ΑΣΕ:Για την παράσταση διαμαρτυρίας του ΓΕΛ Μαραθώνα στη ΔΔΕ Αν. Αττικής
Δελτίο Τύπου
Για την παράσταση διαμαρτυρίας του ΓΕΛ Μαραθώνα στη ΔΔΕ Αν. Αττικής
Την Πέμπτη 1-11 εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές του Λυκείου Μαραθώνα πραγματοποίησαν μια μαζικότατη παράσταση διαμαρτυρίας στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης , για το γεγονός ότι δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, το Λύκειο Μαραθώνα αντιμετωπίζει σοβαρές ελλείψεις διδασκόντων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη λειτουργία του σχολείου και την ποιότητα της παρεχόμενης μόρφωσης. Για όλα αυτά τα ζητήματα είχε γίνει και Σχολικό Συμβούλιο ώστε να υπάρξει ενημέρωση και κοινή δράση. Σύμφωνα με την ανακοίνωση – καταγγελία της εκπαιδευτικής κοινότητας του Σχολείου:
Λείπουν 26 ώρες Μαθηματικών, 16 ώρες Βιολόγου και διδασκόντων διαφόρων ειδικοτήτων για τα projects. Μαθητής με σοβαρή και επείγουσα ανάγκη για παράλληλη στήριξη δεν την έχει. Επιπλέον το σχολείο δεν έχει καθηγητή Πληροφορικής, αλλά καλύπτεται το κενό από δύο συναδέλφους από άλλα σχολεία, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να αναλάβει κανείς υπεύθυνος εργαστηρίου. Εκτός αυτού, για την κάλυψη των κενών και σε άλλες ειδικότητες έχουν τοποθετηθεί συνάδελφοι για λίγες ώρες, οι οποίοι υπηρετούν και σε άλλα σχολεία, από δύο έως έξι(!), συνεπώς δεν μπορούν να ανατεθούν εξωδιδακτικές εργασίες, εφημερίες, να βγει μόνιμο πρόγραμμα κτλ.
Οι συνάδελφοι, οι μαθητές και οι γονείς τους επέλεξαν να διεκδικήσουν το δικαίωμα των παιδιών στη μόρφωση και όχι να περιμένουν παθητικά αν και όποτε θα κάνει κάτι η Διοίκηση. Στην κινητοποίηση συμμετείχαν γύρω στους 50 μαθητές (με πανό, συνθήματα για κάλυψη των κενών), αρκετοί συνάδελφοι, η Δ/ντρια του Λυκείου, εκπρόσωποι του Συλλόγου Γονέων του σχολείου και της Ένωσης Γονέων του Δήμου, Δημοτικός Σύμβουλος εκλεγμένος με τη Λαϊκή Συσπείρωση και μέλη του ΔΣ της Ε΄ ΕΛΜΕ.
Στα προβλήματα που τέθηκαν στον Προϊστάμενο, οι απαντήσεις που πήραμε ήταν πάνω – κάτω οι εξής:
- Δεν δεσμεύτηκε για τίποτα, δεν ήταν σε θέση να γνωρίζει ούτε πόσοι αναπληρωτές θα προσληφθούν στην επόμενη φάση, ούτε πότε θα γίνει αυτή. Όσους αναπληρωτές του στείλουν θα τους κατανείμει και έμμεσα θα καλέσει τα σχολεία να διαχειριστούν τη φτώχεια τους.
- Στην παρατήρηση ότι στην Ανατολική Αττική χάνονται 1.366 διδακτικές ώρες την εβδομάδα λόγω έλλειψης διδακτικού προσωπικού, απλά επισήμανε ότι είναι περισσότερες (1.500). Το θεωρεί δεδομένο και νίπτει τας χείρας του.
- Όταν οι μαθητές επισήμαναν ότι δεν έχουν όλοι οι γονείς την οικονομική δυνατότητα να καλύψουν το έλλειμμα με φροντιστήρια, τους πρότεινε έμμεσα περικοπή ωρών μέσα στο σχολείο, μιλώντας για τις “ομάδες που κάνουν rotating” (αρνήθηκε όμως να το δώσει εγγράφως, πετώντας το μπαλάκι στις “ομάδες”!).
- Προκλητικά επιτέθηκε στους συνδικαλιστές, καταλογίζοντάς τους ότι δεν του επιτρέπουν να εκβιάζει τους συναδέλφους αναπληρωτές - “σε στέλνω Μαραθώνα κι αν δεν σου αρέσει παραιτήσου” - όταν υπάρχουν κενά σε άλλα σχολεία. Εύστοχα του απάντησε μαθητής: “Εμείς θέλουμε να καλυφθούν τα κενά σε όλα τα σχολεία, όχι μόνο στο δικό μας”. Ενώ οι μαθητές έδωσαν δείγματα αγωνιστικής στάσης και αξιοπρέπειας, ο Διευθυντής Εκπαίδευσης με την είσοδο τους στο γραφείο του προκάλεσε τους μαθητές, λες και είχαν δώσει κάποιο δείγμα ότι επρόκειτο να προβούν σε τραμπουκισμούς! Έτσι δείχνει το φόβο της για όποιον σηκώνει το ανάστημά του και διεκδικεί τα αυτονόητα η Διοίκηση που εφαρμόζει την αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης.
Η σχολική κοινότητα (εκπαιδευτικοί – μαθητές – γονείς) σκοπεύουν να συνεχίσουν τον αγώνα τους (σχεδιάζουν την συνέχιση του αγώνα και στο επίπεδο της διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας). Εμείς θα είμαστε μαζί τους.
Τα συμπεράσματα προκύπτουν αβίαστα:
- Με κάθε τρόπο η κυβερνητική πολιτική υψώνει επιπλέον ταξικούς φραγμούς στους μαθητές των λαϊκών οικογενειών. Τα σχολεία καλούνται να λειτουργήσουν με ό,τι έχουν.
- Οι συνάδελφοι - κυρίως οι αναπληρωτές, αλλά και μόνιμοι κάποιων ειδικοτήτων - καλούνται να γίνονται λάστιχο για να μπαλώνουν τρύπες σε όσα σχολεία αποφασίζει η Δ/νση, ή το ΠΥΣΔΕ.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, το κίνημα πρέπει να δώσει απάντηση αγωνιστική, ταξική. Είναι ανάγκη να αλλάξει ο συσχετισμός δύναμης, να ξεμπερδεύουμε με δυνάμεις που απλώνουν χέρι βοηθείας σε μια πολιτική που κλείνει τμήματα, αφήνει χιλιάδες κενά στα σχολεία, τσακίζει μορφωτικά δικαιώματα. Με δυνάμεις που είναι απούσες από τους αγώνες των συναδέλφων μέχρι του σημείου να τις χαρακτηρίζουν «φωνασκίες»… Με δυνάμεις που έσπερναν και σπέρνουν αυταπάτες κάνοντας το σωματείο σκαλοπάτι να ανεβοκατεβαίνουν αντιλαϊκές κυβερνήσεις
Άμεσα να ορθώσουμε το ανάστημά μας! Καμιά αναμονή, καμία ανοχή, η συμμετοχή στις συνελεύσεις και στις κινητοποιήσεις με προσανατολισμό ρήξης μπορεί να αποκρούσει την ολομέτωπη επίθεση, να αποσπάσει κατακτήσεις.
Να ενισχύσουμε τις δυνάμεις του ταξικού κινήματος, να ενισχύσουμε τα Ψ/Δ της ΑΣΕ, να δώσουμε μια ισχυρή απάντηση σε αυτούς που λένε ότι οι εργαζόμενοι ανέχονται αυτή την κατάσταση, ότι έχουν πολύ χαμηλές απαιτήσεις. Να βάλουμε στην προμετωπίδα των αγώνων μας το σύνθημα:
Μπροστά οι δικές μας ανάγκες
Κάνουμε τη διαφορά: Εκλέγουμε αιρετούς από την ΑΣΕ σε όλα τα Υ.Σ.