Α.Σ.Ε. στην ΕΛΜΕ Ζακύνθου: Για τα κενά και τα πλεονάσματα

26/02/2018 - 18:53

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ ΖΑΚΥΝΘΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ (22/02/2018)

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Στις 22/02 πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ για τον υπολογισμό οργανικών κενών και πλεονασμάτων για τα σχολεία της ΔΔΕ Ζακύνθου, με εξαίρεση το Μουσικό Σχολείο και το ΕΕΕΕΚ, καθώς για αυτά τα σχολεία ο προσδιορισμός κενών και πλεονασμάτων δεν πραγματοποιείται από τα ΠΥΣΔΕ.

Η συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε με βάση την 27069/E2/15-02-2018 εγκύκλιο του ΥΠΠΑΙΘ. Υπενθυμίζουμε ότι κατά την εγκύκλιο αυτή ζητιέται η γνώμη του ΠΥΣΔΕ, όπως άλλωστε είχε συμβεί και το προηγούμενο σχολικό έτος. Επιπλέον:

Α) με το ισχύον νομικό πλαίσιο, προβλέπεται συγκρότηση τμημάτων με 27 μαθητές και δυνατότητα προσαύξησης ως 10%.

Β) παραμένει η κατάργηση της μείωσης ωραρίου για τους υπευθύνους εργαστηρίων Φ.Ε και Η/Υ.

Γ) διατηρείται η αύξηση ωραρίου που επιβλήθηκε από προηγούμενη κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ.

Θέση της ΑΣΕ, η οποία κατατέθηκε στο ΠΥΣΔΕ, είναι ότι ο υπολογισμός των οργανικών κενών πρέπει να γίνει με βάση τις ανάγκες των μαθητών και την πάγια απαίτηση του κλάδου. Πιο συγκεκριμένα:

  1. 20 μαθητές στα τμήματα Γυμνασίου και Γενικής Παιδείας του Λυκείου-15 μαθητές στους προσανατολισμούς- 10 μαθητές στα εργαστήρια του ΕΠΑΛ

  2. Να δοθούν όλα τα διευθυντικά κενά οργανικά

  3. Να δοθεί κάθε θέση που μένει κενή λόγω μετάθεσης ή συνταξιοδότησης

 

Οι προτάσεις αυτές, που θα αύξαναν τον αριθμό των τμημάτων, απορρίφθηκαν από την πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ. Πιο συγκεκριμένα, για τα τμήματα Γυμνασίων και Γενικής Παιδείας των Λυκείων, διαμορφώθηκε ο εξής πίνακας:

Α/Α

Σχολείο

Γνωμοδότηση ΠΥΣΔΕ κατά τάξη (Α, Β, Γ, Δ)

Πρόταση ΑΣΕ

1

1ο Γυμνάσιο

4-4-4

5-5-5

2

1ο ΓΕ.Λ.

4-5-5

5-6-6

3

2ο Γυμνάσιο

4-4-3/4

5-5-4/5

4

3ο Γυμνάσιο

3-3-3

4-3-3

5

Γ/σιο Βανάτου

3-2-3

4-3-3

6

Γ/σιο Λιθακιάς

4-3-3

5-4-4

7

Γ/σιο Μαχαιράδου

2-2-2

3-3-3

8

Γ/σιο Κατασταρίου

3-3-3

4-3-4

9

ΓΕ.Λ. Κατασταρίου

3-3-3

3-3-4

10

2ο ΓΕ.Λ.

6-6-6

8-8-7

11

Γ/σιο Βολιμών

1-1-1

1-1-1

12

Λ.Τ. Βολιμών

1-1-1

1-1-1

13

Εσπερινό Γ/σιο

1-1-1

1-1-1

14

Εσπερινό Λύκειο

2-1-1-2

2-1-1-2

15

ΕΠΑ.Λ.

3-5-5

4-7-5

 

ΣΥΝΟΛΟ ΤΜΗΜΑΤΩΝ

44-44-45-2= 135

55-54-53-2 =164

 

Προς ενημέρωση των συναδέλφων, παραθέτουμε και την πρόταση μας για το Μουσικό Σχολείο, για το οποίο, όπως αναφέρθηκε, ακολουθείται διαφορετική διαδικασία, εκτός ΠΥΣΔΕ:

Α/Α

Σχολείο

Πρόταση που κατατέθηκε από το σχολείο

Πρόταση ΑΣΕ

1

Μουσικό Γυμνάσιο

1-2-2

2-2-2

2

Μουσικό Λύκειο

1-2-1

1-2-1

 

ΣΥΝΟΛΟ ΤΜΗΜΑΤΩΝ

2-4-3= 9

3-4-3= 10

Σημειώνουμε ότι ο πίνακας -όσον αφορά τα Λύκεια- αποτυπώνει ΜΟΝΟ τον αριθμό τμημάτων Γενικής Παιδείας.

Υπενθυμίζουμε ότι:

  1. τα προηγούμενα χρόνια συνταξιοδοτήθηκαν πάνω από 30.000 εκπαιδευτικοί σε Α/θμια και Β/θμια και έγιναν μηδαμινοί διορισμοί μονίμων.

  2. Το Υπουργείο και φέτος συνέχισε τη γνωστή «παράδοση» της αδιοριστίας και της πρόσληψης αναπληρωτών με το σταγονόμετρο. Ακόμα τώρα να υπάρχουν κενά στα σχολεία της χώρας και του νησιού. Είναι χαρακτηριστικό στο Μουσικό Σχολείο τα κενά σε μουσικές ειδικότητες ξεπερνούν τις 100 ώρες εβδομαδιαίως!

  3. Στη ΔΔΕ Ζακύνθου εργάζονται φέτος πάνω από 75 συμβασιούχοι (σχεδόν το 25% των εκπ/κών) οι οποίοι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, ακόμα και με τον κουτσουρεμένο, με βάση τη νομοθεσία. αριθμό τμημάτων.

 

Ο αιρετός της ΑΣΕ, τόνισε ότι, ο τρόπος υπολογισμού κενών-πλεονασμάτων τοπικά και πανελλαδικά, ελαχιστοποιεί τις μεταθέσεις προς και από τη Ζάκυνθο, ενώ τα πλεονάσματα δε συνεπάγονται καμία διευκόλυνση για τους συναδέλφους που επιθυμούν μετάθεση, διοτι προϋπόθεσή της αποτελεί το να είναι ελλειμματική η περιοχή μετάθεσης. Δεν παίζει κανένα ρόλο το εάν είναι ελλειμματική ή πλεονασματική η περιοχή από την οποία ο συνάδελφος προέρχεται.

Στη Ζάκυνθο καταγράφηκαν, σύμφωνα με τη γνώμη της πλειοψηφίας του ΠΥΣΔΕ, 73 πλεονάσματα και 26 κενά (βλ. πίνακα).

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι.

Οι αλλαγές στην εκπαίδευση που έχουν πραγματοποιηθεί και σχεδιάζονται για το επόμενο χρονικό διάστημα, στρέφονται ενάντια στις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και τα δικαιώματα του κλάδου συνολικά. Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από την ψήφιση του Πολυνομοσχεδίου από ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ-ΝΔ-Ένωση Κεντρώων, που στρώνει το δρόμο για αύξηση διδακτικού ωραρίου και ορίζει τις προϋποθέσεις συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων. Στην ίδια αντιλαϊκή κατεύθυνση κινείται και ο σχεδιασμός του Υπουργείου αναφορικά με τη μοριοδότηση των σχολείων. Στόχος είναι το χτύπημα των δυσπρόσιτων σχολείων και φυσικά η σταδιακή κατάργησή τους, με αποτέλεσμα ακόμα περισσότερες μετακινήσεις μονίμων για συμπλήρωση ωραρίου και περισσότερες απολύσεις συμβασιούχων. Η προτεινόμενη μοριοδότηση χτυπά και τα ΕΠΑΛ, αφού για το σχηματισμό τμημάτων ειδικότητας απαιτείται μεγαλύτερος αριθμός μαθητών.

Στο ΠΥΣΔΕ κάναμε και θα κάνουμε αυτό που εκτιμούμε ότι ανταποκρίνεται στα συλλογικά συμφέροντα των εκπαιδευτικών-γονιών-μαθητών. Ξεκαθαρίζουμε, ωστόσο, ότι καμία λύση δε θα έρθει από όργανα διοίκησης ή, γενικότερα, «από τους πάνω», αν δεν οργανωθεί και δράση η κοινωνική συμμαχία με στόχο την εξυπηρέτηση των αναγκών των μαθητών και των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

 

Πρέπει να γίνει καθήκον από κοινού εκπαιδευτικών-γονέων-μαθητών:

  1. Κανένα τμήμα με πάνω από 20 μαθητές / 15 στην κατεύθυνση / 10 στα εργαστήρια

  2. ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ άμεσος διορισμός ΟΛΩΝ των αναπληρωτών χωρίς προϋποθέσεις, ώστε να καλυφθούν πλήρως τα κενά, με βάση τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών.

  3. Όλοι οι εκπαιδευτικοί με πραγματική οργανική.

  4. Επαναφορά του τριώρου για τους υπευθύνους φυσικών επιστημών και πληροφορικής

  5. Επαναφορά του προηγούμενου καθεστώτος ωραρίου

 

ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ ΠΥΣΔΕ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΝΑ-ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ (ΠΙΝΑΚΑΣ Γ΄)


Κλάδος

Πλεονάσματα/Κενά

ΠΕ 01

6 πλεονάσματα

ΠΕ 02

5 κενά

ΠΕ 03

4 κενά

ΠΕ 04.01

9 πλεονάσματα

ΠΕ 04.02

3 κενά

ΠΕ 04.04

5 κενά

ΠΕ 04.05

3 κενά

ΠΕ 05

15 πλεονάσματα

ΠΕ 06

3 πλεονάσματα

ΠΕ 07

4 πλεονάσματα

ΠΕ 09

1 κενό

ΠΕ 11

20 πλεονάσματα

ΠΕ 12. 04 (*)

1 κενό

ΠΕ 15

1 κενό

ΠΕ 17.02 (*)

1 κενό

ΠΕ 18.04

1 κενό

ΠΕ 18.10

1 κενό

ΠΕ 19-20

16 πλεονάσματα


 

(*) Τα κενά στους κλάδους αυτούς διαμορφώθηκαν κυρίως με βάση τα στοιχεία του ΕΠΑ.Λ. Ζακύνθου.

 

Για τα οργανικά κενά και τους διορισμούς: το τελευταίο διάστημα το κύμα αγανάκτησης πανελλαδικά έχει φτάσει σε σημείο τέτοιο ώστε ακόμα και ψευτοδιαχωρισμοί μεταξύ των συμβασιούχων, που συνειδητά καλλιεργούσαν οι κυβερνήσεις και ο κυβερνητικός συνδικαλισμός, τείνουν να ξεπεραστούν. Η νέα «καραμέλα» των δυνάμεων του κυβερνητικού συνδικαλισμού είναι το «διορισμοί σε οργανικές θέσεις ανά ειδικότητα και όχι ανά σχολική μονάδα». Μια τέτοια θέση, οδηγεί σε ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία (εργαζόμενοι-λάστιχο) αφού η συμπλήρωση ωραρίου θα μπορεί να γίνεται ακόμα και εκτός ΔΔΕ οργανικής θέσης, όπως άλλωστε προβλέπει και η κείμενη νομοθεσία και επιπλέον οδηγεί σε απόλυση χιλιάδες συμβασιούχους

 

Οι συνδικαλιστικές δυνάμεις που καταθέτουν τέτοιες προτάσεις αναλαμβάνουν τεράστια ευθύνη, καθώς

Α) οδηγούν σε απολύσεις αναπληρωτών και καλλιεργούν μεταξύ τους τη διάσπαση όταν υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχουν θέσεις για διορισμό όλων των αναπληρωτών. Είναι υποκρισία τη στιγμή που 25.000 συμβασιούχοι δουλεύουν τα τελευταία χρόνια καλύπτοντας πάνω από 30.000 συνταξιοδοτήσεις, (και μάλιστα σε τμήματα με 27 μαθητές και άνω) να υπάρχουν συνδικαλιστικές παρατάξεις που θεωρούν ότι δεν πρέπει να μονιμοποιηθούν όλοι οι συμβασιούχοι στην εκπαίδευση.

Β) παίζουν το παιχνίδι των κυβερνήσεων που διαχρονικό στόχο έχουν την παράταση της αδιοριστίας.

Γ) και μέσα στο ΔΣ της ΕΛΜΕΖ κάνουν ό, τι περνά από το χέρι τους για να μην προχωρήσουν οι κινητοποιήσεις της Πανελλαδικής εβδομάδας δράσης ενάντια στην αδιοριστία, θεωρώντας υπερβολικά ακόμα και τα αιτήματα για επίδομα στέγασης, θέρμανσης, έκδοση πάσο για τις μετακινήσεις, δωρεάν σίτιση!

 

Ζάκυνθος 25/02/2018

Φώτης Προβής αιρετός – Παναγιώτης Σπίνος αναπληρωματικός αιρετός

εκλεγμένοι με την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών, το ψηφοδέλτιο που στηρίζει το ΠΑΜΕ

Βασική Κατηγορία: 

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα