Πάρτε μέτρα για την πρόσβαση των προσφυγόπουλων στην εκπαίδευση!
Πάρτε μέτρα για την πρόσβαση των προσφυγόπουλων στην εκπαίδευση!
Οι συνθήκες της επιδημίας του κορονοϊού φέρνει στο φως, ακόμη πιο έντονα, τις συνθήκες ανισότιμης πρόσβασης των προσφύγων μαθητών στη ζωή και στην εκπαιδευτική διαδικασία από απόσταση. Οι πολιτικές που ακολουθήθηκαν διαχρονικά από τις κυβερνήσεις αφήνουν σε μεγάλο βαθμό έκθετους τους πρόσφυγες μαθητές, όπως φαίνεται στις μέρες μας. Η διασφάλιση της υγείας τους, μαζί και της ψυχικής, είναι το πρωτεύον ζήτημα, ειδικά για τα ασυνόδευτα παιδιά. Επιπλέον, πρέπει να συνυπολογιστούν οι απαράδεκτες συνθήκες διαβίωσης σε «κέντρα φιλοξενίας», hot spots και λοιπές δομές, ενώ συχνά η επικοινωνία των σχολείων με τους μαθητές γίνεται μέσω των ΜΚΟ. Υπάρχουν προσφυγικές οικογένειες που βιώνουν, τώρα, πρόσθετες τραγικές συνθήκες.
Τα προσφυγόπουλα δε διαθέτουν υπολογιστή, σε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό από τους υπόλοιπους συμμαθητές τους και η όποια επαφή τους με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση γίνεται κύρια μέσω κινητών τηλεφώνων. Για κάποια από τα παιδιά αυτά υπάρχει μεγαλύτερο ζήτημα, αφού δε διαθέτουν ούτε τηλέφωνο ή αλλάζουν συνέχεια αριθμό, γιατί τους «παρέχονται» κάποια δωρεάν προγράμματα για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα πολλά σχολεία να μην μπορούν καν να τα βρουν. Τέλος, η σίτιση στα σχολεία, όπου αυτή υπήρχε, έχει διακοπεί (λόγω αναστολής της εκπαιδευτικής λειτουργίας) και δεν έχει διασφαλιστεί η συνέχειά της για όλους τους πρόσφυγες μαθητές.
Οι εκπαιδευτικοί των σχολείων με μεγάλο αριθμό προσφύγων μαθητών καταβάλλουν πολλαπλάσια προσπάθεια, χωρίς να έχουν την απαραίτητη στήριξη από το κράτος. Κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό για πρόσφυγες στην εξ αποστάσεως δεν υπάρχει, αφού, εξάλλου, αυτό είναι ζητούμενο και στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία. Η έλλειψη μεταφραστών μεγαλώνει το πρόβλημα στη με ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνία εκπαιδευτικού – μαθητή (τόσο στη σύγχρονη όσο και στην ασύγχρονη). Ούτε έχει ληφθεί κάποια ειδική μέριμνα για τη μετάφραση εκπομπών στην εκπαιδευτική τηλεόραση. Αποδεικνύεται πως μετατρέπεται συχνά σε ανυπέρβλητο πρόβλημα, ειδικά στη σύγχρονη ηλεκτρονική επικοινωνία, ο μεγάλος (προβλεπόμενος) αριθμός μαθητών ανά τμήμα και η μη κατοχύρωση των πραγματικών αναγκών σε τάξεις υποδοχής, τμήματα προετοιμασίας κλπ., στον προσδιορισμό των οργανικών θέσεων. Το γεγονός πως δεν έχει προσληφθεί ο αναγκαίος αριθμός μόνιμων ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, κάνει πιο δύσκολη, σε αυτές τις συνθήκες, την υποστήριξη των εκπαιδευτικών προς τους μαθητές τους.
Τέλος, είναι φανερό πως τα σχολεία με μεγάλο αριθμό προσφύγων μαθητών χρειάζονται πολλαπλάσια στήριξη σε διοικητικό προσωπικό και τεχνική υποδομή με πρόσβαση σε κατάλληλες υπηρεσίες (πχ. ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες).
Απαιτούμε να παρθούν τώρα μέτρα για τους πρόσφυγες μαθητές, ώστε:
- Να διασφαλιστεί η υγεία τους με κρατική ευθύνη.
- Να εξασφαλιστούν όλα τα τεχνικά μέσα και οι προϋποθέσεις για την απρόσκοπτη πρόσβασή τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
- Να διαμορφωθεί, με κεντρική ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό, που θα τους είναι εύκολα προσβάσιμο.
- Να γίνει υποτιτλισμός σε εκπομπές της εκπαιδευτικής τηλεόρασης, στις βασικές γλώσσες που μιλούν, ώστε να μπορέσουν να αξιοποιηθούν κατάλληλα.
- Να βοηθηθούν, με πρόσληψη μόνιμων μεταφραστών, οι εκπαιδευτικοί των σχολείων, ώστε να υπερκεραστούν τα γλωσσικά εμπόδια.
- Να προσληφθούν μόνιμοι ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί.
- Να στηριχθούν, με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, παιδαγωγικά, επιστημονικά και εργασιακά οι εκπαιδευτικοί.
- Να μειωθεί ο προβλεπόμενος αριθμός μαθητών ανά τμήμα και να προσμετρηθούν οι πάγιες ανάγκες (π.χ. σε τάξεις υποδοχής) στις οργανικές θέσεις.
- Να διασφαλιστεί η συνέχεια στη σίτιση.
- Να χορηγηθούν επιπλέον κονδύλια και τεχνολογικός εξοπλισμός στα σχολεία με μεγάλο αριθμό προσφύγων μαθητών, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες τους και να υποστηριχθεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
- Να διασφαλιστούν οι εκπαιδευτικοί από τις αυθαίρετες παρεμβάσεις των ΜΚΟ στη λειτουργία του σχολείου.
Διεκδικούμε να κλείσουν όλα τα hot spots, να διευκολυνθούν οι πρόσφυγες να πάνε στις χώρες που επιθυμούν, να επανενωθούν οι οικογένειες, να υπάρξει ιδιαίτερη μέριμνα για τα ασυνόδευτα παιδιά! Όσο μένουν στην Ελλάδα, να εξασφαλιστούν ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης για όλους!
Οι εκλεγμένοι της ΑΣΕ (το ψηφοδέλτιο που στηρίζει το ΠΑΜΕ) στους ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. και ΕΛΜΕ Α΄ Αθήνας!
ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. |
ΕΛΜΕ Α΄ΑΘΗΝΑΣ |
ΒΥΡΩΝΑ – ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ - ΠΑΓΚΡΑΤΙΟΥ «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ» Θεοδώρα Δριμάλα Ρένα Καραπάνου Απόστολος Κοπριτέλης Μανώλης Πετρίδης Σουζάνα Γλαβίνα |
Α΄ ΕΛΜΕ Ζαχαρούλα Κονιδάκη |
ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ «ΠΑΠΑΜΑΥΡΟΣ» Αγαθή Χήρα Ηλέκτρα Παρίντα Χρυσούλα Μεραμβελιωτάκη Παύλος Μπεκιάρης Γουρνά Τασία |
Β΄ ΕΛΜΕ Βαγγελιώ Βουρλώκα |
ΔΑΦΝΗΣ –ΥΜΗΤΤΟΥ-Ν. ΚΟΣΜΟΥ- ΑΓ. ΑΡΤΕΜΙΟΥ «ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ» Κώστας Κόλλιας |
Γ΄ ΕΛΜΕ Παυσανίας Τσούλας Κατερίνα Πέτση |
«ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ» Λάμπρος Σακαρετσάνος Θεώνη Δρόσου
|
Ε΄ ΕΛΜΕ Μπλίκα Δήμητρα |
«ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ» Βιολέττα Γαλανοπούλου Δημήτρης Παπαδημητρίου |
Ζ΄ ΕΛΜΕ Κλαίρη Κυριακού Γιάννης Μοσχονάς |
«ΑΘΗΝΑ» Αστέρης Πασχαλιάς
|
ΣΤ΄ ΕΛΜΕ Παναγιώτα Σιαπλαούρα Ειρήνη Καρδασιλάρη |
Α΄ Σύλλογος Αθήνας Ρουμπίνη Ανδρικόπουλου
|
|
9/4/2020