Σ.Ε.Π.Ε. Λήμνου «ΑΡΓΥΡΙΟΣ ΜΟΣΧΙΔΗΣ»: Παραμένουν οι ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία της Λήμνου
Σήμερα, τρεις εβδομάδες μετά την έναρξη των μαθημάτων και μετά και τους πρώτους διορισμούς αναπληρωτών, τα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία της Λήμνου, εξακολουθούν να λειτουργούν με πολλές ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, με αποτέλεσμα να υπάρχουν προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία και να υποβαθμίζεται η μόρφωση των παιδιών.
Συγκεκριμένα, δεν λειτουργούν τα Ολοήμερα Τμήματα των Δημοτικών Σχολείων Νέας Κούταλης, Κάσπακα και Θάνους, ενώ προβληματική είναι η λειτουργία των Ολοήμερων Τμημάτων στο Δημοτικό Σχολείο Μούδρου και στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Μύρινας για τα οποία υπάρχει ένας εκπαιδευτικός για περισσότερους από 50 μαθητές. Στο εξαθέσιο Δημοτικό Σχολείο του Μούδρου υπάρχουν 5 δάσκαλοι για τις 6 τάξεις του σχολείου, ενώ ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου ζητά με απόφασή του και τον χωρισμό της Α΄τάξης, γιατί φοιτούν 23 μαθητές μεταξύ των οποίων οι 2 χρειάζονται ειδική στήριξη σύμφωνα με γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ. Το Ειδικό Σχολείο της Καλλιθέας υπολειτουργεί, αφού λείπει ένας δάσκαλος και το απαραίτητο Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό. Το τριθέσιο Δημοτικό Σχολείο του Κάσπακα λειτουργεί με 2 δασκάλους, γεγονός απαράδεκτο για τις συνθήκες εκπαίδευσης των παιδιών, που μας πηγαίνει πολλά χρόνια πίσω, παρά τις αντιδράσεις της Τοπικής Κοινότητας, το ομόφωνο ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Λήμνου και την παρέμβαση της Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου που ζητούν τη λειτουργία του σχολείου με 3 δασκάλους.
Τα Νηπιαγωγεία 3ο Μύρινας και Μούδρου, λειτουργούν με μία νηπιαγωγό λιγότερη για καθένα από αυτά.
Τα Τμήματα Ένταξης των Δημοτικών Σχολείων 3ου Μύρινας, Κοντιά, Νέας Κούταλης, Μούδρου, Κοντοπουλίου, εξακολουθούν να είναι κλειστά. Το ίδιο ισχύει και για το Τμήμα Ένταξης του 3ου Νηπιαγωγείου Μύρινας. Κανένα παιδί από αυτά που χρειάζονται παράλληλη στήριξη από δάσκαλο ή νηπιαγωγό, δεν έχει ακόμα το δάσκαλό του ή τη νηπιαγωγό του.
Τα Δημοτικά Σχολεία Νέας Κούταλης, Ατσικής, Μούδρου, Κοντοπουλίου, εξακολουθούν να μην έχουν γυμναστές και εκπαιδευτικούς Αγγλικών, καθώς και το Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου δεν έχει εκπαιδευτικό Αγγλικών.
Από όλα τα σχολεία της Λήμνου, λείπουν εκπαιδευτικοί Μουσικής, δεύτερης Ξένης Γλώσσας (Γαλλικά, Γερμανικά), Πληροφορικής (εκτός από το 2ο Δημοτικό Σχολείο Μύρινας), καθώς και εκπαιδευτικοί Καλλιτεχνικών.
Ζητούμε την άμεση κάλυψη των σχολείων της Λήμνου με το απαραίτητο διδακτικό προσωπικό που έχουν ανάγκη τα παιδιά του νησιού.
Σύμφωνα με τις ελλείψεις που προαναφέραμε, ζητούμε το διορισμό 4 δασκάλων (Δημοτικά Σχολεία Μούδρου(2), Κάσπακα, 1ο Μύρινας) για τα πρωινά τμήματα, 5 δασκάλων (Δημοτικά Σχολεία Μούδρου, Νέας Κούταλης, 3ο Μύρινας, Κάσπακα, Θάνους) για τα Ολοήμερα Τμήματα, 2 νηπιαγωγών (Νηπιαγωγεία 3ο Μύρινας, Μούδρου).
Για τις ελλείψεις στις δομές της Ειδικής Αγωγής (Τμήματα Ένταξης, Ειδικό Σχολείο, Παράλληλη Στήριξη) ζητούμε 6 νηπιαγωγούς και 14 δασκάλους, καθώς και το απαραίτητο Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό για το Ειδικό Σχολείο Καλλιθέας.
Επίσης, ζητούμε την κάλυψη των ελλείψεων στις ειδικότητες (γυμναστές, αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, πληροφορικής, μουσικής, καλλιτεχνικών).
Ζητούμε από το Υπουργείο Παιδείας και τις αρμόδιες Διευθύνσεις να ενεργήσουν για την κάλυψη των παραπάνω κενών, λαμβάνοντας υπόψη επιπλέον και τις δυσμενείς συνθήκες διαβίωσης των παιδιών, των εκπαιδευτικών, των εργαζόμενων, σ’ ένα ακριτικό νησί όπως είναι αυτό της Λήμνου.
Η υποβάθμιση της Δημόσιας και Δωρεάν Εκπαίδευσης δεν μπορεί να συνεχίζεται και να μεγαλώνει κι άλλο.
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς σε κοινές δράσεις για να διεκδικήσουμε τη λύση όλων των παραπάνω προβλημάτων.