ΕΛΜΕ Ζακύνθου

Χαιρετισμός προς τους συναδέλφους για τη μαζική συμμετοχή στην απεργία - αποχή

04/03/2021 - 11:22

«Χαιρετισμός προς τους συναδέλφους για τη μαζική συμμετοχή στην απεργία- αποχή»

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ζακύνθου χαιρετίζει τη μαζική συμμετοχή των συναδέλφων στην απεργία-αποχή από τη διαδικασία κατηγοριοποίησης των σχολείων που επιχειρεί η κυβέρνηση. Στη συντριπτική πλειονότητα όσων σχολείων του νησιού τέθηκε το ζήτημα της κατηγοριοποίησης (14 από τα 16), οι συνάδελφοι κατά πλειοψηφία ή και ομόφωνα απέρριψαν τις μεθοδεύσεις και τους εκβιασμούς του υπουργείου, με αποτέλεσμα να μη γίνουν συνεδριάσεις. Η απόρριψη των ιταμών εκβιασμών της κυβέρνησης ήταν συντριπτική.

Το Υπουργείο Παιδείας έχει απίστευτο θράσος να μιλάει για βελτίωση της εκπαίδευσης μέσω της διαδικασίας της κατηγοριοποίησης των σχολείων.

  • Δήθεν ενδιαφέρεται να πληροφορηθεί για τις υποδομές και θέλει καταγραφή τους, την ώρα που με ένα «κλικ» γνωρίζει ακριβώς τις υποδομές κάθε σχολείου μέχρι κεραίας, μια και το ίδιο είναι ένοχο για την υποχρηματοδότησή τους.
  • Δήθεν αναζητά στοιχεία για το προσωπικό των σχολείων και ενδιαφέρεται για την ομαλή τους λειτουργία, όταν το ίδιο έχει αφήσει τα σχολεία άδεια από εκπαιδευτικούς, κοροϊδεύοντας χιλιάδες συναδέλφους-αναπληρωτές κάθε χρόνο. Μόνο φέτος σε σύνολο 180.000 εκπαιδευτικών οι αναπληρωτές είναι 55.000 και οι οποίοι προσλαμβάνονταν μέχρι και το Μάρτη!
  • Δήθεν ενδιαφέρεται για την προαγωγή του επιστημονικού και παιδαγωγικού επιπέδου των εκπαιδευτικών όταν δεν οργανώνει καμία διαδικασία επιμόρφωσης. Αντιθέτως οι εκπαιδευτικοί με δική τους πρωτοβουλία και βάζοντας βαθιά το χέρι στην τσέπη, συμμετέχουν σε πανάκριβα σεμινάρια, επιμορφώσεις, μεταπτυχιακές σπουδές.

Και μόνο το γεγονός ότι το Υπουργείο προχωρά την «αξιολόγηση» μέσα σε φάση πανδημίας, με τα σχολεία κλειστά, προκαλεί εύλογες υποψίες. Στην πραγματικότητα το υπουργείο θέλει να κατηγοριοποιήσει τα σχολεία σε «καλά» και σε «κακά», δηλαδή το δημόσιο σχολείο να μην προσφέρει σε όλους τους μαθητές τη γνώση ενιαία, αλλά ανάλογα με την οικονομική και κοινωνική τους τάξη. Θέλει επίσης τα σχολεία να λειτουργήσουν με όρους επιχείρησης, να αναζητούν δηλαδή χορηγούς για τη λειτουργία τους, μια και το ίδιο το κράτος ήδη υποχρηματοδοτεί τα σχολεία (60% μείωση τα τελευταία 10 χρόνια) και επιδιώκει να απεμπλακεί πλήρως από τη χρηματοδότησή τους. Θέλει, τέλος, να αποσείσει πλήρως τις ευθύνες που το βαραίνουν για την κατάσταση της εκπαίδευσης και να τις φορτώσει στις πλάτες των ίδιων των μαθητών, των γονέων και των εκπαιδευτικών.

Οι εκπαιδευτικοί αποδείξαμε με τον καλύτερο τρόπο στη διάρκεια της πανδημίας ότι εμείς βγάλαμε τα κάστανα από τη φωτιά, με δικά μας μέσα και δική μας προσπάθεια δώσαμε όλη μας την ενέργεια για να κρατήσουμε όρθια την εκπαίδευση, την ώρα που το Υπουργείο άφησε το 25% των μαθητών χωρίς τεχνικά μέσα και διαδίκτυο. Εμείς σταθήκαμε δίπλα στους μαθητές μας με όλους τους δυνατούς τρόπους, εμείς τους στηρίξαμε ψυχολογικά και γνωστικά, εμείς ακούσαμε την αγωνία τους, τους φόβους, τις ελπίδες τους. Μέσα σε αυτή την κατάσταση, το Υπουργείο ενδιαφερόταν για τις τυπικές-γραφειοκρατικές και όχι για τις ουσιαστικές πτυχές, για να μην πούμε ότι ήταν εκκωφαντικά απόν…

Το ΔΣ της ΕΛΜΕΖ έγκαιρα αποκάλυψε στους συναδέλφους, στους μαθητές και στους γονείς ότι η «έγνοια» της κυβέρνησης δεν είναι η βελτίωση των σχολείων, είναι αποκλειστικά και μόνο το πώς θα φορτώσει στην πλάτη των γονιών, των μαθητών και των εκπαιδευτικών τη λειτουργία των σχολείων και το κόστος της, πώς θα κατηγοριοποιήσει τα σχολεία.

Η συντριπτική συμμετοχή των συναδέλφων τοπικά και πανελλαδικά στην απεργία-αποχή, συμμετοχή που ξεπέρασε τις 160.000, αποτελεί σημαντική παρακαταθήκη για την περιφρούρηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και ιδιαίτερα αυτών των φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Τονίζουμε ότι ο αγώνας για το μπλοκάρισμα της κατηγοριοποίησης των σχολείων δεν έχει τελειώσει.

Καλούμε τον κλάδο να βρίσκεται σε ετοιμότητα για να αποκρούσει τις νέες επιθέσεις που ετοιμάζει η κυβέρνηση και το Υπουργείο σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων της νεολαίας.

Το Δ.Σ.

Βασική Κατηγορία: 

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα