Πανελλαδική Γραμματεία: ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΡΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

10/03/2015 - 22:03

ΕΝΙΑΙΑ ΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

Τελικά, ο απαράδεκτος θεσμός των Πρότυπων σχολείων, διατηρείται και από τη νέα συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Διατηρείται δηλαδή ο θεσμός των ελιτίστικων σχολείων, που θα έχουν σαν στόχο την εκπαίδευση "άριστων" και "χαρισματικών" μαθητών, των σχολείων που καταδικάστηκαν στη συνείδηση της συντριπτικής πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών και που νομιμοποιούν και εντείνουν την κοινωνική ανισότητα στην εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα, ο αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε τη διατήρηση 5 Πρότυπων σχολείων (ουσιαστικά είναι εννέα, γιατί πρόκειται τόσο για Γυμνάσια, όσο και για Λύκεια), με τη φτηνή δικαιολογία ότι αυτά αποτελούν κληροδοτήματα. Σαν να μην έφτανε αυτό, με εγκύκλιο που απέστειλε στις 5 Μάρτη (αρ. πρωτ. 36579/Δ6), με θέμα "Υποβολή πρότασης επί των κριτηρίων και του τρόπου εισαγωγής των μαθητών/τριών στην Α' τάξη των εξής γυμνασίων που θα ορισθούν με νομοθετική ρύθμιση ως πρότυπα", καλεί "τις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες να γνωμοδοτήσουν σχετικά με τα κριτήρια και τον τρόπο εισαγωγής μαθητών/τριών στην Α' Γυμνασίου". Πιο συγκεκριμένα, καλεί σε συνεδρίαση του Σχολικού Συμβουλίου, στη συνέχεια του Συλλόγου Διδασκόντων ("στο πνεύμα της συνεργασίας που προβλέπεται και στο άρθρο 41. παρ. 2 του νόμου 3966/2011", δηλαδή επικαλείται τον απαράδεκτο νόμο για τα Πρότυπα) και τέλος της ΕΠΕΣ, προκειμένου να καταλήξουν σε εισήγηση για τον τρόπο εισαγωγής. Η διαδικασία αυτή είναι πρωτοφανής και απαράδεκτη! Από τη μία "πετάει το μπαλάκι" στα σχολεία και αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο διενέργειας ακόμα και εξετάσεων για την εισαγωγή των μαθητών, όπως ίσχυε μέχρι τώρα. Από την άλλη, καθιερώνει απαράδεκτες διαδικασίες, προωθώντας ουσιαστικά την περιβόητη αυτονομία και διαφοροποίηση της σχολικής μονάδας. Από πού και ως πού το κάθε σχολείο θα εισηγείται το πως θα δέχεται τους μαθητές; Αυτό αποτελεί κεντρική ευθύνη της Πολιτείας και όχι του κάθε σχολείου. Αλίμονο αν ανοίξουν τέτοιοι δρόμοι στην εκπαίδευση, το κάθε σχολείο να καθορίζει, ή έστω να "εισηγείται τέτοια ζητήματα.

Να πως προωθείται στην πράξη η στρατηγική της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ για διαφοροποίηση και αυτονομία της σχολικής μονάδας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, την ώρα που η νέα συγκυβέρνηση διατηρεί στο ακέραιο το θεσμός των Πρότυπων σχολείων, ταυτόχρονα πραγματοποίησε εγκαίνια μέσα στο Φλεβάρη σε 4 Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ), που θα λειτουργήσουν φέτος πειραματικά (Πειραιάς, Αργολίδα κ.α.). Κι αυτό παρά τις αντίθετες εξαγγελίες στη διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων για κατάργηση των ΣΕΚ. Από τη μία Πρότυπα και από την άλλη ΣΕΚ. Η ταξικότητα της εκπαίδευσης σε όλο της το μεγαλείο! Πρόκειται για αίσχος!

Καλούμε τις ΕΛΜΕ να απαιτήσουν την πλήρη κατάργηση του νόμου 3966/2011 και του θεσμού των Πρότυπων σχολείων. Να απαιτήσουν τη διασφάλιση των οργανικών θέσεων των συναδέλφων στα Πειραματικά σχολεία (έχει κατατεθεί στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου ολοκληρωμένη και συγκεκριμένη πρόταση από την ΕΛΜΕ Πειραιά, χωρίς μέχρι στιγμής να υπάρχει και κάποια συγκεκριμένη δέσμευση για το τι θα γίνει με τις οργανικές). Το Πειραματικό σχολείο, όχι μόνο θα πρέπει να συνεχίσει να δέχεται μαθητές με κλήρωση, αλλά και γεωγραφικά μπορεί να εναλλάσσεται, και σε κάθε περίπτωση να βρίσκεται σε ομαλή σύνδεση και επικοινωνία με τα υπόλοιπα γειτονικά σχολεία, προκειμένου να δοκιμάζει, πριν γενικευτούν στην εκπαίδευση, τις πιο αποτελεσματικές προοδευτικές μεθόδους διδασκαλίας, λειτουργία που προϋποθέτει τις κανονικές παιδαγωγικές συνθήκες του ενιαίου σχολείου για όλα τα παιδιά.

Το θέμα των εξελίξεων στα Πρότυπα σχολεία έθεσε ήδη το ΠΑΜΕ στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ.

Αθήνα, 10/3/2015


Βασική Κατηγορία: 

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα