ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ : Η «καινοτομία» ως μοχλός ... εξαγοράς των εκπαιδευτικών
Αρνητικά πρότυπα χαρακτήρισε τους εκπαιδευτικούς που διαμαρτύρονται και διεκδικούν η υπουργός Παιδείας!
Ο «νέος» εκπαιδευτικός που επιδιώκει να διαμορφώσει το υπουργείο Παιδείας αποκαλύφθηκε στην εκδήλωση βράβευσης εκπαιδευτικών για «καινοτομία» των έργων τους, το Σάββατο. Το «πρότυπο» του εκπαιδευτικού θα δουλεύει με οικονομικό κίνητρο, ακολουθώντας τους «κανόνες» του «νέου» σχολείου της αγοράς, ενώ θα πρέπει να υποτάσσεται και να μη διεκδικεί τα δικαιώματά του.
Ολα αυτά προέκυψαν ανάγλυφα στην εκδήλωση, η οποία «διακόπηκε» από διαμαρτυρίες ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, για τις ελαστικές σχέσεις. Αρχισαν να φωνάζουν συνθήματα και ύψωσαν ένα πανό, ενώ άνδρας της ασφάλειας της υπουργού τους ...προέτρεψε να το κατεβάσουν. Μετά από μικροσυμπλοκές, αποκαλύφθηκε ότι οπλοφορούσε. Η υπουργός, Αννα Διαμαντοπούλου, μετά από λίγη ώρα ανέβηκε στο βήμα, ενώ τα συνθήματα συνεχίζονταν, και ξεκίνησε «ατάραχη» την ομιλία της. Τα «πρότυπα» των εκπαιδευτικών, είπε, βρίσκονται «εδώ», δείχνοντας τους βραβευμένους, «και όχι εδώ», δείχνοντας τους διαμαρτυρόμενους! Η προκλητική αυτή δήλωση της υπουργού, προφανώς, δεν αφορούσε μόνο τους συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς που διαμαρτύρονταν, αλλά αποτύπωσε την πολιτική αντίληψη της κυβέρνησης: «Πρότυπα» είναι όσοι ακολουθούν τις «ανάγκες» της αγοράς, οι υπόλοιποι που διαμαρτύρονται είναι καταδικαστέοι!
Σε δηλώσεις της η υπουργός υποστήριξε ότι πρέπει «να αναδεικνύεται η καινοτομία, να δημιουργούνται πρότυπα, να μην ισοπεδώνονται όλοι», καλλιεργώντας το γνωστό ιδεολόγημα του συστήματος περί «άξιων» που πρέπει να αμείβονται και «ανάξιων» που μένουν πίσω. Υπενθυμίζουμε ότι η Αννα Διαμαντοπούλου έχει συνδέσει ξεκάθαρα το μισθό του εκπαιδευτικού με την παραγωγικότητα, σε παλιότερη συνέντευξή της, αποκαλύπτοντας τους σχεδιασμούς του υπουργείου, μέσω της βράβευσης «καινοτόμων» εκπαιδευτικών: «Στις 13 Μαρτίου (σ.σ. μέρα της εκδήλωσης) θα παρουσιάσουμε τους καινοτόμους εκπαιδευτικούς», «σε πρώτη φάση, λοιπόν, θα τους αναδείξουμε σε όλα τα σχολεία, μέσω του Διαδικτύου, με το όνομα, τη φωτογραφία τους και τη δουλειά τους. Από του χρόνου θα προχωρήσουμε και στην υλική ανταμοιβή τους».