Α.Σ.Ε. Κέρκυρας: Για τη στάση του ΠΥΣΔΕ και της ΔΔΕ Κέρκυρας
Μετά τα τελευταία προβλήματα που παρουσιάστηκαν - για μία ακόμη χρονιά - σχετικά με τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών από το ΠΥΣΔΕ Κέρκυρας, η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών επαναλαμβάνει όσα κατά καιρούς έχει θέσει στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ, στους αιρετούς του κλάδου, στο ΠΥΣΔΕ και στο Δ/ντη Β/θμιας Εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια των διαφόρων παρεμβάσεων που έκανε η ΕΛΜΕ Κέρκυρας για τη σωστή τήρηση των διαδικασιών.
H Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών προειδοποίησε για τα προβλήματα που θα δημιουργήσει η επίσπευση των διαδικασιών (καθεστώς αδιαφάνειας, καταπάτηση εργασιακών δικαιωμάτων, παραβίαση της σειράς τοποθέτησης των συναδέλφων). Έγκαιρα έθεσε το ζήτημα σε ΠΥΣΔΕ και ΕΛΜΕ και ζήτησε το «πάγωμα» της διαδικασίας μέχρι να οριστικοποιηθούν τα τμήματα στη Γενική (π.χ. από μεταγραφές), την Ειδική και στην Επαγγελματική Εκπαίδευση (η διαδικασία εγγραφών στα ΕΠΑΛ ολοκληρώθηκε στις 11 Σεπτέμβρη).
Το αίτημά μας δεν έγινε δεκτό από το Διευθυντή Β/θμιας Εκπαίδευσης.
Η ΔΔΕ Κέρκυρας προχώρησε και προχωρά σε τοποθετήσεις-εξπρές, για να στηριχτεί το επικοινωνιακό παραμύθι της κυβέρνησης του 3ου και του 4ου Μνημονίου, πως "όλα λειτουργούν κανονικά και όλα είναι στη θέση τους".
Μετά από εξέταση των τοποθετήσεων, καταγγελίες από συναδέλφους είδαμε:
- Πολλές τοποθετήσεις εκπαιδευτικών σε κενά που δεν είχαν ανακοινωθεί.
- Παράτυπες τοποθετήσεις εκπαιδευτικών σε θέσεις 2ης ανάθεσης.
- Μειωμένα κενά στη Γενική Αγωγή.
- Μειωμένα κενά στην Ειδική Αγωγή.
Τα μειωμένα κενά, τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα και μειωμένες προσλήψεις αναπληρωτών οφείλονται εν πολλοίς στις κατευθύνσεις του Υπουργείου, τις οποίες ακολουθεί κατά γράμμα τόσο η ΔΔΕ όσο και η ΠΔΕ, είτε κόβοντας από τους αναπληρωτές που θα έπρεπε να ζητήσει η ΔΔΕ, είτε αποκρύπτοντας κενά.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα στην Ειδική Αγωγή, και συγκεκριμένα στην ειδικότητα ΠΕ11 των Γυμναστών, η κοροϊδία εκ μέρους της Διεύθυνσης και του ΠΥΣΔΕ ξεπέρασε κάθε προηγούμενο. Με διάφορες δικαιολογίες του τύπου «οι διευθυντές των Ειδικών Σχολείων είναι γυμναστές» και «δεν υπάρχουν αρκετές ώρες» δε ζητήθηκε κανένας αναπληρωτής Ειδικής Αγωγής του κλάδου ΠΕ 11. Εκ των υστέρων, μετά τις προσλήψεις αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής, τοποθετήθηκαν με την υπ’ αρ 14/05-09-2017 πράξη του ΠΥΣΔΕ Κέρκυρας εξ ολοκλήρου 2 μόνιμοι εκπαιδευτικοί στις κενές θέσεις! Αυτό σημαίνει ότι θέση για αναπληρωτή υπήρχε και δε ζητήθηκε ποτέ από τη Β/θμια. Επίσης κουτσουρεμένα εμφανίζονται τα κενά στα τμήματα ένταξης μετά από παρέμβαση της διοίκησης, στη λογική του να εμφανιστούν τόσα κενά ανάλογα με τις προσλήψεις που έγιναν και όχι με βάση τις πραγματικές ανάγκες αφήνοντας έτσι το ευαίσθητο αυτό κομμάτι της εκπαίδευσης χωρίς καθηγητές.
Μάλιστα με δεδομένες όλες τις προηγούμενες εγκυκλίους του Υπουργείου που μειώνουν το προσωπικό, επίκεινται κι άλλες παρεμβάσεις της ΔΔΕ Κέρκυρας και της ΠΔΕ Ιονίων Νήσων προκειμένου να μειωθούν κι άλλο οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό, όπως το κόψιμο των ολιγομελών τμημάτων κ.α.
Με γνώμονα τη διαφάνεια στις τοποθετήσεις των συναδέλφων, την υπεράσπιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων και την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών θεωρεί σημαντικό να υπενθυμίσει σε όλους τους εμπλεκομένους κάποιους αυτονόητους κανόνες για τη λειτουργία του ΠΥΣΔΕ.
- Έναρξη της διαδικασίας όταν οριστικοποιηθούν τα τμήματα, σίγουρα όχι πριν τις 11/9 αφού μέχρι και τότε γίνονται εγγραφές και μετεγγραφές.
- Κοινοποίηση όλων των κενών αφού αυτά έχουν οριστικοποιηθεί με την ακρίβεια των πόσων ωρών λείπουν ανά ειδικότητα από τα σχολεία.
- Τοποθέτηση μετά από αίτησή τους όλων των μόνιμων εκπαιδευτικών, κατά σειρά - λειτουργικά υπεράριθμοι, διάθεση ΠΥΣΔΕ, αποσπασμένοι είτε εσωτερικά είτε από άλλο ΠΥΣΔΕ -.
- Επανακοινοποίηση όλων των κενών αν προκύπτουν πολλά νέα κενά και να ζητούνται νέες αιτήσεις από όσους εμπλέκονται.
- Ειδικά για τους ΠΕ04 η τοποθέτησή τους να γίνεται με βάση τη συγκεκριμένη ειδικότητα που λείπει από κάθε σχολείο λαμβάνοντας υπόψη τις ώρες κάθε ειδικότητας που υπάρχουν σε κάθε σχολείο (π.χ 15 ώρες βιολογία, 4 ώρες φυσική, 2 ώρες χημεία το κενό να δίνεται σε Βιολόγο)
- Κοινοποίηση όλων των κενών προς συμπλήρωση ωραρίου σε ώρες.
- Τοποθέτηση μετά από αίτησή τους όλων των μόνιμων εκπαιδευτικών, δίνοντας προτεραιότητα στις αιτήσεις, στην εγγύτητα των προς συμπλήρωση σχολείων, στις ώρες συμπλήρωσης
- Αποστολή όλων των αποφάσεων στα σχολεία για ενημέρωση των συναδέλφων
Ειδικά για το θέμα την Λειτουργικής Υπεραριθμίας και για το ζήτημα που τέθηκε, για το αν πρέπει να συνεξετάζονται οι αιτήσεις των λειτουργικά υπεράριθμων μαζί με τους αιτούντες απόσπασης, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι δεν ευθύνονται οι συνάδελφοι για την υπεραριθμία τους αλλά οι κυβερνητικές πολιτικές που δημιουργούν αυτές τις υπεράριθμες μέσω των συγχωνεύσεων και καταργήσεων τμημάτων, σχολείων και ειδικοτήτων. Υπεραμυνόμαστε της παλιάς τακτικής του ΠΥΣΔΕ που τοποθετούσε συναδέλφους σε σχολεία, χωρίς να καλύπτουν ωράριο, με σκοπό να προστατεύουν οι υπεράριθμοι συνάδελφοι από το να βρεθούν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ ή και σε πιο δυσάρεστες καταστάσεις (διαθεσιμότητα, κινητικότητα κλπ.). Διαφωνούμε όμως απόλυτα με το φαινόμενο να είναι η εσκεμμένη λειτουργική υπεραριθμία ένα ρουσφετολογικό εργαλείο μέσω του οποίου συνάδελφοι οι οποίοι ήταν τοποθετημένοι σε σχολεία στα οποία κάλυπταν ωράριο, να παίρνουν μετάθεση σε σχολεία στα οποία ήταν εκ των προτέρων γνωστό ότι θα είναι λειτουργικά υπεράριθμοι με σκοπό να το χρησιμοποιούν για να προηγούνται στις διαδικασίες των αποσπάσεων.
Γνωρίζουμε το χαρακτήρα των υπηρεσιακών συμβουλίων και ότι η λειτουργία τους ορίζεται μέσα στα στενά όρια της αντιεκπαιδευτικής νομοθεσίας και του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα. Οι αιρετοί μέσα σε όλα τα Υπηρεσιακά Συμβούλια έχουν υποχρέωση να ελέγχουν, να καταγγέλλουν τις αδικίες, να λογοδοτούν στην ΕΛΜΕ, να φέρνουν όποια ζητήματα προκύπτουν στο σωματείο ώστε αυτά να γίνονται υπόθεση του κινήματος, να στέκονται με κάθε τρόπο απέναντι στην καταστροφική πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Γι’ αυτό καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να βρίσκονται σε εγρήγορση και από κοινού με τους μαθητές και τους γονείς να μην επιτρέψουμε οποιαδήποτε απόφαση μας θίγει, οργανώνοντας κινητοποιήσεις.
Η εργασιακή ασφάλεια, η εργασιακή σταθερότητα, η διαφάνεια στις τοποθετήσεις και στις μετακινήσεις δεν είναι καθόλου γραφειοκρατικού χαρακτήρα ζήτημα. Ο εκπαιδευτικός είναι βασικός συντελεστής της δημόσιας εκπαίδευσης και η εργασιακή του ανασφάλεια και ομηρία, η ελαστικοποίηση και γενικά τα εργασιακά του προβλήματα είναι ΠΡΟΒΛΗΜΑ όλης της δημόσιας εκπαίδευσης, καθώς έχει επιπτώσεις στην εκπαιδευτική (παιδαγωγική και διδακτική) διαδικασία.
Με αγώνες διεκδικούμε τα δικαιώματά μας.