ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Β. ΚΥΚΛΑΔΩΝ : ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΣΥΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Με νέες δηλώσεις του σε τοπική εφημερίδα ο βουλευτής και υφυπουργός του ΠΑΣΟΚ Παναγιώτης Ρήγας, επανέρχεται στο ζήτημα των συγχωνεύσεων των σχολείων με άθλιους και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς ενάντια στους εκπαιδευτικούς που αντιδρούν στα σχέδια της κυβέρνησης. Δεν θα μπούμε καν στη διαδικασία να απαντήσουμε στη λάσπη του κ. Ρήγα, έχουμε άλλωστε συνηθίσει από τέτοιες κινήσεις πρωτοκλασάτων στελεχών της κυβέρνησης στην προ-σπάθεια τους να σπιλώσουν το εργατικό κίνημα και να αποπροσανατολίσουν την πολιτική συζήτηση.
Θα απαντήσουμε λοιπόν ακόμα μια φορά στην ουσία του θέματος των συγχωνεύσεων- καταργήσεων σχολείων. Πρόκειται για μια αντιδραστική, αντιπαιδαγωγική εξέλιξη, που θα επιφέρει ισχυρό πλήγμα στη μόρφωση των παιδιών του λαού μας. Θα τσακίσει και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών!
Συγχωνεύουν τα σχολεία, τα θέλουν «πολυδύναμα και εύρωστα», με μεγάλο αριθμό μαθητών, για να:
- Ετοιμάσουν το έδαφος για τη λειτουργία του «νέου σχολείου», την εφαρμογή του Ενιαίου Αναμορφωμένου Προγράμματος, των νέων Προγραμμάτων Σπουδών και τις «καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας» (βλ δελτίο τύπου Υπ. Παιδείας 13/3/2011). Έτσι π.χ. τους βολεύει καλύτερα να λειτουργήσουν τα πολλά μαθήματα επιλογής σε λύκειο με 400 μαθητές, απ’ ότι σε λύκειο με 150 μαθητές. Τους βολεύει καλύτερα να μπουν Πληροφορική και Αγγλικά στην Α’ Δημοτικού σε 12/θεσια δημοτικά και όχι σε ολιγοθέσια.
- Προσελκύουν πιο εύκολα και πιο αποτελεσματικά χορηγούς-επενδυτές! Να δουλεύουν σαν εταιρείες. Γι’ αυτό μιλάνε για «αυτόνομη σχολική μονάδα», που πρέπει να βρίσκει πόρους, να ιδιοσυντηρείται και από αυτή την άποψη να έχουν διευθυντή-μάνατζερ (βλ. 3848/2010). Με αυτό τον τρόπο, απαλλάσσεται το κράτος από την ευθύνη που έχει για τη λειτουργία των σχολείων. Η μόρφωση, όπως και η υγεία, γίνονται ατομική υπόθεση.
- Παραδώσουν πλευρές της λειτουργίας των σχολείων σε ιδιώτες, όπως έγινε στα νοσοκομεία, που συγχωνεύτηκαν (καθαριότητα, φύλαξη, κυλικεία).
Φτιάχνουν λοιπόν σχολεία αφημένα στο έλεος της αγοράς, σχολεία πολλών ταχυτήτων. Θα αξιολογείται το σχολείο και ο εκπαιδευτικός κατά πόσο ευθυγραμμίζονται με τα κελεύσματα της αγοράς (βλ ν. 3848/2010)! Επιπλέον, με το νέο μισθολόγιο και την αξιολόγηση ο μισθός του εκπαιδευτικού θα συνδέεται με την αποδοτικότητα (;;!!), με την ικανότητά του να λειτουργεί το σχολείο με επιχειρηματικά κριτήρια, με την ικανότητά του να καλλιεργεί στα παιδιά «ευρωπαϊκή συνείδηση» (βλ δηλώσεις Αν. Διαμαντοπούλου, όταν ήταν ευρωπαϊκή επίτροπος). Είναι φανερό ότι θα χτυπήσουν αλύπητα τα εναπομείναντα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών (μονιμότητα, οργανικότητα, μεταθέσεις, αποσπάσεις). Το σχολείο, που δουλεύει με επιχειρηματικά κριτήρια δεν λογαριάζει εργασιακά δικαιώματα. Θέλει εκπαιδευτικούς με σκυμμένο κεφάλι.
Σκόπιμα, οι συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες ΟΛΜΕ-ΔΟΕ αποκρύπτουν την πραγματική ουσία των καταργήσεων και στέκονται αποκλειστικά στην οικονομική πλευρά του ζητήματος, που ασφαλώς υπάρχει ή κατά περιοχές αναλώνονται σε επιχειρήματα τοπικιστικού χαρακτήρα. Δίνουν, έτσι συγχωροχάρτι, με άλλα λόγια στήριξη, στην στρατηγική του κεφαλαίου και στην κυβέρνηση, γιατί ακριβώς συμφωνούν με το σχολείο της αγοράς και από αυτή την άποψη είναι συμβιβασμένες, συνδικαλιστικές ηγεσίες. Αναπαράγουν τα ιδεολογήματα «περί κατοχής από την Τρόικα που ζητάει περικοπές» και κατά συνέπεια το κλείσιμο των σχολείων, αθωώνοντας έτσι την κυβέρνηση και συσκοτίζοντας τον ταξικό χαρακτήρα της καπιταλιστικής κρίσης. Την ώρα που σαρώνονται τα πάντα εκλιπαρούν την κυβέρνηση για διάλογο!
Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς και τους εργαζόμενους να αγωνιστούν για την υπεράσπιση της Δημόσιας Παιδείας, για σύγχρονα σχολεία με μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και για κανένα τμήμα με πάνω από 20 μαθητές!