Σ.Ε.Π.Ε. "Ο Θουκιδίδης": Αποφάσεις - Δράσεις του Συλλόγου για τις αγροτικές κινητοποιήσεις, τους πρόσφυγες, τη συμμετοχή στο διάλογο, τη συνάντηση με το Διευθυντή Εκπαίδευσης
Το Δ.Σ. του συλλόγου μας, καταγγέλλει τα σχέδια ποινικοποίησης και καταστολής των κινητοποιήσεων των φτωχομεσαίων αγροτών .Η παραγγελία της εισαγγελέως του Αρείου Πάγου, προς τους κατά τόπους εισαγγελείς, να προχωρήσουν μαζί με τις αστυνομικές αρχές στην καταστολή των αγροτικών κινητοποιήσεων και στην άσκηση ποινικών διώξεων προετοιμάζει νέο γύρο τρομοκρατίας και καταστολής απέναντι στους λαϊκούς αγώνες.Η κυβέρνηση έχει τεράστιες ευθύνες για αυτήν την εξέλιξη γιατί διατηρεί το νόμο που θεωρεί αδίκημα τις κινητοποιήσεις στις εθνικές οδούς. Τη στιγμή που η συγκυβέρνηση προσφέρει συνεχώς νέα προνόμοια σε εφοπλιστές, τραπεζίτες και βιομήχανους θεωρώντας τους "ευεργέτες" και "στυλοβάτες" της οικονομίας, αντιμετωπίζει τους φτωχούς αγρότες ως εγκληματίες. Για μας όμως "έγκλημα" είναι το ξεκλήρισμα της φτωχομεσαίας αγροτιάς, η ανεργία, οι απολύσεις, οι μειώσεις μισθών και συντάξεων, η φοροληστεία και η διάλυση της Κοινωνικής Ασφάλισης με το νόμο - λαιμητόμο, τον οποίο μαζί με τους εργάτες, τους αγρότες και τα άλλα λαϊκά στρώματα απαιτούμε την απόσυρσή του. Συνάδελφοι-συναδέλφισσες.
Όλοι εμείς οι εκπαιδευτικοί που μαζί με τους εργάτες, τους αγρότες, τους αυτοαπασχολούμενους, τις γυναίκες και τη νεολαία, στις 12-13 Φλεβάρη πλημμυρίσαμε την Αθήνα και στείλαμε μήνυμα στην κυβέρνηση να πάρει πίσω το νόμο – λαιμητόμο, να υψώσουμε τώρα τείχος προστασίας και αλληλεγγύης στον αγώνα των αγροτών απέναντι στην κρατική τρομοκρατία και καταστολή.
ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ! Η ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!
ΤΟ ΔΣ
Έκκληση για Συγκέντρωση Υλικής Βοήθειας στους Πρόσφυγες
Καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες του συνεχιζόμενου εγκλήματος των ΝΑΤΟ- ΕΕ στη Μέση Ανατολή. Πόλεμοι, επεμβάσεις, φτώχεια, βομβαρδισμοί οδηγούν χιλιάδες στο ξεριζωμό και την προσφυγιά. Μέσα από φωτιά και σίδερο φτάνουν στο Αιγαίο. Δίνουν μάχη με τα κύματα, ναυαγοί στα νησιά μας, με στόχο να συνεχίσουν το ταξίδι τους προς άλλες χώρες. Μάνες με μωρά στην αγκαλιά, νέοι και παιδιά συνεχίζουν με τα πόδια το ταξίδι τους προς την επιβίωση.
Την ίδια ώρα όμως η Συνθήκη Σένγκεν, η πολιτική της ΕΕ τους κλείνει την πόρτα και τους στοιβάζει στην Ελλάδα, χωρίς ούτε τα στοιχειώδη. Στο κρύο, στη βροχή ή σε καταυλισμούς που αποτελούν ντροπή για κάθε άνθρωπο. Την ίδια στιγμή ο μόνος καημός της κυβέρνησης είναι να εφαρμοστούν οι αποφάσεις της ΕΕ και του ΝΑΤΟ.
Απέναντι σ’ αυτή την κατάσταση οι εργαζόμενοι της Ελλάδας δε μένουμε με σταυρωμένα τα χέρια. Δεν θα γίνουμε συνένοχοι στο έγκλημα των ιμπεριαλιστών. Δεν θα αφήσουμε να κυριαρχήσουν οι ρατσιστικές, ξενοφοβικές κραυγές (από τους ίδιους που στηρίζουν τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις που οδηγούν τους λαούς σε προσφυγιά).
ΤΩΡΑ κάθε ένας που θέλει να λέγεται άνθρωπος ,κάθε σύλλογος διδασκόντων, κάθε συνάδελφος ,να προσφέρει Υλική Βοήθεια προς τους Πρόσφυγες.
AΜΕΣΑ να συγκεντρωθούν υλικά πρώτης ανάγκης (φαγητό-ξηρά τροφή, νερό, βρεφικά είδη-τροφές, πάνες, απορρυπαντικά-χλωρίνες, χαρτικά, είδη προσωπικής υγιεινής)
Καλούμε όποιον συνάδελφο μπορεί να βοηθήσει με προσωπική συμβολή, να το πράξει.
Επίσης,καλούμε τους συναδέλφους να συμμετάσχουν στις αντιρατσιστικές-αντιφασιστικές ,αντιπολεμικές κινητοποιήσεις και εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται.
Να θυμίσουμε ότι στις 21 Μάρτη είναι η παγκόσμια μέρα κατά του ρατσισμού, που δίνει επιπλέον δυνατότητες για δραστηριότητες με τους μαθητές μας.
ΤΟ ΔΣ
Για τη συνάντηση των Δ.Σ. της Δ’ Διεύθυνσης με τον Διευθυντή εκπαίδευσης.
ΚΑΜΙΑ ΔΕΣΜΕΥΣΗ, ΟΠΩΣ ΗΤΑΝ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΟ….
Την Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε συνάντηση των Δ.Σ. της Δ’ Διεύθυνση με το νέο Διευθυντή Εκπαίδευσης Γ.Κέντρο. Στη συνάντηση τέθηκαν από τους συλλόγους μια σειρά οξυμένα ζητήματα που αφορούν τα προβλήματα και τη λειτουργία των σχολείων , που είναι άρρηκτα δεμένα με τη γενικότερη εκπαιδευτική αλλά και οικονομική πολιτική της συγκυβέρνησης και της ΕΕ. αλλά και των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ.
Αναλυτικά αναφέρθηκαν τα ζητήματα των κενών σε εκπαιδευτικούς όλων των κλάδων με έμφαση στην παράλληλη Στήριξη ,στην λειτουργία των ολοήμερων, των δηλώσεων του Υπουργού Παιδείας για την ύπαρξη πλασματικών κενών στα σχολεία και πλεοναζουσών ωρών και τις πιθανές μετακινήσεις εκπαιδευτικών , των οξυμμένων προβλημάτων λειτουργίας των Νηπιαγωγείων, τις «αλλαγές» στον τρόπο λειτουργίας των τμημάτων ένταξης, προβλημάτων στις κτιριακές υποδομές, το θέμα των μεταβολών των σχολικών μονάδων και της ανάγκης ίδρυσης νέων σχολείων και νηπιαγωγείων, αλλά και οργανικών θέσεων για τις ειδικότητες, προβλήματα λειτουργίας του ΠΥΣΠΕ αλλά κυρίως την αναγκαιότητα μόνιμων διορισμών και ικανού αριθμού συναδέλφων για αναπλήρωση τόσο στα δημοτικά όσο και στα Νηπιαγωγεία.
Ο Διευθυντής εκπαίδευσης κλήθηκε από το σύλλογό μας ,αλλά και άλλους συλλόγους ,να τοποθετηθεί για τα παραπάνω και να δεσμευτεί ότι δεν θα υλοποιήσει την αντιεκπαιδευτική πολιτική σε βάρος των εκπ/ών -μαθητών-γονιών.
