Στους τοίχους των σχολείων θα γράφει... Αrpa Cola
Εταιρεία διαφημίζει τις «δωρεάν» υπηρεσίες της για «επισκευές» σε σχολεία, απαιτώντας την αποκλειστική προβολή της στους τοίχους και τους πίνακες ανακοινώσεων!
Σε σχολεία του Πειραιά μοιράστηκε ένα διαφημιστικό φυλλάδιο της εταιρείας «Connect Advertising», που τάζει «δωρεάν επισκευή και αναβάθμιση των σχολικών κτιρίων (Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια, Πανεπιστήμια) των περιοχών: Πειραιά, Αγίας Σοφίας, Κερατσινίου, Νίκαιας, Κορυδαλλού, Αιγάλεω, Δραπετσώνας, Περάματος και αργότερα όλης της Αττικής»! Η εταιρεία δηλώνει ότι... προσφέρει χαρτί εκτύπωσης, τετράδια, στυλό, μαρκαδόρους, σφουγγάρια, καλάθια αχρήστων, κάδους ανακύκλωσης, καρέκλες, θρανία, λάμπες, τζάμια, κουρτίνες πετρέλαιο, σεμινάρια, εκδρομές και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς. Ολα αυτά η εταιρεία ισχυρίζεται ότι τα κάνει για να... βάλει το «λιθαράκι» της «στην προσπάθεια του ελληνικού Δημοσίου για την εξυγίανση και ανανέωση των συνθηκών στα ελληνικά σχολεία»!
Στους όρους, όμως, της συμφωνίας που προτείνεται στα σχολεία αποκαλύπτει ότι το κέρδος είναι αυτό που κινεί τη «χορηγία»: «Με τη δωρεάν παροχή της εξωτερικής - εσωτερικής επισκευής, βαφής της τοιχοποιίας του σχολείου παρέχεται η δυνατότητα της προβολής του χορηγού επάνω στην τοιχοποιία, σε διάσταση που δεν υπερβαίνει το 10% της συνολικής επισκευής», ενώ το όνομα της επιχείρησης «παρουσιάζεται στον πίνακα ανακοινώσεων και γίνεται αναφορά στη χορηγία». Επιπλέον, «ουδεμία άλλη εταιρεία, οργανισμός, σύλλογος ή ό,τι άλλο, ιδιωτικού ή δημόσιου φορέα (εξαιρούνται οι δημόσιες δαπάνες που προέρχονται από κρατικές επιχορηγήσεις) επιτρέπεται με οποιαδήποτε μορφή χορηγίας, προσφοράς ή ό,τι άλλο, να παρέχουν προϊόντα ή υπηρεσίες, χωρίς τη γραπτή αίτηση της "Connect Advertising"». Το συμφωνητικό έχει επταετή διάρκεια.
Στο σχολείο της «αγοράς», που κατασκευάζει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, τέτοιες «χορηγίες» θα είναι συνηθισμένο φαινόμενο. Είναι χαρακτηριστικό πως η συγκεκριμένη εταιρεία προσπαθεί να αξιοποιήσει το γεγονός πραγματικών ελλείψεων στα σχολεία για να εμφανιστεί «χορηγός» ενώ μόνη επιδίωξή της είναι το κέρδος. Σ' αυτό το φόντο οι εταιρείες θα εμφανίζονται όλο και περισσότερο σαν «ευεργέτες» και θα απαιτούν και παρέμβαση προοπτικά και στο πρόγραμμα σπουδών, για να συνδέσουν το σχολείο με την «αγορά»...