Σ.Ε.Π.Ε. "Ρόζα Ιμβριώτη": Για το 3ο νηπιαγωγείο Καισαριανής
ΠΑΡΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΑΠΡΟΣΚΟΠΤΑ ΤΟ 3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ!
Κύριε Διευθυντά Εκπαίδευσης Α Αθήνας,
Κυρία Σχολική Σύμβουλε Προσχολικής Αγωγής,
Κύριε Σχολικέ Σύμβουλε Ειδικής Αγωγής,
Βρισκόμαστε σχεδόν στη μέση της σχολικής χρονιάς και η κατάσταση στο 3ο Νηπιαγωγείο Καισαριανής είναι εκρηκτική. Παρά το ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων σας έχει ενημερώσει αναλυτικά, εγγράφως και στον ίδιο το χώρο του Νηπιαγωγείου, δεν έχετε ως σήμερα πάρει τέτοια μέτρα, ώστε και να βοηθηθούν οι νηπιαγωγοί να κάνουν σωστά τη δουλειά τους και τα νήπια να παρακολουθήσουν απρόσκοπτα το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου.
Συγκεκριμένα, τα τμήματα είναι έτσι κι αλλιώς πολυπληθή και έχουν γραφτεί στο Νηπιαγωγείο πολλά παιδιά με ειδικές ανάγκες που χρήζουν ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Στο Τμήμα Ένταξης είναι γραμμένα 8 από αυτά, 2 από τα οποία, όπως έχετε ενημερωθεί εδώ και καιρό από το Σύλλογο Διδασκόντων, παρουσιάζουν ιδιαίτερα επιθετική συμπεριφορά και έχουν ανάγκη από εξατομικευμένη ειδική στήριξη, στην ουσία χρειάζονται παράλληλη στήριξη καθ' όλη τη διάρκεια της φετινής τους φοίτησης στο Νηπιαγωγείο. Επειδή όμως δεν έχει εξασφαλιστεί η παράλληλη στήριξη των δύο αυτών παιδιών, η συνάδελφος ειδική Νηπιαγωγός του Τμήματος Ένταξης, αντί να λειτουργεί απρόσκοπτα το Τμήμα Ένταξης όπως αυτό λειτουργεί στην Προσχολική Αγωγή, πάρα πολλές ώρες κάνει στην ουσία "παράλληλη στήριξη" στα δύο αυτά παιδιά (όσο αυτό μπορεί να γίνεται ταυτόχρονα σε δύο παιδιά) για να μην τραυματίσουν ή να μην τραυματιστούν.
Η χρονιά έχει σχεδόν φτάσει στη μέση και η δύσκολη κατάσταση παραμένει. Τα μικρά βήματα των 2 παιδιών δεν αφήνουν και πάλι την ειδική Νηπιαγωγό να εργαστεί όπως και όσο πρέπει με τα υπόλοιπα παιδιά του Τμήματος Ένταξης.
Παράλληλα, ο μεγάλος αριθμός παιδιών με ειδικές ανάγκες που έχει γραφτεί στο 3ο Νηπιαγωγείο (υπάρχουν και άλλα πλην των 8 που έχουν ιδιαίτερα προβλήματα), το Τμήμα Ένταξης που δε μπορεί αντικειμενικά να λειτουργήσει πλήρως και τα 2 παιδιά με οξυμένα προβλήματα, όλα αυτά δημιουργούν μια εκρηκτική κατάσταση και δυσκολεύουν ολόκληρη τη λειτουργία του Νηπιαγωγείου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις Νηπιαγωγούς, τους γονείς και όλα τα παιδιά.
Στην κυριολεξία το Νηπιαγωγείο λειτουργεί χάρη στην ηρωική προσπάθεια των Νηπιαγωγών, οι οποίες όμως καθημερινά βρίσκονται σε συνεχή και τεράστια πίεση.
Σε όλα αυτά πρέπει να προσθέσουμε και τις δυσκολίες που δημιουργούνται από αρκετούς γονείς των παιδιών με ειδικές ανάγκες (που δε συνεργάζονται πάντα, γιατί και οι ίδιοι πνίγονται από τα προβλήματα της ζωής αλλά και δεν έχουν βοηθηθεί να κατανοήσουν το πρόβλημα του παιδιού τους), τότε κατανοούμε τι βιώνουν οι συναδέλφισσες.
Η κατάσταση, όπως καταλαβαίνετε, δημιουργεί δυσκολίες και στα υπόλοιπα παιδιά των οποίων οι γονείς δυσανασχετούν γιατί γίνονται, αυτοί και τα παιδιά τους, δέκτες των καθημερινών δυσκολιών που υπάρχουν στο Νηπιαγωγείο.
Απαιτούμε καθένας σας να πάρει θέση και να πράξει, από λόγια χορτάσαμε:
-
Να τοποθετήσετε εδώ και τώρα 2 ειδικούς νηπιαγωγούς, που σε συνεργασία με τη συνάδελφο που έχει την ευθύνη του Τμήματος Ένταξης, θα βοηθήσουν ώστε και να λειτουργήσει το Τμήμα ή τα Τμήματα Ένταξης (αν εκτιμηθεί ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα) αλλά και να βοηθηθούν τα 2 παιδιά που έχουν ιδιαίτερες ανάγκες.
-
Σε κάθε περίπτωση, η χωρίς καμία καθυστέρηση τοποθέτηση μίας τουλάχιστον νηπιαγωγού, με βάση το τελευταίο αίτημα του Συλλόγου Διδασκόντων, είναι το ελάχιστο που μπορείτε να κάνετε, ώστε να διευκολυνθεί έστω και τώρα η λειτουργία του Νηπιαγωγείου.
Δε θα δεχτούμε καμία δικαιολογία ή επίκληση ότι κάποια από τα 8 παιδιά με ειδικές ανάγκες δεν έχουν τελική διάγνωση, άρα δε μπορούμε να κάνουμε κάτι, γιατί: α) γνωρίζετε ότι δυστυχώς δεν υπάρχει πρώιμη διάγνωση και τα προβλήματα των περισσότερων προνήπιων και νηπίων διαπιστώνονται στο Νηπιαγωγείο, β) ότι πολλοί γονείς των παιδιών με ειδικές ανάγκες, που τις πιο πολλές φορές είναι αβοήθητοι, δε συνεργάζονται εύκολα για να συντομεύσουν οι διαδικασίες και γ) ότι έτσι κι αλλιώς κάθε διάγνωση είναι μια χρονοβόρα διαδικασία λόγω έλλειψης προσωπικού στις αντίστοιχες δομές. Για όλα αυτά οι μόνοι που δε φταίνε είναι τα παιδιά που έχουν δικαίωμα στην Προσχολική Αγωγή και οι Νηπιαγωγοί που την παρέχουν μέσα σε πραγματικά αντίξοοες συνθήκες.
Η κυβέρνηση έχει ευθύνη γιατί η αντιλαϊκή αντιεκπαιδευτική της πολιτική, παρά τις συνεχείς φιέστες και δηλώσεις για "κανονικότητα" των σχολείων και των δομών της ειδικής αγωγής, δε δίνει λύση σε τέτοιες καταστάσεις που τείνουν να γίνουν καθημερινότητα σε πολλά σχολεία, όπου η λεγόμενη "ένταξη" γίνεται χωρίς όρους και προϋποθέσεις με ό,τι αυτό συνεπάγεται για παιδιά με ειδικές ανάγκες, γονείς, εκπαιδευτικούς και όλο το σχολείο.
Ευθύνη έχετε όμως και σεις, κ. Σχολικοί Σύμβουλοι της ειδικής και γενικής Προσχολικής Αγωγής, γιατί, ενώ γνωρίζατε την κατάσταση, δίνατε απλά προφορικές κατευθύνσεις κι αυτές αντικρουόμενες μεταξύ τους. Έτσι, είτε μείνατε σε προφορικές οδηγίες του τύπου "προτεραιότητα έχει η ασφάλεια των παιδιών" (λες και δεν το ξέρουν αυτό οι νηπιαγωγοί!) είτε ότι "πρέπει να λειτουργήσει το Τμήμα Ένταξης και να μην κάνει η ειδική Νηπιαγωγός "παράλληλη στήριξη" στα 2 παιδιά". Στην πράξη δε διατυπώσατε ούτε ένα γραπτό αίτημα προς τη διοίκηση, ώστε, λόγω της οξυμένης κατάστασης, να καλυφθούν άμεσα οι ανάγκες του Νηπιαγωγείου. Αφήσατε τις νηπιαγωγούς να ανέβουν τον Γολγοθά τους.
Ευθύνη έχετε και σεις κ. Διευθυντά Εκπαίδευσης Α Αθήνας γιατί δεν καλύψατε τις επείγουσες ανάγκες του Νηπιαγωγείου με τις αναγκαίες προσλήψεις.
Η ανοχή όμως έχει και τα όριά της!
Απαιτούμε εδώ και τώρα να καλυφθούν οι ανάγκες του Νηπιαγωγείου!