Με βάση τη συζήτηση που έγινε έχουμε τα εξής:
1. Τα κενά που παρουσιάζει η διεύθυνση είναι λιγότερα από τα κενά που έχουν οι σύλλογοι από τα σχολεία (Αυτό παρατηρείται σε πολλούς συλλόγους) και δεν υπήρξε δέσμευση για την κάλυψή τους.
2. Υπάρχουν ολοήμερα που λειτουργούν με μειωμένο ωράριο από την αρχή της χρονιάς και θα συνεχίσουν έτσι.
3. Δεν υπάρχει προσωπικό για αναπληρώσεις, ενώ δημιουργούνται διαρκώς νέα κενά, άσχετα αν αυτά είναι συγκυριακά ή μόνιμα.
4. Από τις 273 εγκεκριμένες παράλληλες στηρίξεις για την Δ’ Διεύθυνση, έχουν έρθει στα σχολεία 140 συνάδελφοι (κάποιοι για περισσότερα του ενός παιδιού ανά σχολείο) και έρχονται με το σταγονόμετρο ,ενώ υπάρχουν και 58 ιδιωτικές παράλληλες.
5. Οι σχολικοί Σύμβουλοι επιφορτίζονται να κάνουν προτάσεις για αλλαγές ωρολογίων προγραμμάτων των σχολείων-Φλεβάρη μήνα-σε σχέση με το διοικητικό έργο και τις ώρες της ενισχυτικής διδασκαλία -πλεονάζουσες ώρες όπως τις αποκαλεί το υπουργείο-, που ανοίγουν δρόμο αργά ή γρήγορα για μετακινήσεις εκπ/ών. (Τροπολογία που ψηφίστηκε πριν λίγες μέρες). Η πρόθεση του Διευθυντή εκπαίδευσης ήταν να μην προβεί σε μετακινήσεις μ’αφορμή τις «πλεονάζουσες ώρες»
6.Το γεγονός της κατάργησης στην ουσία του τμήματος ένταξης, δεν σχολιάστηκε, ούτε και οι πιθανές εξελίξεις με βάση αυτό στον τομέα της παράλληλης στήριξης.(μειώσεις κλπ)
7.Σχετικά με τις μεταβολές των σχολικών μονάδων(προαγωγές, άνοιγμα τμημάτων κλπ), ενόψει των εισηγητικών προτάσεων των Διευθυντών Εκπάιδευσης προς τις Περιφερειακές Διευθύνσεις , οι προτάσεις της Διεύθυνσης έχουν γίνει τον Ιανουάριο.
8.Για θέματα λειτουργίας των Νηπιαγωγείων τα οποία είναι εξαιρετικά οξυμένα, δεν έγινε συζήτηση.
9.Για την αναγκαιότητα δημιουργίας οργανικών θέσεων για τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και τους μετατασσόμενους εκπαιδευτικούς από την Β/μια.
10.Παρατηρήσεις για τη σωστή-διαφανή λειτουργία του ΠΥΣΠΕ
Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης περιορίστηκε να καταθέσει την κατανόησή του για την ύπαρξη των προβλημάτων και την διάθεση να συμβάλει στην καλύτερη δυνατή διαχείριση της κατάστασης, εντός του δεδομένου πλαισίου της συγκεκριμένης ατιεκπαιδευτικής -αντιλαίκής πολιτικής και τίποτε άλλο. Δεν δεσμεύτηκε σε τίποτα….
Συνάδελφοι, καθώς εντείνεται η επίθεση σε όποιο κοινωνικό αγαθό έχει απομείνει άρα και στην εκπαίδευση, θα πρέπει οι εκπαιδευτικοί μαζί με τους γονείς και τους μαθητές να πάρουμε θέση μάχης με επιμονή και υπομονή.
Οι αγώνες του τελευταίου διαστήματος απέδειξαν ότι ο λαός μπορεί να ακυρώσει τους αντιλαΐκούς σχεδιασμούς και να προχωράει μπροστά, να παρεμβαίνει στις εξελίξεις και να παλεύει για τη ζωή που του αξίζει με βάση τις σύγχρονες ανάγκες μας και τις δυνατότητες της εποχής.
Από το Δ.Σ.
«Για το κάλεσμα του Υπουργείου σε συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων στα πλαίσια του Διαλόγου για την Παιδεία»
Συνάδελφοι-ισσες,
Ο σύλλογός μας αλλά και ο κλάδος συνολικότερα, έχει συγκεκριμένες ,ψηφισμένες θέσεις -αποφάσεις και διεκδικήσεις ,τόσο από τα συνέδρια της ομοσπονδίας όσο και από τις γενικές μας συνελεύσεις, που παλεύουμε να ικανοποιηθούν .
Οι σημαντικότερες είναι οι εξής:
Κάλυψη όλων των κενών εδώ και τώρα! Μόνιμη και σταθερή δουλειά . Διεκδικούμε μαζικούς μόνιμους διορισμούς, μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων στην εκπαίδευση χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Ίδρυση νέων οργανικών θέσεων για τις ειδικότητες. Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά, μισθολογικά δικαιώματα για τους αναπληρωτές και τους ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς. Καμιά τάξη πάνω από 20 παιδιά.
- Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη γονιών και εκπαιδευτικών για λειτουργικά έξοδα του σχολείου, αποκλειστική χρηματοδότηση των σχολείων από τον Κρατικό Προϋπολογισμό και τις Σχολικές Επιτροπές.
- Κανένα παιδί έξω από τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση. Δίχρονη Προσχολική Αγωγή, Ενιαίο 12χρονο Σχολείο για όλα τα παιδιά.
- Να λειτουργήσουν επιτέλους τώρα και πλήρως όλες οι δομές γενικής και ειδικής αγωγής. Να λειτουργήσουν κανονικά τα τμήματα ένταξης και σ ’όλα τα σχολεία.
- Να ξεκινήσει τώρα η ΠΔΣ για το Λύκειο, ειδικά για τους μαθητές που δίνουν Πανελλήνιες, και η Ενισχυτική στα Γυμνάσια αλλά και να διευρυνθεί στα Δημοτικά, για όλα τα παιδιά που την έχουν ανάγκη.
- Καμιά σύμπτυξη-συγχώνευση-κατάργηση τμήματος και σχολείου και μετακίνηση εκπαιδευτικών.
- Απόσυρση του αντιασφαλιστικού νομοσχεδίου. Καμιά νέα περικοπή στις συντάξεις, επαναφορά στα επίπεδα του 2009. Να πληρώσουν το κράτος και η μεγαλοεργοδοσία για τα ελλείμματα στα Ταμεία. Επαναφορά της 13ης και 14ης σύνταξης. Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων και των τριών μνημονίων που μειώνουν συντάξεις και παροχές. Όρια ηλικίας στα 60 χρόνια για τους άνδρες, στα 55 για τις γυναίκες, στα 55 και 50 αντίστοιχα για τα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα.
- ΟΧΙ στο νέο μισθολόγιο – φτωχολόγιο. Κάλυψη των απωλειών μας, αυξήσεις στους μισθούς μας με βάση τις σύγχρονες ανάγκες μας, κατάργηση της φοροληστείας του ΕΝΦΙΑ κ.τ.λ
Τις θέσεις αυτές γνωρίζει πολύ καλά το υπουργείο παιδείας, με συναντήσεις, κινητοποιήσεις, παραστάσεις που έγιναν από την αρχή και αυτής της χρονιάς, στο υπουργείο , στις περιφέρειες, στις διευθύνσεις εκπαίδευσης .Κανένα από τα αιτήματά μας δεν έχει ικανοποιηθεί.
Άρα σε ποιο διάλογο καλούμαστε να συμμετάσχουμε και τι νόημα έχει αυτός;
Κατά τη γνώμη μας ,αυτή η διαδικασία εγκυμονεί τον κίνδυνο να ληφθεί η όποια συμμετοχή μας σαν άλλοθι και συναίνεση σε ειλημμένες αποφάσεις, που θα πλήξουν περαιτέρω τη δημόσια εκπαίδευση.
Το «έργο» με τους διαλόγους το έχουμε ξαναδεί. «Ο νοών νοείτω» .
ΝΑ ΕΠΙΣΗΜΑΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΟΙ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ.
ΤΟ ΔΣ