ΣΕΠΕ "Ρ. Ιμβριώτη": Καταγγελία: «O Μάρτης μπήκε, τα κενά όμως στα σχολεία παραμένουν»
Αν και βρισκόμαστε στο τέλος του Β΄ τριμήνου της σχολικής χρονιάς, ωστόσο αρκετά σχολεία της περιοχής μας καλούνται, ως «αυτόνομες, αυτοδιαχειριζόμενες μονάδες», να βρουν λύσεις για να καλύψουν τα κενά σε εκπαιδευτικούς, λες και δεν υπάρχει αρμόδιο Υπουργείο, λες και δεν υπάρχει Δ/νση και περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης, λες και δεν υπάρχουν δάσκαλοι και εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων που βρίσκονται στην ανεργία.
Στις 19 του Γενάρη πραγματοποιήσαμε παράσταση διαμαρτυρίας στον περιφερειακό Δ/ντή με αφορμή το οξυμένο πρόβλημα της λειτουργίας του ολοήμερου τμήματος του 6ου Δημοτικού Σχολείου Καισαριανής, αλλά και εκεί αναφέραμε και την ύπαρξη και των άλλων κενών στα σχολεία μας.
Αν και έχει περάσει ένας μήνας τα προβλήματα με τα κενά στα σχολεία εξακολουθούν να υπάρχουν.
Ενδεικτικά και με βάση τα στοιχεία που μα ς έχουν έρθει από τα σχολεία αναφέρουμε:
- Σε δύο σχολεία ΕΑΕΠ ( 3ο Αθηνών, 8ο Βύρωνα) δεν έχει τοποθετηθεί δάσκαλος για τη λειτουργία του ολοήμερου τμήματος.
- Σε αρκετά σχολεία το πρόγραμμα του Ολοήμερου τμήματος γίνεται από πλήθος εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων του σχολείου ή και άλλων σχολείων για να συμπληρώσουν το ωράριό τους, υποβαθμίζοντας το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο.
- 6 ώρες μουσικής και 6 ώρες δασκάλου για το ολοήμερου στο 10ο Δημοτικό Βύρωνα
- 10 ώρες πληροφορικής στο 7ο Δημοτικό Βύρωνα.
- Στο πρόβλημα του 6ου Δημοτικού Καισαριανής παραμένει αφού η αδειούχος συνάδελφος δεν αντικαταστάθηκε από αναπληρωτή εκπαιδευτικό αλλά με συμπλήρωση ωρών από μετακινούμενους εκπαιδευτικούς άλλων σχολείων σταματώντας προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας που πραγματοποιούσαν σε παιδιά που είχαν και έχουν ανάγκη.
- Δεν τοποθετήθηκαν τουλάχιστον 15 εκπαιδευτικοί για παράλληλη στήριξη σε σχολεία για τα οποία υπήρχε και υπάρχει ανάγκη και έγκριση ( 3ο Βύρωνα, 1ο Καισαριανής, 6ο Καισαριανής....)
- Για μεγάλο χρονικό διάστημα δε λειτούργησαν ολοήμερα τμήματα νηπιαγωγείων (π.χ. 6ο-69ο και 8ο-67ο Ν Αθηνών) και έχει μετακινηθεί νηπιαγωγός από την οργανική της για να καλύψει κενό σε άλλο νηπιαγωγείο (από το 2ο στο 7ο Νηπ Βύρωνα).
Καταγγείλαμε από την αρχή της χρονιάς τον τρόπο με τον οποίο η Διοίκηση προσπάθησε να λύσει την κάλυψη των κενών μετακινώντας εκπαιδευτικούς από τα ολοήμερα τμήματα ή λειτουργώντας τμήματα χωρίς να υπάρχει υπεύθυνος δάσκαλος αλλά μπαίνοντας κάθε εκπαιδευτικός τόσες ώρες όσες χρειάζεται για να συμπληρώσει το διδακτικό του ωράριο. Το κενό ενός δασκάλου αποδιοργανώνει τη λειτουργία και άλλων τάξεων του σχολείου. Το επιχείρημα που χρησιμοποιείται είναι ότι για το «καλό» των μαθητών, έστω προσωρινά, είναι η καλύτερη λύση για να μη «σπάει» το τμήμα αλλά οι μαθητές να προχωρούν στην ύλη. «Τίποτα μονιμότερο του προσωρινού!»
Οι σχολικοί σύμβουλοι πέραν των καινοτόμων προγραμμάτων παρακολουθώντας πολλές φορές εκ του μακρόθεν τα τεκτενόμενα στα σχολεία, όχι μόνο δεν παίρνουν θέση, δε δίνουν λύσεις αλλά και δημιουργούν και επιπρόσθετα προβλήματα στις σχολικές μονάδες με την κάποιου είδους ... «ενδοσχολική επιμόρφωση» ανά τακτά διαστήματα καθώς παρατηρείται τις τελευταίες ώρες κάποιων ημερών να λείπουν μόνιμα κάποιες ειδικότητες ή εκπαιδευτικοί απ΄ το σχολείο σε βάρος της μάθησης των παιδιών αλλά του παιδαγωγικού κλίματος των τάξεων που επιφορτίζονται άλλους μαθητές.
Αυτό είναι το «Νέο Σχολείο», το «Κοινωνικό Σχολείο»! Αυτή είναι η προτεραιότητα που δίνουν στις «ανάγκες των μαθητών» !!! Πολλάκις έχει τονιστεί ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για αυταπάτες...αυτή η αντιεκπαιδευτική πολιτική, απόλυτα εναρμονισμένη με τις κατευθυντήριες της Ε.Ε. και του Ο.Ο.Σ.Α., θέλει τα σχολεία να λειτουργούν με το ελάχιστο οικονομικό κόστος, τους χορηγούς να μπαινοβγαίνουν και να καθορίζουν το περιεχόμενο σπουδών, τους εκπαιδευτικούς σε εργασιακή ομηρία (ελαστικοποιημένη σχέση εργασίας, κινητικότητα κ.λ.π.).
Για να εμποδίσουμε την συνεχή απαξίωση και την «κατρακύλα» της παρεχόμενης εκπαίδευσης, είναι μονόδρομος η κλιμάκωση των κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών σε συνεργασία με τους Συλλόγους και τις Ενώσεις γονέων, ώστε να απαιτήσουμε τώρα την κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, σε όλα τα σχολεία της περιοχής μας.
Απαιτούμε:
Να καλυφθούν με εκπαιδευτικούς όλες οι ανάγκες των σχολείων πρωινών και ολοήμερων τμημάτων (δάσκαλοι, ειδικότητες, ενισχυτική διδασκαλία, παράλληλη στήριξη και τάξη ένταξης, ειδικό και βοηθητικό προσωπικό).
Να μην παραβιάζεται το ωράριο, η ειδικότητα και η οργανική θέση των εκπαιδευτικών.
Να σταματήσει η μετακίνηση εκπαιδευτικών από την οργανική τους θέση ή την αρχική θέση τοποθέτησής τους για κάλυψη των κενών. Όσοι μετακινήθηκαν εξ ολοκλήρου ή για συμπλήρωση ωρών να επιστρέψουν στο σχολείο τοποθέτησής τους.
Διεκδικούμε:
Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών.
Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
Για το Δ.Σ.