Σ.Ε.Π.Ε. "Νίκος Πλουμπίδης": Για την "επιχειρηματικότητα" στα σχολεία
Πυκνώνει ακόμα περισσότερο η ιδεολογική παρέμβαση του αστικού κράτους στη νέα γενιά μέσα από προγράμματα που καλλιεργούν την «επιχειρηματικότητα» και άλλες «αξίες» της ΕΕ και του μεγάλου κεφαλαίου μέσα από το σχολείο.
Σε αυτό το πλαίσιο, το υπουργείο Παιδείας, στις 18 Γενάρη, με έγγραφό του προς τα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας, προτείνει δραστηριότητες «με στόχο την ανάπτυξη της καινοτομίας και της κοινωνικής επιχειρηματικότητας», θυμίζοντας παράλληλα πως «τρέχει» ο διαγωνισμός επιχειρηματικότητας του «Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων» για μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Προωθείται πλέον στη νέα γενιά από μικρή ηλικία η αντίληψη ότι οι εργαζόμενοι τες δε χρειάζεται να παλέψουν ενάντια στο σύστημα, που γεννά την ανεργία, την ελαστική εργασία και την φτώχεια, αλλά ότι μπορούν να λύσουν τα προβλήματά τους με «έξυπνες ιδέες» και «καλύτερη διαχείριση», φτιάχνοντας «κοινωνικές επιχειρήσεις» μέσα στον καπιταλισμό.
Στην κοροϊδία της «κοινωνικής οικονομίας» που «υπόσχεται» μια χούφτα θέσεις κακοπληρωμένης και προσωρινής δουλειάς στα εκατομμύρια των ανέργων, οι νέοι εργαζόμενοι και άνεργοι πρέπει να απαντήσουν διεκδικώντας μέτρα για την ουσιαστική προστασία των ανέργων, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Υγεία, Πρόνοια και Παιδεία.
Είναι φανερό λοιπόν ότι αυτά τα προγράμματα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση εντάσσονται στην στρατηγική της Ε.Ε., για ένα σχολείο, όπου ο μαθητής θα δουλεύει και θα μαθαίνει ο, τι θέλουν οι επιχειρηματίες!
Σε αυτό το έγκλημα μας θέλουν συνένοχους, εμάς τους εκπαιδευτικούς!
Καλούμε, τις ΕΛΜΕ, τους συλλόγους διδασκόντων, τους συναδέλφους με ανακοινώσεις τους, να καταδικάσουν το πρόγραμμα αυτά, να μην συμμετέχουν στην υλοποίηση τους.
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να μη δεχθούν να γίνουν όργανα των εκμεταλλευτών και της προπαγάνδας τους.
Έξω οι επιχειρήσεις από τα σχολεία.
Αγώνας για ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα τους νέους ανθρώπους και δεν θα τους αντιμετωπίζει σαν αναλώσιμη ύλη για να αυγαταίνουν τα κέρδη των παρασίτων.