ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΠΑΜΕ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ. Για το σχολείο και τον εκπαιδευτικό των λαϊκών αναγκών. Με επιτυχία έγινε την περασμένη Κυριακή η Πανελλαδική Συνδιάσκεψη στην Αθήνα. Εκλογή νέας πανελλαδικής Γραμματείας Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ.
Τη συνδιάσκεψη παρακολούθησε πολυμελής αντιπροσωπεία της Εκτελεστικής Γραμματείας του ΠΑΜΕ. Στους φακέλους των συμμετεχόντων δόθηκαν σειρά στοιχείων για τα τελευταία εκλογικά αποτελέσματα στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, στατιστικά στοιχεία της εκπαίδευσης που αφορούν τους μετανάστες μαθητές, τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις στους εκπαιδευτικούς, τις ιδιωτικές δαπάνες για την Παιδεία, την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών (www. edupame.gr).
Εχουν σημασία τα ζητήματα του προσανατολισμού της δουλειάς του ΠΑΜΕ στους εκπαιδευτικούς όπως ιεραρχούνται στην εισήγηση και τέθηκαν και συζητήθηκαν στη συνδιάσκεψη. Παραθέτουμε από την εισήγηση:
- «Δουλειά με κοινωνικοταξικά κριτήρια και προτεραιότητες. Πιο καλός σχεδιασμός με συγκεκριμένες κινηματικές πρωτοβουλίες που θα ενισχύουν τον προσανατολισμό μας στους εκπαιδευτικούς της ιδιωτικής εκπαίδευσης, στους νέους εκπαιδευτικούς, στους ωρομίσθιους - αναπληρωτές, γενικά στους ελαστικά εργαζόμενους. Αλληλεγγύη και συντονισμός με τους άλλους συμβασιούχους, τα άλλα κινήματα.
- Ενταξη νέων σωματείων στις γραμμές του ΠΑΜΕ με αποφάσεις Γενικών Συνελεύσεων, Διοικητικών Συμβουλίων. Αποφασιστική βελτίωση στη λειτουργία και τη δράση των ταξικών Σωματείων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση, των ΕΛΜΕ και των Συλλόγων. Στην ίδια κατεύθυνση, βελτίωση της λειτουργίας και της δράσης των Επιτροπών Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ και των Γραμματειών τους.
- Συσπείρωση νέων δυνάμεων. Το βασικό εδώ είναι να απεγκλωβίζονται δυνάμεις από το δικομματισμό και τον οπορτουνισμό, να εντάσσονται στις γραμμές του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος, στις Επιτροπές Εκπαιδευτικών, στα ψηφοδέλτια. Υπάρχουν δυνάμεις που διστάζουν να ενταχθούν στο ΠΑΜΕ, που μια τέτοια προοπτική δεν έχει ωριμάσει στη συνείδησή τους. Με αυτές τις δυνάμεις επιδιώκουμε την κοινή δράση μαζί τους πάνω σε οξυμένα προβλήματα, σε συγκεκριμένα μέτωπα και άξονες πάλης (π.χ. για το δικαίωμα στη σταθερή μόνιμη δουλειά, με τους απολυμένους των φάση, με τις επιτροπές ωρομισθίων, με τις επιτροπές απολυμένων σε ΠΔΣ, κ.α.).
Το ΠΑΜΕ είναι ταξική συσπείρωση, έχει χαρακτηριστικά συμμαχίας κι αυτό πρέπει να αποτυπώνεται στις γραμμές του, στα όργανά του. Τέτοιες δυνατότητες απεγκλωβισμού δυνάμεων υπάρχουν. Δεν είναι λίγες οι δυνάμεις που έχουν ριζοσπαστικές διαθέσεις αλλά εγκλωβίζονται ακόμη στο χώρο του δικομματισμού και των οπορτουνιστικών σχημάτων. Εδώ πρέπει να επιμείνουμε.
- Κοινωνική συμμαχία, προώθηση της ενιαίας δράσης των εκπαιδευτικών με τα άλλα λαϊκά στρώματα, με γονείς, μαθητές, σπουδαστές, στην κατεύθυνση ενός παλλαϊκού μετώπου για την Παιδεία και την κοινωνία των σύγχρονων λαϊκών αναγκών.
Το ζήτημα της Παιδείας είναι άλλωστε ένα από τα ζητήματα που μπορεί να ενώνει με κοινούς στόχους πάλης την εργατική τάξη και τα φτωχά λαϊκά στρώματα. Από αυτή την άποψη το ΠΑΜΕ στο χώρο της εκπαίδευσης έχει μια πιο συγκεκριμένη ευθύνη σε αυτή την κατεύθυνση ».
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην εισήγηση στην αναγκαιότητα του κλαδικού συνδικάτου:
«Οι αντιδραστικές αλλαγές στην εκπαίδευση έχουν προχωρήσει, η επιχειρηματική δράση βαθαίνει και ήδη σαν κλάδος συγκεντρώνει σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα πάνω από 300 χιλιάδες. Το κυρίαρχο είναι οι νέες εργασιακές σχέσεις. Η προηγούμενη ασφάλεια που υπήρχε σχετικά με αυτό το ζήτημα θα εκλείπει σταθερά. Αυτές τις εξελίξεις πρέπει το ταξικό κίνημα να τις προαπαντάει έγκαιρα και στο επίπεδο της δομής του συνδικαλιστικού κινήματος. Η εμπειρία που είχαμε με τους συμβασιούχους ή με τους εργαζόμενους στάδιο των ανέδειξε και κατά πόσο έγκαιρα είχαμε δει το ζήτημα οργάνωσης αυτού του κόσμου.
Η ανασυγκρότηση του εργατικού κινήματος σχετίζεται άμεσα και με την επίδραση στην αλλαγή της δομής του συνδικαλιστικού κινήματος, με την οργάνωση των εργαζομένων σε ενιαία σωματεία, ανεξάρτητα από ειδικότητα και εργασιακή σχέση.
Η αναγκαιότητα να εντείνουμε τον προσανατολισμό μας για τη δημιουργία κλαδικού συνδικάτου απαντά και από την άποψη της δομής του συνδικαλιστικού κινήματος στις εξελίξεις και στη σχέση οικονομίας - εκπαίδευσης, οικονομίας - εργασιακών σχέσεων, διευκολύνει την ενότητα της εργατικής τάξης. Η ανάγκη του κλαδικού συνδικάτου είναι στοιχείο ενότητας των εκπαιδευτικών και τίθεται σήμερα ως στοιχείο προετοιμασίας και σκέψης να κινηθούμε σε μια τέτοια κατεύθυνση.
- Ενα κλαδικό συνδικάτο εκπαιδευτικών στο επίπεδο του νομού, που θα ενώνει όλους τους εκπαιδευτικούς Α / βάθμιας, Β / βάθμιας, ιδιωτικής εκπαίδευσης και όλες τις εργασιακές σχέσεις, μόνιμοι, αναπληρωτές, ωρομίσθιοι, και που συντεταγμένα το επόμενο διάστημα πρέπει να σχεδιάσουμε, παίρνοντας υπόψη ότι και οι άλλες δυνάμεις κινούν πρωτοβουλίες στη δομή του συνδικαλιστικού κινήματος ».
Ειδική μνεία υπήρχε στην εισήγηση της συνδιάσκεψης για τη δουλειά του ΠΑΜΕ στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, εκεί όπου συγκεντρώνονται πάνω από 100.000 εκπαιδευτικοί.
Στα βασικά καθήκοντα και άμεσα ζητήματα πάλης στην ιδιωτική εκπαίδευση, η εισήγηση της Συνδιάσκεψης κατέγραφε:
- «Να γίνουν αποφασιστικά βήματα στο ζήτημα της οργάνωσης των εργαζομένων, στη μαζικοποίηση των ταξικών συνδικάτων στην ιδιωτική εκπαίδευση με νέες εγγραφές μελών κυρίως από το χώρο των φροντιστηρίων. Στην κυριολεξία, με την απεργιακή προκήρυξη στο ένα χέρι και στο άλλο τις αιτήσεις εγγραφής, να οργώσουμε το χώρο ευθύνης των πέντε ταξικών σωματείων.
Ειδικά για τα ταξικά συνδικάτα στην ιδιωτική εκπαίδευση, η μαζικοποίησή τους, η εγγραφή νέων δυνάμεων σε αυτά, αποτελεί αποφασιστικό κρίκο για την ανασύνταξη του κινήματος, την ισχυροποίηση του ΠΑΜΕ, την αλλαγή των συσχετισμών. Μια τέτοια εξέλιξη μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη της κινηματικής δράσης από τα κάτω, στην αύξηση της επιρροής του ΠΑΜΕ στους εκπαιδευτικούς, σε άλλα συνδικάτα, στον ίδιο τον προσανατολισμό του εκπαιδευτικού κινήματος.
Να πρωτοστατήσουμε στη δημιουργία νέων σωματείων - όπου έχουμε δυνατότητες (Ηράκλειο, Καλαμάτα).
- Να κατακτήσουμε ένα άλλο, ποιοτικά νέο επίπεδο λειτουργίας και δράσης των ταξικών συνδικάτων με παρεμβάσεις και αγωνιστικές πρωτοβουλίες, ώστε αυτά να καταξιώνονται ως πραγματική εμπροσθοφυλακή των εργαζομένων, ως το κέντρο οργάνωσης του αγώνα στις σημερινές συνθήκες. Ιδιαίτερο βάρος να δώσουμε στις Γενικές Συνελεύσεις των ταξικών σωματείων ώστε αυτές να είναι μαζικές, όπως επίσης βάρος πρέπει να δοθεί στην καθημερινή επαφή και τους δεσμούς με τα μέλη του σωματείου.
- Η οργάνωση της πάλης για την υπογραφή της ΣΣΕ κατά σωματείο αποτελεί αιχμή γι 'αυτή την περίοδο. Ηδη ξεδιπλώνονται από το ΠΑΜΕ πρωτοβουλίες σε αυτό το διάστημα. Οι συνθήκες κρίσης και οι πρόσφατες κινήσεις των εργοδοτών στην ιδιωτική εκπαίδευση επιβάλλουν αποφασιστικότητα και εγρήγορση από τη δική μας πλευρά, δείχνουν ότι θα είναι μια εξαιρετικά δύσκολη μάχη. Η πρότασή μας για ΣΣΕ να ακουμπάει στην επεξεργασία που έχει κάνει ο "Βύρωνας" και να εμπλουτιστεί παραπέρα στο σύνολο των αιτημάτων.
- Να προσαρμοστούν άμεσα τα καταστατικά όλων των ταξικών σωματείων στο πρότυπο του «Βύρωνα», παίρνοντας όλα τα αναγκαία μέτρα που θα βοηθάνε τους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς να κατανοούν τη γραμμή ενότητας, την ανάγκη όλοι οι εργαζόμενοι ενός κλάδου να ενώνονται ανεξάρτητα από ειδικότητα και σχέση εργασίας. Στη βάση αυτή απαιτείται να επεξεργαστούμε ένα συνολικό και επικαιροποιημένο πλαίσιο πάλης στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης ».
Από τη σύσκεψη εκλέχτηκε νέα Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ αποτελούμενη από τους:
Αρβανιτίδη Αλέκο (Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ - ΔΣ ΟΛΜΕ).
Γεωργόπουλο Διονύση (Πρόεδρος ΕΛΜΕ Κεφαλλονιάς).
Δαγρέ Ελένη (ΠΑΜΕ Αθήνας).
Δαμαλά Αριστείδη (Δάσκαλος - ΓΣ ΑΔΕΔΥ - Πελοπόννησος).
Δάνδαλη Νίκο (ΔΣ ΕΛΜΕ - Αττική).
Δελλή Γιάννη (ΕΕ ΕΔΟΘ - Δάσκαλος - Θεσσαλονίκη).
Δούκα Μάνο (ΠΑΜΕ Αθήνας).
Δριμάλα Λούλα (Δασκάλα - πρόεδρος Συλλόγου Δασκάλων Βύρωνας - Αθήνα).
Καραβά Νατάσα (Πρόεδρος Σωματείου Ιδιωτικής Εκπαίδευσης «Βύρωνας» - Αθήνα).
Κυζίλη Ολυμπία (ΠΑΜΕ Πειραιάς - δασκάλα).
Λυκούρα Βασίλη (ΠΑΜΕ Αθήνας - καθηγητής).
Μπίκα Χρήστο (Επικεφαλής Γραμματείας Εκπαιδευτικών Λάρισας - Θεσσαλία).
Νομικό Δημήτρη (ΠΑΜΕ Αθήνας - δάσκαλος).
Νοτάκη Γιάννη (ΔΣ ΕΛΜΕ - ΓΣ ΑΔΕΔΥ - Θεσσαλονίκη).
Ντούρου Σοφία (Δασκάλα - Στερεά).
Πατίδη Ηλία (ΔΣ ΕΛΜΕ - Πειραιάς).
Σερίφη Βαγγέλη (ΔΣ ΟΙΕΛΕ).