Σύλλογος Π.Ε. "Ρ. Ιμβριώτη": ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΑΠΟΤΡΟΠΗΣ ΤΗΣ

09/10/2014 - 17:31

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

επειδή το ΥΠΑΙΘ προωθεί με γοργούς ρυθμούς την αξιολόγηση των σχολείων και των εκπ/κών και γι' αυτό καθημερινά φτάνουν στα σχολεία πολλές εγκύκλιοι που πιέζουν τους εκπαιδευτικούς, πρέπει με τη στάση μας να δείξουμε και να αποδείξουμε ότι είμαστε αποφασισμένοι να μπλοκάρουμε τον αντιδραστικό μηχανισμό της αξιολόγησης. Καμία επανάπαυση, καμία εμπλοκή!

Συγκεκριμένα το ΥΠΑΙΘ φτιάχνει το μηχανισμό της λεγόμενης Ανεξάρτητης Αρχής, που θα αξιολογεί-κατηγοριοποιεί τα σχολεία και θα εκδικάζει τις ενστάσεις σχετικές με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Εξέδωσε εγκύκλιο για τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας το 2014-15. Κάλεσε τους διευθυντές που δεν έκαναν εξ' αποστάσεως επιμόρφωση να την κάνουν ως 15/10.  Προγραμματίζει την αξιολόγηση των διευθυντών το Νοέμβρη, μετά των υποδιευθυντών και στη συνέχεια των εκπαιδευτικών. Μέσα σ' αυτό το κλίμα, οι εκπαιδευτικοί δέχονται καθημερινά πιέσεις για συμμετοχή τους σε δράσεις που σχετίζονται με τις διαδικασίες αξιολόγησης (διάφορες καινοτομίες, προγράμματα και εκδηλώσεις). Τους καλούμε να μην ενδίδουν στις πιέσεις αυτές!

ΝΑ ΤΟΥΣ ΧΑΛΑΣΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ!!! ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ!!!

1. Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας χαιρετίζει τους συναδέλφους/συναδέλφισσες διευθυντές/ντριες  του Συλλόγου μας, που δε συμμετείχαν στην  εξ αποστάσεως επιμόρφωση, και τους καλεί να κρατήσουν την ίδια στάση και τώρα, υλοποιώντας τις αποφάσεις του Σωματείου μας. Πρόκειται για τους διευθυντές/ντριες των δημοτικών σχολείων: 4ου, 6ου, 7ου Καισαριανής, 2ου, 13ου Αθηνών, 10ο, 11ο Βύρωνα, οι οποίοι έχουν δηλώσει τη συμπόρευσή τους με τις αποφάσεις του Συλλόγου και του Κλάδου. Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας καλεί και τους υπόλοιπους διευθυντές να συστρατευτούν με το Σωματείο μας και τον Κλάδο και να μην εμπλακούν από δω και πέρα σε καμία διαδικασία σχετική με την αξιολόγηση.

2. Ο Σύλλογός μας δίνει συγκεκριμένο περιεχόμενο στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση που έχουν κηρύξει ΑΔΕΔΥ και ΔΟΕ: συλλογικά και οργανωμένα δε συμμετέχουμε σε καμία διαδικασία αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού, δηλαδή δε συμμετέχουμε στα σχέδια εργασίας, τις ομάδες εργασίας, την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, την ατομική αξιολόγηση...

3. Λαμβάνοντας υπόψη τις παραπάνω εξελίξεις, ισχύουν στο ακέραιο οι εκτιμήσεις, οι θέσεις και οι αποφάσεις του Συλλόγου μας (73ο Ενημ.), και σας τις παραθέτουμε ξανά:

Ο Σύλλογός μας, με αποφάσεις Γ.Σ. και Δ.Σ., είχε πάρει εδώ και χρόνια θέση για μέτρα αποτροπής της αξιολόγησης, γιατί πιστεύουμε ότι η λεγόμενη αξιολόγηση δεν έχει να κάνει με τη βελτίωση του εκπαιδευτικού και του δημόσιου σχολείου. Είναι ένας αντιδραστικός μηχανισμός με τον οποίο κεφάλαιο-ΕΕ-κυβέρνηση θέλουν να περάσουν τις αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις στο δημόσιο και στην εκπαίδευση. Θέλουν να κάνουν το σχολείο επιχείρηση και το δάσκαλο σκυφτό για να διδάξει αγωγή υποταγής και φτηνή κατάρτιση στους αυριανούς φτηνούς ευέλικτους εργαζόμενους. Θέλουν να βγάλουν απολύσεις.

Θυμίζουμε ότι ο Σύλλογός μας ως το τέλος πέρυσι έμεινε στη θέση να μην παραδοθεί καμία έκθεση αυτοαξιολόγησης. Δυστυχώς η πλειοψηφία της ΔΟΕ έστειλε κείμενο συμπλήρωσης των δεικτών της έκθεσης αυτοαξιολόγησης των σχολείων οδηγώντας έτσι χιλιάδες σχολεία, που ως τότε είχαν αντισταθεί, να καταθέσουν τελικά έκθεση, είτε δική τους είτε της ΔΟΕ. Τελικά μόνο οι εκπαιδευτικοί έχουν ως τώρα μπει εν μέρει στη διαδικασία της αξιολόγησης, καταθέτοντας έκθεση αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας.

Η πίστη και επιμονή του Συλλόγου μας ότι μπορούσαμε να μπλοκάρουμε τη διαδικασία της αξιολόγησης δικαιώθηκε το καλοκαίρι στο υπόλοιπο δημόσιο, όπου χιλιάδες εργαζόμενοι, συσπειρωμένοι στα σωματεία τους, οργάνωσαν την πάλη τους και, με αποφάσεις μαζικών Γενικών Συνελεύσεων, κατέθεσαν μαζικά σ' αυτά τη φόρμα της ατομικής αξιολόγησης. Ανάγκασαν την κυβέρνηση να παρατείνει 4 φορές ως τώρα τις ημερομηνίες παράδοσης της ατομικής αξιολόγησης. Απέδειξαν έτσι ότι, αν οι εργαζόμενοι πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους, μπορούν να τα καταφέρουν. Αυτό πρέπει να κρατήσουμε από τον αγώνα των υπόλοιπων δημόσιων υπαλλήλων και να ξαναδούμε τη στάση μας ως Κλάδος στο ζήτημα.

Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας, συνεχίζοντας την ίδια αταλάντευτη στάση που τήρησε ο Σύλλογός μας στο ζήτημα της αξιολόγησης όλα τα προηγούμενα χρόνια και κύρια πέρυσι, καλεί όλους τους συναδέλφους να οργανώσουν την αντίστασή τους σε κάθε σχολείο με βάση τις συλλογικές αποφάσεις του σωματείου μας και να μη συμμετέχουν σε καμία διαδικασία αξιολόγησης.

4. Το Δ.Σ. του Συλλόγου, με βάση τα παραπάνω, καλεί να προχωρήσουμε συλλογικά κι οργανωμένα στα παρακάτω μέτρα αποτροπής της αξιολόγησης:

Α. Οι Περιφερειακοί Διευθυντές, οι Διευθυντές Εκπαίδευσης και οι Σχολικοί Σύμβουλοι δεν έχουν θέση στους Συλλόγους, πρέπει να διαγραφούν, είναι εκπρόσωποι της κυβέρνησης, έχουν πιάσει δουλειά για να περάσει το νέο σχολείο. Με απόφαση της 83ης Γ.Σ. του Κλάδου τον Ιούνη του 2014 πρέπει να διαγραφούν από όλους τους Συλλόγους. Να σημειωθεί ότι στο Σύλλογό μας δεν είναι μέλη εδώ και χρόνια με βάση το καταστατικό.

Β. Οι διευθυντές των σχολείων και οι προϊσταμένες νηπιαγωγείων να σταθούν δίπλα στους εκπαιδευτικούς και να μην μετατραπούν σε αξιολογητές τους. Αυτό σημαίνει:

  • Να μην ορίσουν ομάδες εργασίας.
  • Να μην παραδώσουν προγραμματισμό δράσης ούτε στο σχολικό σύμβουλο ούτε φυσικά στο παρατηρητήριο.
  • Να μην αξιολογήσουν εκπαιδευτικούς.
  • Να μην συμμετάσχουν σε καμιά διαδικασία αξιολόγησης.
  • Με βάση την παραπάνω απόφαση της 83ης Γ.Σ. του Κλάδου, διευθυντές και προϊσταμένες που θα γίνουν αξιολογητές δεν έχουν θέση στους Συλλόγους.

Β. Οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί μέλη του Συλλόγου μας:

  • Δεν μπαίνουμε σε ομάδες εργασίας.
  • Δεν παραδίδουμε προγραμματισμό και δε στέλνουμε οτιδήποτε μπορεί να αναρτηθεί στο παρατηρητήριο της αξιολόγησης.
  • Δεν κάνουμε αίτηση για εθελοντική αξιολόγηση.
  • Δεν παραδίδουμε έκθεση ατομικής αξιολόγησης (αν μας δοθεί σχετική φόρμα την παραδίδουμε στο Σύλλογό μας) και δεν παραδίδουμε φάκελο.
  • Δεν δεχόμαστε κανέναν αξιολογητή στην τάξη.
  • Δε συμβάλλουμε στη διαφοροποίηση του σχολείου μας με οποιονδήποτε τρόπο.

ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ, ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΑ ΚΑΙ ΜΑΖΙΚΑ ΑΠΟΤΡΕΠΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ!

Για το Δ.Σ.

Βασική Κατηγορία: 

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα