Σ.Ε.Π.Ε. "Ρόζα Ιμβριώτη": Για τις δύο παραστάσεις διαμαρτυρίας
Στα πλαίσια των δύο παραστάσεων, το Δ.Σ. του Συλλόγου μας πραγματοποίησε δυο συναντήσεις με τον Δ/ντή Π.Ε. Α΄ Αθήνας την Τρίτη 24/1/2017, όπου συζητήθηκαν θέματα που αφορούν σχολεία του Συλλόγου μας, και την Πέμπτη 26/1 με όλους τους Συλλόγους της Α Αθήνας, για κοινά ζητήματα εκπ/σης.
Και στις δύο συναντήσεις σε πολλά ζητήματα η βασική απάντηση του Δ/ντή Εκπαίδευσης ήταν ότι κατανοεί αλλά είναι υποχρεωμένος να εφαρμόσει τη νομοθεσία.
Συγκεκριμένα:
1.Προβλήματα λειτουργίας 3ου Νηπιαγωγείου Καισαριανής
Και από το Δ.Σ. και από τις παρευρισκόμενες συναδέλφισσες νηπιαγωγούς, μπήκε το οξυμένο θέμα της εύρυθμης παιδαγωγικής λειτουργίας του 3ου Νηπιαγωγείου Καισαριανής (όπου υπάρχουν 8 παιδιά με ειδικές ανάγκες, δύο από τα οποία με σοβαρά προβλήματα επιθετικής συμπεριφοράς, αλλά και άλλα τέσσερα παιδιά με σοβαρά προβλήματα - βλ. έγγραφο αρ. πρωτ. 35/23-1-17), με πρόταση την τοποθέτηση 2 επιπλέον ειδικών νηπιαγωγών (είτε δύο παράλληλης στήριξης είτε δημιουργία 2ου Τμήματος Ένταξης και μιας επιπλέον παράλληλης στήριξης). Ο Δ/ντής, μετά τη σθεναρή επιμονή μας, δεσμεύτηκε να δώσει λύση από την εβδομάδα αυτή που έχει πάρει αναπληρώτριες νηπιαγωγούς. Είμαστε σε επιφυλακή, θα κινητοποιηθούμε ξανά, αν δεν το κάνει.
2. Κενά σχολείων
Δηλώσαμε ότι καλύψεις κενών το Γενάρη μήνα, ακάλυπτα για εβδομάδες κενά λόγω ασθενειών, άνοιγμα Τμημάτων Ένταξης το Γενάρη και Παράλληλες στηρίξεις επίσης πολύ αργά με έναν εκπαιδευτικό σε 2-3 παιδιά, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ, ΕΙΝΑΙ ΜΠΑΛΩΜΑΤΑ! Καταρχήν ο Δ/ντής υποστήριξε ότι δεν υπάρχουν πια κενά, αν και τελικά παραδέχτηκε ότι υπήρχαν και τη μέρα εκείνη 2 κενά δασκάλων για πρωινά τμήματα! Επίσης δήλωσε ότι φέτος ήρθαν στην Α Αθήνας 580 αναπληρωτές έναντι 380 πέρυσι. Τελικά επιβεβαίωσε την άσχημη κατάσταση στην παράλληλη στήριξη λέγοντας ότι στην Α Διεύθυνση έχουν τοποθετηθεί 128 ειδικοί εκπαιδευτικοί για ικανοποίηση των 350 εγκεκριμένων αιτημάτων (δηλ. ένας εκπ/κός σε τρία παιδιά κατά μέσο όρο!), ενώ υπάρχουν και ιδιωτικές παράλληλες στηρίξεις σε 22 Δημοτικά και σε 13 Νηπιαγωγεία. Να σημειωθεί ότι υπάρχουν και εκατοντάδες μη εγκεκριμένες αιτήσεις.
Επίσης δηλώσαμε ότι για μας κενά είναι και οι ώρες των Εικαστικών, της Μουσικής και της Θεατρικής Αγωγής ή όποιας άλλης ειδικότητας καλύφθηκε με ανάθεση σε δάσκαλο. Ζητήσαμε μάλιστα να μας δώσει στοιχεία για πόσες τέτοιες ώρες ειδικοτήτων έχουν καλυφθεί από δασκάλους, αλλά δεν το έκανε.
3. Λειτουργία Ειδικού Σχολείου Βύρωνα
Βάλαμε για άλλη μια φορά το θέμα της λειτουργίας του Ειδικού σχολείου Βύρωνα, που παραμένει στα χαρτιά εδώ και χρόνια. Θεωρούμε επιτακτική ανάγκη την εξεύρεση χώρου για να λειτουργήσει το σχολείο και να ανακουφίσει και το ήδη παραφορτωμένο Ειδικό της Καισαριανής, που, ενώ μπορεί να φιλοξενήσει το ανώτερο 50 παιδιά, τώρα φοιτούν σε αυτό 65 (!) με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Δεσμεύτηκε να επικοινωνήσει με τον Δήμαρχο του Βύρωνα για το θέμα πράγμα που φυσικά δε φτάνει. Ταυτόχρονα μας ενημέρωσε ότι λειτουργεί από φέτος ειδικό σχολείο στο συγκρότημα της Γκράβας στο Γαλάτσι, που έχει ακόμα αρκετές αίθουσες ελεύθερες είτε να πάρει κι άλλα παιδιά είτε να στεγαστεί και άλλο ειδικό σχολείο και γι' αυτό θα προχωρήσει σε αλλαγή ορίων των ειδικών σχολείων. Σε κάθε περίπτωση ζητάμε τη λειτουργία του Ειδ. Βύρωνα και την αποσυμφόρηση του Ειδ. Καισ/νής Ρ. Ιμβριώτη.
4.Η Μεταστέγαση του 13ου Νηπιαγωγείου Βύρωνα προχωράει.
Ζητήσαμε να πιέσει και η Διεύθυνση για να ολοκληρωθούν οι εργασίες για μεταστέγαση του Νηπ/γείου.
5. Δημιουργία Σχολικών Συνεταιρισμών
Του εκθέσαμε την αρνητική θέση του Συλλόγου μας στην πρόταση ίδρυσης Συνεταιρισμού στο 10ο Δημοτικό Βύρωνα (βλ. 23ο Ενημ.). Δήλωσε ότι θα εφαρμόσει τη νομοθεσία για τους συνεταιρισμούς αρκεί να έχει ακολουθηθεί η διαδικασία και να μην υπάρχουν παρατυπίες στη λειτουργία του Συλ Διδασκόντων.
6. Για την προσμέτρηση της ώρας σίτισης
Στο αίτημά μας να προσμετράται σε όλους τους εμπλεκόμενους εκπαιδευτικούς, τόσο ο ίδιος ο Δ/ντής όσο και οι Σχολικοί σύμβουλοι που παραβρέθηκαν δήλωσαν ότι κατανοούν το αίτημα, το έχουν μεταφέρει ιεραρχικά προς Περιφέρεια και Υπουργείο αλλά δεν έχουν πάρει απάντηση, οπότε είναι υποχρεωμένοι για την ώρα να εφαρμόσουν την κείμενη νομοθεσία. Θα επιμείνουμε φυσικά!
7. Για τα προγράμματα των νηπιαγωγείων
Για την έγκριση των προγραμμάτων των Νηπιαγωγείων που είναι με βάση τις αποφάσεις των Συλλόγων και της ΔΟΕ οι Σχ. Σύμβουλοι Προσχολικής Αγωγής δήλωσαν ότι έχουν μεταφέρει τα αιτήματα των Νηπιαγωγών προς το Υπ. Παιδείας αλλά ως σήμερα δεν έχουν πάρει απάντηση. Δήλωσαν επίσης ότι δε θα δημιουργήσουν κανένα πρόβλημα στα νηπιαγωγεία όποιο πρόγραμμα και αν εφαρμόζουν. Ο δε Δ/ντής δεσμεύτηκε ότι δε θα ζητήσει καμία πειθαρχική ευθύνη στις νηπιαγωγούς που εφαρμόζουν πρόγραμμα με εναλλασσόμενο ωράριο ή ό,τι αποφάσισαν σαν Σύλλογος Διδασκόντων.
8. Για δάσκαλο υπεύθυνο στο ολοήμερο
Το να μείνει δάσκαλος στο ολοήμερο, που το κατακτήσαμε με κινητοποιήσεις φέτος στην αρχή της χρονιάς, δε δεσμεύτηκε να το υλοποιήσει και του χρόνου. Κι εμείς φυσικά θα το ξαναδιεκδικήσουμε.
9. Για απόδοση οργανικών σε όλους τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων
Αίτημα που το θέσαμε επιτακτικά για να σταματήσει η περιήγηση των συναδέλφων, απάντησε ότι όσες έχουν δοθεί είναι ακόμα στα χαρτιά, δεν έχουν χρεωθεί στα σχολεία και δε δεσμεύτηκε για άλλες.
10. Συμπτύξεις τμημάτων και σχολείων
Θέσαμε την πάγια θέση μας καμία σύμπτυξη συγχώνευση και απάντησε ότι για την ώρα έχει προτείνει μόνο μία προαγωγή σχολείου και τίποτα άλλο, αλλά ότι είναι σε συνεχή έλεγχο τόσο τα τμήματα όσο και τα σχολεία για να εφαρμοστεί η νομοθεσία! ΚΙ εμείς είμαστε σε επιφυλακή να μην περάσει καμία υποβάθμιση των σχολείων μας αλλά και να γίνουν τα τμήματα ως 20 μαθητές.
11. Για τη λειτουργία της ενοποιημένης Σχολικής Επιτροπής του Δήμου Αθηναιων
Καταγγείλαμε την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί με τη χρηματοδότηση των σχολείων στον Δήμο Αθηναίων και τα μεγάλα προβλήματα που προκύπτουν από την ενοποίηση των Σχολ. Επιτροπών σε 1, πράγμα που το έχουμε ήδη καταγγείλει. Με τις σχολικές μονάδες να μην μπορούν να λειτουργήσουν εύρυθμα ή να υπάρχει ανισομερής κατανομή των χρημάτων στα σχολεία. Ο Διευθυντής εκπαίδευσης αναγνώρισε ότι η μετάβαση στη νέα δομή έχει δημιουργήσει προβλήματα, αλλά ισχυρίστηκε ότι στις σχολικές μονάδες αποδίδεται η χρηματοδότηση που προβλέπεται.
12. Για την ένταξη των προσφυγόπουλων στα δημόσια σχολεία
Απαιτήσαμε να ληφθούν όλα τα κατάλληλα μέτρα (τμήματα υποδοχής, ολιγομελή τμήματα, προσλήψεις προσωπικού...) για να ενταχθούν όλα τα προσφυγόπουλα στα σχολεία. Απάντησε ότι είναι συνεχής η εγγραφή προσφυγόπουλων και ότι ως τώρα, εκτός των 230 παιδιών που είναι στις ΔΥΕΠ (180 Αθήνα και 50 Λαύριο), έχουν γραφτεί ακόμα πάνω από 350 παιδιά και ότι συνολικά λειτουργούν 69 τμήματα υποδοχής. Δεν έδωσε όμως στοιχεία για το πόσα σχολεία καλύπτονται από τα τμήματα αυτά, τον αριθμό των παιδιών σ' αυτά τα τμήματα υποδοχής και τον αριθμό μαθητών στα υπόλοιπα τμήματα των σχολείων που δέχονται προσφυγόπουλα, που είναι πολυπληθή και δεν προχωρά σε χωρισμό σε μικρότερα. Απαιτούμε να εγγραφούν και υποδεχόμαστε όλα τα προσφυγόπουλα στα σχολεία μας, απομονώνοντας κάθε ρατσιστική και φασιστική ενέργεια.
13. Για την αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών
Κάναμε σαφές στον Δ/ντή Εκπαίδευσης ότι δε θα δεχτούμε καμία νέα έκδοσή τους, γιατί ξέρουμε ότι μαζί με την αυτονομία οδηγούν σε κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, συνεχίζουμε καθημερινά να διεκδικούμε το καλύτερο για τα σχολεία μας, για τους μαθητές μας και για μας τους ίδιους. Καμία μείωση των αναγκών μας!