Σ.Ε.Π.Ε. ΑΝ. Αττικής «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ»: Αποφάσεις Γ.Σ.
Α. ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΕΣ-ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΟΛΜΕ – ΔΟΕ
1. Για την ενοποίηση των πρωτοβάθμιων σωματείων
Σήμερα στο συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών επικρατεί ο πολυκερματισμός στα πρωτοβάθμια σωματεία. Υπάρχουν 138 Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και 86 ΕΛΜΕ (Ενώσεις Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης). Πολλά από αυτά τα σωματεία είναι είτε πολύ μικρά είτε είναι σφραγίδες. Είναι φανερό ότι αυτή η οργανωτική δομή δυσκολεύει την οργάνωση της πάλης και την αποτελεσματικότητα του συνδικαλιστικού κινήματος. Θα πρέπει άμεσα να ξεκινήσουν διαδικασίες για την ενοποίηση ΕΛΜΕ και ενοποίηση Συλλόγων, στην κατεύθυνση του να υπάρχει σε κάθε νομό μια ΕΛΜΕ και ένας Σύλλογος. (Εξαιρούνται η Αττική, η Θεσσαλονίκη, η νησιωτική Ελλάδα, αλλά και όπου αλλού υπάρχουν ιδιαίτερες γεωγραφικές συνθήκες π.χ. Έβρος).
Ιδιαίτερα, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη πρέπει να υπάρξουν ενοποιήσεις σωματείων, να φτιαχτούν μεγαλύτερα συνδικάτα, στην κατεύθυνση ένα ή δύο το πολύ σωματεία ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Π.χ. στον Πειραιά υπάρχουν 7 διδασκαλικοί Σύλλογοι και 2 ΕΛΜΕ (ΠΑΣΚ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ και ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ διέσπασαν την ΕΛΜΕ Πειραιά, ιδρύοντας ξεχωριστή ΕΛΜΕ στον Κορυδαλλό, σε ένα δήμο).
-
Με βάση την πρότασή μας (που θέτουμε σε συζήτηση), οι 138 Σύλλογοι Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που υπάρχουν σήμερα προτείνεται να ενοποιηθούν σε 78 Συλλόγους και οι 86 ΕΛΜΕ να ενοποιηθούν σε 75.
Σήμερα έχουμε ανάγκη από πρωτοβάθμια Σωματεία που θα οργανώνουν και θα ενώνουν τους εργαζόμενους με βάση τον κλάδο και τα ταξικά τους συμφέροντα, κόντρα στο βασικό τους εχθρό που είναι το μεγάλο κεφάλαιο και το αστικό κράτος.
Μια τέτοια προοπτική ενοποίησης των Σωματείων, πέραν των άλλων, θα συμβάλλει στην αναζωογόνηση της λειτουργίας των Σωματείων, στη συμμετοχή των εργαζομένων στη λήψη και υλοποίηση των αποφάσεων, στη μαζικοποίηση και ισχυροποίηση γενικότερα των Συνδικάτων.
2. Για την εγγραφή συναδέλφων στα σωματεία
Οι εκπαιδευτικοί που με οποιαδήποτε σχέση εργασίας δουλεύουν στην εκπαίδευση θα πρέπει να έχουν δικαίωμα εγγραφής στο σωματείο με όλα τα δικαιώματα και υποχρεώσεις που απορρέουν από τη συμμετοχή τους σε αυτό. Μέχρι στιγμής υπάρχουν 7 διαφορετικές σχέσεις εργασίας στην εκπαίδευση. Άμεσα είναι πιθανό να προστεθούν και άλλες. Το συνδικαλιστικό κίνημα πρέπει να βρεθεί έτοιμο να απαντήσει στη ραγδαία ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, να σφυρηλατήσει την ενότητα του κλάδου, ανεξάρτητα από σχέση ή ωράριο εργασίας.
4. Για τις αρχαιρεσίες
Σε καμία άλλη ομοσπονδία δεν πραγματοποιούνται τόσες απανωτές αρχαιρεσίες όσες σε ΔΟΕ-ΟΛΜΕ (στα περισσότερα σωματεία πραγματοποιούνται ξεχωριστές αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέου Δ.Σ.- στις περισσότερες περιπτώσεις κάθε χρόνο - και ξεχωριστές για την ανάδειξη αντιπροσώπων για τα Συνέδρια). Το γεγονός αυτό οδηγεί τα σωματεία σε οικονομική αιμορραγία και τα μετατρέπει κυριολεκτικά σε εκλογικούς μηχανισμούς (δύο αρχαιρεσίες κάθε δύο χρόνια και μία την ενδιάμεση χρονιά). Τα σωματεία σε πολλές περιπτώσεις δεν προλαβαίνουν να ασχοληθούν με τίποτα άλλο, από τη διενέργεια αρχαιρεσιών.
-
Προτείνουμε οι αρχαιρεσίες για την ανάδειξη αντιπροσώπων για τα συνέδρια να γίνονται την ίδια μέρα με αυτές για την ανάδειξη νέου ΔΣ, κάθε δύο χρόνια.
-
Προτείνουμε, λόγω μείωσης του αριθμού των εκπαιδευτικών και την ανάγκη πιο δημοκρατικής-αναλογικής αντιπροσώπευσης, την αλλαγή του μέτρου εκλογής αντιπροσώπων για τα συνέδρια ΔΟΕ και ΟΛΜΕ από 1 αντιπρόσωπο ανά 100 ψηφίσαντες, σε 1 αντιπρόσωπο ανά 70 ψηφίσαντες, όπως συμβαίνει και σε άλλες Ομοσπονδίες του Δημοσίου.
5. Για το δικαίωμα του εκλέγεσθαι στα μέλη των Δ.Σ. των Ομοσπονδιών
Μέχρι τώρα, τα μέλη των Δ.Σ. σε ΟΛΜΕ και ΔΟΕ δεν έχουν δικαίωμα του εκλέγεσθαι στα πρωτοβάθμια σωματεία τους. Το γεγονός αυτό είναι απαράδεκτο και συμβάλλει σε φαινόμενα παραγοντισμού. Ο εκλεγμένος στην Ομοσπονδία, οφείλει περισσότερο από κάθε άλλον, να θέτει τον εαυτό του στην κρίση των συναδέλφων από το πρωτοβάθμιο σωματείο που προέρχεται. Θεωρούμε επίσης ότι πρέπει να δοθεί καταστατικά η δυνατότητα ο εκλεγμένος στο Δ.Σ. της Ομοσπονδίας να είναι ταυτόχρονα εκλεγμένος και στο Δ.Σ. του πρωτοβάθμιου σωματείου. Αυτό συμβαίνει σε όλες τις Ομοσπονδίες Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΠΟΕ – ΟΤΑ, ΟΣΝΙΕ, ΠΝΟ κλπ…), χωρίς κανένα πρόβλημα. Αντίθετα, μπορεί να συμβάλλει στην καλύτερη σύνδεση της Ομοσπονδίας με τη βάση του κλάδου. Τέλος, θεωρούμε ότι πρέπει να παραμείνει η δυνατότητα εκλογής στο Δ.Σ. της Ομοσπονδίας των εκπαιδευτικών που δεν έχουν εκλεγεί σύνεδροι. Και αυτό γιατί μπορεί κάποια παράταξη ή κάποιος σύνεδρος να μην εκλεγεί για μια σειρά συγκυριακούς λόγους (όπως η μείωση του αριθμού των αντιπροσώπων).
-
Προτείνουμε τα μέλη των Δ.Σ. των Ομοσπονδιών να έχουν το δικαίωμα του εκλέγεσθαι στα πρωτοβάθμια σωματεία.
6. Για τα στελέχη εκπαίδευσης
Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, οι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και οι Σχολικοί Σύμβουλοι αποτελούν κυβερνητικά, κρατικά στελέχη, με αποστολή την προώθηση της βάρβαρης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.
Επιλέγονται από την εκάστοτε κυβέρνηση με σκοπό να προωθήσουν την πολιτική της, την πολιτική της Ε.Ε. και του κεφαλαίου στην εκπαίδευση. Είναι τα στελέχη που προωθούν την αξιολόγηση, τις συμπτύξεις τμημάτων, τις συγχωνεύσεις των σχολείων, τα νέα αναλυτικά προγράμματα, τα ευρωπαϊκά προγράμματα, τα στελέχη που επιβάλλουν πειθαρχικές ποινές, που οδηγούν σε αργία και διαθεσιμότητα εκπαιδευτικούς. Ο ρόλος τους είναι απαραίτητος για την προώθηση ενός σχολείου που θα λειτουργεί με επιχειρηματικά κριτήρια. Το σχολείο αυτό δεν έχει καμιά σχέση με το σχολείο των λαϊκών αναγκών, που οραματίζεται και παλεύει ο λαός μας. Καθημερινά αποτελούν το κομμάτι εκείνο που προσπαθεί με ”νύχια και με δόντια’’ να περάσει την εφαρμογή της Αξιολόγησης στη ζωή, κάτι δηλαδή που η συντριπτική πλειοψηφία του κλάδου έχει απορρίψει.
Είναι εξ’ αντικειμένου απέναντι στα συμφέροντα των εκπαιδευτικών, απέναντι στα αιτήματα και στους στόχους του συνδικαλιστικού κινήματος στο χώρο των εκπαιδευτικών. Είναι απέναντι στους αγώνες του λαού μας για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία, για μια παιδεία χωρίς ταξικούς φραγμούς.
Η 83η ΓΣ της ΔΟΕ και το 16ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ πήραν απόφαση να διαγραφούν τα παραπάνω στελέχη εκπαίδευσης από μέλη των σωματείων που ανήκουν και κάλεσαν τα πρωτοβάθμια σωματεία να υλοποιήσουν την απόφαση αυτή.
Μέχρι τώρα, λίγα από τα στελέχη αυτά έχουν διαγραφεί από τα σωματεία τους. Το γεγονός ότι παραμένουν ακόμα μέλη, έρχεται σε αντίθεση με τους σκοπούς και την αποστολή ενός σωματείου. Υπονομεύει κατάφωρα τον αγωνιστικό προσανατολισμό του, αλλοιώνει το χαρακτήρα του. Δεν μπορεί στο ίδιο σωματείο να είναι μέλος και ο εργαζόμενος και ο εκπρόσωπος του εργοδότη. Και εργοδότης του εκπαιδευτικού είναι το αστικό κράτος, το οποίο εκπροσωπούν τα στελέχη εκπαίδευσης που εκείνο διορίζει. Άλλωστε πολλά από τα παραπάνω στελέχη, έχουν περάσει στην ίδρυση σωματείων (π.χ. Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων). Η Ομοσπονδία μεριμνώντας για την υλοποίηση των αποφάσεων των Συνεδρίων και των Γενικών Συνελεύσεων άλλα και βοηθώντας στο προσανατολισμό των σωματείων προτείνουμε να:
-
Υιοθετήσει στο καταστατικό της ότι δεν μπορούν να είναι μέλη των πρωτοβάθμιων σωματείων οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, οι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και οι Σχολικοί Σύμβουλοι. Στην αντίθετη περίπτωση θα πρέπει να διαγράφονται άμεσα από τα σωματεία τους
-
Στο βαθμό που οι διευθυντές των σχολείων γίνουν αξιολογητές και συνδεθεί ο ρόλος τους με τις απολύσεις των εκπαιδευτικών, εκ των πραγμάτων αντιστρατεύονται τους σκοπούς και τις επιδιώξεις του καταστατικού του Συλλόγου και επίσης εκ των πραγμάτων ως αξιολογητές δε μπορεί να έχουν και εκείνοι θέση στα σωματεία.
Β. Για τις μετατάξεις που έγιναν από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Οι υποχρεωτικές μετατάξεις, που πραγματοποιήθηκαν το 2013 και μετά, δημιούργησαν σοβαρά προβλήματα σε χιλιάδες συναδέλφους.
Την κύρια ευθύνη για την απαράδεκτη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί με τις υποχρεωτικές μετατάξεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (ή και σε διοικητικές θέσεις) φέρει η προηγούμενη συγκυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ.
Οι μετατάξεις αυτές έγιναν τότε με το "πιστόλι στον κρόταφο" χιλιάδων εκπαιδευτικών, που τότε υπηρετούσαν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Παραβίασαν ακόμα και τους υπάρχοντες νόμους, αφού είναι γνωστό ότι προηγούνται οι μεταθέσεις και στην πορεία εξετάζονται οι αιτήσεις για μετάταξη, με βάση τα κενά που απομένουν.
Έγιναν συνεπώς σε βάρος συναδέλφων των ειδικοτήτων που υπηρετούσαν μέχρι εκείνη τη στιγμή στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και που στερήθηκαν οργανικές που δικαιούνταν. Οι συνάδελφοι αυτοί έχουν κάθε λόγο να αγανακτούν (όχι φυσικά απέναντι σε συναδέλφους), αλλά απέναντι στην τότε κυβερνητική επιλογή. Στερήθηκαν επανειλημμένα το δικαίωμα της μετάθεσης για τις ίδιες θέσεις, ενώ είχαν, σε αρκετές περιπτώσεις, πολύ περισσότερα μόρια από όσους μετατάχθηκαν. Έτσι κάποιοι βρέθηκαν όχι μόνο χωρίς το δικαίωμα μετάθεσης, αλλά ούτε καν απόσπασης στον τόπο συμφερόντων τους. Επιπλέον, σε μια σειρά περιπτώσεων δεν έγινε ο απαραίτητος έλεγχος των στοιχείων που δήλωναν οι υποψήφιοι προς μετάταξη από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, οι οργανικές που εξαγγέλθηκαν για τους μεταταγμένους συναδέλφους αποδείχθηκαν απάτη.
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ
Το πρόβλημα με την απουσία κενών-οργανικών θέσεων (άρα και της μη ικανοποίησης χιλιάδων δίκαιων αιτημάτων για μετάθεση-απόσπαση) δεν προέκυψε αποκλειστικά από τις μετατάξεις του 2013. Οξύνθηκε ασφαλώς δραματικά και απέναντι σε αυτό δεν μπορεί κανείς να στέκεται αδιάφορα.
Όμως το πρόβλημα ξεκινά από τις χιλιάδες συμπτύξεις-συγχωνεύσεις σχολείων, τα πολυπληθή τμήματα, την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, την κινητικότητα-διαθεσιμότητα.
Μέτρα, που είχαν και έχουν σαν αποτέλεσμα, τόσο τη δραματική επιδείνωση των όρων μόρφωσης των μαθητών, όσο και την απώλεια χιλιάδων οργανικών θέσεων, την ανασφάλεια για χιλιάδες εκπαιδευτικούς.
Μέτρα που παραμένουν και σήμερα, καθώς και η νέα συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, απέρριψε τα δίκαια αιτήματα για επαναλειτουργία των σχολείων που έκλεισαν, για επαναφορά του ωραρίου, για μείωση του αριθμού των παιδιών στην τάξη. Κι' αυτό γιατί κινείται στην ίδια κατεύθυνση με την προηγούμενη, για ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς και ματωμένα πλεονάσματα, στο δρόμο της αναγνώρισης, "έγκαιρής" και στο ακέραιο αποπληρωμής του χρέους. Στα πλαίσια αυτών των κατευθύνσεων και με δεδομένο τις δεκάδες χιλιάδες συνταξιοδοτήσεις των τελευταίων ετών, οι μόνιμοι διορισμοί, εάν και όποτε γίνουν, δεν θα καλύπτουν πάρα ένα ελάχιστο κομμάτι των πραγματικών αναγκών.
Αυτό σημαίνει πάλη για επανίδρυση των συγχωνευμένων σχολείων, για μείωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, για μείωση των μαθητών ανά τμήμα, για να σταματήσει η κινητικότητα και η ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, να έχουν όλοι μόνιμη και σταθερή δουλειά. Αναβάθμιση της Φυσικής Αγωγής (αύξηση των ωρών διδασκαλίας, προσλήψεις γυμναστών, υλικοτεχνική υποδομή) και του σχολικού αθλητισμού, σαν αναπόσπαστο στοιχείο για την ομαλή ανάπτυξη και διαπαιδαγώγηση του νέου ανθρώπου.
