Για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία
Για τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία
Εδώ κι ένα χρόνο το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση αντί να πάρουν ουσιαστικά μέτρα ώστε να μείνουν τα σχολεία ανοιχτά και ασφαλή για μαθητές κι εκπαιδευτικούς, αξιοποιούν την πανδημία και τα κλειστά σχολεία για να νομοθετήσουν ό,τι πιο αντιδραστικό είχαν εδώ και χρόνια στα συρτάρια τους. Μέσα σε άλλα φέρανε και την επέκταση του θεσμού των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων.
Η ουσία της μετατροπής των σχολικών μονάδων σε πρότυπα και πειραματικά είναι μία. Θέλουν να ανοίξουν δρόμους για την καθολική εφαρμογή των πιο αντιδραστικών και αντιεκπαιδευτικών πολιτικών, την πλήρη εφαρμογή της αξιολόγησης, την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων εργασίας.
Είναι ξεκάθαρο πως θέλουν να φτιάξουν σχολεία πολλών ταχυτήτων. Χτυπούν κατάφορα τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών διαχωρίζοντάς τα σε «άριστους» και «κακούς» μαθητές. Η επιλογή και η συγκέντρωση των «καλών» μαθητών σε ένα σχολείο αντικειμενικά θα υποβαθμίσει το σύνολο των σχολείων της περιοχής, αφού θα ανακατανείμει το μαθητικό δυναμικό, καταργώντας τα γεωγραφικά όρια, ενώ ταυτόχρονα θα ανοίξει το δρόμο για την επιλογή σχολείου από τους γονείς, οι οποίοι φυσικά θα συνεχίζουν να πληρώνουν αδρά για την μόρφωση των παιδιών τους είτε αυτά φοιτούν σε κάποιο Πρότυπο, Πειραματικό ή γενικό σχολείο.
Η χρηματοδότηση των Προτύπων και Πειραματικών θα γίνεται «από δωρεές, χορηγίες, κληρονομίες, κληροδοσίες και άλλες παροχές τρίτων, καθώς και επιχορηγήσεις από άλλες πηγές». Και επίσημα πια οι χορηγοί μπαίνουν στα σχολεία, απαλλάσσοντας φυσικά το κράτος από την αποκλειστική ευθύνη λειτουργίας των συγκεκριμένων σχολικών μονάδων.
Ταυτόχρονα προσπαθούν να περάσουν την αξιολόγηση από την πίσω πόρτα, την ώρα που ο κλάδος στην συντριπτική του πλειοψηφία πήρε ξεκάθαρη θέση εναντίον της πριν λίγο καιρό, κάνοντας απεργία-αποχή από την διαδικασία. Οι εκπαιδευτικοί ξέρουμε πολύ καλά πως το παιδαγωγικό έργο, σε όποια βαθμίδα, δεν μπορεί και δεν πρέπει να μετριέται με δείκτες. Το παιδαγωγικό έργο αφορά την ολόπλευρη μόρφωση των μαθητών μας, την ομαλή κοινωνικοποίησή τους, την διαπαιδαγώγησή τους με κριτήριο την κοινωνική πρόοδο και ευημερία. Και σε αυτούς τους «δείκτες» δεν μπαίνουν κουτάκια!
Επιπλέον, την ώρα που τα εργασιακά μας δικαιώματα χτυπιούνται από όλες τις μεριές κι ενώ πάνω από 50.000 αναπληρωτές προσλήφθηκαν την φετινή σχολική χρονιά, έρχεται σιγά-σιγά, μέσα από τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία να χτυπηθεί και η οργανικότητα, κατά συνέπεια η σταθερή και μόνιμη εργασία. Οι εκπαιδευτικοί σε αυτά τα σχολεία θα τοποθετούνται με θητεία και θα αξιολογούνται διαρκώς!
Οι εξαγγελίες, από την αρχή, συνάντησαν την αντίθεση εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών, οι οποίοι κινητοποιήθηκαν σε μια σειρά πόλεις της χώρας. Στην Καλαμάτα, παρά την αντίθεση της πλειοψηφίας του συλλόγου διδασκόντων γίνεται προσπάθεια μετατροπής του 10 ου ΔΣ της πόλης σε Πειραματικό με λογική εντέλλεσθε, έπειτα από πρόταση της Διευθύντριας Π.Ε. Μεσσηνίας! Ενώ στη Δευτεροβάθμια δεν κρατήθηκαν ούτε τα προσχήματα. Γίνεται προσπάθεια μετατροπής του 7 ου Γυμνασίου σε πειραματικό μέσα από μια παράτυπη διαδικασία, αφού υπάρχει μόνο εισήγηση-αίτηση(;) της Διευθύντριας του Σχολείου, χωρίς να έχει εισηγηθεί θετικά για την εξέλιξη αυτή ούτε ο σύλλογος διδασκόντων όπως αναφέρεται στο ΦΕΚ, ούτε ο Διευθυντής Δ.Ε. Μεσσηνίας.
- Δηλώνουμε απερίφραστα την αντίθεσή μας στον μεσαίωνα που ετοιμάζονται να φέρουν στα σχολεία.
- Στεκόμαστε δίπλα σε όλους τους συναδέλφους που σηκώνουν κεφάλι και αγωνίζονται για ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά, με άξονα τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες.
- Δεν διεκδικούμε για τους μαθητές μας «ευκαιρίες» αλλά σύγχρονα μορφωτικά δικαιώματα, χωρίς ταξικούς διαχωρισμούς!
Καλαμάτα, 22 Απρίλη 2021