Σχετικά με τις ειδικές συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων και τη στάση του Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας
Σχετικά με τις ειδικές συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων
και τη στάση του Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας
Με το τέλος της φετινής σχολικής χρονιάς και μεταξύ 15 και 25 Ιουνίου οι σύλλογοι διδασκόντων καλούνται να ολοκληρώσουν τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας με ειδικές συνεδριάσεις για την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου.
Καμία σχέση δεν έχει αυτή η διαδικασία με μια ουσιαστική ανατροφοδότηση του εκπαιδευτικού έργου. Ούτε είναι μια απλή καταγραφή ελλείψεων και προβλημάτων με στόχο να διορθωθούν. Αυτά είναι καθαρά αποπροσανατολιστικά επιχειρήματα. Γιατί μια χαρά γνωρίζει το Υπουργείο τα προβλήματα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών εδώ και χρόνια, ανεξάρτητα από το κόμμα ή τα κόμματα που βρίσκονται στην κυβέρνηση. Και συνειδητά δεν τα επιλύει, γιατί το όραμά τους για την εκπαίδευση είναι η κατηγοριοποίηση των σχολείων, η στροφή περισσότερων παιδιών στην πρόωρη επαγγελματική κατάρτιση (ούτε καν στην Επαγγελματική Εκπαίδευση) και στις δεξιότητες –στο οποίο συμβάλλει και η σταδιακή μετατροπή του Λυκείου σε εξεταστικό κέντρο, βλ. τράπεζα θεμάτων-, η αναζήτηση χορηγών που έμμεσα ή άμεσα θα παρεμβαίνουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, ο εκπαιδευτικός-λάστιχο που με το φόβο της απώλειας της δουλειάς του θα καταπίνει τα πάντα, χωρίς ουσιαστικά επαγγελματικά δικαιώματα. Οι πραγματικοί στόχοι της αυτοαξιολόγησης- κατηγοριοποίησης φαίνεται και από το γεγονός ότι η αποτίμηση καταλήγει σε βαθμολόγηση σε κλίμακα, που κάνει ευκολότερη τη σύγκριση μεταξύ σχολείων.
Ο κλάδος μας, παρά τους αρνητικούς συσχετισμούς στην ΟΛΜΕ και στην πλειοψηφία των ΕΛΜΕ, έδωσε μεγάλους αγώνες ενάντια στο έκτρωμα της αυτοαξιολόγησης με την απεργία-αποχή. Απεργιακές κινητοποιήσεις όπως αυτή του Οκτώβρη του 2021 έγιναν κόντρα σε ένα κλίμα ανοιχτής τρομοκρατίας, δικαστικών διώξεων, έμμεσων και άμεσων απειλών, παραπληροφόρησης κ.ο.κ. Η ΟΛΜΕ, με τις ψήφους της ΔΑΚΕ, των ΣΥΝΕΚ και της ΠΕΚ, τορπίλισε εκ των έσω το μαζικό αγώνα των εκπαιδευτικών, όταν μετά την κήρυξη της απεργίας αποχής της ΟΛΜΕ ως παράνομης (όχι όμως και καταχρηστικής) αρνήθηκε να την επαναπροκηρύξει, «αδειάζοντας» μαζί με τη ΔΟΕ 100 χιλιάδες απεργούς εκπαιδευτικούς, τη στιγμή που η κυβέρνηση ήταν στριμωγμένη στα σχοινιά. Δεν έδωσαν καμιά συνέχεια, με καμιά μορφή στον αγώνα. Αντίθετα έβαλαν εμπόδια στην όποια προσπάθεια της βάσης για συνέχιση του αγώνα (βλ. Γενικές Συνελεύσεις Προέδρων των ΕΛΜΕ).
Κάπως έτσι έγιναν τα πράγματα και στη δική μας ΕΛΜΕ. Με το τελευταίο επεισόδιο του έργου να γράφεται στη συνεδρίαση του ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας στις 16/6/2022…
Ως Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών είχαμε στείλει έγκαιρα, αρκετά πριν από την τακτική συνεδρίαση στις 7/6/2022, πρόταση για κήρυξη από την ΕΛΜΕ μας στάσης εργασίας, κατά τις ειδικές συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων, ώστε να καλυφθούν συνδικαλιστικά όλοι οι συνάδελφοι που θέλουν να απέχουν από τη διαδικασία της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου.
Για να δείξουμε πως οι συνάδελφοι συνεχίζουν να μη συναινούν στην κρίσιμη διαδικασία που είναι η έκθεση αξιολόγησης, με το υλικό της οποίας θα συνταχθούν οι εκθέσεις που θ’ ακολουθήσουν (Συμβούλου Παιδαγωγικής Ευθύνης, Επόπτη και Περιφερειακού Επόπτη Ποιότητας, της Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης), ώστε να πραγματοποιηθεί η κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων. Να κλείσουμε τη χρονιά, όπως την ξεκινήσαμε: με αντίσταση και συνέχιση του αγώνα.
Με ευθύνη της Ενωτικής Πρωτοβουλίας Ρ.Κ. (ΣΥΝΕΚ), η οποία δήλωσε «απών», γιατί δεν το είχε δει στην παράταξη, το θέμα μετατέθηκε σε έκτακτη συνεδρίαση στις 16/6/2022. Και εκεί για ακόμα μια φορά φάνηκε πως ο κυβερνητικός συνδικαλισμός από την ομοσπονδία μέχρι το πρωτοβάθμιο σωματείο στρώνει το χαλί στην κυβερνητική πολιτική.
Η ΔΑΚΕ ψήφισε λευκό με τους εξής ισχυρισμούς: (1) Η απεργία αποχή από την αυτοαξιολόγηση έχει κηρυχθεί παράνομη από τα δικαστήρια και (2) Η ΔΑΚΕ ως παράταξη συμφωνεί με τους στόχους της αυτοαξιολόγησης. Το δεύτερο επιχείρημα –που είναι τουλάχιστον ειλικρινές- το αφήνουμε ασχολίαστο, γιατί έχουμε ήδη εξηγήσει πολλάκις τους στόχους της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων και πώς αυτή ανοίγει το δρόμο για την κατηγοριοποίηση των σχολείων και την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Σχετικά με το πρώτο “επιχείρημα” θυμίζουμε σε όλους τους συναδέλφους (γιατί η ΔΑΚΕ ξέρει, αλλά κάνει πως δεν ξέρει) ότι η δικαστική απόφαση είχε κρίνει παράνομη την τότε προκηρυχθείσα από την ΟΛΜΕ απεργία αποχή. Η στάση εργασίας της Α΄ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας- αν ψηφιζόταν- θα ήταν μια άλλη κινητοποίηση, που δεν την ακουμπά η τότε απόφαση του
δικαστηρίου. Τι θέλουν να μας πουν; Επειδή μια απεργία κρίθηκε παράνομη, δεν θα ξαναπεργήσουμε ποτέ και δε θα κάνουμε ξανά ούτε μια στάση εργασίας; …
Η παράταξη της Ενωτικής Πρωτοβουλίας Ρ.Κ. (ΣΥΝΕΚ) αυτή τη φορά ήρθε προετοιμασμένη. Καταψήφισε την πρότασή μας, αντιπροτείνοντας την κατάθεση από τους συναδέλφους ενός κειμένου, που αν και δεν έκανε τον κόπο να μας το δώσει πριν τη συνεδρίαση, είδαμε ότι ήταν η παραταξιακή της τοποθέτηση πάνω στους δείκτες αξιολόγησης, που αποτυπώνει τη δική της άποψη για την αυτοαξιολόγηση. Η κατάθεση ενός τέτοιου κειμένου βέβαια είναι συμμετοχή στη διαδικασία της αξιολόγησης. Ήταν ακριβώς η πρόταση που είχαν καταθέσει οι ΣΥΝΕΚ τον Οκτώβρη συμβάλλοντας στην αναδίπλωση της ηγεσίας της ΟΛΜΕ από την απεργία-αποχή. Παρά την εμμονή των ΣΥΝΕΚ σε αυτή την πρόταση (που δε θα την είχαν προτείνει καν αν εμείς δεν φέρναμε το ζήτημα των ειδικών συνεδριάσεων στο ΔΣ), θα μπορούσαν να υπερψηφίσουν την πρότασή μας για στάση εργασίας. Αλλά δεν ήθελαν…
Η ΠΕΚ στην ουσία δεν τοποθετήθηκε σε καμία από τις συνεδριάσεις. Αφού άκουσε την πρόταση των ΣΥΝΕΚ, ψήφισε λευκό για τη στάση εργασίας και υπέρ της πρότασής τους.
Τελικά υπάρχουν χίλιοι δύο τρόποι για να μην προχωρήσουν οι κινητοποιήσεις… Ας προβληματιστούν όλοι οι συνάδελφοι που αντιλαμβάνονται πού το πάει η κυβέρνηση (αυτή και οι προηγούμενες) με την αξιολόγηση, ας προβληματιστούν με τη στάση των κυβερνητικών παρατάξεων.
Ο μόνος τρόπος να ανατραπεί άμεσα ο ενδοτισμός είναι η συμμετοχή στη ζωή και στη δράση του σωματείου, στις Γενικές Συνελεύσεις. Όσο οι συνάδελφοι δεν παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους θα χορτάσουμε «συνθηκολόγηση», αποχή και απογοήτευση.
Βγάζουμε συμπεράσματα και συνεχίζουμε. Δεν πτοούμαστε!
Στις ειδικές συνεδριάσεις με όποιον τρόπο κρίνει ο καθένας πρόσφορο, είτε καταψηφίζοντας είτε δηλώνοντας ότι, σύμφωνα και με τη θέση του σωματείου μας (που από την προηγούμενη εκλογοαπολογιστική γενική συνέλευση είναι κατά της αυτοαξιολόγησης κι αυτή η θέση δεν έχει αλλάξει) δεν αποτιμούμε-δε βαθμολογούμε το σχολείο μας, δεν εγκρίνουμε την έκθεση αξιολόγησης.
Ο αγώνας ενάντια στην κατηγοριοποίηση των σχολείων συνεχίζεται!
Καλαμάτα, 19 Ιούνη 2022