Εκτός ορίων η συνδικαλιστική αθλιότητα της πλειοψηφούσας παράταξης “Εμείς” στον ΣΕΠΕ Κορυδαλλού – Αγ. Βαρβάρας
Εκτός ορίων η συνδικαλιστική αθλιότητα της πλειοψηφούσας παράταξης “Εμείς” στον ΣΕΠΕ Κορυδαλλού – Αγ. Βαρβάρας
● Παραποίησαν απροκάλυπτα την απόφαση του “ανοιχτού” Δ.Σ. του Συλλόγου για τη μη συγκρότηση των “τριμελών ομάδων”!
● Υπονομεύουν ανοιχτά την απόφαση και επιχειρούν να εκφοβίσουν τους Συλλόγους Διδασκόντων που δε θα συγκροτήσουν τις ομάδες!
Συνάδελφοι,
Στην έκτακτη Γενική Συνέλευση της 31-1-2019, που μετατράπηκε σε ανοιχτό Δ.Σ. λόγω έλλειψης απαρτίας, το βασικό θέμα που συζητήθηκε ήταν η συγκρότηση των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, όπως την ορίζει η πρόσφατη εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας. Στη συνεδρίαση αυτή η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών ήταν η μόνη που κατέθεσε στο Προεδρείο συγκεκριμένη, γραπτή πρόταση (σας την παραθέτουμε στο τέλος).
Η προφορική πρόταση του “Εμείς”, όπως και οι συνολικές τους τοποθετήσεις, παρέπεμπαν την αντίδραση του Σωματείου ...στις καλένδες, διανθισμένη με ενημερωτικές ημερίδες και προσφυγές σε νομικούς συμβούλους! Τέτοια ήταν η ...αποφασιστικότητά τους για αγώνα!
Η Αυτόνομη Κίνηση Εκπαιδευτικών, μετά έστω από ταλάντευση, στήριξε τελικά την πρόταση της Α.Σ.Ε., η οποία και πλειοψήφισε με 4-3. Αξίζει εδώ να σημειώσουμε ότι η Πρόεδρος του Συλλόγου προσπάθησε σ’ εκείνο το διάστημα να “κλείσει” την ψηφοφορία με ψήφους 3-2-2, ώστε να μην παρθεί καμιά απολύτως απόφαση! Η προσπάθειά της έπεσε στο κενό, αφού συνάντησε και την έντονη αντίδραση των 50 περίπου συναδέλφων που παρευρίσκονταν. Μετά απ’ αυτό, το μόνο που απέμενε ήταν να σταλεί στα σχολεία το κείμενο της απόφασης, από τη Γραμματέα του Συλλόγου (που ανήκει στο “Εμείς”) και να δώσουμε τη μάχη για τη μη συγκρότηση των τριμελών ομάδων.
Αντ’ αυτού συνάδελφοι, τη Δευτέρα 4-2-2019, αντί να σταλεί στα σχολεία η ανακοίνωση με την απόφαση του Συλλόγου, στάλθηκε μία γενική έκθεση ιδεών, με τίτλο “ενημερωτικό Νο 19”. Σ’ αυτό το κείμενο η απόφαση της 31-1-2019 παραποιείται βάναυσα και συγχρόνως χρησιμοποιείται έντεχνα, ώστε να αποθαρρύνει όσους συναδέλφους “τολμούν” να σηκώσουν κεφάλι απέναντι στους αντιεκπαιδευτικούς σχεδιασμούς της κυβέρνησης!
● Απαλοίφεται ετσιθελικά απ’ το κείμενο η απαίτηση για κατάργηση του Ν. 4547, δηλαδή του νόμου πάνω στον οποίο βασίζονται, όχι μόνο οι “τριμελείς ομάδες”, αλλά και όλες οι τελευταίες αντιδραστικές αλλαγές (βλ. αξιολόγηση) στο χώρο της εκπαίδευσης απ’ την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ !
Εδώ η παράταξη “Εμείς” στοιχίζεται ανερυθρίαστα πίσω τη συμβιβασμένη ηγεσία της ΔΟΕ, που αντί να σηκώσει γη και ουρανό, κατέθεσε στην κυβέρνηση ...βελτιωτικές προτάσεις κάποιων άρθρων του νόμου!!!
● Στο ίδιο “ενημερωτικό Νο 19”, κάτω ακριβώς απ’ την απόφαση που πήραμε, παρατίθεται σε ίση έκταση η άποψη – πρόταση της παράταξης “Εμείς”, με την οποία προσπαθούν να αποδομήσουν την απόφαση του Συλλόγου και να πείσουν τους συναδέλφους να μην την υλοποιήσουν! Κουρελιάζοντας δηλαδή κάθε έννοια δεοντολογίας και χωρίς την έγκριση κανενός, έστειλαν στα σχολεία ένα ...αυτοαναιρούμενο κείμενο!
● Ενώ στο κείμενο της απόφασης που τους καταθέσαμε ΔΕΝ αναφέρεται πουθενά η φράση “κήρυξη απεργίας – αποχής” εκ μέρους του Σωματείου, οι “Εμείς” το χρησιμοποιούν με μια πρωτοφανή μόχλευση, ώστε να προσβάλουν τη “νομική” του εγκυρότητα, και κατά συνέπεια να κινδυνολογήσουν ασύστολα απένατι στους συναδέλφους που θα υλοποιήσουν την απόφαση του Συλλόγου! Συγκεκριμένα οι “Εμείς” (σε ανακοίνωση – “ενημερωτικό Νο 20” – χωρίς καμιά απολύτως έγκριση απ’ το Δ.Σ.) αναπαράγουν τμήμα μια ανακοίνωσης της ΔΟΕ, στην οποία λέει ότι μόνο η Ομοσπονδία έχει το δικαίωμα της “απεργίας – αποχής”, οπότε τα Πρωτοβάθμια Σωματεία μένουν ακάλυπτα αν κάνουν κάτι τέτοιο!
Πρόκειται για χυδαία προσπάθεια εκφοβισμού των συναδέλφων εκ μέρους του “Εμείς”, για μια προσπάθεια, ως κυβερνητική παράταξη, να κάμψουν τις αντιδράσεις και να στρώσουν το έδαφος για τα νέα μέτρα του Υπουργείου Παιδείας!
Συνάδελφοι, τέτοιου είδους συνδικαλιστικές ηγεσίες, στα Σωματεία και τις Ομοσπονίες, είναι δυστυχώς μέρος του προβλήματος. Μπροστά στον αυξανόμενο ρόλο που αναλαβάνουν ως γρανάζια του συστήματος, ιδιαίτερα σε μια περίοδο έντονων αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων, πρέπει να πάρουν την απάντηση που τους αξίζει σε κάθε σχολείο, σε κάθε συνέλευση, σε κάθε χώρο δουλειάς!
Τους ειδοποιούμε ότι τέτοιες μεθοδεύσεις δε θα περάσουν! Οι συνάδελφοι, τα Σωματεία, ο κάθε Σύλλογος Διδασκόντων, θα δώσουμε ενωμένοι τη μάχη ενάντια στην “αξιολόγηση”, τις “τριμελείς ομάδες”, την υποβάθμιση της ειδικής αγωγής.
Τραβάμε μπροστά στον αγώνα για τα δικαιώματα τα δικά μας και των μαθητών μας!
Δίνουμε τη μάχη για το σχολείο και τη ζωή που μας αξίζει!
Τρίτη 5-2-2019
Υ.Γ.: Ακολουθεί, όπως προείπαμε, το κείμενο της απόφασης που καταθέσαμε στο Προεδρείο του Δ.Σ.
Απόφαση του Δ.Σ. του ΣΕΠΕ Κορυδαλλού – Αγίας Βαρβάρας
σχετικά με τη συγκρότηση των “Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης”
Με την εγκύκλιο 220703/Δ3, που έστειλε σε όλες τις σχολικές μονάδες στις 21/12/2018, καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να συγκροτήσουν τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, που προβλέπονται στο άρθρο 11 του ν. 4547/2018 (ΦΕΚ 102 Α/12-06-2018), για τις νέες δομές στην Εκπαίδευση.
Μ’ αυτόν τον τρόπο μπαίνει σε εφαρμογή το σχέδιο υποβάθμισης του ευαίσθητου χώρου της Ειδικής αγωγής και Εκπαίδευσης, το οποίο κινείται στη λογική της «ένταξης» των παιδιών με ειδικές ανάγκες στο γενικό σχολείο χωρίς την αναγκαία επιστημονική υποστήριξη!
Ο νόμος 4547 προβλέπει ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων με τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, αφού αιτιολογημένα (!) αποδείξει ότι πήρε όλα τα αναγκαία μέτρα και δεν υπήρχε κάποιο αποτέλεσμα, στέλνει τον μαθητή στο ΚΕΣΥ για ατομική αξιολόγηση και αξιολογική έκθεση -γνωμάτευση! Στην ουσία στήνουν ένα τεράστιο εμπόδιο στην πρόσβαση του μαθητή στις ειδικές δομές και στρέφουν αναγκαστικά τους γονείς στον ιδιωτικό τομέα για την απαραίτητη διάγνωση.
Το κράτος αντί να κάνει μόνιμους μαζικούς διορισμούς όλων των ειδικοτήτων και αντί να στελεχώσει όλες τις αναγκαίες δομές της ειδικής αγωγής, μεταφέρει την ευθύνη του στις πλάτες των εκπαιδευτικών και μάλιστα της γενικής αγωγής!
Απαιτούμε:
- Την κατάργηση του νόμου 4547.
- Την πλήρη στελέχωση των δομών της ειδικής αγωγής με όλο τα απαραίτητο προσωπικό και τη δημιουργία όλων των αναγκαίων διεπιστημονικών δομών που απαιτούνται, ώστε να γίνεται έγκαιρα - και με τον επιστημονικά ορθό τρόπο - η διαδικασία της έγκαιρης διάγνωσης, της αξιολόγησης και κατ΄ επέκταση της υποστήριξης.
Καλούμε:
- Όλα τα Πρωτοβάθμια Σωματεία των εκπαιδευτικών να μπουν μπροστά στον αγώνα για να μη συγκροτηθούν οι ομάδες εκπαιδευτικής υποστήριξης, γιατί στην πράξη θα λειτουργήσουν σαν το άλλοθι για την πολιτική υποβάθμισης της Ειδικής Αγωγής.
- Τη ΔΟΕ να καλύψει συνδικαλιστικά, με όλα τα μέσα, τα Σωματεία και τους Συλλόγους Διδασκόντων, ώστε να μη συμμετέχουν οι συνάδελφοι στις διαδικασίες συγκρότησης και λειτουργίας των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης.
- Τους Συλλόγους Διδασκόντων να απέχουν απ’ τη συγκρότηση των ομάδων εκπαιδευτικής υποστήριξης στις συνεδριάσεις που θα γίνουν γι’ αυτό το σκοπό. Όσοι Σύλλογοι Διδασκόντων έχουν ήδη συγκροτήσει τέτοιες ομάδες, να επανακαθορίσουν τη θέση τους. Προτείνουμε μια σύντομη τοποθέτηση, για να γραφεί στο πρακτικό των συνεδριάσεων:
«Θεωρούμε ότι είναι αντιπαιδαγωγικό και αντιεπιστημονικό να εναπόκειται μέσω των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης στους εκπαιδευτικούς η διαδικασία της αξιολόγησης - διάγνωσης των παιδιών με ειδικές ανάγκες, γιατί αυτό είναι έργο διεπιστημονικής επιτροπής, καθώς και της εκπαιδευτικής υποστήριξης των παιδιών αυτών, χωρίς επιστημονική διάγνωση!
Διεκδικούμε στελέχωση όλων των αναγκαίων δομών της Ειδικής και Γενικής Αγωγής με μόνιμους διορισμούς όλων των ειδικοτήτων, ώστε να μπορεί κάθε παιδί με ειδικές ανάγκες, να έχει έγκαιρη διάγνωση και άμεση εκπαιδευτική υποστήριξη, στη δομή του δημόσιου σχολείου που έχει ανάγκη!
Στη βάση αυτή δε θεωρούμε ότι μπορούμε να συγκροτήσουμε τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης»