Οι εταιρείες μπαίνουν στα σχολεία - το σχολείο της αγοράς είναι σε εξέλιξη
29/03/2011 - 09:51
Οι χορηγοί, οι μεγαλοεπιχειρηματίες ακονίζουν τα μαχαίρια τους και ετοιμάζονται να εισβάλουν (ολοκληρωτικά πια) στο δημόσιο σχολείο. Μόνο τις τελευταίες μέρες έχουμε αλλεπάλληλες περιπτώσεις εισβολής επιχειρήσεων στα σχολεία του Πειραιά.
Συγκεκριμένα:
- Το φροντιστήριο «Σύζευξης», με έδρα τον Πειραιά και η εταιρεία επαγγελματικού προσανατολισμού «orientum» διοργάνωσαν την Κυριακή 27/3, «σεμινάριο» για τον επαγγελματικό προσανατολισμό των παιδιών στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του 2ου Γυμνασίου Καλλίπολης. Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Πειραιά και η Ομοσπονδία Γονέων Πειραιά προχώρησαν σε παράσταση διαμαρτυρίας, την ώρα του «σεμιναρίου», έξω από το σχολείο. Κατά τη διάρκεια της παρέμβασης αποκαλύφθηκε πως την εκδήλωση διοργάνωνε το Γραφείο Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΓΡΑΣΕΠ) του σχολείου, σε συνεργασία με το φροντιστήριο! Δηλαδή, το ΓΡΑΣΕΠ έπαιξε το ρόλο του μεσάζοντα, ώστε να «επιμορφώσει» ο ιδιώτης μαθητές και γονείς. Ολες τις προηγούμενες μέρες μοιράζονταν στους μαθητές των σχολείων της Καλλίπολης διαφημιστικά του φροντιστηρίου και της «εκδήλωσης», πάντα ... για το καλό των μαθητών.
- Η εταιρεία CONNECT, με έδρα τον Πειραιά διαφημίζει πως μπορεί να αναλάβει ορισμένα λειτουργικά έξοδα των σχολείων (πετρέλαιο, μικροεπισκευές κλπ...), με αντάλλαγμα, το 10% της επιφάνειας του σχολείου, να διατίθεται για τη διαφήμιση χορηγών. Εκμεταλλεύεται την άθλια οικονομική κατάσταση των σχολείων, την υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών (μείωση περίπου 50% το 2010 σε σχέση με το 2009), για να μετατρέψει τα σχολεία σε διαφημιστικές πινακίδες. Σε παρέμβαση του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών και της Ομοσπονδίας Γονέων στον Πειραιά αποκαλύφθηκε πως η εταιρεία στεγαζόταν σε ένα υπόγειο και έχει σαν αντικείμενο το μοίρασμα φυλλαδίων και την τοποθέτηση χαρτονιών στις κολώνες. Ο ιδιοκτήτης αποκάλυψε πως το «πρόγραμμα των σχολείων» δεν προχώρησε, γιατί υπήρχαν αντιδράσεις.
- Ο ραδιοσταθμός musicvoice.gr διοργάνωσε τα Χριστούγεννα «ραδιομαραθώνιο αγάπης», προκειμένου να μαζευτούν έσοδα για το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Πειραιά. Χορηγοί της εκδήλωσης ήταν και διάφορες εταιρείες, όπως η pizza fun. Στη διάρκεια εκδήλωσης, οι δάσκαλοι του σχολείου (στην πλειοψηφία τους νέοι συνάδελφοι και συμβασιούχοι) υποχρεώθηκαν να μοιράζουν σε γονείς και παιδιά ΑμΕΑ εκπτωτικά κουπόνια της pizza fun.
- Σε δημοτικά της Σαλαμίνας, η εταιρεία «Χρυσομηλιά» αναλαμβάνει με το αζημείωτο (6 ευρώ από το κάθε παιδί) να «διδάξει» τα παιδιά γύρω από την ανακύκλωση του νερού.
Είναι φανερό, πως η πολιτική της κυβέρνησης, της ΕΕ, που συμφωνούν ΝΔ και ΛΑ.Ο.Σ. δίνει το πράσινο φως για τα παραπάνω. Αυτό είναι το σχολείο της αγοράς, με σάρκα και οστά. Αν υλοποιηθούν τα σχέδια του κεφαλαίου, η επιβίωση ενός σχολείου θα εξαρτάται από τη σύμπραξή του με τους χορηγούς. Αυτό εννοούν, όταν λένε σύνδεση του σχολείου με την τοπική κοινωνία.
Το ίδιο το περιεχόμενο της «μάθησης» θα καθορίζεται από αυτούς. Αυτό εννοούν όταν λένε πως «η σχολική μονάδα πρέπει να είναι αυτόνομη και να καθορίζει τα του οίκου της, ακόμα και το αναλυτικό πρόγραμμα» (βλ. ν. 3848/2010).
Και ο μισθός του εκπαιδευτικού θα καθορίζεται από το αν προσαρμόζεται, αν είναι ικανός να εφαρμόζει «καινοτόμες δράσεις». Αυτό εννοούν όταν λένε «σύνδεση του μισθού με την αποδοτικότητα» στο δημόσιο τομέα.
Για όλους αυτούς τους λόγους και εργαζόμενοι, εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές πρέπει να πουν με μια φωνή: ΕΞΩ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ.
Ηλίας ΠΑΤΙΔΗΣ
Μέλος της Πανελλαδικής Γραμματείας των Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ και πρόεδρος ΕΛΜΕ Πειραιά
Ηλίας ΠΑΤΙΔΗΣ
Μέλος της Πανελλαδικής Γραμματείας των Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ και πρόεδρος ΕΛΜΕ Πειραιά