο της εκπαίδευσης οδηγεί τους μαθητές και συνεπώς την αυριανή κοινωνία στο μεσαίωνα. Το κεφάλαιο χρειάζεται και απαιτεί να έχει φτηνά και υπάκουα εργατικά χέρια. Και αυτή η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ, όπως και οι προηγούμενες, πιστή στα συμφέροντα του ΣΕΒ, των εφοπλιστών, των πολυεθνικών, ακολουθεί κατά γράμμα τις κατευθύνσεις Ε.Ε και ΟΟΣΑ. Δίνει διαπιστευτήρια για την ικανότητα της να περνάει μέτρα, ρίχνοντας ταυτόχρονα στάχτη στα μάτια του λαού. Γιατί την ίδια ώρα που εμείς υποφέρουμε κάτω από την ασφυκτική πίεση των μέτρων που μας επιβάλλονται, μεγαλοξενοδόχοι, επιχειρηματίες, τράπεζες και πολυεθνικές μετρούν κέρδη και πλουτίζουν πάνω στις πλάτες μας που ματώνουν.
Δεν ανεχόμαστε άλλη κοροϊδία! Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές, τα εργατικά σωματεία στη Ρόδο και παντού να μην αποδεχτούν αυτές τις αντιδραστικές, αντιπαιδαγωγικές ρυθμίσεις!
Κανένα παιδί έξω από το ολοήμερο, κανένα παιδί χωρίς δημόσια και δωρεάν Προσχολική Αγωγή!
Μόνιμοι και μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών άμεσα!
Διεκδικούμε πραγματικά ενιαίο, αποκλειστικά Δημόσιο και Δωρεάν Σχολείο με δίχρονη Προσχολική Αγωγή και υποχρεωτική φοίτηση μέχρι τα 18. Να καταργηθεί η μαθητεία που ισοδυναμεί με παιδική Εργασία!
Καμιά εμπιστοσύνη σε όσους προσπαθούν να εξωραΐσουν την κατάσταση και σε όσους δίνουν λύση μέσω της κυβερνητικής αλλαγής. Το κόλπο πάλιωσε! Τώρα πρέπει να βγούμε δυναμικά μπροστά και να δείξουμε και τη δύναμή μας, να μη συμβιβαστούμε και να μην υποχωρήσουμε σε τίποτα παρά μονάχα όταν φτιάξουμε την Παιδεία, τη ζωή και την κοινωνία που μας αξίζει και μας ανήκει!