Σ.Ε.Π.Ε. Λήμνου «ΑΡΓΥΡΙΟΣ ΜΟΣΧΙΔΗΣ»: Ελλείψεις εκπαιδευτικών και υποβάθμιση σχολείων της Λήμνου
Σήμερα, τρεις μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων και μετά και τους μέχρι τώρα διορισμούς αναπληρωτών, τα Σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Λήμνου, εξακολουθούν να λειτουργούν με ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, με αποτέλεσμα να υπάρχουν προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία και να υποβαθμίζεται η μόρφωση των παιδιών.
Συγκεκριμένα, δεν λειτουργεί το Ολοήμερο Τμήμα του Δημοτικού Σχολείου Θάνους.
Δεν έχει ικανοποιηθεί ακόμη το αίτημα του 2ου Δημοτικού Σχολείου Μύρινας για λειτουργία Τάξης Υποδοχής.
Το Υπουργείο Παιδείας επιμένει στην υποβάθμιση του τριθέσιου Δημοτικού Σχολείου Κάσπακα που λειτουργεί με 2 δασκάλους, γεγονός απαράδεκτο για τις συνθήκες εκπαίδευσης των παιδιών, που πηγαίνει την εκπαίδευση πολλά χρόνια πίσω, παρά τις αντιδράσεις της Τοπικής Κοινότητας, το ομόφωνο ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Λήμνου και την παρέμβαση της Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου που ζητούν τη λειτουργία του σχολείου με 3 δασκάλους.
Στην από τις 23/11/2015 απάντησή του στην αναφορά των βουλευτών του ΚΚΕ, (Αρ.Πρωτ. 189320/Φ1), ο Υπουργός Παιδείας επικαλείται, (όπως και οι προηγούμενοι Υπουργοί Παιδείας), το νόμο για τον αριθμό των μαθητών όσον αφορά το σχολείο του Κάσπακα, αγνοώντας το καθολικό αίτημα της τοπικής κοινωνίας. Και αυτό γίνεται από μια κυβέρνηση που αυτοαποκαλείται αριστερή και που όταν ήταν στην αντιπολίτευση μιλούσε για την ανάγκη αντιμετώπισης της ανθρωπιστικής κρίσης.
Όμως, τo Υπουργείο Παιδείας δεν εφαρμόζει το νόμο 3699/2008, όσον αφορά την ίδρυση και λειτουργία Τμήματος Ένταξης στο Δημοτικό Σχολείο Θάνους, αν και πληροί τις προϋποθέσεις από το 2013, καθώς και την πλήρη στελέχωση του ΚΕΔΔΥ Λήμνου, σύμφωνα με τις ειδικότητες που προβλέπονται από το συγκεκριμένο νόμο.
Τελικά, όπως φαίνεται, εφαρμόζουν επιλεκτικά τους νόμους, πάντα με κατεύθυνση την υποβάθμιση των σχολείων και της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας γενικότερα.
Σε λίγες μέρες θα δοθούν οι έλεγχοι του πρώτου τριμήνου και στους ελέγχους των παιδιών των Δημοτικών Σχολείων Νέας Κούταλης, Ατσικής, Μούδρου, Κοντοπουλίου, Αγίου Δημητρίου, Κάσπακα και Θάνους θα υπάρχει παύλα στο μάθημα των Αγγλικών, αφού τα σχολεία αυτά εξακολουθούν να μην έχουν εκπαιδευτικούς Αγγλικών και τα παιδιά δεν διδάσκονται τα Αγγλικά. Το ίδιο θα γίνει και με το μάθημα της Φυσικής Αγωγής για τους μαθητές των Δημοτικών Σχολείων Νέας Κούταλης, Ατσικής, Κάσπακα και Θάνους. Το ίδιο και με το μάθημα των Γαλλικών για τους μαθητές των Δημοτικών Σχολείων Ατσικής, Κοντοπουλίου και Κοντιά, το ίδιο και με το μάθημα των Γερμανικών για τους μαθητές των Δημοτικών Σχολείων της Μύρινας, της Νέας Κούταλης και του Μούδρου.
Από τα Δημοτικά Σχολεία Κοντιά, Ατσικής, Μούδρου, Κοντοπουλίου, λείπει ο εκπαιδευτικός Μουσικής, απ’ όλα τα σχολεία, (εκτός από το 2ο Δημοτικό Σχολείο Μύρινας), λείπει ο εκπαιδευτικός Πληροφορικής, (ζούμε υποτίθεται στην εποχή της πληροφορικής), καθώς και εκπαιδευτικοί Καλλιτεχνικών.
Κάτω απ’ αυτές τις συνθήκες και με ευθύνη της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας, τα παιδιά που φοιτούν στα σχολεία που προαναφέραμε, σπρώχνονται στα φροντιστήρια, (για όσων οι γονείς έχουν ακόμα την οικονομική δυνατότητα), τουλάχιστον για τις ξένες γλώσσες, είτε στα ωδεία για τη μουσική, είτε σε ιδιωτικά κέντρα και εργαστήρια για την πληροφορική και τα καλλιτεχνικά.
Η υποβάθμιση της Δημόσιας και Δωρεάν Εκπαίδευσης δεν μπορεί να συνεχίζεται και να μεγαλώνει κι άλλο.
Ζητούμε την άμεση κάλυψη των σχολείων της Λήμνου με το απαραίτητο διδακτικό προσωπικό που έχουν ανάγκη τα παιδιά του νησιού.
Ζητούμε το διορισμό 1 δασκάλου για το Ολοήμερο Τμήμα του Δημοτικού Σχολείου Θάνους.
Ζητούμε το διορισμό 1 δασκάλου στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Μύρινας για τη λειτουργία Τάξης Υποδοχής.
Ζητούμε το διορισμό 1 δασκάλου για τα πρωινά τμήματα του Δημοτικού Σχολείου Κάσπακα. Όχι στην υποβάθμιση του σχολείου.
Κύριε Υπουργέ, ακούστε την φωνή της τοπικής κοινωνίας.
Σύμφωνα με όσα προαναφέραμε, ζητούμε την κάλυψη των ελλείψεων των Δημοτικών Σχολείων σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (γυμναστές, αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, πληροφορικής, μουσικής, καλλιτεχνικών).
Ζητούμε από το Υπουργείο Παιδείας και τις αρμόδιες Διευθύνσεις να ενεργήσουν για την κάλυψη των παραπάνω κενών, λαμβάνοντας υπόψη επιπλέον και τις δυσμενείς συνθήκες διαβίωσης των παιδιών, των εκπαιδευτικών, των εργαζόμενων, σ’ ένα ακριτικό νησί όπως είναι αυτό της Λήμνου.