Μόνο έτσι θα δημιουργηθούν και χιλιάδες θέσεις εργασίας, θα έχουμε ουσιαστικό αποτέλεσμα και θα σταματήσει η αναπαραγωγή της μιζέριας και του «διαίρει και βασίλευε».
Στη βάση αυτή, προτείνουμε και απαιτούμε:
-
Να δοθεί η δυνατότητα να γυρίσουν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε όσους συναδέλφους πήραν μετάταξη (σε εκπαιδευτικές ή διοικητικές θέσεις) και το επιθυμούν.
-
Ενιαία μοριοδότηση (ανά μεταθετική περιοχή) όσων (μεταταγμένων) επιθυμούν να μείνουν στην ΠΕ και όσων υπέβαλλαν αίτηση μετάθεσης το 2013 και το 2014. Να συμπεριληφθούν και όσοι έκαναν αίτηση μετάταξης το 2013, αλλά αυτή απορρίφθηκε. Έλεγχος μορίων και σύνταξη πινάκων (ανά μεταθετική περιοχή) με βάση τα μόριά τους. Στις περιπτώσεις που κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί ότι υπάρχουν μεταταγμένοι που έχουν δηλώσει ψευδή στοιχεία να ακυρωθεί αυτόματα η μετάταξη.
-
Μετά τον έλεγχο των μορίων τους και τη σύσταση ενιαίων πινάκων να δοθεί οργανική στους μεταταγμένους για τις μη προϋπάρχουσες ειδικότητες στην ΠΕ (ΠΕ05 Γαλλικών, ΠΕ07 Γερμανικών, ΠΕ08 Καλλιτεχνικών, ΠΕ19-20 Πληροφορικής και ΠΕ32 Θεατρικών Σπουδών).
-
Για τις προϋπάρχουσες στην ΠΕ ειδικότητες (ΠΕ06 Αγγλικών, ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής και ΠΕ16 Μουσικής) να πάρουν μετάθεση αναδρομικά και όσοι συνάδελφοι της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης είχαν κάνει αίτηση το 2013 και το 2014 και είχαν περισσότερα μόρια από το τελευταίο συνάδελφο που πήρε μετάταξη (πάντα για την ίδια μεταθετική περιοχή). Η τοποθέτηση στις οργανικές για τις προϋπάρχουσες ειδικότητες (μεταταγμένοι και αναδρομικής μετάθεσης) να γίνει με βάση τα μόρια. Όσοι επιθυμούν, να διατεθούν και στο οικείο ΠΥΣΔΕ της περιοχής (π.χ. από το ΠΥΣΠΕ Πειραιά, στο ΠΥΣΔΕ Πειραιά).
-
Επαναφορά του ωραρίου των εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια και ταυτόχρονα εξίσωση του ωραρίου της Πρωτοβάθμιας με το ωράριο της Δευτεροβάθμιας. Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στους 15 το πολύ για νηπιαγωγεία - Α, Β δημοτικού και στους 20 για υπόλοιπες τάξεις δημοτικού και γυμνάσια – λύκεια. Να επανιδρυθούν τα σχολεία που καταργήθηκαν ή συγχωνεύθηκαν.
-
Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί για την ικανοποίηση όλων των σύγχρονων εκπαιδευτικών αναγκών. Απόδοση οργανικών θέσεων, κανένας εκπαιδευτικός χωρίς οργανική θέση. Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους, μονιμοποίηση των αναπληρωτών, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
-
Να καταργηθεί όλο το πλαίσιο της κινητικότητας και κάθε έννοια ελαστικοποίησης στην εργασία των εκπαιδευτικών. Κατάργηση του Π.Δ. 48/28-2-2014 για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις υπεράριθμων εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Γ. ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ - ΥΨΟΣ ΣΥΝΔΡΟΜΗΣ
« Η Γ.Σ. αποφασίζει ότι το ύψος της συνδρομής προς τη ΔΟΕ είναι υπερβολικά μεγάλο, σε μια περίοδο που οι εκπαιδευτικοί έχουν τσακιστεί από την αντεργατική θύελλα. Αποτελεί πρόκληση μια Ομοσπονδία, με τόσο εύρωστο ταμείο, όσο η ΔΟΕ, να διατηρεί την συνδρομή στα σημερινά επίπεδα.
Η συνδρομή πρέπει να μειωθεί στα 20 € συνολικά για τους μόνιμους και αναπληρωτές πλήρους ωραρίου, στα 10 € στους αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου, για δε τους ωρομίσθιους να είναι 5 €. Τα χρήματα αυτά πρέπει να τα μοιράζονται εξίσου ΔΟΕ και τοπικός Σύλλογος.
Η μείωση της συνδρομής και ο περιορισμός των εξόδων αποτελεί την έμπρακτη απόδειξη ότι η Ομοσπονδία θέλει να φέρει κοντά στο συνδικαλιστικό κίνημα τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που σήμερα είναι ασυνδικάλιστοι, που δοκιμάζονται σκληρά από τα βάρβαρα αντεργατικά μέτρα. Αποτελεί πολιτική πράξη που υποδηλώνει ότι το συνδικάτο, η Ομοσπονδία είναι δίπλα στο συνάδελφο.
Επίσης, η απόδοση της συνδρομής δηλώνει την απόφαση του εργαζόμενου να είναι συνδικαλισμένος και να παλέψει συλλογικά για τα δικαιώματά του. Δεν μπορεί να γίνεται υποχρεωτικά και μάλιστα μέσω της ενιαίας αρχής πληρωμών (ΕΑΠ), δηλαδή μέσω του κράτους, που μας οδηγεί στην εξαθλίωση. Είναι συνεισφορά από το υστέρημα, για το συλλογικό αγώνα. Αποτελεί πολιτική πράξη.
Μέσω της συνδρομής δίνεται η δυνατότητα στο σωματείο να έρθει σε επαφή με ένα-ένα τα μέλη του, να συζητήσει μαζί τους, να σχεδιάσει συλλογικά τη δράση και τη συμμετοχή των μελών του σε αυτήν.
Για το λόγο αυτό, η συνδρομή πρέπει να είναι ενιαία και να εισπράττεται αποκλειστικά από τα πρωτοβάθμια σωματεία..
Το πώς θα κρατείται η συνδρομή αποτελεί υπόθεση που πρέπει να απασχολήσει το πρωτοβάθμιο σωματείο και μόνο, στο οποίο άλλωστε ο εκπαιδευτικός είναι μέλος.
Με βάση τα παραπάνω καταδικάζουμε την απόφαση της πλειοψηφίας της ΔΟΕ για παρακράτηση της συνδρομής μέσω της ΕΑΠ και δηλώνουμε ότι θα την αποτρέψουμε στην πράξη, όποτε και αν επιχειρηθεί η υλοποίησή της.
Το Δ.Σ. της ΔΟΕ απαιτείται να περιορίσει τις δαπάνες του, παίρνοντας τα παρακάτω μέτρα:
Να καταργήσει τις μέχρι τώρα οικονομικές παροχές με χρήματα του κλάδου, προς τα μέλη του Δ.Σ. της ΔΟΕ και τους αιρετούς του ΚΥΣΠΕ (αντιμίσθιο, μεγάλες αποζημιώσεις για την συμμετοχή σε περιοδείες και συνέδρια κ.α.), γιατί οι συνδικαλιστές είναι εθελοντές κι όχι επί μισθό. Τα καθημερινά πραγματικά τους έξοδα τα μέλη του Δ.Σ. της ΔΟΕ να τα παίρνουν από το ταμείο της ΔΟΕ μόνο με υποβολή αποδείξε
-
ων. Ενοίκιο να δίνεται σε συναδέλφους απ' την επαρχία, που δε ζουν μόνιμα στην Αθήνα και με την προϋπόθεση να προσκομίζουν συμβόλαιο και αποδείξεις ενοικίου.
-
Να αποχωρήσει η ΔΟΕ από την εκπαιδευτική διεθνή και την ETUCE, ευρωπαϊκή ένωση συνδικάτων εκπαιδευτικών στις οποίες δίνει κάθε χρόνο γύρω στα 30.000 € συνδρομή και άλλα τόσα περίπου για έξοδα κίνησης για περιοδείες των μελών της πλειοψηφίας σε διάφορες δράσεις της.
Να μειώσει το Δ.Σ. της ΔΟΕ τις δαπάνες συνεδρίων, περιοδειών κλπ, με βάση τα παραπάνω, και γενικά να προσανατολίσει τη δράση του σε διεκδικητικούς αγώνες και όχι σε δημόσιες σχέσεις.
Δ. Συγκεντρώνουμε τις υπογραφές από όλη την Ελλάδα και τις καταθέτουμε στο Υπουργείο με νέα συγκέντρωση (Ιούνιο)
ΕΝΩΝΟΥΜΕ ΤΗ ΦΩΝΗ ΜΑΣ!
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ!
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΕΤΟΥΜΕ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΜΕ ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΜΑΣ!
Συναδέλφισσα, Συνάδελφε,
Υπέγραψε κι εσύ το παρακάτω υπόμνημα προς το Υπουργείο Παιδείας.
Διεκδίκησε και με αυτό τον τρόπο, λύση στα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε εδώ και χρόνια.
Διεκδίκησε το δικαίωμά σου στον αξιοπρεπή μισθό, στη μόνιμη και σταθερή δουλειά, στην περίθαλψη.
Η κατάσταση που ζούμε παραμένει από κάθε άποψη εκρηκτική. Δεν πάει άλλο.
Δεν μας αναγνωρίζουν στοιχειώδη δικαιώματα, ούτε καν την έγκαιρη πληρωμή του μισθού μας, το δικαίωμα μας να αρρωστήσουμε. Χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες.
Η κατάσταση αυτή έχει άμεσο αντίκτυπο και στην ποιότητα της εκπαίδευσης των παιδιών της λαϊκής οικογένειας.
Απαιτείται αγώνας, ενότητα, μαζική συμμετοχή όλων μας στα σωματεία. Απορρίπτουμε τη λογική που μας θέλει διασπασμένους. Δεν έχει κανένα αποτέλεσμα να χωριζόμαστε σε 24μηνίτες, 30μηνίτες, 5μηνίτες, επιτυχόντες ΑΣΕΠ και μη, κατόχους μεταπτυχιακών και μη. Αυτός ο διαχωρισμός αφήνει στο απυρόβλητο την κυβέρνηση, αποδυναμώνει τον αγώνα μας, στρέφει τον ένα εργαζόμενο απέναντι στον άλλο.
Τώρα υπογράφουμε και διεκδικούμε:
-
Σταθερή καταβολή του μισθού στο τέλος κάθε μήνα, την απόδοση όλων των δεδουλευμένων, τη μισθολογική αναγνώριση του μεταπτυχιακού τίτλου, την αναγνώριση άμεσα των μισθολογικών κλιμακίων και την αναδρομική καταβολή τους.
-
Την καταβολή επιδότησης ενοικίου κι επιδόματος θέρμανσης, την εξασφάλιση δωρεάν μεταφοράς από και προς τον τόπο διαμονής και εργασίας, την επιδότηση όλων των αναπληρωτών με επίδομα ανεργίας στα 600 ευρώ, χωρίς όρους και προϋποθέσεις και για όσο διάστημα διαρκεί η ανεργία.
-
Πλήρη δικαιώματα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε περίπτωση ασθένειας, και φυσικά αναγνώριση της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας για όλη τη διάρκεια της αναρρωτικής τους άδειας, καθώς και την εξασφάλιση άδειας ανατροφής τέκνων σε όλους τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, όπως ισχύει και στους μόνιμους εκπαιδευτικούς.
-
Την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών από την 1η Ιούλη 2010 και μέχρι τον Ιούλη του 2012, την αναδρομική χορήγηση του επιδόματος Θέσης Ευθύνης σε όλους τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που έχουν υπηρετήσει σε τέτοιες θέσεις, και πριν την 1-9-2013.
-
Να αντιστοιχεί ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης σε κάθε παιδί, όπως ίσχυε και παλιότερα.
-
Την κατάργηση όλων των ελαστικών σχέσεων εργασίας και τη μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων εκπαιδευτικών χωρίς όρους και προϋποθέσεις, ώστε να εξασφαλιστεί τόσο η κάλυψη των κενών σε εκπαιδευτικούς, όσο και το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή εργασία.