ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΣΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ : Προβληματισμός στους επιστήμονες
Η Ενωση Ελλήνων Φυσικών ΕΕΦ, όταν το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τη μείωση της ύλης των μαθημάτων των θετικών επιστημών στην Ε 'και Δημοτικού Στ', στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, εξέδωσε ανακοίνωση - ανοιχτή επιστολή στην υπουργό και εισηγήθηκε «Τη διατήρηση του εύρους της διδακτέας ύλης της Φυσικής του Λυκείου, αλλά τη σημαντική μείωση του επιπέδου δυσκολίας της διδασκαλίας της». Την Τρίτη 15 Ιουνίου διοργάνωσε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα συζήτηση για το ζήτημα, με τη συμμετοχή μελών του ΔΣ της Ενωσης, φυσικών σε σχολεία της χώρας και πανεπιστημιακών καθηγητών Φυσικής. Ολοι εξέφρασαν τον έντονο προβληματισμό τους για τη μείωση της ύλης, αλλά και για τον τρόπο που το υπουργείο προχώρησε σε ένα «κόψε - ράψε» στην ύλη των σχολικών βιβλίων.
Αξιοσημείωτη και αποκαλυπτική ήταν η τοποθέτηση του προέδρου της επιτροπής που εισηγήθηκε την πρόταση για τον «εξορθολογισμό» της ύλης της Φυσικής, Παναγιώτη Κουμαρά, Καθηγητή στο ΑΠΘ, που παραβρέθηκε στην εκδήλωση. Παρουσίασε το σκεπτικό με το οποίο αφαιρέθηκαν συγκεκριμένα κεφάλαια, ενώ επισήμανε ότι δεν είναι καλό να πάρεις κάτι να το γεμίσεις και να το αδειάσεις, γιατί γίνεται ... κεφαλοτύρι. Πρόσθεσε, επίσης, ότι η ύλη στη Φυσική, όπως διαμορφώθηκε μετά τη μείωση, θα παραμείνει μόνο για ένα ή δύο χρόνια, σύμφωνα με το υπουργείο. την Απ 'παρέμβαση του - ανεξάρτητα απ' το περιεχόμενο που κόπηκε και θα κριθεί απ 'τους επιστήμονες όταν αποφασίσει το υπουργείο να δημοσιοποιήσει τις μειώσεις - έγινε φανερό ένα πράγμα: Το υπουργείο Παιδείας έκανε μια «παραγγελία» για ένα κόψε - ράψε, κάτι που από μόνο του είναι αντιεπιστημονικό και αντιπαιδαγωγικό, όπως επισημάνθηκε από πολλούς στην εκδήλωση.
Δημοτικού Αναφέρουμε, ενδεικτικά, ότι στη Φυσική μειώνεται κατά 34% η ύλη στην Ε ', Γυμνασίου Γυμνασίου και στη Γ' στη Β '. Το γεγονός ότι δόθηκαν στη δημοσιότητα μόνο ποσοστά για τις μειώσεις κρίθηκε ως απαράδεκτο, την απ 'πλειοψηφία των παρευρισκομένων.
Στη εκδήλωση μίλησε, μεταξύ άλλων και ο καθηγητής του τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Γιώργος Τριμπέρης, Ο οποίος χαρακτήρισε το μέτρο της περικοπής της ύλης «Επιστημονικά και διαπαιδαγωγητικά απαράδεκτο», «εκπαιδευτικά επισφαλές έως επικίνδυνο και κοινωνικά, δραματικά επιζήμιο». Σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι είναι «επιστημονικά απαράδεκτο» το να αποδέχεσαι και να διαπαιδαγωγείς με «το πρότυπο του" εύκολου ", δηλαδή του" άκοπου "». Είναι εκπαιδευτικά επισφαλές έως επικίνδυνο γιατί «η μετάβαση από το Λύκειο στο πανεπιστήμιο, η οποία είναι ήδη ασυνεχής, θα επιδεινωθεί», σε συνδυασμό, μάλιστα, με τα μέτρα που προωθούνται για το «νέο» σχολείο και το πανεπιστήμιο. Είναι μέτρο κοινωνικά δραματικά επιζήμιο, γιατί «Θα υψώσει ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια στα παιδιά των φτωχών οικογενειών να αποκτήσουν τη μόρφωση που δικαιούνται». Ο Κώστας Χέλμης, Πρόεδρος του τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, εξέφρασε τη βαθιά απογοήτευσή του για τον ευκαιριακό τρόπο που αντιμετώπισε ένα τόσο σοβαρό θέμα το υπουργείο Παιδείας, ενώ μίλησε για προχειρότητα και αποσπασματικότητα. Το λόγο για εισηγήσεις και παρεμβάσεις, πήραν πολλοί ακόμα φυσικοί που παρακολούθησαν την εκδήλωση.