Βρετανία: Επιδείνωση της ακραίας παιδικής φτώχειας δείχνουν τα στοιχεία
Η ακραία παιδική φτώχεια επιδεινώνεται στη Βρετανία, με πολλά σχολεία να αναγκάζονται να καλύψουν τα κενά που αφήνουν οι περικοπές στους προϋπολογισμούς των τοπικών συμβουλίων και των κοινωνικών υπηρεσιών, σύμφωνα με διευθυντές σχολείων της χώρας, που μετέχουν σε διάσκεψη της Εθνικής Ένωσης Παιδείας (NEU), η οποία διεξάγεται κατά τη διάρκεια του Καθολικού Πάσχα στο Μπράιτον.
Κάποιοι από τους πιο φτωχούς μαθητές δείχνουν τώρα πιο αδύνατοι και χλωμοί, σημείωσαν ορισμένοι επικεφαλής σχολείων διαφόρων περιοχών της Αγγλίας και της Ουαλίας σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν κατά την ετήσια σύνοδό τους. «Τα παιδιά μου είναι χλωμά, η κατάσταση των δοντιών τους είναι κακή, έχουν αδυνατίσει τα μαλλιά τους και είναι πιο αδύνατα», δήλωσε ένας από αυτούς.
Επικεφαλής σχολείων σε υποβαθμισμένες περιοχές της Αγγλίας, της Ουαλίας και της Βόρειας Ιρλανδίας σημείωσαν μάλιστα ότι αναγκάζονται να προσφέρουν βασικές υπηρεσίες, όπως το πλύσιμο των σχολικών ποδιών για μαθητές που προέρχονται από φτωχές οικογένειες, όπως και να πληρώνουν ακόμη και για την παροχή οικονομικών και άλλων συμβουλευτικών υπηρεσιών για τους γονείς.
Οι Δευτέρες είναι συνήθως οι χειρότερες μέρες, τόνισαν, καθώς τα παιδιά επιστρέφουν στο σχολείο πεινασμένα και κουρασμένα έπειτα από ένα Σαββατοκύριακο με λίγο φαγητό.
Στη συνέντευξη αυτή εξάλλου όλοι οι διευθυντές σχολείων δήλωσαν ότι η κατάσταση επιδεινώνεται καθώς εξαφανίζονται οι υπηρεσίες παροχής κοινωνικής και ψυχολογικής υποστήριξης.
Αποκαλυπτικά στοιχεία
Οι εκπαιδευτικοί αυτοί έκαναν τις δηλώσεις αυτές μετά τη δημοσίευση χθες των αποτελεσμάτων έρευνας που έκανε η NEU μαζί με την «Ομάδα Δράσης κατά της Παιδικής Φτώχειας» (Child Poverty Action Group) και έφερε στο φως την πραγματικότητα, 4,1 εκατομμύρια παιδιών που ζουν σε συνθήκες φτώχειας.
Το 60% από τους 900 εκπαιδευτικούς που ρωτήθηκαν σε αυτή απάντησε ότι η παιδική φτώχεια στα σχολεία επιδεινώθηκε από το 2015 και μάλιστα ένας στους τρεις δήλωσε ότι επιδεινώθηκε σημαντικά.
Από την έρευνα αυτή διαπιστώθηκε ότι τα σχολεία αναλαμβάνουν όλο και μεγαλύτερο ρόλο για να καλύψουν τα κενά που δημιουργεί η φτώχεια, με σχεδόν τους μισούς από τους ερωτηθέντες να δηλώνουν ότι το σχολείο τους προσφέρει μία ή πολλές υπηρεσίες για την αντιμετώπιση της φτώχειας, όπως είναι η παροχή μιας τράπεζας τροφίμων, μιας τράπεζας ρούχων ακόμη και έκτακτων δανείων σε οικογένειες.
Σε ποσοστό μεγαλύτερο από τα τέσσερα πέμπτα οι δάσκαλοι που ρωτήθηκαν στην έρευνα απάντησαν ότι βλέπουν ενδείξεις της πείνας κάποιων παιδιών κατά τη διάρκεια της ημέρας και περίπου το ίδιο ποσοστό δήλωσε ότι μαθητές τους παρουσιάζουν συμπτώματα που φανερώνουν κακή κατάσταση της υγείας τους.
(Πηγές BBC, «Guardian», «Independent»)