Π.Α.ΜΕ Εκπαιδευτικών ν. Ιωαννίνων: ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΠΕΚ ΕΚΤΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΠΕΚ ΕΚΤΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ
Παράσταση διαμαρτυρίας στο ΠΕΚ Ιωαννίνων πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 28 Μαρτίου με άμεσο αίτημα να σταματήσει να πραγματοποιείται το προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης (ΕΣΠΑ) εκτός ωραρίου, καθότι αυτό συνιστά καταστρατήγηση εργασιακών δικαιωμάτων. Συμμετείχαν μέλη του Δ.Σ. του ΣΕΠΕ Ιωαννίνων και εκπρόσωποι του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Ιωαννίνων. Κατά τη διάρκεια της παράστασης, ενημερώθηκαν οι συνάδελφοι αναπληρωτές σχετικά με το αυτονόητο και αναφαίρετο δικαίωμα που έχουν, να μην συμμετέχουν σε καμιά δραστηριότητα εκτός εργασιακού ωραρίου τους.
Από τη μεριά των συναδέλφων αναπληρωτών εκφράστηκε η αγανάκτησή τους, καθώς όπως είπαν καλούνται αμέσως μετά τη λήξη του εργασιακού τους ωραρίου να συμμετέχουν στην επιμόρφωση του ΠΕΚ για άλλες 4-5 ώρες, συμπληρώνοντας καθημερινά ένα εξοντωτικό ωράριο 10-11 ωρών. Η διαδικασία αυτή τους δημιουργεί τεράστια προβλήματα σε προσωπικό και οικογενειακό επίπεδο. Διατυπώθηκαν δικαιολογημένες διαμαρτυρίες για το ότι δεν ενημερώθηκαν έγκαιρα από τα σωματεία (ΣΕΠΕ-ΕΛΜΕ) προκειμένου να οργανώσουν και οι ίδιοι την αντίστασή τους απέναντι στην καταστρατήγηση των δικαιωμάτων τους.
Ο εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών στην τοποθέτησή του ανέφερε τα εξής:
- Η κατ’ όνομα επιμόρφωση που γίνεται στα ΠΕΚ δεν έχει καμιά σχέση με τα πραγματικά εφόδια που πρέπει να παίρνει ένας εκπαιδευτικός προκειμένου να ανταπεξέλθει στο δύσκολο έργο του μέσα στην τάξη. Η διαδικασία αυτή είναι μια «καρικατούρα» επιμόρφωσης που γίνεται λόγω υποχρέωσης του ΕΣΠΑ (προβλέπονται ώρες για επιμόρφωση) με μοναδικό στόχο να «διαπαιδαγωγήσει» τους νέους εκπαιδευτικούς στις ευρωενωσιακές «αξίες» των ελαστικών-εξοντωτικών σχέσεων εργασίας και στην «εμπέδωση» ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση ενδιαφέρεται τάχατες για τα άτομα με ειδικές ανάγκες και την εκπαίδευσή τους. Είναι δηλαδή μια διαδικασία που κύριο σκοπό έχει να δημιουργήσει τον «εκπαιδευτικό» των πιστοποιητικών και των ημερίδων, που θα τρέχει αγκομαχώντας να γεμίσει τον ατομικό του φάκελο με βεβαιώσεις και χαρτιά.
- Γι’ αυτούς τους λόγους το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών καταγγέλλει την «επιμόρφωση» «άρπα-κόλλα» και καλεί τους συναδέλφους αναπληρωτές, με οργανωμένο τρόπο (πχ επιτροπές αγώνα) , μαζικές συλλογικές αποφάσεις να μη δεχτούν την καταστρατήγηση του ωραρίου τους και να αποχωρήσουν από τα σεμινάρια.
Η φωνή του ΠΑΜΕ ενοχλεί
Την ώρα της παρέμβασης του εκπροσώπου του ΠΑΜΕ στην αίθουσα εμφανίστηκαν μέλη της γραμματείας του ΠΕΚ, που, εμφανώς ενοχλημένοι από την τοποθέτηση, προσπάθησαν να φοβίσουν τους αναπληρωτές και να σώσουν την «υπόληψη» του ΠΕΚ. Συγκεκριμένα:
Ο γραμματέας του ΠΕΚ Ιωαννίνων ο οποίος συστήθηκε και ως «συνδικαλιστής»!!! ήταν προκλητικός και επιχειρούσε διαρκώς να τρομοκρατεί τους συναδέλφους επιμορφούμενους με παροτρύνσεις όπως: «μην τους ακούτε, θα έχετε επιπτώσεις αν δεν παρακολουθήσετε την επιμόρφωση», «κι εγώ συνδικαλιστής είμαι, αυτά που λένε είναι ανεύθυνα, θα βρείτε το μπελά σας», «δεν καλύπτεστε από τα σωματεία γιατί δεν έχετε πληρώσει συνδρομή και δεν είστε μέλη τους»
Άλλη εργαζόμενη στη γραμματεία του ΠΕΚ προσπάθησε να …εγκαλέσει τον εκπρόσωπο του ΠΑΜΕ λέγοντας ότι «θα κληθείτε από τον κ.Παπακωνσταντίνου (καθηγητή Πανεπιστημίου – Δ/ντή του ΠΕΚ) να λογοδοτήσετε, γιατί είπατε ότι η Δ/νση του ΠΕΚ λειτουργώντας «πονηρά» ανακοίνωσε το πρόγραμμα επιμόρφωσης ελάχιστες μέρες πριν, προκειμένου να μην υπάρξουν αντιδράσεις».
Οι παραπάνω τοποθετήσεις των εκπροσώπων του ΠΕΚ –πέρα από το …φαιδρό της υπόθεσης- επιβεβαιώνουν με τον πλέον τρανταχτό τρόπο, αυτό που κατά καιρούς θέτει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών σχετικά με το χαρακτήρα και το ρόλο των ΠΕΚ: ότι δηλαδή δεν έχουν σχέση με την ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, αλλά αποτελούν …«Προγράμματα Ευρωενωσιακής Κονόμας». Τα καλοπληρωμένα στελέχη τους (στελέχη της εκπαίδευσης στην πλειοψηφία τους) έχουν ως βασικό ρόλο, από τη μια να υπερασπίζονται με περίσσια προθυμία την πολιτική και τις επιλογές του εργοδότη τους (βλ.ΕΕ) και από την άλλη να «τρομοκρατούν» τους αναπληρωτές, ότι αν «δεν κάτσουν στ’ αυγά τους» και δεν αποδεχτούν τον εργασιακό μεσαίωνα που τους ετοιμάζουν, θα δεχτούν τις συνέπειες. Μάλιστα όταν οι παραπάνω κατέχουν και τον «τίτλο» του «συνδικαλιστή» που «κοσμεί» τα ψηφοδέλτια του συμβιβασμένου - εργοδοτικού – κυβερνητικού συνδικαλισμού (πρώην και νυν) τα λεγόμενά τους αποκτούν ιδιαίτερη… «βαρύτητα».
Συναδέλφισσα συνάδελφε αναπληρωτή
Μην υποκύπτεις σε εκβιαστικά διλήμματα. Δεν χρωστάς χάρη σε κανένα που προσλήφθηκες για λίγους μήνες στην εκπαίδευση μέσω ΕΣΠΑ. Το εργασιακό σου μέλλον δεν είναι το σημερινό μοντέλο: 3-4 μήνες δουλειάς και 8-9 ανεργίας. Μη μειώνεις τις απαιτήσεις σου. Μη δέχεσαι να καταπατούν τα δικαιώματά σου στο όνομα των «υποχρεώσεων του ΕΣΠΑ» που «τουλάχιστον σου δίνει ένα κομμάτι ψωμί» .
Σκέψου τα όσα λέγονται μετά τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου, ότι τώρα πλέον με την «αριστερή» κυβέρνηση πνέει «νέος άνεμος» για τους εργαζόμενους». Αυτόν τον «νέο άνεμο» βιώνεις, μόνο που …παραείναι δυνατός, έχει την ίδια ένταση και κατεύθυνση με τα προηγούμενα χρόνια και γι αυτό το λόγο συνεχίζει να σαρώνει δικαιώματα και κατακτήσεις των εργαζόμενων.
Μην εμπιστεύεσαι τις συμβιβασμένες πλειοψηφικές ηγεσίες σε ΔΟΕ-ΟΛΜΕ και σωματεία. Στηρίζουν τη στρατηγική της ΕΕ, τη γραμμή της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του κεφαλαίου, κάνουν πλάτες στην αντιλαϊκή-αντιεκπαιδευτική πολιτική. Αυτής της πολιτικής δηλαδή που δημιουργεί τα προβλήματά σου. Είναι μέρος του προβλήματος! Είναι αυτοί που σου προτείνουν ως «λύση» … «να κάνεις κουράγιο» γιατί βρισκόμαστε σε «δύσκολη οικονομική συγκυρία». Εναλλάσσουν ενίοτε τους ρόλους τους: πότε στελέχη της εκπαίδευσης και πότε συνδικαλιστές – πότε δηλαδή με τον «αστυφύλαξ» και πότε με τον «χωροφύλαξ».
ΤΟ ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ: ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ. ΠΛΗΡΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ- ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥΣ:
1. Επιμόρφωση υποχρεωτική και δυνατή για όλους τους εκπαιδευτικούς σε αντίθεση με την πολιτική της κατάρτισης και της Δια Βίου Εκπαίδευσης.
2. Κατάργηση κάθε μορφής ιδιωτικής επιμόρφωσης και εκπαίδευσης.
3. Μόνιμα τμήματα επιμόρφωσης κατά αποκλειστικότητα σε Πανεπιστημιακές σχολές εκπαίδευσης με επαρκή στελέχωση και εξοπλισμό.
4. Αντί για εισαγωγική επιμόρφωση- εξομοιώσεις και κατηγοριοποιήσεις, οι νέοι εκπαιδευτικοί να φοιτούν προπτυχιακά σε πανεπιστημιακές παιδαγωγικές σχολές στις οποίες παράλληλα θ` ασκούνται για διδακτική –παιδαγωγική εμπειρία, για μια διετία, μέσα στις σχολικές μονάδες, έτσι ώστε το πτυχίο τους να αποτελεί τίτλο επάρκειας και μοναδικό κριτήριο διορισμού.
5. Ετήσια και περιοδική επιμόρφωση των ήδη υπηρετούντων εκπαιδευτικών σε πανεπιστημιακές σχολές και τμήματα, σε ζητήματα παιδαγωγικής, διδακτικής, ψυχολογίας (τουλάχιστον 5000 ανά έτος) .
6. Ολιγοήμερες επιμορφωτικές διαδικασίες σε τακτά διαστήματα όταν το απαιτούν οι εξελίξεις και τα νέα δεδομένα, που δε θα έχουν τη μορφή των ΠΕΚ ή ημερίδων και δε θ` αποτελούν κριτήρια διάκρισης και αξιολόγησης, πάντα με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.