Η ΕΕ της αμάθειας... Στοιχεία για την πρόωρη εγκατάλειψη της υποχρεωτικής εκπαίδευσης (Γυμνάσιο), σύμφωνα με την ΕΕ
Στο «σχέδιο» της Επιτροπής, μεταξύ άλλων, υπάρχουν προτάσεις για «πρόληψη», «μέσω της υποστήριξης των παιδιών στη μάθησή τους και της αποφυγής συνθηκών που ενδεχομένως θα προκαλούσαν πρόωρη εγκατάλειψη, όπως η επιβολή σε ένα μαθητή της επανάληψης ενός σχολικού έτους και η μη παροχή της κατάλληλης αρωγής σε παιδιά με διαφορετικές μητρικές γλώσσες». Παρά, βέβαια, τα παραπάνω «πυροσβεστικά» μέτρα, το ζήτημα δεν αντιμετωπίζεται, αφού η βάση του προβλήματος βρίσκεται στην οικονομική και κοινωνική κατάσταση των οικογενειών των παιδιών, που αναγκάζονται να εγκαταλείψουν το σχολείο. Προφανώς, τα περισσότερα απ' αυτά τα παιδιά πρέπει να δουλέψουν από μικρή ηλικία κ.ά.
Ενα ακόμα στοιχείο που προκύπτει από άλλη ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι ότι «ένας στους πέντε 15χρονους νέους στην Ευρώπη, όπως επίσης και πολλοί ενήλικες, δε διαθέτει τις βασικές ικανότητες ανάγνωσης και γραφής». Σημειώνεται ότι πρόκειται για στοιχείο απ' το πρόγραμμα διεθνούς αξιολόγησης μαθητών (PISA). Αξιοσημείωτο είναι, δε, ότι «σχεδόν 80 εκατομμύρια ενήλικες στην Ευρώπη - το ένα τρίτο του εργατικού δυναμικού - διαθέτουν χαμηλές ή βασικές ικανότητες».