ΕΛΜΕ Κέρκυρας

ΟΧΙ στον εξοβελισμό της τέχνης από το σχολείο!

25/05/2021 - 14:53

Για τον εξοβελισμό της Τέχνης και των Κοινωνικών Επιστημών από το σχολείο
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ - ΕΚΔΗΛΩΣΗ, ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ, 25 ΜΑΪΟΥ, ΣΤΙΣ 7 μ.μ.,

ΣΤΗΝ ΑΝΟΥΝΤΣΙΑΤΑ

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Κέρκυρας καταγγέλλει για μία ακόμα φορά τον εξοβελισμό των μαθημάτων κοινωνικών επιστημών, όπως και των καλλιτεχνικών μαθημάτων από το αναλυτικό πρόγραμμα του Λυκείου και απαιτεί την άμεση επαναφορά τους!

Από την προηγούμενη σχολική χρονιά, το Υπουργείο προχώρησε σε ένα πογκρόμ ενάντια στα μαθήματα των Κοινωνικών Επιστημών και των Εικαστικών. Έτσι, στο Λύκειο τα μαθήματα που σχετίζονται με τις Κοινωνικές Επιστήμες κυριολεκτικά αφανίστηκαν ενώ το Υπουργείο δε δίστασε να καταργήσει ακόμα και τη διδασκαλία μαθημάτων που είναι απαραίτητα για την εισαγωγή μαθητών στα Πανεπιστήμια, όπως το Ελεύθερο και το Γραμμικό Σχέδιο.

Με τις αντιεπιστημονικές αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα, το Λύκειο χάνει ολοσχερώς τον διαπαιδαγωγητικό του χαρακτήρα, καθώς καταργούνται όλα τα μαθήματα της αισθητική αγωγής και των κοινωνικών επιστημών που συμβάλλουν στην καλλιέργεια της προσωπικότητας, του αισθητικού κριτηρίου και της κοινωνικής συνείδησης και μάλιστα στην πιο κρίσιμη περίοδο των νέων, λίγο πριν βγουν στην κοινωνία και την αγορά εργασίας. Μέλημα τους είναι η στείρα απόκτηση βασικών «δεξιοτήτων» όπως καθορίζονται από τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε. σε αντίθεση με την ολόπλευρη μόρφωση.

Την ίδια ώρα, με τις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα, ανατρέπονται τα εργασιακά δικαιώματα χιλιάδων καθηγητών. Χιλιάδες οργανικές θέσεις χάνονται. Η συμπλήρωση ωραρίου για ορισμένες ειδικότητες θα είναι πρακτικά αδύνατη.

Με την απόφαση αυτή, μέσα σε μια μέρα απολύθηκαν 350 αναπληρωτές των κοινωνικών επιστημών, οι οποίοι ξαφνικά έμειναν χωρίς ωράριο και χωρίς δουλειά. Και βέβαια δε συζητάμε για αναπληρωτές καλλιτεχνικών, οι οποίοι καλύπτουν οργανικά κενά, αφού υπάρχουν πολλά σχολεία, στα οποία δεν υπάρχει -εδώ και πολλά χρόνια- εκπαιδευτικός ΠΕ08. Ο αγώνας για μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών πρέπει να δυναμώσει και να συμπεριλάβει και όλους όσους έχουν δουλέψει τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση.

Η «εξαφάνιση» γνωστικών αντικειμένων, ειδικά στο Λύκειο οδηγεί χιλιάδες συναδέλφους σε εργασιακή αβεβαιότητα και τελικά εκτός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Γενικεύονται οι δεύτερες και τρίτες αναθέσεις και η μόνιμη κινητικότητα των συναδέλφων για να συμπληρωθεί ωράριο.

Χαρακτηριστικό είναι, ότι την επόμενη σχολική χρονιά έχουμε 10 περίπου υπεράριθμους για τις ειδικότητες των κοινωνικών επιστημών, ενώ για τα εικαστικά είναι ελάχιστοι, πλέον οι συνάδελφοι, που υπάρχουν στην Κέρκυρα συνολικά!

Το Υπουργείο Παιδείας απογύμνωσε το Λύκειο από τα «περιττά» μαθήματα, αφήνει μόνο όσα χρειάζονται για την προετοιμασία των μαθητών για τις εξετάσεις και προετοιμάζει βήμα – βήμα το Λύκειο των ατελείωτων εξετάσεων και της τράπεζας θεμάτων. Αυτός ο εξεταστικός μαραθώνιος επιβάλλει ακόμα μεγαλύτερες θυσίες από την λαϊκή οικογένεια, που πρέπει να βάλει ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να στηρίξει τη μόρφωση των παιδιών της. Ενισχύονται οι ταξικοί φραγμοί στο Δημόσιο Σχολείο, και δυσκολεύει η πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση για τα παιδιά των λαϊκών- εργατικών οικογενειών.

Το πλέον απαράδεκτο είναι ότι μαθήματα που εξετάζονται στις Πανελλαδικές εξετάσεις (σχέδιο, ξένες γλώσσες, μουσική) αντί να παρέχονται από το δημόσιο σχολείο έστω και ως μαθήματα επιλογής καταργούνται εντελώς. Επισήμως, το Υπουργείο Παιδείας οδηγεί στην παραπαιδεία και την ιδιωτική εκπαίδευση χιλιάδες μαθητές που πρέπει να προετοιμαστούν για τις αντίστοιχες σχολές. Με απλά λόγια, τα παιδιά που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν, αποκλείονται από σχολές όπως η Αρχιτεκτονική, η ΑΣΚΤ, οι σχολές Μουσικών Σπουδών, τα Ξενόγλωσσα Τμήματα κτλ.

Η κυβέρνηση της ΝΔ, ακολουθεί τα χνάρια των προκατόχων της. Η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με υπουργό Φίλη άλλαξε τα ωρολόγια προγράμματα στο Γυμνάσιο μειώνοντας τα βασικά μαθήματα, ενώ με υπουργό Γαβρόγλου άλλαξε τη δομή και το περιεχόμενο του Λυκείου εξοβελίζοντας τη Γενική Παιδεία, φτιάχνοντας ένα Λύκειο μονομέρειας και ημιμάθειας.

Απαιτούμε:
Όχι στις αντιεπιστημονικές αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα και τα προγράμματα σπουδών. Όχι στην απαξίωση μαθημάτων και αντικειμένων.
Να μη χαθεί καμία οργανική θέση.
Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία.
15 μαθητές ανά τάξη στα τμήματα γενικής παιδείας και 10 μαθητές στα εργαστήρια και τις κατευθύνσεις. Επαναφορά του προηγούμενου διδακτικού ωραρίου. Επαναφορά του ωραρίου των υπεύθυνων των σχολικών εργαστηρίων. Κατάργηση της Γ’ ανάθεσης.
Όχι σε συμπτύξεις και κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων σε ΕΠΑΛ και ΓΕΛ.
• Ριζικές αλλαγές στα προγράμματα σπουδών,
που θα προωθούν την επιστημονική σκέψη, την κριτική ικανότητα και τη δημιουργικότητα των μαθητών και όχι τη μονομέρεια, την αποσπασματικότητα και την στείρα αποστήθιση!
Αποσύνδεση του Λυκείου από την εισαγωγή στα ΑΕΙ

Το Δ.Σ.

Βασική Κατηγορία: 

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα