ΠΡΟΤΑΣΗ ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

11/03/2011 - 20:01

ΨΗΦΙΣΜΑ

που κατατέθηκε στο ΔΗΜ. ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ του ΔΗΜΟΥ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ 09-03-20011

Όλοι εμείς οι γονείς-εργαζόμενοι, αυτοαπασχολούμενοι και μικρομεσαίοι έμποροι και βιοτέχνες-,

που βλέπουμε τα παιδιά μας από την πιο τρυφερή ηλικία να καταδικάζονται στην ημιμάθεια, στην εντατικοποίηση, ατενίζοντας την ανεργία,

που ζούμε με το άγχος της επιβίωσης και ακριβοπληρώνουμε μια παιδεία που γίνεται όλο και πιο υποβαθμισμένη,

που πληρώσαμε την ανάπτυξη τους πριν, πληρώνουμε και την κρίση τους τώρα,

αποφασίσαμενα δυναμώσουμε τις δυνάμεις μας και τους αγώνες μας ενάντια στο «νέο καλλικρατικό» σχολείο που εχθρεύεται το δικαίωμα το παιδιών μας στη μόρφωση και τη ζωή.

Η στρατηγική του «νέου σχολείου» είναι η στρατηγική του σχολείου της αγοράς, της πιο βαθιάς ταξικής διαφοροποίησης, σε δομή και πρόγραμμα, της ακόμα πιο μεγάλης εμπορευματοποίησης. Προετοιμάστηκε δεκαετίες από την Ε.Ε. και τις ελληνικές κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και υλοποιείται τώρα ωθούμενο από τον «Καλλικράτη» και το «μνημόνιο». Πυρήνας του λεγόμενου «νέου σχολείου», είναι η λογική του αυτo-διαχειριζόμενου, αποκεντρωμένου σχολείου. Ενός σχολείου που θα λειτουργεί όχι με ευθύνη του κράτους, ενιαία για όλα τα παιδιά, αλλά με ευθύνη της “τοπικής κοινωνίας” (βλ. γονείς, επιχειρήσεις, Δήμους και Περιφέρειες). Οι δήμοι αναλαμβάνουν πλήρη ευθύνη για την α’βάθμια και β’βάθμια εκπαίδευση και καλούνται έτσι να ξεδιπλώσουνε όλη αυτή την πολιτική στο επίπεδο της πόλης τους, στη βάση της επιχειρηματικότητας και της ανταποδοτικότητας των υπηρεσιών που προσφέρουν.

Όλο τον τελευταίο καιρό βιώνουμε την καταιγίδα μέτρων που έχουν εξαπολύσει για να προχωρήσουν τις ριζικές διοικητικές, θεσμικές και οικονομικές αλλαγές στην εκπαίδευση. Τις λεγόμενες αναδιαρθρώσεις οι οποίες απαιτούνται για να μπορέσει να «ανθίσει» το «νέο σχολείο». Η νέα πρόταση της κυβέρνησης για την «Αναδιοργάνωση της διοικητικής δομής του εκπαιδευτικού συστήματος» μέρος της οποίας είναι και οι συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων, θα ολοκληρώσει απλά το έγκλημα!

Στόχος τους η δημιουργία «πολυδύναμων σχολικών κέντρων» έτσι που να είναι άξια επένδυσης από τον μεγαλο-εργολάβο και της επιχειρήσεις που λυμαίνονται την παιδεία.

ΜΕ ΠΑΛΙΑ ΥΛΙΚΑ ΔΕΝ ΦΤΙΑΧΝΕΤΑΙ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΙΑΧΤΕΙ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΣΤΗΡΙΖΕΙ :

  • Τη μόνιμη, σταθερή δουλειά με δικαιώματα, για όλους, χωρίς ευελιξίες και μαθητείες.
  • Τους μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού στην εκπαίδευση.
  • Την κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης σε ΠΑΙΔΕΙΑ – ΥΓΕΙΑ - ΠΡΟΝΟΙΑ.
  • Την αύξηση των δαπανών για την παιδιά στο 15% του κρατικού προϋπολογισμού.
  • Το Ενιαίο, ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΟ & ΔΩΡΕΑΝ, 12χρονο, υποχρεωτικό σχολείο που θα εξασφαλίζει σύγχρονη ολόπλευρη μόρφωση σε όλα τα παιδιά.
  • Δίχρονη υποχρεωτική δημόσια δωρεάν προσχολική αγωγή.
  • Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, με ισότιμα ιδρύματα που θα κατοχυρώνουν τα επιστημονικά αντικείμενα, την ενότητα των προγραμμάτων σπουδών και της χρονικής τους διάρκειας, την επιστημονική και επαγγελματική ειδίκευση. 
  • Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία επικεντρωμένα στα θεμελιακά στοιχεία της γνώσης ,ώστε να δίνουν μια σφαιρική και συγκροτημένη εικόνα για τη ζωή. Βιβλία επιστημονικά και παιδαγωγικά επεξεργασμένα, ώστε να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες και δυνατότητες της κάθε ηλικίας.
  • Ενιαία συστηματική διδασκαλία των ξένων γλωσσών, με ενιαίο συστηματικό πρόγραμμα και δωρεάν βιβλία σε όλο το 12χρονο σχολείο.
  • Τα δημόσια, σύγχρονα και ασφαλή σχολεία, που θα είναι κρατική περιουσία και ευθύνη, έτσι που να μπορούν να καλυφθούν οι κτηριακές ανάγκες και να αντιστοιχούν 15 μαθητές / τμήμα για τα νηπιαγωγεία και την α’, β’ δημοτικού και 20 για τις υπόλοιπες τάξεις – βαθμίδες.
  • Μέτρα για τους μετανάστες. Εγγραφή στο δημόσιο σχολείο όλων των παιδιών των μεταναστών, ανεξάρτητα από έγγραφα νομιμοποίησης. Διδασκαλία της μητρικής τους γλώσσας, ιστορίας και του πολιτισμού της χώρας προέλευσής τους, ενταγμένη οργανικά στο ενιαίο αναλυτικό πρόγραμμα
  • Μέτρα για και τα παιδιά με ειδικές ανάγκες.Ειδική Αγωγήοργανικό στοιχείο της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, επιστημονικά αναβαθμισμένη, σε αντίθεση με την πολιτική της λεγόμενης ένταξης, της «φιλανθρωπίας»
  • Μέτρα για την προστασία της μητρότητας και των νέων γονιών.

Καλούμε τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και όλο τον λαό της Καισαριανής να μην υποχωρήσουν στις πιέσεις για κουκούλωμα και μπαλώματα. Να μπούνε φραγμός στην λογική της «αποκέντρωσης» και της εμπορευματοποίησης του σχολείου.

Καλούμε τη Δημοτική αρχή να μην υλοποιήσει ούτε ένα κομματάκι του τερατουργήματος που λέγετε «νέο καλλικρατικό σχολείο», καμία εμπλοκή του στις ΖΕΠ και την «δια βίου κατάρτιση» καμία συνδιαχείριση των σχολικών και ελεύθερων χώρων με ιδιωτικά συμφέροντα.

Να πληρώσουν τα μονοπώλια την κρίση, να χρεοκοπήσει η πλουτοκρατία και όχι ο λαός και τα παιδιά του. Όχι άλλες θυσίες για τα συμφέροντά τους.

  • Ενιαίο μέτωπο πάλης για τη διεκδίκηση μιας αξιοπρεπούς ζωής για τις οικογένειές μας και ένα σίγουρο μέλλον για τα παιδιά μας. Για να μην περάσουν οι νέοι αντιδραστικοί σχεδιασμοί κυβέρνησης-ΕΕ-πλουτοκρατίας στην κοινωνία και στο σχολείο, να ανοίξουμε το δρόμο για το σχολείο των λαϊκών αναγκών και την κοινωνία που μπορεί να το οικοδομήσει.

ΟΧΙ ΣΤΟ «ΝΕΟ» ΣΧΟΛΕΙΟ

Πλούτος και γνώση υπάρχουν για να μπορούν όλα τα παιδιά να μορφώνονται ολόπλευρα και οι νέοι να δουλεύουν σε αυτό που έχουν σπουδάσει.

Βασική Κατηγορία: 

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα