Σ.Ε.Π.Ε "Γ. Σεφέρης": Πρόταση προς τους Συλλόγους Διδασκόντων
Ανάλογες αποφάσεις έχουν πάρει και οι ΣΕΠΕ: "Ο Σωκράτης", "Αργύριος Μοσχίδης", Κοζάνης, "Αδαμάντιος Κοραής"
Το ΔΣ του ΣΕΠΕ Γ.ΣΕΦΕΡΗΣ συνεδριάζοντας την Τρίτη 30/8/2016 και κρίνοντας ότι η τελευταία εγκύκλιος του υπ. Παιδείας για την άμεση σύγκληση Συλλόγου Διδ/ντων την Πέμπτη 1/9/2016 για τον καθορισμό της λειτουργίας της σχολικής μονάδας και την αποστολή των σχετικών πρακτικών την ίδια μέρα στις κατά τόπους Διευθύνσεις, μόνο την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων δεν εξυπηρετεί αλλά αντιθέτως με αυτή το υπουργείο ψάχνει να βρει συνενόχους στην εφαρμογή της απόφασής του για ορισμό πλεονάζοντος προσωπικού, ανοίγοντας το δρόμο για την αποπομπή συναδέλφων μας ως υπεράριθμων .
Το ΔΣ του σωματείου μας προσπαθώντας να δώσει μιαν απάντηση στα ερωτήματα και την εύλογη αγωνία δεκάδων συναδέλφων μας τις τελευταίες μέρες, συνέταξε το παρακάτω σχέδιο απόφασης το οποίο μπορεί να το αποστείλουν οι σύλλογοι Διδ/ντων στη Διεύθυνση, ως πρακτικό των συνεδριάσεων τους.
Καλούμε τους διευθυντές, ως μέλη του συλλόγου, αλλά και τον κάθε συνάδελφο, που είναι γνώστης της παρούσας πρότασης μας και δεν θέλει να είναι συνδιαχειριστής μιας λογιστικής προσέγγισης ενός προβλήματος, που δε δημιούργησε ο ίδιος, να καταθέσουν στη συνεδρίαση του συλλόγου Διδ /ντων την παρακάτω πρόταση του ΔΣ για συζήτηση και ψήφιση.
ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
«Σήμερα Πέμπτη 1/9/2016 το υπ. Παιδείας μας κάλεσε να συνεδριάσουμε και ουσιαστικά να εφαρμόσουμε με την απόφασή μας όλες τις ρυθμίσεις που ψήφισε η κυβέρνηση την προηγούμενη σχολική χρονιά αλλά και μέσα στο καλοκαίρι ( Αλλαγή του χαρακτήρα και στην ουσία κατάργηση των τμημάτων ένταξης, άρθρο 35 για διπλ/σμό από 7 σε 14 του ελάχιστου αριθμού νηπίων για τη λειτουργία τμήματος, περιορισμούς στην εγγραφή των παιδιών στα ολοήμερα δημοτικά και νηπιαγωγεία, «Ενιαίος τύπος Ολοήμερου Δημοτικού και Νηπιαγωγείου, αυξημένο διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών, νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων στο δημοτικό…….)
Διαπιστώσαμε ύστερα από διεξοδική συζήτηση ότι οι ρυθμίσεις αυτές δυσκολεύουν την ομαλή λειτουργία του σχολείου, χτυπούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας , οδηγούν χιλιάδες αναπληρωτές στην ανεργία, και χιλιάδες μόνιμους συναδέλφους σε συνεχή κινητικότητα.
Στην ουσία το υπουργείο μας ζητά να συνεδριάσουμε και να αποφασίσουμε ποιοι συνάδελφοι μας θα μείνουν άνεργοι και ποιοι θα βγουν υπεράριθμοι και θα πάρουν το δρόμο της περιπλάνησης.
Θεωρούμε ότι δεν είναι σωστό και συναδελφικό να συνεδριάσουμε και να κάνουμε την οποιαδήποτε κατανομή τμημάτων χωρίς να έχουν έρθει στα σχολεία μας όλοι οι συνάδελφοι, χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές, οι εγγραφές και οι μετεγγραφές των μαθητών , οι διαγνώσεις από τα ΚΕΔΔΥ και οι διορισμοί των αναπληρωτών.
Θεωρούμε επίσης ότι ούτε παιδαγωγικά σωστό ούτε συναδελφικά ηθικό είναι ένας συνάδελφος να διδάσκει μαθήματα άλλης ειδικότητας π.χ. εκπ/κος ΠΕ70 κάποιες ώρες γυμναστικής ή καλλιτεχνικών ή μουσικής, προκειμένου «με το μαχαίρι στο λαιμό» να καλύψει το ωράριο του για να μη μετακινηθεί καταδικάζοντας έτσι εκπ/κούς των παραπάνω ειδικοτήτων στην αδιοριστία και την ανεργία, ώστε να λειτουργήσει το σχολείο σύμφωνα με την επιθυμία του υπουργείου με όσο το δυνατό χαμηλότερο οικονομικό κόστος.
Επειδή μια τέτοια εφαρμογή λειτουργίας ανοίγει το δρόμο για την μετακίνηση στο μέλλον και άλλων ειδικοτήτων από τη β/θμια στην α/θμια για κάλυψη του ωραρίου τους (πχ φιλόλογοι να διδάξουν γλώσσα, μαθηματικοί να διδάξουν μαθηματικά….) δε μπορούμε να συμπράξουμε σε μια κατευθυνόμενη και διαφαινόμενη διαμάχη μεταξύ συναδέλφων σε ένα πρόβλημα που δε δημιουργήσαμε εμείς,
Με βάση τα παραπάνω πιστευτούμε ότι:
1.Για να λειτουργήσει εύρυθμα και ομαλά η σχολική μονάδα θα πρέπει να αποσυρθούν όλες οι σχετικές κυβερνητικές ρυθμίσεις , υπουργικές αποφάσεις και τροπολογίες.
2. Να διοριστούν μόνιμοι και με οργανική θέση στο σχολείο μας και σε κάθε σχολείο όλοι οι εκπ/κοι που χρειάζονται για να καλυφτούν κενά και μορφωτικές ανάγκες. Να υπάρχει δάσκαλος υπεύθυνος για τη λειτουργία του ολοήμερου.
3. Να μειωθεί ο αριθμός ανά τμήμα (15 στις Α και Β τάξεις του δημοτικού και 20 στις υπόλοιπες τάξεις)
4. Να εφαρμοστεί επιτέλους ο νόμος για παραπέρα μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα που υπάρχουν διαγνώσεις για μαθητές που χρειάζονται ειδική παιδαγωγική στήριξη.
Συνάδελφοι το παραπάνω σχέδιο απόφασης δεν αποτελεί άρνηση εφαρμογής κανενός νόμου.
Το υπουργείο μας ζήτησε τη γνώμη μας και την εκφράσαμε.
Αν παρόλα αυτά η παραπάνω πρόταση μας μειοψηφήσει και οι συνάδελφοι που μειοψήφησαν δε θέλουν να πάρουν μέρος στη συνέχιση της συζήτησης (νομιμοποιώντας την απάτη του υπουργείου για εξαφάνιση των κενών με την αποπομπή συναδέλφων τους) δεν τους υποχρεώνει κανείς να το κάνουν. Θα ζητήσουν να καταγραφεί η διαφωνία τους στα πρακτικά και δεν θα πάρουν μέρος στη ψηφοφορία των προτάσεων του Συλλ/γου Διδ/ντων .
Με βάση την παραπάνω απόφαση ενημερώνουμε ΑΜΕΣΑ
τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων και παλεύουμε
από κοινού για την κάλυψη των κενών στα σχολεία.