ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Απαράδεκτες αναφορές στο «δόκανο του κομμουνισμού»!

24/05/2012 - 16:10

Προκλητικά προσαρμοσμένα στο ξαναγράψιμο της Ιστορίας τα χτεσινά θέματα Ιστορίας γενικής παιδείας

 

 

Eurokinissi

Τον τρόπο και το στόχο της διδασκαλίας της Ιστορίας στο σχολείο, ήρθαν να θυμίσουν τα θέματα στα οποία εξετάστηκαν χτες οι υποψήφιοι Ιστορίας γενικής παιδείας στις πανελλαδικές εξετάσεις. Ανάμεσα στα άλλα ζητήματα, οι υποψήφιοι κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις για διεργασίες μετά το Β' παγκόσμιο πόλεμο, με διατυπώσεις που ξεδιάντροπα παραχαράσσουν την Ιστορία, συκοφαντούν την Σοβιετική Ενωση, αναπαράγουν το ξαναγράψιμο της Ιστορίας στα μέτρα των εχθρών του σοσιαλισμού και οποιασδήποτε άλλης λαϊκής κατάκτησης.

 

Ανάμεσα σε άλλα, στο Δ' θέμα των εξετάσεων οι υποψήφιοι κλήθηκαν: «Αντλώντας στοιχεία από τα κείμενα που σας δίνονται και με βάση τις ιστορικές σας γνώσεις να αναφερθείτε στις διαφωνίες και τις ρυθμίσεις των συμμάχων - νικητών του Β' Παγκοσμίου Πολέμου από το 1945 ως το 1949 σχετικά με το μέλλον της Ανατολικής Ευρώπης (μονάδες 10) και της Γερμανίας (μονάδες 15)».

Σε ό,τι αφορά το πρώτο από τα τρία κείμενα, ο τίτλος μιλά από μόνος του: «Εγκαθίδρυση φιλοσοβιετικών καθεστώτων στην Ανατολική Ευρώπη» του Ε. Χατζηβασιλείου. Οπως γίνεται και με το βιβλίο Ιστορίας της Γ' Λυκείου, αυτό που «μένει» στο μαθητή είναι ότι τα σοσιαλιστικά καθεστώτα «επιβλήθηκαν», παρά τη θέληση των λαών. Δεν υπονοείται καν το γεγονός ότι επέλεξαν το σοσιαλιστικό τρόπο ανάπτυξης.

Πιο προκλητικό είναι το τρίτο κείμενο με τίτλο: «Διενέξεις των Συμμάχων για το μέλλον της Γερμανίας» και προέρχεται από την «Ιστορία της Ευρώπης» των Bernstein και R. Milza: «Η ΕΣΣΔ, που είχε υποστεί τα πάνδεινα από τη γερμανική εισβολή και φοβόταν μήπως οι Αμερικανοί αξιοποιήσουν την στρατιωτική υπεροχή που τους πρόσφερε η αποκλειστική κατοχή ατομικών όπλων με σκοπό να διαλύσουν το "προλεταριακό κράτος" (κάτι που κανένας δεν σκεφτόταν σοβαρά στις Ηνωμένες Πολιτείες), επιδόθηκε συστηματικά στη διάλυση των εργοστασίων της ζώνης που έλεγχε, για να ενισχύσει τη δική της οικονομική ανόρθωση και να πετύχει τη μακρόχρονη εξασθένηση του παλιού της εχθρού. Απεναντίας, οι Αμερικανοί και οι Βρετανοί, που πίστευαν ότι μια Γερμανία φτωχή, δυσαρεστημένη και απογυμνωμένη από ηγετικά στελέχη θα πιανόταν πιο εύκολα στο δόκανο του κομμουνισμού, έδωσαν γρήγορα τέλος στην πολιτική της αποβιομηχάνισης και των αντιναζιστικών εκκαθαρίσεων»...! Στο κείμενο αμφισβητούνται ακόμα και τα σχέδια για διάλυση του προλεταριακού κράτους και εμφανίζονται σαν αποκύημα της φαντασίας της ΕΣΣΔ, τη στιγμή που αδιαμφισβήτητα ιστορικά στοιχεία, αποδεικνύουν τον βρώμικο ρόλο όχι μόνο των ΗΠΑ, αλλά άλλων ιμπεριαλιστικών κρατών ενάντια στην Σοβιετική Ενωση.

Στο ίδιο πνεύμα ήταν και το δεύτερο κείμενο που δόθηκε, του καθηγητή Θ. Βερέμη με τίτλο: «Το συμμαχικό Συμβούλιο Ελέγχου στη Γερμανία».

«Ιδεολογική απόχρωση χωρίς ισχυρή τεκμηρίωση»

Την - τουλάχιστον - ιδεολογική μονομέρεια των θεμάτων επισημαίνει και η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων, στο καθιερωμένο σχόλιό της για τις εξετάσεις στα Φιλολογικά μαθήματα. Ειδικά για το θέμα Δ1 σχολιάζει ότι «βασίζεται σε ιστορικές πληροφορίες, που βρίσκονται στη σελ. 143, αλλά η επιλογή των κειμένων γίνεται από δευτερογενείς πηγές και η εξαγωγή των συμπερασμάτων έχει ιδεολογική απόχρωση, χωρίς να υπάρχει ισχυρή τεκμηρίωση από πρωτογενείς πηγές. Τέλος, επισημαίνουμε ότι τα θέματα παρουσιάζουν δυσκολίες στο περιεχόμενό τους και περιορίζουν τη σκέψη του μαθητή, χωρίς να αφήνουν περιθώρια στον υποψήφιο, για καλύτερη επεξεργασία του θέματος, κριτικά και δημιουργικά», αναφέρει η ΠΕΦ.

Πάντως, σε ανάλογο πνεύμα κινείται και το βιβλίο Ιστορίας της Γ' Λυκείου, που χαρακτηρίζεται από την εχθρότητα προς τα λαϊκά κινήματα, έχει ευρωπαϊκό προσανατολισμό υμνώντας την ΕΕ και δεν χάνει ευκαιρία να συκοφαντήσει το σοσιαλισμό που γνωρίσαμε.

Χτες, οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων εξετάστηκαν επίσης στη Βιολογία, στη Φυσική και τα «Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής» γενικής παιδείας, ανάλογα με την επιλογή τους. Οι αντίστοιχες επιστημονικές ενώσεις κάνουν λόγο για απαιτητικά θέματα που χρειάζονταν καλή προετοιμασία.

Ο,τι γράφτηκε με αίμα δε σβήνει με βρώμικο μελάνι!

 

Η χτεσινή πρόκληση - περί αυτού πρόκειται - του υπουργείου Παιδείας, που στο μάθημα της Ιστορίας εξέτασε τους μαθητές στο κατά πόσο έχουν αφομοιώσει όλο το μίσος της αστικής τάξης και τη χυδαία αστική προπαγάνδα απέναντι στο πρώτο εργατικό κράτος στην Ιστορία, τη Σοβιετική Ενωση, δεν είναι κεραυνός σε ξάστερο ουρανό.

 

 

Το σχολείο που διδάσκει την «αιωνιότητα» του καπιταλιστικού συστήματος, που διαπαιδαγωγεί από πολύ μικρές ηλικίες τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων με τις καπιταλιστικές «αξίες», δε θα μπορούσε να υπερασπίζεται την ιστορική αλήθεια, πόσο μάλλον την πρώτη προσπάθεια της εργατικής τάξης να ζήσει χωρίς εκμεταλλευτές, να οικοδομήσει το δικό της μέλλον. Πρόκειται για το σχολείο που έχει κάνει τον αντικομμουνισμό επίσημο μάθημα μέσα στη σχολική τάξη, αναπαράγοντάς τον μέσα σε σχολικά βιβλία, εκδηλώσεις, προβολές. Είναι το σχολείο που αντικαθιστά την 9η Μάη - μέρα της Αντιφασιστικής Νίκης των Λαών - με τη «μέρα της ΕΕ», της λυκοσυμμαχίας των Ευρωπαίων βιομηχάνων, των αντικομμουνιστικών μνημονίων, που έχει στην παρανομία μια σειρά Κομμουνιστικά και Εργατικά Κόμματα, την ώρα που δέχεται κυβερνήσεις φιλοναζιστών και οργανώνει «εκδηλώσεις τιμής στα SS»! Αυτό το σχολείο έχουν πρότυπο σοσιαλδημοκράτες και φιλελεύθεροι, με την ξεχωριστή συμβολή και των οπορτουνιστών που επιτίθενται με λύσσα στην πρώτη προσπάθεια των λαών να απαλλαγούν από τους καπιταλιστές. Σε αυτό το σχολείο βρίσκουν θέση «επιστήμονες» αντικομμουνιστές και λοιποί τηλεοπτικοί αστέρες - παραχαράκτες της Ιστορίας, τύπου Βερέμη (για χρόνια πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας όλων των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ) ή Χατζηβασιλείου (επιστημονικός συνεργάτης του ιδρύματος Καραμανλή).

 

 

Κάθε καλοπροαίρετος μαθητής, γονιός, εκπαιδευτικός, ανεξάρτητα απ' το αν συμφωνεί σε όλα με το ΚΚΕ, πρέπει να προβληματιστεί για το ποιον εξυπηρετούν τα γκαιμπελίστικα και ανιστόρητα περί συνεργασίας κομμουνιστών και ναζιστών, το σβήσιμο της θυσίας 20 εκατομμυρίων Σοβιετικών ενάντια στο ναζισμό. Για το ποιοι και γιατί δικαιώνουν στα μάτια 18χρονων μαθητών τους ιμπεριαλιστές, που «έδωσαν γρήγορα τέλος στις αντιναζιστικές εκκαθαρίσεις στην ΟΔ Γερμανίας», «για να μην πέσει στο δόκανο του κομμουνισμού». Για το στόχο όσων παρουσιάζουν τους λαούς που αποφάσισαν να οικοδομήσουν τη δική τους εξουσία ως «κατεχόμενους» από τη Σοβιετική Ενωση και τον Κόκκινο Στρατό. Να προβληματιστεί σοβαρά και για το πού το πάνε όλοι εκείνοι που το προηγούμενο διάστημα έδιναν τη μάχη για σχολεία «αποστειρωμένα» από κάθε ιδεολογική και πολιτική αντιπαράθεση και ύψωναν το λάβαρο ενάντια στους κομμουνιστές με το σύνθημα «έξω τα κόμματα από τα σχολεία».

 

 

Σε συνθήκες γενικευμένης καπιταλιστικής κρίσης και το αστικό σχολείο πρωτοστατεί ώστε η οργή και η αγανάκτηση των νέων να μη συναντηθούν με την πολιτική πρόταση του ΚΚΕ. Ωστε να παρουσιαστεί σαν μονόδρομος η καπιταλιστική βαρβαρότητα, να παρουσιαστεί ο αγώνας ενάντια στην εκμετάλλευση σαν «έγκλημα».

 

Οι προσπάθειές τους αποδεικνύουν τον τρόμο και την αδυναμία των καπιταλιστών απέναντι στην ιστορική αλήθεια και στη δύναμη που έχουν οι λαοί όταν αποφασίζουν να πάρουν την εξουσία και τα κλειδιά της οικονομίας στα χέρια τους. Η αλήθεια είναι αυτή. Μόνο με ψέματα και διαστρέβλωση της ιστορικής αλήθειας μπορούν να σταθούν απέναντι στην οργή και το δίκιο των εργατών για τους καταπιεστές τους.

 

Τους ξαναλέμε: Δεν μας τρομάζουν οι παραχαράκτες της Ιστορίας. Μας γεμίζουν πείσμα και ευθύνη. Για να δυναμώσουμε το ιδεολογικό και πολιτικό μέτωπο με την αστική τάξη σε κάθε σχολείο και τάξη, για να φτάσει παντού η πολιτική πρόταση του ΚΚΕ και η ιστορική αλήθεια. Γιατί η Ιστορία έχει μία αλήθεια κι αυτή τη γράφουν οι λαοί! Γιατί - όπως τονίζεται και στο Δοκίμιο Ιστορίας του Κόμματός μας - «επιστήμη σημαίνει αλήθεια και αλήθεια για την κοινωνική πρόοδο σημαίνει σοσιαλιστική - κομμουνιστική προοπτική»!

 

Βασική Κατηγορία: 

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα