Συνεκτικό πλαίσιο δράσης για τη διεκδίκηση του σχολείου των λαϊκών αναγκών- για να μην πληρώσει την κρίση η λαϊκή οικογένεια!

09/02/2011 - 04:08

Πλαίσιο πάλης που αποφασίστηκε στην κοινή σύσκεψη, μετά από κάλεσμα της ΑΣΓΜΕ και με τη συμμετοχή Ομοσπονδιών Γονέων Αθήνας, Αν. Αττικής, Πειραιά, Ενώσεων Γονέων, Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων Αθήνας, Πειραιά, Μαθητικών Συμβουλίων, Συλλόγων Εκπαιδευτικών   (ονόματα συλλόγων )

Όλοι εμείς οι γονείς

που βλέπουμε τα παιδιά μας από την πιο τρυφερή ηλικία να καταδικάζονται στην ημιμάθεια, στην υπερεκμετάλλευση και στην ανεργία.

που ζούμε με το άγχος  να τα φροντίσουμε και να τους εξασφαλίσουμε όσο περισσότερα μορφωτικά εφόδια μπορούμε, μπροστά σ’ ένα αβέβαιο μέλλον, και ακριβοπληρώνουμε μια παιδεία που γίνεται όλο και πιο ακριβό και απρόσιτο σε μας εμπόρευμα.   (ακριβοπληρώνουμε το εμπόρευμα-παιδεία,.)

Όλοι εμείς οι νέοι

 που η ταξική εκμεταλλευτική κοινωνία από νωρίς μας σπρώχνει

σ΄ ένα εξοντωτικό κυνήγι πληροφοριών και δεξιοτήτων, στην ημιμάθεια,

στην ψευτοκατάρτιση και στη μαθητεία,

που αναγκαζόμαστε να σπουδάζουμε και να δουλεύουμε,

που ασφυκτιούμε στην έλλειψη ελευθέρου χρόνου

Που από νωρίς καλούμαστε να απαντήσουμε στο πρόβλημα της δουλειάς και της ανεργίας σαν να είναι δική μας ευθύνη.

Όλοι εμείς οι εκπαιδευτικοί

που αξιολογούμε το παιδαγωγικό μας έργο κόντρα στους στόχους των Βρυξελών  και  τον ανταγωνισμό των επιχειρήσεων, με την απαίτηση να ικανοποιείται στις σύγχρονες συνθήκες το δικαίωμα των παιδιών του λαού στην μόρφωση.

Όλοι εμείς αποφασίσαμενα συντονίσουμε τις δυνάμεις μας και τους αγώνες μας με βάση τα κοινά μας συμφέροντα και να συμβάλλουμε στην ανάπτυξη ενός κινήματος πάλης και ανατροπής με στόχο:

  • Να πληρώσουν τα μονοπώλια την κρίση, να χρεοκοπήσει η πλουτοκρατία και όχι ο λαός και τα παιδιά του. Όχι άλλες θυσίες για τα συμφέροντά τους.
  • Ενιαίο μέτωπο πάλης για τη διεκδίκηση μιας αξιοπρεπούς ζωής για τις οικογένειές μας και ένα σίγουρο μέλλον για τα παιδιά μας. Για να μην περάσουν οι νέοι αντιδραστικοί σχεδιασμοί κυβέρνησης-ΕΕ-πλουτοκρατίας στην κοινωνία και στο σχολείο, να ανοίξουμε το δρόμο για το σχολείο των λαϊκών αναγκών και την κοινωνία που μπορεί να το οικοδομήσει.

Είχαμε προειδοποιήσει για τη στρατηγική του «νέου σχολείου». Είναι η στρατηγική του σχολείου της αγοράς, της πιο βαθιάς ταξικής διαφοροποίησης σε δομή και πρόγραμμα, της ακόμα πιο μεγάλης εμπορευματοποίησης και κόστους.

Με αφορμή την καπιταλιστική κρίση η κυβέρνηση κλιμακώνει τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις και στην εκπαίδευση.

 Ο πυρήνας αυτών των εξελίξεων είναι η μεταφορά σε επίπεδο Περιφέρειας του βασικού σχεδιασμού και της ευθύνης της εκπαιδευτικής πολιτικής. Η κυβέρνηση επιχειρεί σε περιφερειακό επίπεδο να σπάσει τον ενιαίο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, να κάνει πράξη τη διαφοροποίηση των αναλυτικών προγραμμάτων, να υψώσει νέα εμπόδια στη φοίτηση των παιδιών από το Δημοτικό Σχολείο, να κάνει τους γονείς συμμέτοχους της εμπορευματοποίησης και προσαρμογής του σχολείου στην αγορά.

Δεν πρέπει να το επιτρέψουμε! Δε θα περάσει!

Ήδη εκατοντάδες παιδιά γεύονται το καταστροφικό έργο του λεγόμενου νέου διαφοροποιημένου ολοήμερου σχολείου. Παιδιά και εκπαιδευτικοί έχουν γίνει το αναλώσιμο υλικό ενός άθλιου και αντιδραστικού σε δομή, διάρκεια και περιεχόμενο αναλυτικού προγράμματος. Ξεχαρβαλώνουν το μυαλό και διαλύουν τις παιδικές προσωπικότητες από τις πιο μικρές ηλικίες. Τσακίζουν το δάσκαλο σαν εργαζόμενο και τον ακυρώνουν σαν παιδαγωγό. Οι συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων και οι καταργήσεις  σχολείων ετοιμάζουν σχολικές μονάδες - απρόσωπα εργοτάξια, σε μεγέθη που θα διευκολύνουν μόνο τις επιχειρήσεις- χορηγούς. Με διαφοροποιημένο πρόγραμμα για τους μαθητές, με  γονείς - πελάτες, με υποταγμένους, φτηνούς και περιπλανώμενους εκπαιδευτικούς, με μάνατζερ και σπόνσορες. Η καπιταλιστική κρίση έδωσε την ευκαιρία να προχωρήσουν σχέδια που υφαίνουν, δεκαετίες τώρα, να ολοκληρώσουν το έγκλημα στο σχολείο και στο Πανεπιστήμιο. Ετοιμάζουν τους αυριανούς εργατιές που αγόγγυστα θα αποδεχτούν τα μεροκάματα πείνας, την δουλειά χωρίς δικαιώματα, χωρίς ασφάλιση και υγεία, χωρίς ρεύμα, νερό, τηλέφωνο  ή και σπίτι.  

Η οικονομική κρίση που ζούμε σήμερα και οι συνέπειές της δεν είναι κάτι τυχαίο και προσωρινό. Είναι το αποτέλεσμα του σάπιου, παρασιτικού καπιταλιστικού τρόπου παραγωγής. Φιλολαϊκή διέξοδος από την κρίση στα πλαίσια αυτού του συστήματος δε μπορεί να υπάρξει, γίνεται όλο και πιο βάρβαρο και αντιδραστικό. Ούτε εξανθρωπίζεται, ούτε διορθώνεται.

Μόνοο αγώνας για άλλο δρόμο ανάπτυξης, για λαϊκή εξουσία μπορεί να ικανοποιήσει συνδυασμένα τις λαϊκές ανάγκες που αφορούν στη διατροφή, στη στέγη, στην ολοκληρωμένη μόρφωση, στην προστασία της Υγείας, στη διασφάλιση του σταθερού χρόνου εργασίας, στην ξεκούραση, στη δημιουργική ψυχαγωγία, στη στήριξη των οικογενειών,  στη χειραφέτηση και ισοτιμία της γυναίκας, στα σύγχρονα δικαιώματα της νεολαίας για μόρφωση, εργασία και ζωή με δικαιώματα.

Δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική λύση. Εμείς που παράγουμε όλο τον πλούτο με την ανατρεπτική δράση μας πρέπει να κάνουμε λαϊκή ιδιοκτησία τασυγκεντρωμένα μέσα παραγωγής, στην υπηρεσία της σχεδιασμένης παραγωγής για τη λαϊκή ευημερία. Σε αυτό το δρόμο μπορούμε να έχουμε προσωρινές κατακτήσεις, να παρεμποδίσουμε τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης,  πλουτοκρατίας.

Απορρίπτουμε τα επιχειρήματα της κυβέρνησης, ότι οι θυσίες των εργαζομένων πιάνουν τόπο, ότι υπάρχει φως στο βάθος του τούνελ και ότι ο Καλλικράτης θα φέρει στο λαό την άνοιξη.

Είναι θυσίες προς όφελος του μεγάλου κεφαλαίου και απώλειες σε εισοδήματα και δικαιώματα που θα συνεχιστούν χωρίς έλεος αν το επιτρέψουμε, χωρίς ημερομηνία λήξης για τους εργαζόμενους.

Έχει πλέον αποκαλυφθεί, ότι το σύνολο των αντεργατικών αντιλαϊκών μέτρων, που έχουν παρθεί μέχρι τώρα, ήταν προσχεδιασμένα. Είναι στα προγράμματα του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ εδώ και χρόνια, στους σχεδιασμούς και στις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ.

Με την εκδήλωση της κρίσης επιταχύνθηκαν. Δεν έχουν προσωρινό χαρακτήρα και ικανοποιούν πάγιες αξιώσεις της οικονομικής ολιγαρχίας και τους στρατηγικούς σχεδιασμούς της ΕΕ για:

-   ανατροπές στην αγορά εργασίας, με στόχο τη μείωση στο κατώτατο δυνατό σημείο της τιμής της εργατικής δύναμης και την εξασφάλιση στην εργοδοσία νέων, πιο ισχυρών προνομίων και εξουσίας πάνω στην εργατική τάξη.

-   επέκταση της κυριαρχίας του μονοπωλιακού κεφαλαίου στην παραγωγή και στην αγορά και εκτοπισμό της μικρής παραγωγής και των ελευθεροεπαγγελματιών στις πόλεις και τα χωριά.

-   δραστική μείωση των κοινωνικών δαπανών σε συνδυασμό με την ιδιωτικοποίηση και εκχώρηση στο μεγάλο κεφάλαιο βασικών κοινωνικών τομέων για κερδοφορία, όπως η παιδεία, η υγεία και η πρόνοια.

-   εκσυγχρονισμό του κράτους για να γίνει πιο αποτελεσματικό προς όφελος της πλουτοκρατίας και του καπιταλιστικού συστήματος.

-   γενίκευση των ιδιωτικοποιήσεων, «απελευθέρωση» της αγοράς τομέων στρατηγικής σημασίας.

Σήμερα, είναι μεγαλύτερη ανάγκη από ποτέ, να ανέβει ο πήχης των διεκδικήσεων των εργαζομένων, για να μην πληρώσει την κρίση ο λαός, να μην χρεοκοπήσει ο λαός αλλά η πλουτοκρατία.

                                           Γι’ αυτό απαιτούμε:

  • Συνολική απόρριψη της νέας διοικητικής δομής. Όχι στον «Καλλικράτη», στο αποκεντρωμένο-διαφοροποιημένο σχολείο της αγοράς. Έξω οι επιχειρήσεις και οι χορηγοί από τα σχολεία. Καμία συγχώνευση-καμία κατάργηση σχολικής μονάδας. Καμία τάξη πάνω από 20 μαθητές. Σύγχρονο πρόγραμμα σχολικής στέγης υπαγμένο στις σύγχρονες ανάγκες,  κατάργηση των ΣΔΙΤ.
  •  
  • Έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό για όλες τις ανάγκες των σχολείων! Μηδενικό ΦΠΑ στους λογαριασμούς και τις δαπάνες των σχολικών επιτρόπων. Αποκλειστικά δωρεάν πετρέλαιο, ρεύμα, νερό, τηλέφωνο στα σχολεία.
  • Στα ολοήμερα τμήματα να εξασφαλιστούν:1) Πλήρης σίτιση όλων των μαθητών στο σχολείο, με μαγειρεία και τραπεζαρία, 2)Χώροι κατάλληλοι για την ξεκούραση και το παιχνίδι των μαθητών, 3)15 μαθητές/τμήμα κι ένας δάσκαλος να τα βοηθά στην προετοιμασία της μελέτης για την επόμενη μέρα, 4) Όλα τα βασικά μαθήματα στις πρώτες διδακτικές ώρες.
  • Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των γονιών για λειτουργίες της εκπαίδευσης.
  • Προσλήψεις καθαριστριών στο σχολείο σε μόνιμες οργανικές θέσεις, πληρωμή των δεδουλευμένων τους
  • Μέσα Μαζικής Μεταφοράς δωρεάν για τις πρωινές ώρες, για μαθητές / σπουδαστές / ανέργους. Καμιά αύξηση στα εισιτήρια. Κίνημα οργανωμένης λαϊκής ανυπακοής στις αυξήσεις και άρνησης πληρωμών!
  • Κάτω τα χέρια από τα Ασφαλιστικά Ταμεία, τις συντάξεις, τους μισθούς, τα Σχολεία και τα Νοσοκομεία. Τα παιδιά των ανέργων να έχουν δωρεάν πρόσβαση σε νοσοκομεία,  πρωτοβάθμια περίθαλψη, δωρεάν φαρμακευτική κάλυψη , εμβολιασμό και  ιατρικές εργαστηριακές εξετάσεις.
  • Κάτω τα χέρια από τις Συλλογικές Συμβάσεις. Απορρίπτουμε τους μισθούς πείνας, την ελαστική, μερική και ανασφάλιστη εργασία. 
  • Σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους. Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών από το Υπουργείο Παιδείας με μόνη προϋπόθεση το πτυχίο. Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής απασχόλησης. Κατάργηση του ΑΣΕΠ. Μονιμοποίηση τώρα όλων των συμβασιούχων στην εκπαίδευση χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
  • Δημόσια κοινωνική καθολική ασφάλιση
  • Να γίνουν δεκτά στη δύναμη των σταθμών όλα τα παιδιά των οικογενειών που έχουν κάνει αίτηση, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Να γίνουν προσλήψεις προσωπικού με σταθερή και μόνιμη δουλειά. Να δημιουργηθούν και νέοι σταθμοί.
  • Να καταργηθεί κάθε πληρωμή από τους γονείς και να χρηματοδοτηθούν οι βρεφονηπιακοί και παιδικοί σταθμοί από τον κρατικό προϋπολογισμό.
  • Κατάργηση όλων των βάρβαρων μέτρων και του Προεδρικού Διατάγματος, που νομιμοποιούν την εργασία από τα 15 έτη, ανοίγοντας το δρόμο για ένα σύγχρονο παιδικό δουλεμπόριο.
  • Για την προστασία της μητρότητας: Μειωμένα ωράρια στις εργαζόμενες μητέρες με πλήρης αποδοχές και ασφαλιστικά δικαιώματα μέχρι τα παιδιά να τελειώσουν το Δημοτικό. Να αυξηθούν οι γονικές άδειες σε περιπτώσεις ασθένειας του παιδιού και για την εκπαιδευτική παρακολούθησή του.
  • Μόρφωση για όλους, δουλειά, Υγεία, την κρίση να πληρώσει η πλουτοκρατία. Η υψηλή κερδοφορία τους, οι τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις και οι φοροαπαλλαγές δημιούργησαν το κρατικό χρέος. Αυτοί να πληρώσουν και όχι ο λαός. Να επανέλθει η φορολογία για το μεγάλο κεφάλαιο από το 20% στο 45% που ίσχυε παλιότερα. 

Πλούτος και γνώση υπάρχουν για να μπορούν όλα τα παιδιά να μορφώνονται ολόπλευρα και οι νέοι να δουλεύουν σε αυτό που έχουν σπουδάσει.

 Ολόπλευρη μόρφωση για όλα τα παιδιά . Όχι στους ταξικούς φραγμούς και το εμπόριο της γνώσης. Όχι στην υποκατάσταση της εκπαίδευσης από την κατάρτιση . ΚΑΜΙΑ επιχειρηματική δράση στην εκπαίδευση.

  • Δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή για όλα τα παιδιάμε ενιαίο διαπαιδαγωγητικό πρόγραμμα προσαρμοσμένο στις ανάγκες της ηλικίας και κατάλληλα σχεδιασμένους χώρους, στελεχωμένους με το απαραίτητο προσωπικό για την ημερήσια λειτουργία τους (επιστημονικό, παιδαγωγικό, βοηθητικό). Όχι στη σχολειοποίηση του Νηπιαγωγείου. Κάλυψη των οξυμμένων αναγκών για την  στέγασης τους  σε σύγχρονα κτήρια.
  • Βασική-γενική μόρφωση για όλα τα παιδιά έως τα 18 χρόνια,που ο άνθρωπος ενηλικιώνεται ψυχικά, πνευματικά, κοινωνικά και βιολογικά, μέσα από ενιαίο δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο.
  • Σχολείο που το παιδί θα μορφώνεται και θα διαπαιδαγωγείται ώστε  να διαμορφώνεται σε πολύπλευρη και ισορροπημένη κοινωνική προσωπικότητα, χωρίς να χρειάζεται κανένα φροντιστήριο μέσα ή έξω από αυτό, εξασφαλίζοντας όλες τις προϋποθέσεις για να ζήσουν τις χαρές της ηλικίας τους.
  • Ριζική αλλαγή στα αναλυτικά προγράμματα και βιβλίαώστε το σχολείο να δημιουργεί κριτήριο αλήθειας και επιστημονική αντίληψη για την πραγματικότητα, με νέα βιβλία, επικεντρωμένα στα πιο σταθερά και ουσιαστικά στοιχεία της γνώσης, στις αρχές και τους νόμους που διέπουν τη φύση και την κοινωνία.
  • Κατάργηση του διπλού σχολικού δικτύου(Γενική-Επαγγελματική Εκπαίδευση) Καθιέρωση συστήματος δημόσιων και δωρεάν επαγγελματικών σχολών, που μετά την ολοκλήρωση του δωδεκάχρονου σχολείου θα παρέχουν ουσιαστική ειδίκευση και επάρκεια για την πλήρη άσκηση επαγγέλματος, χωρίς να χρειάζεται οποιαδήποτε άλλη πιστοποίηση ή «κατάρτιση».
  • Αναδιοργάνωση, ενίσχυση και βελτίωση όλου του συστήματος της νυχτερινής εκπαίδευσηςώστε η διάρκεια φοίτησης στα νυχτερινά σχολεία να είναι ίση με των πρωινών, για να αποτελεί ουσιαστική και ισότιμη διέξοδο για τους εργαζόμενους που εμποδίζονται να ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή τους.
  • Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, με ισότιμα ιδρύματα που θα κατοχυρώνουν τα επιστημονικά αντικείμενα, την ενότητα των προγραμμάτων σπουδών και της χρονικής τους διάρκειας, την επιστημονική και επαγγελματική ειδίκευση. 
  • Ειδική Αγωγήοργανικό στοιχείο της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, επιστημονικά αναβαθμισμένη, σε αντίθεση με την πολιτική της λεγόμενης ένταξης, της «φιλανθρωπίας»
  • Εγγραφή στο δημόσιο σχολείο όλων των παιδιών των μεταναστών, ανεξάρτητα από έγγραφα νομιμοποίησης. Διδασκαλία της μητρικής τους γλώσσας, ιστορίας και του πολιτισμού της χώρας προέλευσής τους, ενταγμένη οργανικά στο ενιαίο αναλυτικό πρόγραμμα.

Πρόγραμμα δράσης

Όλοι στο συλλαλητήριο στις 10 Φλεβάρη και στην απεργία στις 23 Φλεβάρη, με τις ταξικές δυνάμεις του ΠΑΜΕ.

Συνεδριάσεις όλων των Συλλόγων γονέων κα Κηδεμόνων και καταδικαστικές αποφάσεις της αντιλαϊκής προοπτικής.

Συγκεντρώσεις-παραστάσεις στους Δήμους και τιςΠεριφέρειες, στα γραφεία και περιφερειακές διευθύνσεις εκπαίδευσής με αιτήματα αιχμή:

  • Εδώ και τώρα χρήματα για τις σχολικές επιτροπές-ούτε δεκάρα από την τσέπη των γονιών
  • Καμιά κατάργηση-συγχώνευση σχολικών μονάδων.
  • Απόρριψη της νέας Διοικητικής δομής στο σχολείο

8 Μάρτη μέρα πανελλαδικής δράσης για τα ζητήματα της εκπαίδευσης. Συλλαλητήρια, συσκέψεις, παραστάσεις συνδικάτων και φορέων   

Βασική Κατηγορία: 

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα