Αιρετοί της Α.Σ.Ε στο ΠΥΣΠΕ Λέσβου:Πρόταση-ενημέρωση για τα λειτουργικά κενά
ΠΡΟΤΑΣΗ – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΥΣΠΕ ΛΕΣΒΟΥ (2/7 και 4/7 2108) ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ (2018 – 2019) ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΟΥΣ (τακτικό – αναπληρωτή)ΤΗΣ ΑΣΕ ( το ψηφοδέλτιο που στηρίζει το ΠΑΜΕ).
Συναδέλφισσες - συνάδελφοι :
Η κυβέρνηση ακολουθώντας τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. του ΣΕΒ και του ΟΟΣΑ και συνεχίζοντας στη ρότα των προηγούμενων κυβερνήσεων βάζει ως προτεραιότητά της την πιστή εφαρμογή όλων των αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων των τελευταίων ετών συμπληρωμένες και θωρακισμένες με σωρεία νομοθετικών ρυθμίσεων που στόχο έχουν τον οικονομικό και παιδαγωγικό στραγγαλισμό της Εκπ/σης καθώς και το τσάκισμα των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών σε γενική και ειδική αγωγή.
Με εντολή της Δ/νσης Π.Ε. και τη συγκατάθεση της Τριμελούς Επιτροπής, μετακινήθηκαν μαθητές όλο το προηγούμενο διάστημα σε σχολεία – νηπιαγωγεία εκτός των γεωγραφικών ορίων όπου ανήκουν για να γίνει η κατανομή τους στην Α’ τάξη.
Στον 21ο αιώνα τα παιδιά θα έπρεπε να έχουν άμεση και ανεμπόδιστη πρόσβαση στο σχολείο. Είναι αντιπαιδαγωγική η απόφαση που καταδικάζει μαθητές σε μετακινήσεις έξω από τα όρια της γειτονιάς τους του γεωγραφικού και κοινωνικού περίγυρου που έχουν μεγαλώσει για να έχουν πρόσβαση στη μάθηση.
Το παραπάνω είναι ένα ακόμα σύμπτωμα της κυβερνητικής πολιτικής και του Υπουργείου που «τακτοποιεί» τις εκπαιδευτικές ανάγκες σύμφωνα με το στόχο που έχει θέσει για καλύτερη διαχείριση λειτουργίας των σχολικών μονάδων, χωρίς να προχωρά στη δημιουργία του απαραίτητου αριθμού τμημάτων. (π.χ. στο 9ο Δημ. σχολείο η Α’ τάξη έχει 24 παιδιά!!!)
Είναι η μέθοδος που ακολουθεί το Υπουργείο, για να ελαχιστοποιήσει το κόστος στις προσλήψεις εκπαιδευτικών, αλλά και να απαλλάξει το κράτος από την αυτονόητη υποχρέωσή του για ανέγερση των απαιτούμενων κτιριακών εγκαταστάσεων για τη στέγαση των μαθητών.
Έτσι μεθοδεύεται η αποδόμηση, επί της ουσίας, της δημόσιας εκπαίδευσης, παρά την κυβερνητική προπαγάνδα για τις «δήθεν» Δομές Στήριξης του εκπαιδευτικού έργου που στοχεύουν τάχα στη βελτίωση του δημόσιου σχολείου…
Η πλειοψηφία του ΠΥΣΠΕ Λέσβου υλοποίησε στο ακέραιο αυτή την πολιτική. ( 25άρια τμήματα, υπεραριθμίες με όλα τα επακόλουθά τους για τους μόνιμους Εκπ/κούς και τους μαθητές, τσάκισμα των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών με ειδικές ανάγκες και τις οικογένειές τους, λυσσαλέος εκτοπισμός στον Καιάδα της ανεργίας των συναδέλφων "μόνιμων αναπληρωτών’’ της Ε.Α. και των ειδικοτήτων μουσικών - θεατρολόγων κτλ, καλλιέργεια κλίματος αντιπαράθεσης Εκπ/κών Γενικής - Ειδικής Αγωγής - ειδικοτήτων )
Να σημειώσουμε ότι η καλλιέργεια αυτού του κλίματος μεταξύ Εκπ/κών Γενικής και Εκπ/κών ειδικοτήτων αποτέλεσε και στις δύο συνεδριάσεις(2/7/και 4/7) ως σημείο τριβής κι ασάφειας της πλειοψηφίας του ΠΥΣΠΕ ( προέδρου και των δύο διορισμένων μελών που επιτακτικά κι επανειλημμένα ζητήθηκε η αποσαφήνισή του) αφού το αποτέλεσμα της απόφασής τους θα στείλει πάρα πολλούς Εκπ/κούς υπεράριθμους μακριά απ’ τις οικογένειές τους. Κανείς όμως απ’ την πλειοψηφία του ΠΥΣΠΕ δεν διαφώνησε στις κατευθύνσεις των αποφάσεών τους δικαιολογώντας τες όχι ως αποτέλεσμα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που εφαρμόζεται, αλλά στην υπογεννητικότητα ή στο μη μοίρασμα των ωρών των ειδικοτήτων σε Εκπ/κούς της Γενικής που θα το επιθυμούσαν.
Ενδεικτικό είναι ότι στην πόλη της Μυτιλήνης και στα γύρω από αυτή χωριά ''περισσεύουν'' 26 Εκπ/κοί δάσκαλοι, υπεράριθμοι που θα αναγκαστούν να μετακινηθούν πολύ πέρα απ' την Καλλονή!
Ως αιρετοί ( τακτικός – αναπληρωτής)που εκλέγονται με τα ψηφοδέλτια που στηρίζει το ΠΑΜΕ, καταθέτουμε πρόταση που βρίσκεται στην αντίπερα όχθη, κι απαντά στις σύγχρονες ανάγκες των μαθητών και στην ικανοποίηση των μορφωτικών τους δικαιωμάτων.
● Κανένα τμήμα Νηπ/γείου με πάνω από 15 μαθητές. Σύγχρονα κτήρια για την εγγραφή όλων των προνηπίων - νηπίων . Όπου δεν είναι εφικτό κτιριακά σε πληθωρικά (πάνω από 15 μαθητές τμήμα) να σταλεί επιπλέον Νηπ/γός. Οργάνωση και λειτουργία των Νηπ/γείων με παιδαγωγικά κριτήρια.
● Κανένα τμήμα Α΄ και Β΄ τάξης Δημοτικού με πάνω από 15 μαθητές, καθώς και 20 στις Γ΄,Δ΄, Ε΄, και Στ΄ τάξεις.
● Υπεύθυνος σε κάθε Ολοήμερο Σχολείο, κανένας αριθμητικός περιορισμός στη δημιουργία - λειτουργία τμημάτων.
● Ίδρυση Τμημάτων Ένταξης σε όλα τα 6/θέσια σχολεία. Δύο τμήματα ένταξης σε 12/θέσια σχολεία. Κάλυψη όλων των αναγκών σε Παράλληλα στήριξη και των Τμημάτων Ένταξης αποκλειστικά από ειδικευμένο Εκπ/κό προσωπικό. Ένας Εκπ/κός για κάθε Παράλληλη Στήριξη.
● Κάλυψη όλων των μορφωτικών αναγκών που δεν καλύπτονται απ’ την παραπάνω πρόταση, σε Γενική και Ειδική Αγωγή μετά από πρόταση των Συλλόγων Διδασκόντων του κάθε σχολείου.
● Καμιά απόσπαση ή συμπλήρωση ωραρίου (ή από υπεραριθμία) εκπαιδευτικών Γενικής στην Ειδική αγωγή. Πρόσληψη Εκπ/κών ειδικοτήτων και πλήρη κι αποκλειστική κάλυψη των αναγκών με τις αντίστοιχες ειδικότητες. (μουσικοί – θεατρολόγοι κτλ)
● Κανείς υπεράριθμος Εκπ/κός, καμιά μετακίνηση Εκπ/κού. Κανείς δεν περισσεύει!!! Να καλυφθούν άμεσα οι σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών!!!
● Πρόβλεψη για κάλυψη αναγκών Εκπ/κών που θα βρίσκονται σε άδεια. Η πρόβλεψη να γίνει με έδρα τη Μυτιλήνη , τη Γέρα, την Καλλονή, το Δυτικό κομμάτι του νησιού και τη Μύρινα.
● Κανένας υποβιβασμός σχολείου, αναβάθμιση των σχολείων που υποβιβάστηκαν τα προηγούμενα χρόνια.
● Όλα τα κενά που θα προκύψουν μετά την σημερινή οποιαδήποτε απόφαση του ΠΥΣΠΕ να ανακοινωθούν και να δίνονται όλα για κάλυψή τους στις επόμενες συνεδριάσεις του ΠΥΣΠΕ που αφορούν τις αποσπάσεις και την τοποθέτηση των αναπληρωτών.
Κατά τη διάρκεια των συνεδριάσεων (2/7 και 4/7), κι επειδή θίχτηκε το θέμα της λειτουργικότητας των σχολικών μονάδων με αριθμό μαθητών γύρω στους 45, προτείναμε να λειτουργήσουν ως 6/θέσια (με 6 Εκπ/κούς και με τον Δ/ντή ως 7ο) οι σχολικές μονάδες Κάπης, Κάτω Τρίτους , Μεσοτόπου, Άντισσας, Παλαιοκήπου, Ν. Κυδωνιών, Βρύσας, Μανταμάδου, Παρακοίλων, Κεραμείου, Σκουτάρου, Αγ. Δημητρίου, και Κοντιά. Ταυτόχρονα να λυθούν τα προβλήματα κτιριακών υποδομών όπου υπάρχουν για την ομαλή λειτουργία τους.
Παρόμοια τοποθετηθήκαμε και για άλλες σχολικές μονάδες ή ολοήμερα που δεν διέθεταν τον απαιτούμενο αριθμό μαθητών (π.χ. Δημ. Βατούσας από μονοθέσιο σε διθέσιο κτλ)
Οι παραπάνω προτάσεις απορρίφθηκαν απ’ την πλειοψηφία του ΠΥΣΠΕ.
Καλούμε τα ΔΣ Λέσβου και Λήμνου άμεσα να πάρουν αποφάσεις.
Μακροθανάσης Δημήτρης
Μαδυτινός Κωνσταντίνος